Fællestråd - maj 2017

Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Jydepigen » 29. maj 2017, 13:30

jeanett88 skrev:Jydepigen Det har du selvfølgelig ret i. Det var dog let træningstøj, så tror alligevel måltidet har ret meget at sige. Men det var egentlig også bare for sjov, jeg vejer nemlig også altid nøgen om morgnen efter toiletbesøg :)


Er helt med på at det bare var for sjov ;) Har også prøvet for sjov at veje mig om aftenen og så igen om morgenen, som jeg plejer. Der var også en hel del forskel på vægten.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Animi » 30. maj 2017, 08:26

Det er SÅ skønt, når man kan mærke tydeligt forskel på sit tøj :banan: Jeg har lige tager en jakke på, som tidligere på året sad lige stramt nok om maven - og nu sidder den perfekt :banan:
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2017, 08:38

Animi skrev:Det er SÅ skønt, når man kan mærke tydeligt forskel på sit tøj :banan: Jeg har lige tager en jakke på, som tidligere på året sad lige stramt nok om maven - og nu sidder den perfekt :banan:


Det er den bedste følelse i verden! Desværre går det modsat her. Bukser, jeg købte i februar, som passede perfekt, strammer nu så meget om maven, jeg har en dobbeltmuffintop :rulle:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Animi » 30. maj 2017, 09:45

Guilded_Lily skrev:
Animi skrev:Det er SÅ skønt, når man kan mærke tydeligt forskel på sit tøj :banan: Jeg har lige tager en jakke på, som tidligere på året sad lige stramt nok om maven - og nu sidder den perfekt :banan:


Det er den bedste følelse i verden! Desværre går det modsat her. Bukser, jeg købte i februar, som passede perfekt, strammer nu så meget om maven, jeg har en dobbeltmuffintop :rulle:


Årh hvor træls. :kram: Det er så frustrerende når det går den forkerte vej :/
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 30. maj 2017, 13:33

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg har mistet min selvbeherskelse og motivation. Og varmen gør det ikke bedre - trods masser af vandindtag, puffer jeg voldsomt op i ansigtet og hænderne. Så jeg har det rigtig dårligt med mig selv pt. Mandens eksamensopgave trækker store veksler på min fritid, så jeg har ikke haft mulighed for at træne, og jeg får det sandsynligvis heller ikke før engang til august.

Det bliver en "fed" sommer.


Kan du ikke træne lidt derhjemme, når ungerne sover? Hvis vejret er til det kan du måske rykke ud på græsplænen eller terrassen?


Jeg har hver uge en masse intentioner om hjemmetræning, men det bliver aller til en skid. Jeg er simpelthen for træt. Det halter selv med det allermest basale husholdning.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 31. maj 2017, 07:38

Så ramte vi sidste dag i maj og dermed er det tid til at gøre status.
Mine mål for maj var:

- Vedligeholde min gode træningsrytme
- Forsøge at løbe rundt om søen
- Blive ved med kun at spise slik/kage om lørdagen
- Drikke mere vand
- Kommer under 68kg

Jeg har vedligeholdt min gode træningsrytme, løbet flere gange rundt om søen, kun spist slik/kage om lørdagen (Pånær i onsdags hvor aflevering af bachelor, blev fejret med en fed Oreokage :savl: ).
Jeg har ikke været særlig god til det med at drikke mere vand, så det skal der klart arbejdes på i juni.
Men jeg er kommet under 68kg :banan: Vægten stod på 67,4 i morges, hvilket betyder at der er røget 800gram i denne uge og præcis 2kg i hele maj måned.

Jeg er meget tilfreds og topmotiveret til juni :gogo:

Hvordan er det gået med jer andre? :)
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 31. maj 2017, 09:09

Jeg fik en mindre hjerneblødning i morges, da nogle elever brokkede sig over min undervisning. "Du skal ikke tage det personligt" - nej, det er sgu nemmere sagt end gjort. Følte mig som en 5-årig, da jeg stod med tårer i øjnene og skældte ud. Men de skal lære, at tiden på skole ikke altid er lutter lagkage - og nu har de så også set mig være sur. Ha!
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2017, 12:10

Ally skrev:Jeg fik en mindre hjerneblødning i morges, da nogle elever brokkede sig over min undervisning. "Du skal ikke tage det personligt" - nej, det er sgu nemmere sagt end gjort. Følte mig som en 5-årig, da jeg stod med tårer i øjnene og skældte ud. Men de skal lære, at tiden på skole ikke altid er lutter lagkage - og nu har de så også set mig være sur. Ha!


Forkert tråd? :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 31. maj 2017, 13:35

ManicNinja skrev:Forkert tråd? :)


Næh, egentlig ikke, men jeg kan godt se, at det sagtens kunne tænkes :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2017, 13:51

Ally skrev:
ManicNinja skrev:Forkert tråd? :)


Næh, egentlig ikke, men jeg kan godt se, at det sagtens kunne tænkes :lol:


Okay. Kunne bare ikke lige helt se, hvad det havde at gøre med de emner, der normalt vendes her i tråden. Men kunne jo være, jeg overså noget. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf ManicNinja » 31. maj 2017, 14:02

Ballademager skrev:
ManicNinja skrev:
Ally skrev:
ManicNinja skrev:Forkert tråd? :)


Næh, egentlig ikke, men jeg kan godt se, at det sagtens kunne tænkes :lol:


Okay. Kunne bare ikke lige helt se, hvad det havde at gøre med de emner, der normalt vendes her i tråden. Men kunne jo være, jeg overså noget. :)


Tror at mange også bruger tråden her til at skrive om alment velvære, så det er nok derfor :kys:,


Jeg plejer også fint at kunne se pointen. Kunne jeg bare ikke her. Nå. Nevermind.

Overvejer i øvrigt at joine jer ... Jeg går ud fra, der starter en ny tråd i morgen?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 31. maj 2017, 16:26

ManicNinja skrev:Jeg plejer også fint at kunne se pointen. Kunne jeg bare ikke her. Nå. Nevermind.

Overvejer i øvrigt at joine jer ... Jeg går ud fra, der starter en ny tråd i morgen?

Ballademager har ret - tråden bruges også til at "få luft" fra andet end blot slankerelaterede issues :)

Du skal være velkommen til den nye tråd - det er altid hyggeligt med flere og vi bakker hinanden godt op :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2017, 20:21

*ADVARSEL* Lang smøre ahead...

Ballademager skrev:
Det kan jeg godt se.

Altså, jeg kender jo ikke hele baggrunden, og jeg kan sagtens tage fejl, men når jeg læser dine indlæg, så tænker jeg ofte på, om du sådan generelt har det godt? Synes du lyder meget presset det meste af tiden?

Dette indlæg er ikke for at snage, og du behøver ikke svare, hvis du ikke har lyst :kys:


Du snager ikke :kys:

Jeg kan godt forstå dine tanker. Jeg har været ret så negativ det sidste halve års tid - og det beklager jeg. Jeg har forsøgt så vidt muligt at holde mig ude af tråden, når jeg ikke har noget relevant/positivt at berette. Ind imellem bliver trangen til at få luft bare for stor - det er særligt i de ekstra pressede situationer.

I bund og grund kan jeg vel ikke tillade mig at brokke mig - jeg har det vel egentlig okay; vi er et sted i livet, hvor tilværelsen skruer lidt på tommeskruerne, og det sker vel for mange. Jeg trives bare bedst med rutiner - og dem har der dælme ikke været mange af i dette forår, og især ikke den sidste måneds tid og den kommende. Og det presser mig.
Mandens skole er enormt uforudsigelig, idet deres skema ændrer sig fra uge til uge og endda fra dag til dag. Så jeg kan fx stå op om morgenen og pakke træningstøjet, hvor jeg så senere får en besked om, at manden først når hjem til aftensmadstid. Så når jeg ikke at træne, fordi datteren skal hentes. Børn er forbudt i fitnessrummene, og der er ikke et legeområde til dem, så jeg kan ikke engang bare tage dem med derned. Når først aftensmadssessionen er overstået og børnene er puttet, skal hunden luftes, praktiske ting skal klares og jeg skal helst ikke for sent i seng, så aftentræning er ikke mulig.

I januar skrev manden sin første store opgave. De kom for sent i gang, så al hans tid gik med opgaven i tre uger. Det overlevede vi. I starten af maj fik han sin 1. års eksamensopgave, som skal afleveres d. 19. juni, og han aftalte med makkeren, de skulle i gang med det samme denne gang. Han er totalt eksamenskuldret, som jeg aldrig har oplevet ham før (det er tredje uddannelse i de 14 år, vi har været sammen), og den æder ham op. Han sover ikke om natten, er så anspændt, at hans diskusprolaps er brudt ud igen med stærke smerter og hovedpine, så han ofte går i seng, når han kommer hjem, og weekenderne sidder han sammen med makkeren og skriver. Jeg kan mærke, min tolerancetærskel er overskredet, og jeg orker ham ikke, så vi bider ad hinanden og han har intet overskud til børnene. Samtidig har jeg nogle sociale sager på arbejdet, som kræver enormt meget af mig, så jeg er færdig, når jeg kommer hjem og agerer stort set som enlig mor.

Samtidig er vi lige midt i den periode, hvor jeg for tre år siden mistede min mor til kræft. I løbet af tre uger gik hun fra at være min mor, som hun altid var, til at blive hundesyg, blive erklæret terminal og så døde hun. Det optager også en del af min tankevirksomhed, og hun fylder meget i mine drømme. Desværre ikke altid på en positiv måde, da jeg ofte drømme om onde ånder ( :forvirret: )

Så ja - jeg har det både godt og skidt. Men jeg ser voldsomt meget frem til ferien om en lille måneds tid. Manden skal godt nok på dykkerferie i 12 dage, hvor han først kommer hjem fire dage efter, vi rykker i sommerhus (jeg skal lige lære at køre med trailer, inden han rejser!), men det gør mig ikke noget, for det er ferie. Og jeg glæder mig helt afsindigt til at komme op i "vores" sommerhus i mit absolutte yndlingsområde ved Vesterhavet :love: Der giver motionen også sig selv med de lange gåture ved stranden, i klitterne og i plantagen.

Jeg kan dog i trådens ånd berette, at jeg har fastet i mandags og i dag - og så ser jeg, om jeg kan tage en dag mere i løbet af ugen. Og så bliver jeg nødt til at tage mig gevaldigt i nakken mht. at få trænet lidt herhjemme. Jeg føler bare ikke, det giver nok i forhold til fitnesscenteret. Men det er måske bare oppe i mit hoved...
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf superboa » 31. maj 2017, 20:28

superboa skrev:
Mine mål er:
- fokus på mere motion
- fokus på forårsrengøring
- nyde livet for fuld skrue, når det byder på skønne arrangementer med lækker mad og kage :D


Opdatering:
Jeg har bestemt fået mere fokus på motion! Har været i fitnesscenteret 5 gange i løbet majmåned, samt gået en hel del ture. Jeg har et aktivt job, så har ikke haft så meget fokus på reel motion før, men det er ved at blive en vane nu :)
Jeg nåede ikke så langt med forårsrengøringen som jeg havde håbet, men hey, alt er bedre end ingenting ;)
Jeg har med den bedsteste samvittighed nydt god mad og kage når lejligheden har budt sig - og der har været en del lejligheder her i maj :D Har til gengæld holdt igen med indtaget af sodavand 8og alkohol drikker jeg slet ikke).

Jeg er klar til juni-fællestråden :klap:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"