Nu tager jeg de sidste 10 kg

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Patience » 30. maj 2017, 08:20

Dejlig og tankevækkende oplevelse her tilbud morgen. Jeg fik en pakke - en kjole som jeg havde bestilt og som jeg var meget spændt på at modtage, for jeg havde ret store forventninger til at den ville klæde mig ret godt.
Det er altid spændende om ting bestilt på nettet så lever op til forventningerne, når de ankommer.
Da jeg pakkede den ud var det første jeg tænkte, at den var ekstremt lille i størrelsen - næsten sådan at de da måtte have sendt en forkert størrelse.
Jeg tjekkede str og den var god nok og nåede at tænke på at æv nu skulle den sendes tilbage osv. Nå men jeg tænkte så at jeg jo hellere måtte prøve den trods alt - og den passer fuldstændig perfekt :banan: og er lige så fin som jeg håbede.
Men det viser meget godt det der med at selvbilledet ikke altid følger med når man taber sig.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Patience » 12. jun 2017, 06:39

Det har været en træls periode her hos mig.
Jeg har i en god måneds tid oplevet noget ømhed/smerter i den øverste del af maven og jeg har egentlig tilskrevet det mit nye intensive Mavetræningsprogram. Jeg har godt nok undret mig over det, men jeg slog det lidt hen og tænkte at det nok gik over af sig selv.
Jeg var så til min venindes fødselsdag lørdag d 3 - kagebord og senere pølser på grillen. Meget lidt sundt. Og om aftenen var jeg til Champions League finale hos min far hvor der blev serveret frugt med råcreme...og det skulle jeg jo også lige smage lidt af.
Og så vågnede jeg ellers kl 1 med voldsomme smerter i højre side af maven. Denne gang var det ret tydeligt at det ikke skyldtes træning. En hurtig tur på google viser at jeg har alle symptomer på galdesten.
Det varede hele natten og jeg måtte sygemelde mig fra arbejde søndag morgen. Mandag var det jo så helligdag så jeg kunne først ringe til lægen tirsdag. Han mente bestemt at det havde været et galdestensanfald og henviser mig til ultralyd. Jeg fik en indkaldelse få dage senere til d 7 september... Heldigvis er der andre steder i landet med kortere ventetid, så nu er jeg blevet henvist videre og venter på en ny tid.
Derudover så fik jeg rodet så meget rundt den nat at jeg fik en nerve i klemme i min skulder, som jeg har måttet tage smertestillende for i 4 dage - heldigvis har den sluppet nu.
Så alt i alt en rigtig møguge - føler virkelig at min krop svigter mig. Jeg prøver at leve så sundt og gøre så meget godt for den og så ter den sig sådan.
Jeg er så ekstremt træt af at hver gang jeg prøver at øge indsatsen, så sker der noget der slår mig tilbage til start.

Men til det positive! Jeg har faktisk midt i al modgangen formået at holde fast i sund og fornuftig kost. Jeg har kun trænet én gang i denne uge pga min skulder, men jeg har stadig lavet mine buttchallenge øvelser. Jeg blev færdig med den første 30 dages udfordring og holdt så et par dages pause og er nu igang med level 2.
Jeg har også fået nogle super gode nakke og skulder øvelser af en fysioterapeut jeg mødte på mit arbejde. De skulle afhjælpe alle de spændinger jeg har der, så dem laver jeg også hver dag nu.
Og vægten til morgen : 82,8 :banan: Jeg har tabt 500 g på trods af alt det her elendighed. Det er jeg faktisk rigtig stolt af for det er lige præcis sådan noget som det her, der tidligere ville have fået mig til at opgive og falde tilbage i dårlige vaner.
Jeg har i øvrigt også tabt hele 3 cm i taljen efter mine 30 dage med mavetræning - med tanke på hvor svært jeg har ved at tabe cm i taljen så er det nærmest et mirakel. Så dem fortsætter jeg også med.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf sansera » 12. jun 2017, 07:45

Flot at du forsat holder fast i den træning du kan :clap:
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Patience » 19. jun 2017, 10:04

Jeg har haft en rimelig god uge. Vægten stod på nøjagtig det samme som sidste uge, men jeg har heller ikke været super disciplineret i denne uge.
Jeg har næsten ikke fået trænet fordi jeg har faret landet rundt for at kigge på ny bil. Så på den baggrund er det fint med stilstand på vægten.

Jeg laver dog stadig mine øvelser herhjemme langt de fleste dage - så lidt sker der stadig.
I morgen skal jeg ultralydsscannes for at se om jeg har galdesten. Det bliver rart at få en afklaring, for det fylder en del i mit hoved kan jeg mærke.

Ugens aftaler:

Mandag: Slankedag
Tirsdag: fridag + træning
Onsdag: slankedag evt træning
Torsdag: Slankedag
Fredag: Slankedag + træning
Lørdag: Slankedag
Søndag: fridag

Søndag har jeg fødselsdag og gider overhovedet ikke tænke i kcal
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 10:29

Patience skrev:I morgen skal jeg ultralydsscannes for at se om jeg har galdesten. Det bliver rart at få en afklaring, for det fylder en del i mit hoved kan jeg mærke.



Jeg har haft galdesten og er opereret for det. Det er en ganske lille operation, der kan klares ambulant, og det er virkelig overskueligt.

Hvis det viser sig, at du har galdesten, så spørg endelig, hvis der er noget, du vil vide :)
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Patience » 19. jun 2017, 10:55

Akehurst2 skrev:
Patience skrev:I morgen skal jeg ultralydsscannes for at se om jeg har galdesten. Det bliver rart at få en afklaring, for det fylder en del i mit hoved kan jeg mærke.



Jeg har haft galdesten og er opereret for det. Det er en ganske lille operation, der kan klares ambulant, og det er virkelig overskueligt.

Hvis det viser sig, at du har galdesten, så spørg endelig, hvis der er noget, du vil vide :)


Tusind tak - det er sødt af dig.

Jeg har godt nok læst en hel del og kan se at de fleste siger som dig. Jeg er egentlig heller ikke så bange for en eventuel operation - det er mere det, at jeg læser at mange bliver ved med at have anfald også efter operationen. Og så bryder jeg mig generelt bare ikke om at fejle noget - og da slet ikke noget potentielt kronisk.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf jeanett88 » 19. jun 2017, 13:29

Det er virkelig ikke for at komme ind i tråden og være pessimist, men jeg har også haft galdesten :(
Jeg fik fjernet min galdeblære vha en kikkertoperation. Jeg var indlagt, men kom hjem dagen efter mener jeg.

Operationen og tiden derefter er ikke så slem. Desværre har jeg stadig anfald på trods er operationen. Er blevet tjekket på kryds og tværs og der er hverken nye sten eller andet galt med mig :boo:

Anfaldende var værst inden operationen, men de er bestemt stadig slemme efter. Dog kan jeg holde dem næsten helt væk vha zoneterapi. Jeg ved det er alternativ behandling og der ikke som sådan en evidens for virkningen, men det virker altså ved mig. Om det rent faktisk gør noget eller er ren placebo, skal jeg ikke udtale mig om :)

Håber alt går godt for dig :kram:
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1427
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4871

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf Patience » 19. jun 2017, 20:06

jeanett88 skrev:Det er virkelig ikke for at komme ind i tråden og være pessimist, men jeg har også haft galdesten :(
Jeg fik fjernet min galdeblære vha en kikkertoperation. Jeg var indlagt, men kom hjem dagen efter mener jeg.

Operationen og tiden derefter er ikke så slem. Desværre har jeg stadig anfald på trods er operationen. Er blevet tjekket på kryds og tværs og der er hverken nye sten eller andet galt med mig :boo:

Anfaldende var værst inden operationen, men de er bestemt stadig slemme efter. Dog kan jeg holde dem næsten helt væk vha zoneterapi. Jeg ved det er alternativ behandling og der ikke som sådan en evidens for virkningen, men det virker altså ved mig. Om det rent faktisk gør noget eller er ren placebo, skal jeg ikke udtale mig om :)

Håber alt går godt for dig :kram:


Tak :kys: Og ja, historier son din har jeg virkelig læst mange af siden jeg gav mig til at researche vdr galdestensoperation.
Jeg er slet ikke sikker på at jeg vil opereres, hvis det skulle vise sig at jeg har det. Det kommer helt an på hvad lægerne siger. Nu har jeg passet ekstra meget på hvad jeg har spist siden mit sidste anfald 3 juni og jeg har ikke mærket det mindste siden da. Så hvis jeg kan holde det væk med fornuftig kost, så vil jeg foretrække det fremfor operationen.
Men ja, nu må jeg hellere blive undersøgt og diagnosticeret inden jeg beslutter noget ;)
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Nu tager jeg de sidste 10 kg

Indlægaf jeanett88 » 20. jun 2017, 12:06

Det kan jeg godt forstå. Det lyder også rigtig fornuftigt!
Jeg blev opereret i 2007, hvor jeg kun var 19 år. Lægen havde ikke mistænkt galdesten med det samme, da det typisk rammer midaldrende overvægtige kvinder og jeg var en tynd 19 årige, men der var nu masser af sten alligevel.

Jeg har hørt at de sommetider går ind med laser og knuser stenene, i stedet for at fjerne galdeblæren, så det kan man måske også overveje, hvis det ikke er nok at spise fornuftigt.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"