Oktober '15 - fællestråd

FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 16. okt 2015, 08:45

Ally skrev:Gæt lige hvem, der trods efterårsferie og muligheden for at sove længe(re), stod op kl. 6 for at tage i fitnesscentret?!

MIG !!! :banan: :pompom:

Jeg kørte min plan igennem; 45 minutters cardio på tre forskellige maskiner og fysioterapeutens anbefalede øvelser - alt sammen noget, der gav masser af sved på panden og pulsen op.
Morgenmaden - bacon, pølser og spejlæg - blev spist med stor appetit og jeg ser helt klart frem til fredagssnolder i aften :love:

I dag skal der laves madplan + indkøbsseddel, hygges med familien, rettes elevopgaver (i aften, når pigerne ser Disney Sjov og manden alligevel ikke er hjemme). Lur mig, om ikke der også skal ordnes vasketøj og andre huslige pligter...



Hvor er du sej med den træning Ally :banan:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. okt 2015, 08:58

FitBrideToBE skrev:
Hvad er det nu WW gør? De tæller points ikke?

Jo, men ALT er tilladt - du bør bare ikke overskride dine points. Jeg har tidligere, for omkring 9-10 år siden, benyttet mig af WW. Tabte en del kilo og mindes bestemt, at det var en succes.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 16. okt 2015, 09:01

Ally skrev:
FitBrideToBE skrev:
Hvad er det nu WW gør? De tæller points ikke?

Jo, men ALT er tilladt - du bør bare ikke overskride dine points. Jeg har tidligere, for omkring 9-10 år siden, benyttet mig af WW. Tabte en del kilo og mindes bestemt, at det var en succes.



Så håber jeg det vil gå rigtig godt for dig.. Tæller træning så ekstra points i puljen??
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 16. okt 2015, 09:16

Hvor er det sejt Ally!

--
Jeg har lige spist en actimel (guilty pleasure) og to scramblede æg uden fedtstof. Her kl 12 kommer der en tidligere kollega og interviewer mig om hvordan det føles at være chatrådgiver for folk der lyver i forbindelse med at hun skriver om munchausens by internet i enten speciale eller phd, er ikke lige sikker. Det bliver ret sjovt at være med i. Bagefter skal jeg gå en tur og så skal jeg se om jeg kan få læst lidt. Jeg ville have læst her til morgen, men jeg har simpelthen sådan hovedpine fordi jeg næsten ikke har sovet. Jeg kunne ikke falde i søvn i går fordi jeg allerede planlagde Londontur i hovedet, og så er jeg vågnet mange gange med mareridt. Kl 6 opgav jeg at sove igen og gik igang med at rydde op og gøre pænt.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:24

MyGirl skrev:
Hihi, det lyder sgi til, at der er fantastisk mange dejlige sønderjyder i denne tråd :pompom: (Man er vel vokset op på egnen :lun: )

Vi kørte til Hamborg for 2 år siden, og kan trøste dig med, at det slet ikke er så slemt, som man frygter. (Var det i hvert fald ikke med os, og jeg er total pivskid, når det kommer til at køre i fremmede lande)


Er det ikke kun os to? :gruble:

Jeg er ikke synderligt imponeret over byen, men vi fik så heller ikke set ret meget - vi kørte i skildpaddetempo det meste af vejen, så transporten tog nok 70% af tiden.
Der er frem til næste år 16 km vejarbejde med 40-60 km/t-zone til og fra lufthavnen, så jeg er nødt til at tage en selvbetalt fritime eller to, for at være sikker på at nå mit fly. Men det er simpelt at finde derned.

Det var straks værre inde i Hamborg. Jeg tror ikke, vi kommer derned sådan lige foreløbig. Efter 3 timer i IKEA (hvor vi som altid brugte ALT for mange penge!) var firesporede veje, myldretrafik og masser af spærrede veje ikke lige det fedeste. Men vi endte i to shopping centre, og det var kun, fordi jeg fandt en New Look (yndlingsbutikken i London, hvor jeg er 100 på, jeg ALTID finder noget), at jeg endte med et par støvletter med kilehæl sat ned fra 45 til 19 euro. Det var planen at finde et par støvler dernede, så det var okay - og trods kilehælen ser de ikke ud til at genere mine knyster OG mine fødder syner små i dem :danse:
Fra IKEA endte vi med en madras til datteren, et sæt med tre runde sofaborde (vi har ikke haft et sofabord i snart to år, så det var nok på tide), et bord til sønnens værelse, nye glas og bradepander, to gaver til nevøens dåb og så alt det der pimspams, som man pludselig finder ud af, at det mangler man da forresten også :rulle: (en del af pimspamskøbene er nu fortrudt - ganske som vi plejer! :rulle: )

Madmæssigt var turen en katastrofe. Jeg havde aldrig prøvet de deres kødboller, så det måtte vi. Shit, en megaportion. Og jeg hader at levne mad, jeg har købt på restaurant. Da vi havde vadet lidt frustrerede rundt i Hamborg, blev ungerne sultne, og det var sent, så der skulle lige lidt ind før den 3 timer lange hjemtur(to timer ad motorvejen, en time bare for at komme ud af byen - og vi var kun lige i udkanten af centrum). Så vi endte på en italiensk caférestaurant - jeg fik en burger, pommes frites og en caesar salat. Salaten var fantastisk. Burgeren - meh - pommes frites'ne var godt stegt, men alt for salte. Det hævner sig i dag - jeg er fuldstændig bloated og fyldt med væske. Jeg skal simpelthen lære at huske, at jeg ikke kan tåle alt for meget, fed og saltet mad længere. Men resten på menukortet så bare så dødssygt ud. Kun skalddyr og ting med oliven. Jeg skulle bare have nøjedes med en salat.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:27

Sophaya skrev:Så blev jeg færdig med min eksamensopgave! :pompom: Den får lov at ligge en uges tid mens jeg læser op til min anden eksamen, og bliver så rettet til hvis jeg finder noget med de friske øjne før den bliver afleveret. Puha, det har været en kamp. Jeg holder resten af dagen fri og begynder så på læsning i morgen. Jeg kan mærke at det ligger i mig at fejre det med mad og snacks, og det skal jeg ikke! Så nu vil jeg lave mig en ordentlig frokost der passer ind i mit kalorieregnskab.


Fantastisk! Tillykke! :pompom: :pompom:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:28

Sophaya skrev:Jeg holdt mig fra snacks og fejrede i stedet den færdige opgave ved at bestille en weekendtur til London med en veninde i januar :D


Bedste måde at fejre på!! :love2: :-D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:28

FitBrideToBE skrev:Jeg blev også færdig med min i dag efter nogle timers arbejde.. og fjorten timer i går :puke:

Men nu er den done, så skal jeg bare læse op, mon så ikke jeg kan prøve at få gang i lidt træning igen :gruble: .. Underligt nok har jeg SLET ikke savnet indersiden af et fitnesscenter..


Også tillykke til dig!! :pompom: :pompom:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:30

Log_Lady skrev:Som nogle af jer, døjer jeg også med sygdom p.t. Det er jo så lig med absolut nul træning. Jeg har haft onde sukkercravings, muligvis fordi, jeg synes, det er så frygteligt synd for mig, at jeg er syg ... :genert: I går bagte min mand chokoladekage og pyntede den med chokoladeglasur. Jeg var godt nok fristet til at æde et kæmpestort stykke, men det lykkedes mig at holde mig i skindet. Yay!

I morgen er det så min ugentlige sukkerdag. Jeg har derudover en aftale med min træner, men hvis jeg stadig er sløj, bliver det til lidt mindre end den sædvanlige time, og jeg vil bede hende vise mig nogle smidigheds- og balanceøvelser, fremfor at hoppe over bænke og hænge i barrer.

Jeg har desuden begavet mig selv med nyt træningstøj, så jeg kan træne udendørs uden at blive kold. H&M har nogle rigtig fine ting, har jeg opdaget, og nu har jeg tøj, så jeg kan putte mig i tre lag, hvis det nu går hen og bliver rigtig koldt. Jeg er blevet lidt afhængig af at træne udendørs - går stadig i fitnesscenter af og til, men Fælledparken er så fint et sted at træne, at vejret skal være ret usselt, før jeg gider være indendøre, hvor jeg skal trækkes med lugten af sure tæer og svedlugt (og så er FitnessDK endda ikke så slappe mht. rengøring - men den lugt sidder bare fast i interiøret, er jeg sikker på). :ticks:


God bedring! :ae: :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:31

Ally skrev:Gæt lige hvem, der trods efterårsferie og muligheden for at sove længe(re), stod op kl. 6 for at tage i fitnesscentret?!

MIG !!! :banan: :pompom:

Jeg kørte min plan igennem; 45 minutters cardio på tre forskellige maskiner og fysioterapeutens anbefalede øvelser - alt sammen noget, der gav masser af sved på panden og pulsen op.
Morgenmaden - bacon, pølser og spejlæg - blev spist med stor appetit og jeg ser helt klart frem til fredagssnolder i aften :love:

I dag skal der laves madplan + indkøbsseddel, hygges med familien, rettes elevopgaver (i aften, når pigerne ser Disney Sjov og manden alligevel ikke er hjemme). Lur mig, om ikke der også skal ordnes vasketøj og andre huslige pligter...


Du' så topsej, er du! :dåne: :worship: :rock: :pompom:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 09:38

Sidste spam fra mig :genert:

Kom for sent op igen - tjek.
Kommer først ned at træne sidst på eftermiddagen eller i aften pga. ovenstående - tjek.

Jeg holder tidlig fødselsdag for de nærmeste i morgen eftermiddag, dvs. dagen i dag skal vi nå alt det rengøring og oprydning både ude og inde, som vi ikke har fået gjort en fløjtende skid ved hele ugen. Det er så typisk mig/os, at alt sejler i ferien - jeg har planer nok, men ender med den berømte snebold. Jeg får slappet af de andre dage, men det ender alligevel i stress.

En enormt dårlig cirkel, jeg kæmper med hver eneste ferie. Jeg sætter det som mål at få det ændret hvert år, men jeg får det aldrig indfriet.

Jeg glæder mig bare til alt er klaret og jeg kan fise ned og træne. Jeg føler mig tyk, tung og vammel i dag!
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 16. okt 2015, 10:03

Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Jeg holdt mig fra snacks og fejrede i stedet den færdige opgave ved at bestille en weekendtur til London med en veninde i januar :D


Bedste måde at fejre på!! :love2: :-D


Tak! Og ja, jeg synes det var passende :love:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 16. okt 2015, 16:02

Jeg fik løbe/gået i 1t. i dag, cyklet 30min og lavet 45min rengøring i huset med pulsmålet på efter træning(fordi det var lidt sjovt) - 1400kcal.. de 860kcal var dog på løbeturen.. Høj puls + tung vægt + dårlig kondi = mange kalorier brændt :genert:

Men YAY.. :banan:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 16. okt 2015, 16:09

Pigerne og jeg skulle ned efter fredagssnolder i eftermiddags. De kørte på cyklerne og jeg gik - det blev til 4,67 km. De er lidt trætte nu og fordriver tiden med leg inden Disney Sjov.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. okt 2015, 20:06

Sophaya skrev:
Guilded_Lily skrev:
Sophaya skrev:Jeg holdt mig fra snacks og fejrede i stedet den færdige opgave ved at bestille en weekendtur til London med en veninde i januar :D


Bedste måde at fejre på!! :love2: :-D


Tak! Og ja, jeg synes det var passende :love:


En London-tur er ALTID passende! :love:


(32 dage endnu... :slem: )
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"