Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 25. apr 2017, 19:32

Jeg melder mig under fanerne her. Jeg trænger til at tabe mig omkring 20-25 kg :mellow: Det kommer af et alt for stort indtag af usunde madvarer - takeaway, fastfood, slik, chips, chokolade og sodavand. Og dertil ingen motion. Det bliver man fed af. :boo: Jeg er træt af at være tyk, træt af at folk tror jeg er gravid og at jeg ikke kan se godt ud i noget som helst tøj. Mit BMI er i fedme-klassen og det er simpelthen bare så ulækkert.

Min motivation for det her er:
1) Min mand og jeg vil gerne have børn inden for et par år. I og med, at jeg føler mig virkelig usexet, gavner det heller ikke ligefrem lysten til lagengymnastik. Jeg vil også gerne minimere risikoen for forskellige sygdomme under graviditet, som kan være betinget af overvægt og desuden vil jeg gerne være i god form, så graviditeten bliver så nem som muligt.
2) Jeg vil gerne kunne være stolt af mig selv i undertøj/bikini. Jeg magter ikke flere der kigger på min mave, hvor deres blik siger "Nu må hun da snart annoncere en graviditet, hva'?" Og nej, det er ikke overdrivelse. Til et bryllup sidste år, blev jeg spurgt FIRE gange på en aften hvornår det skulle være :whine: Jeg var grædefærdig!
3) Jeg vil gerne se godt ud i mit tøj og føle mig godt tilpas.
4) Jeg vil gerne have et "normalt" forhold til mad. Lige nu kredser mine tanker konstant om mad og jeg lider enormt meget af FOMO på mad- og slikfronten. Hvad hvis nu jeg ikke liiige smager det stykke kage, der er på arbejdet?! Gisp, jeg kunne jo helt komme til at... Ja, hvad? Tit er det ikke så godt som det ser ud og jeg føler mig bare mere tyk og trist bagefter.
5) Jeg har været diagnosticeret med en depression længe og vil gerne stoppe på antidepressiver snart. Gør det selvfølgelig i samarbejde med min læge, men det er jo ikke raketvidenskab, at cola, chips og pizza ikke ligefrem gavner humøret eller giver hjernen noget godt at arbejde med :rulle:
6) Jeg vil gerne have en stærk krop. Ikke nødvendigvis bodybuilder-stærk, men så jeg ikke får ondt i ryggen af ingenting og det ikke føles som en kamp at skulle op på 2. sal :tie:

Min målvægt er omkring de 60 kg uden at jeg kan sætte et helt endeligt tal på. Jeg vil nemlig også enormt gerne have psyken med og derfor er det vigtigt for mig, at det ikke bliver en slankekur, men en livsstilsændring. Om jeg så har det perfekt på 67, 63 eller 58 kg, det ser jeg på. Mit første store mål bliver, at jeg gerne vil veje 70 kg, når vi skal til et vennepars bryllup den 9. september. Jeg håber I vil være med på sidelinjen og så vil jeg dele hudløst ærligt, hvordan det her kommer til at gå :shock:

Vægt: (Edit: Jeg har ændret min startvægt, da jeg lige har vejet mig her til morgen. I går var med tøj og om aftenen, i dag var uden tøj og om morgenen. Tvivler på, at jeg har tabt mere end 3 kg overnight, så derfor ny startvægt)
26.04.2017: 84,5 kg

Ønskevægt:
09.09.2017: 70 kg
Senest rettet af Zonta 26. apr 2017, 04:49, rettet i alt 2 gange.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 25. apr 2017, 19:37

Nå, et par konkrete mål her til at starte med:

- Drik vand! Og helst ikke andet. Ikke noget kakao fra automaten på arbejdet, ikke noget sodavand og ikke nogen energidrikke. Jeg regner med at købe en Fun 1 saftevand og have stående i køleskabet på arbejdet, så jeg kan tage et glas, når jeg har brug for noget sødt.

- Sunde snacks og gerne med på farten. Jeg falder hurtigt i, når jeg bliver sulten og det vil jeg gerne imødekomme ved at have f.eks. gulerødder og en figenstang eller müslibar i tasken. Og så tvinge mig selv til at spise det. Jeg er hurtig til at sige "Det er keeeeedeligt". Så forslag til lækre, sunde snacks modtages gerne :D

- Ingen smør! Jeg er en smørgris :fløjt: Og det er jo bare ikke andet end fedt. Så det skal ud af kosten.
0
J, juli 2018.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Slettet bruger » 25. apr 2017, 23:38

Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 26. apr 2017, 10:45

eks-Maupassant skrev:Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.


Hvilke ting tænker du på? :)
0
J, juli 2018.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2017, 10:47

Zonta skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.


Hvilke ting tænker du på? :)


Jeg ved ikke, hvad eks-Maupassant tænker på, men i forhold til det du skriver, ville jeg i hvert fald være opmærksom på figenstænger og muslibarer, der i min verden er at regne som slik med meget tilsat sukker og et højt kalorieindhold.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2017, 10:53

Zonta skrev:4) Jeg vil gerne have et "normalt" forhold til mad. Lige nu kredser mine tanker konstant om mad og jeg lider enormt meget af FOMO på mad- og slikfronten. Hvad hvis nu jeg ikke liiige smager det stykke kage, der er på arbejdet?! Gisp, jeg kunne jo helt komme til at... Ja, hvad? Tit er det ikke så godt som det ser ud og jeg føler mig bare mere tyk og trist bagefter.


Nej, hvor kan jeg kende det her!

Jeg er også enormt bange for at gå glip af noget madmæssigt, men hvad er det egentlig, vi er så bange for? Vi lever i en verden med ekstrem overflod og der er også mad i morgen.

Og det med at give efter og så være skuffet bagefter, fordi det alligevel ikke var helt det værd... Den fornemmelse kender jeg også alt for godt. Jeg ved ikke, hvad den gyldne løsning er, andet end at minde sig selv om, at det ikke er det værd, og mærke grundigt efter, hvornår det faktisk er det værd, og hvornår det ikke er. For mig er virkelig god kvalitetschokolade, en rigtig italiensk stenovnsbagt pizza og Lumumba på en skiferie efter en hel dag i sneen eller ægte bearnaise til fritterne det værd, men småkedelig slik, lavkvalitetsjunk, supermarkedskager og den slags er ikke det værd. Så det prøver jeg at huske på.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2017, 11:06

Zonta skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.


Hvilke ting tænker du på? :)


Jeg tænkte på at jeg ikke var sikker på om kakaokoppen var så slem (men det var den alligevel) og så på det om gulerodden som mellemmåltid, der er så lidt kalorier i sådan en, at det vel dårligt hjælper.

Men også bare på at det hjælper at have en generel ide om hvor mange kalorier der er i hvad, fordi det så bliver nemmere at styre hvor mange kalorier man indtager.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 26. apr 2017, 20:29

Akehurst2 skrev:
Zonta skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.


Hvilke ting tænker du på? :)


Jeg ved ikke, hvad eks-Maupassant tænker på, men i forhold til det du skriver, ville jeg i hvert fald være opmærksom på figenstænger og muslibarer, der i min verden er at regne som slik med meget tilsat sukker og et højt kalorieindhold.

Det er heller ikke fordi jeg kværner 3-4 stykker om dagen af hver overhovedet. 1, maks to om dagen. Der er omkring 100 kcal i hver.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 26. apr 2017, 20:33

eks-Maupassant skrev:
Zonta skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror det ville være en god ide for dig at google dig til hvor mange kalorier der er i de forskellige ting du har i spil.

F.eks. her http://gratiskalorietabel.dk/

Og ja nok smart du sørger for aldrig/meget sjældent at blive sulten.


Hvilke ting tænker du på? :)


Jeg tænkte på at jeg ikke var sikker på om kakaokoppen var så slem (men det var den alligevel) og så på det om gulerodden som mellemmåltid, der er så lidt kalorier i sådan en, at det vel dårligt hjælper.

Men også bare på at det hjælper at have en generel ide om hvor mange kalorier der er i hvad, fordi det så bliver nemmere at styre hvor mange kalorier man indtager.

Der er omkring 80 kcal i en kop kakao fra automaten og det er jo alligevel en del.
Men jeg har talt kalorier før og har egentlig en ret god idé om hvad der er af kalorier i forskellige ting - også alle de "kamouflerede sunde", som f.eks. müslibarer og figenstænger. Men derfra og så til at indse hvad de gør ved min krop, der er et stykke vej :genert:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 26. apr 2017, 20:36

Akehurst2 skrev:
Zonta skrev:4) Jeg vil gerne have et "normalt" forhold til mad. Lige nu kredser mine tanker konstant om mad og jeg lider enormt meget af FOMO på mad- og slikfronten. Hvad hvis nu jeg ikke liiige smager det stykke kage, der er på arbejdet?! Gisp, jeg kunne jo helt komme til at... Ja, hvad? Tit er det ikke så godt som det ser ud og jeg føler mig bare mere tyk og trist bagefter.


Nej, hvor kan jeg kende det her!

Jeg er også enormt bange for at gå glip af noget madmæssigt, men hvad er det egentlig, vi er så bange for? Vi lever i en verden med ekstrem overflod og der er også mad i morgen.

Og det med at give efter og så være skuffet bagefter, fordi det alligevel ikke var helt det værd... Den fornemmelse kender jeg også alt for godt. Jeg ved ikke, hvad den gyldne løsning er, andet end at minde sig selv om, at det ikke er det værd, og mærke grundigt efter, hvornår det faktisk er det værd, og hvornår det ikke er. For mig er virkelig god kvalitetschokolade, en rigtig italiensk stenovnsbagt pizza og Lumumba på en skiferie efter en hel dag i sneen eller ægte bearnaise til fritterne det værd, men småkedelig slik, lavkvalitetsjunk, supermarkedskager og den slags er ikke det værd. Så det prøver jeg at huske på.

Jeg er glad for, at du kan genkende det. Fordi det er rart at vide, at man ikke er den eneste. Og ja, netop! Det handler jo om at se, hvornår det er dét ekstra værd. Og så frasortere alt det der lidt ligegyldige fyld-snask, som bare er lidt meh... Gik engang hos en diætist (joke's on me...), der snakkede meget om at tænke på om det her det var noget jeg ligeså godt kunne få i morgen. Og det kan det måske ikke lige med en lækker kage til bryllup, f.eks. Men en pose chips med dip? Det kan jeg også købe og æde i morgen og i overmorgen osv..
1
J, juli 2018.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2017, 20:41

Faktisk et virkelig godt råd: Kan jeg få det i morgen? Så behøver jeg det ikke i dag.

Den napper jeg - tak :kys:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Fra slasket Zonta til sexet Zonta

Indlægaf Zonta » 26. apr 2017, 21:22

Akehurst2 skrev:Faktisk et virkelig godt råd: Kan jeg få det i morgen? Så behøver jeg det ikke i dag.

Den napper jeg - tak :kys:

Det skal du være så velkommen til! Guldkorn og motivation har vi vist allesammen brug for på sådan en vægttabsrejse :P

Forresten, så gik dagen i dag nogenlunde. Spiste ordentlig morgenmad og frokost. Men jeg tog 1,5 kop automatkakao (og hvor er jeg glad for det, nu, hvor jeg ligger i min seng og dagen er ovre. Sarkasme kan forekomme :rulle: ), ca. 5 havreflage-småkager og så spiste jeg smør på brød til aftensmad. For meget smør. Damn you, rygrad!! :popkorn: :cuss:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Sund og/eller slank"