Fællestråd - april 2017

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Ally » 17. apr 2017, 05:43

Kathain skrev:Det er simpelthen så flot Ally! Jeg er virkelig stolt af dig - og ja du kan nemlig sagtens!

Er du stolt af mig?

:dåne:

Tusind tak, Kath - det er jeg rigtig glad for at høre. Jeg er naturligvis også stolt af mig selv - og har netop taget hul på uge 5. Faktisk så jeg på, at den øvrige familie spiste kage - både i går eftermiddag og nu til morgen. Endda lækre, svampede studenterbrød fra yndlingsbageren. MEN - jeg spiste ikke så meget som en krumme! Heller ikke, da mit elskede Yngstebarn gerne ville dele sit stykke med mig.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Chungodongowongo » 17. apr 2017, 06:06

I dag er det som bekendt 2. påskedag. Sidste dag med fri inden det går løs med arbejde igen. Det skal da åbenbart fejres med at stå op klokken 7:00 og deltage i et løb :stoned:. Jeg skal se, om jeg kan komme ind i under 25 minutter på 5k. Undertegnede for et år siden havde ikke været imponeret af al den løbeaktivitet :nerve:.
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Chungodongowongo » 17. apr 2017, 12:26

Min officielle sluttid blev 25:11. Uofficielt løb jeg på 25:00, men uanset hvad er det en forbedring af min rekord, der var 25:58 før. Tilbage i september løb jeg på 29:03, så der er sket en del. Yay.
3
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Kathain » 17. apr 2017, 15:12

Ally skrev:
Kathain skrev:Det er simpelthen så flot Ally! Jeg er virkelig stolt af dig - og ja du kan nemlig sagtens!

Er du stolt af mig?

:dåne:

Tusind tak, Kath - det er jeg rigtig glad for at høre. Jeg er naturligvis også stolt af mig selv - og har netop taget hul på uge 5. Faktisk så jeg på, at den øvrige familie spiste kage - både i går eftermiddag og nu til morgen. Endda lækre, svampede studenterbrød fra yndlingsbageren. MEN - jeg spiste ikke så meget som en krumme! Heller ikke, da mit elskede Yngstebarn gerne ville dele sit stykke med mig.


Ja jeg er stolt af dig Ally for du har simpelthen udviklet dig så meget her på det seneste. Det er så fantastisk at følge med i og du fortjener at få at vide at du virkelig gør det skide godt! <3 :pompom:

Fedt at du kunne sige nej. Det kræver meget at nå dertil hvor du er nu og det bliver heldigvis nemmere og nemmere at sige fra.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Ally » 17. apr 2017, 16:52

Kathain skrev:Ja jeg er stolt af dig Ally for du har simpelthen udviklet dig så meget her på det seneste. Det er så fantastisk at følge med i og du fortjener at få at vide at du virkelig gør det skide godt! <3 :pompom:

Fedt at du kunne sige nej. Det kræver meget at nå dertil hvor du er nu og det bliver heldigvis nemmere og nemmere at sige fra.


:whine: :whine: Det er simpelthen det sødeste, jeg længe har hørt. Tusind tak, Kath - det betyder meget mere for mig end du aner :kys:

Jeg kan sagtens se det med udviklingen og jeg synes, at det er mindst lige så godt, at andre også kan se, at jeg udvikler mig - og i positiv retning. Jeg kan mærke, at jeg bliver mere og mere glad for min krop og dens udseende. Og jeg ved udmærket godt, at tallet på vægten slet ikke fortæller om, hvordan jeg er som person, men jeg er nu stadig glad for, at tallet på vægten bliver mindre og mindre. Jeg vejede mig i morges og det så godt ud. Faktisk er det længe siden, at jeg sidst så de tal, jeg så i morges. Jeg fortsætter naturligvis...
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21758

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Pandesteg » 17. apr 2017, 17:27

Chungodongowongo skrev:Min officielle sluttid blev 25:11. Uofficielt løb jeg på 25:00, men uanset hvad er det en forbedring af min rekord, der var 25:58 før. Tilbage i september løb jeg på 29:03, så der er sket en del. Yay.


Sejt, tillykke!

Jeg har styrketrænet en del på det sidste og egentlig ikke løbet alverden, men alligevel er jeg blevet markant hurtigere på 10 km. Var nede på 58 min og 25 sekunder i dag, på trods af at jeg ikke har holdt mig tilbage ned lækker påskemad og -æg den sidste uge. Så det er dejligt.

Håber alle har haft en dejlig påske :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Animi » 22. apr 2017, 14:40

Jeg har siden start februar tabt 3 kg :banan: Selvom det går langsommere end hvad jeg havde som mål, er jeg bare glad for fremgang og at jeg trods alt holder ved :pompom:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf billiebean » 22. apr 2017, 14:56

billiebean skrev:Jeg har nu i tre uger været i gang med projekt "kom ned i de sorte jeans - UDEN STRETCH - igen (og stram op til forår og sommer)". Pt kommer de kun op til midt på røven, så der er lige lidt vej igen :D

Trinnene har været som følger:
- Komme i gang med at træne i fitnesscenteret igen. Herunder finde ud af hvordan jeg træner fornuftigt med dårlig hofte, knæ og håndled. Det går ok nu. Skal lige finde ud af hvordan kadencen skal være, så jeg giver leddene ro til at restituere.
- Få styr på mellemmåltider som nu består af grøntsager og frugt og ikke brød, knækbrød, chokolade, kage osv.
- Sukkerafvænning. Særdeles rædselsfuldt! Men heldigvis er jeg ovre det værste nu.

Næste tur i FW er onsdag og håber hoften er klar torsdag og lørdag til intervaltræning.


Det går fremad med projektet og for et par dage siden kunne jeg godt hive bukserne op over rumpen. Til gengæld har mens sat mig lidt på pause, så regner med at komme op på hesten i næste uge igen hvad angår træning.

Kostmæssigt så går det nogenlunde. Har nok slækket lidt, fordi jeg synes det går fint nok og fordi jeg seriøst snart er træt af grøntsager. Min mund keder sig. Men det er bare too bad. Skal nok lige lidt tilbage på sporet igen og fx ikke lige hapse en omgang koldskål eller dele en jordbærkage, fordi muligheden lige opstår.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3434
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Alphilia » 23. apr 2017, 06:45

Synd at sige, at det går skidegodt her.
Jeg har haft rockertravlt på arbejde og mærket lidt for meget til nogle gamle stressreaktioner. Oveni det kom en led forkølelse og spændte ben for fysisk aktivitet. Nå ja, så er der lige et andet projekt som fylder vildt meget i hovedet. Paradoksalt nok ville kost og motion ikke være det værste i den sammenhæng...
Men egentlig har det handlet lidt om overlevelse de sidste 3 uger.
Vægten er, trods alt, stabil og det er jeg glad for
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3434
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Alphilia » 23. apr 2017, 07:38

Ballademager skrev:
Alphilia skrev:Synd at sige, at det går skidegodt her.
Jeg har haft rockertravlt på arbejde og mærket lidt for meget til nogle gamle stressreaktioner. Oveni det kom en led forkølelse og spændte ben for fysisk aktivitet. Nå ja, så er der lige et andet projekt som fylder vildt meget i hovedet. Paradoksalt nok ville kost og motion ikke være det værste i den sammenhæng...
Men egentlig har det handlet lidt om overlevelse de sidste 3 uger.
Vægten er, trods alt, stabil og det er jeg glad for


Det lyder hårdt :ae: Håber der snart er udsigt til lidt mere ro.


Det er lidt mere en godt er, men nu har jeg heldigvis en uges ferie som jeg starter med at trave Paris tynd :love:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf godtnavn » 23. apr 2017, 17:41

Efter en uge stort set uden søvn er al rygrad væk, så jeg sidder og liker hvor seje I er mens jeg spiser chips :genert:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Ally » 24. apr 2017, 10:50

Jeg holder stadig "NUL slik, kage og chips"-projektet og er gået i gang med uge 6.

Dog har jeg af og til haft lyst til at sige "Fuck!" til det hele og æde løs, men jeg gør det ikke. Grunden til dette skyldes - og også de mange tanker, jeg af og til har nævnt, at jeg har gjort mig - at manden og jeg er blevet separeret. Jeg har, i dag, faktisk, betalt indskud og første måneds leje til en lejlighed. Jeg bliver i byen, hvor vi bor - primært pga. vores fælles børn. Vores børn, familie og venner har fået besked herom, men ellers har jeg ikke meget lyst til at gå mere i detaljer.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf FrøkenM » 24. apr 2017, 11:19

Det går ikke skide godt her. Jeg har en ugeeksamen der skal afleveres i morgen + to eksaminer mere der skal afleveres d. 2. maj. Jeg sover elendigt pga. eksamensstress så får ikke spist ret meget i løbet af dagen og får heller ikke trænet. Dog tror jeg det bliver bedre når den eksamen jeg sidder med nu, er ude at verden :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5608
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22870

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. apr 2017, 12:42

Jeg melder mig med under fanerne igen. Jeg var kommet ned på 66 kg, hvilket klædte mig rigtig godt, og så blev jeg doven igen. Jeg har virkelig ladet stå til de sidste par måneder, hvor jeg har arbejdet med min eksamensopgave, og på mandag starter jeg nyt job, så det er vigtigt at holde fokus.

Jeg ligger i øjeblikket på 69 kg og vil gerne ned på 64 kg og helt overordnet stramme kroppen godt op inden juli.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - april 2017

Indlægaf Ally » 25. apr 2017, 06:50

Tusind tak for grønt - hvor er I søde :kys: Der er fokus på god kommunikation, at give masser af kærlighed og generelt komme igennem det på allerbedste vis.

Jeg kan ikke altid se, at jeg har tabt mig - jeg er på omkring 12 kg. siden marts 2016 - men her til morgen bemærkede flere kolleger det. Og roste mig for måden at tabe mig på. Det er ret rart og er blot med til at motivere mig, så jeg har lyst til at fortsætte.
Træningen er dog ret begrænset for tiden. Jeg har svært ved at koncentrere mig om - grundet alt det, der foregår i mit liv - men jeg træner jo i fitnesscentret på mandens arbejde, hvilket jeg ikke kan fortsætte med. Jeg overvejer om, jeg skal finde pengene til medlemsskab i et andet center eller om jeg skal have fokus på løb, svømning og diverse øvelser med kropsvægt.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"