Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. okt 2015, 09:33

@Bøtte Der var også koldt i morges. Heldigvis kunne jeg sætte mig ind i bilen og køre på arbejde.


Dog er træningstøjet pakket og planen er, at jeg tager i fitnesscentret i eftermiddag, når jeg har været hos fysioterapeuten.

Jeg glæder mig helt til aftensmaden i dag. I lørdags, da vi lavede madplaner, fandt jeg en opskrift på spaghetti med grøntsager og stegte tigerrejer. Det er jeg spændt på at lave.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. okt 2015, 10:04

Ally skrev:@Bøtte Der var også koldt i morges. Heldigvis kunne jeg sætte mig ind i bilen og køre på arbejde.


Dog er træningstøjet pakket og planen er, at jeg tager i fitnesscentret i eftermiddag, når jeg har været hos fysioterapeuten.

Jeg glæder mig helt til aftensmaden i dag. I lørdags, da vi lavede madplaner, fandt jeg en opskrift på spaghetti med grøntsager og stegte tigerrejer. Det er jeg spændt på at lave.


Jeg måtte sgi skrabe is af ruderne for første gang i år! :( Til gengæld er det jo bare en vanvittigt flot dag udenfor. :lun:

Ihhh, jeg burde også komme i gang med madplaner igen!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. okt 2015, 10:13

MyGirl skrev:Jeg måtte sgi skrabe is af ruderne for første gang i år! :( Til gengæld er det jo bare en vanvittigt flot dag udenfor. :lun:

Ihhh, jeg burde også komme i gang med madplaner igen!

Det skulle jeg dog ikke, men jeg kunne se, at ruderne på en af naboernes bil var meget iset til. Godt nok synes jeg, at vinter/sommertid fucker lidt med mit sovemønster, primært den første nat, men ellers er efteråret uden tvivl min yndlingsårstid :love:

Madplaner er :klap: Manden og jeg har lavet madplaner i praktisk talt alle de år, vi har været sammen. Selvfølgelig kan det ske, at vi ikke overholder den 100%, men det sker sjældent, at vi ikke gør det.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 27. okt 2015, 14:45

Jeg bestod, jeg er glad, nu skal det fejres :D :D :pompom: :pompom:
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. okt 2015, 15:52

Sophaya skrev:Jeg bestod, jeg er glad, nu skal det fejres :D :D :pompom: :pompom:


HURRA!!!!! Tillykke!

:blomst: :pompom: :pompom: :pompom: :gogo: :dance: :banan: :klap: :clap:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 27. okt 2015, 16:24

Tusind tak søde damer, jeg er sikker på jeg trak en masse held med fra jeres søde beskeder :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. okt 2015, 18:38

I eftermiddags var jeg hos fysioterapeuten. Vi fik en god snak omkring vægttab, diverse kure m.m. og han så, at de første øvelser, han havde anbefalet mig, blev udført korrekt. Derudover tilføjede han nogle ændringer på et par af øvelserne, så jeg blot udfordrer mig selv og min krop. Slutteligt blev vi enige om, at der ikke var grund til flere konsultationer, men jeg var naturligvis velkommen til at kontakte ham igen, hvis jeg havde behov for det. Det er alligevel lidt en skam, for han var lidt en snack - ikke just lækker-lækker, men rigtig charmerende, et skønt smil og et glimt i øjet.

Bagefter kørte jeg i fitnesscentret. Cardiotrænede og lavede fysioterapeutens øvelser - og fik pulsen op og sved på panden. Madpakkerne til Ældstebarnet og manden er smurte og jeg overvejer at gå tidligt i seng. De sidste nætter har jeg været meget vågen - jeg giver omstillingen fra sommertid til vintertid skylden.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 28. okt 2015, 05:49

@Pippi For mit vedkommende er det meget forskelligt. Skyr/yoghurt naturel med müsli, mandler, rosiner og evt. frisk frugt; havregrød med smør og sukker; hjemmebagte boller med ost og marmelade; ristet rugbrød med ost - og i weekenden kan det blive til rundstykker; amerikanske pandekager eller æg, bacon og pølser.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 28. okt 2015, 07:31

Jeg arbejder hjemmefra i formiddag, da jeg først har undervisning i eftermiddag, og jeg er lige kommet hjem efter at have afleveret pigerne i hhv. skole og børnehave. En cykeltur - for ja, Yngstebarnet ville gerne cykle i børnehave - på i alt ca. 8 km. Det lyder ikke af meget, men lad mig bare sige, at jeg fik pulsen op, da jeg trådte kraftigt i pedalerne på hjemvejen.

Nu gælder det danskopgaver, der skal rettes...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. okt 2015, 07:59

Ballademager skrev:Har været helt ukontrolleret sulten de sidste tre dage (værre end det plejer at være), selvom jeg har spist lidt mere end jeg plejer. Har nærmest ondt i maven af sult hele tiden. Spiser almindelige måltider og mellemmåltider (frugt, nødder og yoghurt), men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd? :genert:


Får du nok at drikke? Det kan godt give mig en "falsk" følelse af sult, hvis jeg ikke drikker nok.

Og så tænker jeg eventuelt at skifte frugt (eller en del heraf) ud med mættende grøntsager? (Gulerødder, broccoli eller lignende? - det mætter i hvert fald mig bedre og længere end f.eks. et æble). Faktisk spiser jeg ikke rigtig mellemmåltider, da de har en tendens til at gøre mig mere sulten. Så vil jeg hellere have lidt større hovemåltider, fordi jeg føler, det mætter mig bedre, og lidt af min fokus på mad forsvinder, men det er jo en smagssag.

Bare nogle tanker :) Håber, du får tøjlet det.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. okt 2015, 08:02

Det ser sort ud for mine træningsmål i denne uge. :(

Kan simpelthen ikke finde tid og overskud. Har en spinningtime booket lørdag morgen, men de andre dage, synes jeg, det er svært at passe ind. Satser på, at jeg også kan få noget motion ind søndag formiddag inden vi har planer ved 10.30-tiden, og så må jeg virkelig se, om jeg ikke kan komme ud at løbe eller lignende i aften eller i morgen, når ungerne er puttet.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. okt 2015, 08:36

Jeg blev holdt tilbage af stressmonsteret i går. Den dag, jeg har mest sammenhængende forberedelsestid, kunne jeg simpelthen ikke få noget som helst til at gå op i en højere enhed. Jeg var også småskidt tilpas, så jeg tog lidt arbejde med hjem i fald, jeg skulle tage en hjemmedag i dag.

I nat er sønnen så blevet syg, og det karambolerer selvfølgelig med, at pumpen på vaskemaskinen er gået i stykker! :ticks: Mit hoved er ved at eksplodere, her er vasketøj overalt, her roder (manden er ikke for huslig pt :sur: ) og jeg kan ikke mærke nogen forbedring i overblikket rent arbejdsmæssigt. Jeg er blevet hjemme for sønnens skyld, da manden skal køre i formiddag, men han synes åbenbart, han lige skal udnytte, jeg er hjemme, til at sove lidt (meget) ekstra. Nød! :sur: :cuss:

Jeg burde virkelig tage mig selv i nakken og gå i gang. Lige pludselig er det tid til at hente datteren igen, og så har jeg ikke fået noget fra hånden. Jeg trænger til en lang ferie!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 28. okt 2015, 12:34

Jeg spiser 200 g skyr med lidt mandler og frisk frugt på. Og et blødkogt æg til. Og masser af vand.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 28. okt 2015, 16:24

Jeg fik verdens bedste mail fra den forsker jeg hjalp henover sommeren for at få erfaring. Han vil gerne ansætte mig lønnet til resten af projektet. Det er virkelig rart, for jeg ville rigtig gerne følge det spændende projekt til dørs, men kunne ikke rigtigt afsætte frivillige timer til det oveni drømmejobbet (som jeg jo fik pga ham!), studiet og mit frivillige i headspace. Det arbejde jeg laver for ham kan heldigvis laves hjemme fra min seng hvis det skulle være, så jeg får kun lidt mere travlt end jeg allerede har :stoned:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 28. okt 2015, 16:26

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:
Ballademager skrev:Har været helt ukontrolleret sulten de sidste tre dage (værre end det plejer at være), selvom jeg har spist lidt mere end jeg plejer. Har nærmest ondt i maven af sult hele tiden. Spiser almindelige måltider og mellemmåltider (frugt, nødder og yoghurt), men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd? :genert:


Får du nok at drikke? Det kan godt give mig en "falsk" følelse af sult, hvis jeg ikke drikker nok.

Og så tænker jeg eventuelt at skifte frugt (eller en del heraf) ud med mættende grøntsager? (Gulerødder, broccoli eller lignende? - det mætter i hvert fald mig bedre og længere end f.eks. et æble). Faktisk spiser jeg ikke rigtig mellemmåltider, da de har en tendens til at gøre mig mere sulten. Så vil jeg hellere have lidt større hovemåltider, fordi jeg føler, det mætter mig bedre, og lidt af min fokus på mad forsvinder, men det er jo en smagssag.

Bare nogle tanker :) Håber, du får tøjlet det.


Tak for dit input :kys:

Drikker normalt masser af vand, men har måske nok sløset lidt med det på det sidste, så det kan godt være, at der er noget om det :) Spiser gerne banan som mellemmåltid, da det fylder godt. Broccoli kan jeg ikke så godt, da jeg får ondt i maven af det. Men gulerødder er gode.

Det har heldigvis været bedre i dag, så det er dejligt. Det andet er lidt anstrengende :blush:


Jeg kender virkelig godt det med at være sindssygt sulten, ligemeget hvad jeg spiser. For mig er det fordi jeg i virkeligheden er træt. Får du nok god søvn? Det har forresten hjulpet mig lidt på den konstante sult at tage den cocktail af magnesium, d-vitamin og B12, jeg nævnte tidligere i tråden. Jeg mistænker B12 for at være det, der har gjort en forskel. Måske det kunne overvejes :)
Godt det i det mindste er bedre i dag :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Sund og/eller slank"