Fællestråd - juni 2017

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Fællestråd - juni 2017

Indlægaf MånedstrådTS » 1. jun 2017, 06:59

Her er tråden for juni 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Lykke » 1. jun 2017, 10:54

Jeg tror jeg hopper med i denne omgang.
Jeg har fokus på mine vaner. Især eftermiddagssnacks. Vil prøve at indføre en lækker kop kaffe, iskaffe, saft eller andet i den dur. Mens jeg laver lige hvad jeg har lyst til.
Efter jeg har afleveret eksamen den 6. er planen at få lavet en eller anden fysisk aktivitet i løbet af dagen. Gåtur, hive ukrudt op, gøre lidt rent eller andet - uden at det bliver en sur pligt.

Generelt har jeg et ønske om at få implementeret nogle bedre vaner :)
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf primle » 1. jun 2017, 11:02

Jeg vil også gerne prøve at være med.

Mit fokus er primært på mit sind og på at få det godt. Men min erfaring er, at der er ting jeg kan gøre fysisk for at hjælpe det på vej og som gør mig godt. Jeg har tabt ca 12 kg siden oktober (det meste af det graviditetskilo, men er nu i gang med dem der var for meget inden graviditet). Jeg mangler omkring 10 kg stadigvæk.

Så:
- Sensekost
- gåtur min 4 gange ugentlig
- kun slik/kage fredag
- mere vand

Jeg håber på, at gåturene bliver til løbeture på et tidspunkt, men ikke lige nu.
4
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf jeanett88 » 1. jun 2017, 18:38

Jeg er også med igen :)

Jeg er godt i gang med et vægttab. Har pt. smidt lige knap 10 kilo, siden slutningen af januar. Det delmål jeg stiler efter pt. er at veje 65 kilo og så vurdere om jeg mener, at jeg skal yderligere ned.
Jeg har gang i en rigtig fin træningsrutine pt. og så tænker jeg over hvor mange kalorier jeg spiser, uden direkte at tælle dem. Sidst men ikke mindst får jeg kun slik/kage om lørdagen.
Det jeg kæmper mest med pt. er at drikke nok vand. Jeg drikker ca 1 liter om dagen og resten er Pepsi Max. Vil meget gerne op på 2 liter vand om dagen.

Jeg havde vejedag i går, hvor vægten stod på 67,4

Mine mål for juni måned er:

- Bibeholde min gode træningsrutine
- Kun spise slik/kage om lørdagen
- Komme ned på 66kg
- Drikke min. 1 1/2L vand om dagen
2
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf superboa » 1. jun 2017, 18:40

Jeg vil også gerne være med igen :)

Mål: Fokus på motion. Jeg har en tendens til at tro, at fordi jeg har et rimeligt hårdt fysisk arbejde, så behøver jeg ikke motionen ved siden af ;) Jeg har lagt godt ud med en times cirkeltræning her til aften :banan:
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Sorenspige » 1. jun 2017, 19:04

Jeg vil også gerne være med igen. Mit mål er egentlig bare at holde de vaner, som jeg har indført ved jobstart.

Jeg kæmper stadig en indre kamp hver dag for ikke at spise kage og slik.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jun 2017, 20:52

Jeg stod på vægten i morges. Trods gode fastedage i sidste uge og allerede to i denne uge har jeg taget 1,7 kg på. Det er altså først i næste uge, den naturlige vægtøgning skal komme. FFS!

Jeg tror, jeg bruger juni på at fokusere på at holde hovedet oven vande. Jeg har fået skippet en træls sag videre til de rette myndigheder for tredje gang på en måned i dag, så nu kan jeg forhåbentlig holde fokus på at få det bedste ud af de sidste tre ugers undervisning. En kollega havde en halv klasse op til eksamen i et af mine fag i dag, og de scorede fammer 9 12-taller! Det kan jeg aldrig leve op til næste år, med mindre en del af mine teenagekulrede elever for alvor finder ud af, at nu brænder lokummet! Vi er desværre med i den der latterlige Løkke-pulje, så vi skal forbedre os næste år - bare svært med noget af det råmateriale, vi har med at gøre.

Så:
* faste regelmæssigt og spise ordentligt de andre dage
* ikke lade mig friste af Nettos tilbud på chokoladebarer :fløjt:
* forsøge at få gang i lidt hjemmetræning, hvis jeg ikke kan komme i fitness
* holde sammen på børn og hus så godt som muligt, til manden er færdig med sin eksamen
* komme i seng i ordentlig tid (allerede skredet nu)
* hygge mig til festival næste weekend, selvom det bliver på vand- og sodavandsvognen
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 2. jun 2017, 06:15

Man må godt være lidt selvfed, når man står op kl. 05.15, spiser morgenmad, kommer i træningstøjet og står i fitnesscentret - vel at mærke i en anden by end den, man bor i - kl. 06.30? :D
9
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 2. jun 2017, 07:08

Ballademager skrev:
Ally skrev:Man må godt være lidt selvfed, når man står op kl. 05.15, spiser morgenmad, kommer i træningstøjet og står i fitnesscentret - vel at mærke i en anden by end den, man bor i - kl. 06.30? :D


Ja, sgu! :banan:

Jeg er sådan en nederen en, der også kan finde på at smide dem slags på Facebook :D

:lol: :lol: :lol: Det kan jeg også godt finde på - og på IG, hvor der bliver brugt en helvedes masse hashtags. Likehunter much? :D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf ManicNinja » 2. jun 2017, 10:23

Nåmmen, nu har jeg taget tilløb længe nok og hopper sgu ind i jeres tråd. Jeg kan så lige så godt starte med at advare om, at der sikkert ind imellem kommer nogle laaange indlæg fra min hånd :D - men det ved jer, der færdes en del i Generelt-forummet, vel allerede ... :blomst:

For 4-5 år siden smed jeg omkring 20 kg. Jeg følte mig vanvittigt godt tilpas (om end jeg vist ikke helt nåede at opdatere på indersiden af hovedet ...), følte mig stolt osv. Jeg var for første gang i mit voksenliv normalvægtig.

Det var helt fantastisk at kunne gå ind i en tøjforretning og bare rive tøj ned fra hylderne i vildskab - at kunne passe str. 38 (og ind imellem at opleve, at den er for stor!?) giver altså nogle andre valgmuligheder: Der er både mere, man rent faktisk kan komme i, og meget mere, der sidder pænt.

Det var også nærmest magisk ikke at skulle være på vagt, hvis der rendte én rundt og tog billeder til en fest: Jo, selvfølgelig ser slanke mennesker også tåbelige ud, hvis de bliver fotograferet, mens de æder. :) Men det her med, at jeg ikke længere, når jeg så et foto af mig selv, som det første tænkte: "Hvem fanden er hende den tykke, der sidder dér?"

På den måde var der da kommet noget godt ud af en længere periode med arbejdsløshed. Jeg trænede 4-5 gange om ugen af ren lyst og spiste meget sundt. Så fik jeg nyt job og blev oven i købet meget forelsket. Og så ... mistede jeg fokus på mig selv. Sad to say. Men det var sådan, det var. Gradvist blev forholdet mere og mere destruktivt, jeg kæmpede - som så ofte før - alt for længe og alt for alene for at få noget, der ikke skulle have været, til at fungere. Og jeg tog alle kiloene på igen - selv om jeg (meget typisk for mig) gjorde, hvad jeg kunne for ikke at se det.

Kender I det dér med at blive meget rutineret i ikke at se sig selv i butikruder, at frygte at skulle på tøjindkøb (især bukser er den helt store (!) gyser) osv.? Man véd det jo godt. Men man ved det ikke alligevel. På den måde får jeg sat mig selv i en rolle som hende, der åbenbart ikke kan håndtere eller tåle at erfare sandheden - nemlig at jeg er tyk. Jeg er ikke sikker på, hvordan de her mekanismer hænger sammen. Men jeg har tænkt meget over, at jeg er nødt til at få fat om nældens rod og gøre noget ved præcis dén mekanisme og selvopfattelse, som ærligt talt hører til hos en yngre udgave af mig.

Jeg er blevet LANGT stærkere siden da: Der er en masse ting i kontakten og omgangen med andre mennesker, som jeg tager mere med ro. Fx sådan noget med at kontakt glider ud - og måske kommer det tilbage. Måske ikke. Livet er finurligt og forunderligt, og jeg behøver ikke længere altid at vide, hvor det fører mig hen. Heller ikke med hensyn til relationer. Visse relationer har jeg også selv ladet glide ud de seneste år.
Jeg er også blevet sådan én, der mere og mere kender mine kampe på job. Og som ved, at den vrede chef bliver god igen, og at ind imellem skal man bare sove på ting og affinde sig med, at det her ikke blev den bedste dag, men i morgen er der en ny. Jeg panikker ikke længere. Kan normalt godt se situationen realistisk. Og måske er det også disse ting, der gør, at jeg de seneste 2½ år, siden jeg gik fra den dér kropumulige (personlighedsforstyrrede) kæreste er blevet ekstremt god til at klare mine problemer selv.

Det er i hvert fald en radikal forandring, at jeg ikke føler, at det ligefrem er en nødvendighed at ringe til nogen, hvis der er sket et eller andet ubehageligt. Bevares, det kan da være rart at vende det, næste gang jeg ser de nære veninder. Men i situationen klarer jeg mig glimrende selv. Den vished gør rigtigt meget. Jeg føler mig hverken skrøbelig, lille eller uværdigt afhængig af andre længere.

Så det er en meget ændret Ninja med bedre styr på sine egne grænser og behov og med stort mod, der dette forår har taget sig selv i at gå og "tænke tanker", når hun færdedes på gaden: Når jeg har set slanke kvinder med thigh gap, spidse hager og tynde håndled, er jeg nærmest blevet irriteret (ikke at jeg skal se tynd ud, men jeg er da blevet misundelig - there, I said it!) Når jeg så kvinder, der som jeg selv var for godt i stand, blev jeg også irriteret: "For Helvede, du kunne være så pæn, og så byder du dig selv at gå rundt og ligne en udspilet hamburgerryg!" (Yes, I know - men tanker er jo toldfrie, ikke?)

Nu har jeg så langt om længe fået det nye job og den lønforhøjelse og det øgede ansvar og ikke mindst den chef, som jeg i i hvert fald et år har drømt om. Også selv om jeg endte med at have et endog rigtigt fint forhold til min daværende chef, hvis facon ellers indledningsvis sendte mig ned med stress. Der er blevet frigjort noget energi. Jeg er blevet fri for noget uvished om min fremtid, og jeg får lidt flere penge mellem hænderne. = Frihed og mulighed for selvforkælelse.

Nu kommer så selvfølgelig alt det dér, som nu engang indfinder sig i forbindelse med nyt job: Alt er nyt, man har ingen rutiner, man er den nye og skal spørge hele tiden (jeg er i oplæring i otte uger, og de fleste siger, man reelt først er ordentligt indøvet efter et års tid). Og jeg ved det godt: På den baggrund er mit projekt måske lovligt optimistisk. Men min vilje er benhård. Og min motivation er i top.

Jeg er meget bevidst om ikke at tabe fokus denne gang. Meget bevidst om, at selve dét at tabe nogle kilo og komme i mål på den front egentlig "blot" er den nemme del af opgaven: Den egentlige udfordring bliver helt sikkert at holde det, når jeg engang er nået min normalvægt. Helt konkret er jeg nødt til at sikre mig, at jeg også derefter hopper op på den forpulede hadebadevægt en gang om ugen: På en uge kan man godt tage et par kilo på. Og dét er nederen. Men et par kilo kan man også hurtigt smide igen.

Min desværre meget ubevidste "strategi" har hidtil været, at hvis jeg konstaterede, at jeg havde taget på - eller måske endda bare vidste, at den foregående uge havde jeg levet rigtigt usundt - ja, så vejede jeg mig ikke. Lukkede øjnene. Bum. Problem solved. Dooooh! Og så er det, jeg står 1-2 år senere, badevægten har i månedsvis været pakket væk, og så er jeg nærmest ved at kaste op af angst og skal tage mig sammen i flere dage for at veje mig, "tage fra i følelserne", I ved.

Så vejer jeg mig, konstaterer problemets omfang (som man siger - høhø!) Og så ... bliver jeg lettet. Over at vide, hvad jeg konkret har at arbejde med og for. Hvorfor så alle de krumspring? Og hvorfor ikke bare løbende (også lige efter vægttabet!) veje mig og holde snor i det? Dét vil jeg kæmpe for på den lange bane. Det må hende den stærke, som godt kan klare skuffelser og følelser af fiasko da kunne håndtere på en smartere og sundere måde!

Lige nu og her har jeg været i gang i fjorten dage. Jeg skal tabe et eller andet sted mellem 15 og 20 kg. Har forsøgt lidt halvhjertet et par gange over de sidste fem år. Er gået i stå efter 8-10 stykker (anslået). Har så heller ikke vejet mig (der var den igen) og dermed hverken oplevet succes eller fiasko på vægten. Har de andre gange ikke været skrap nok med kosten. Det er blevet lidt noget sløseri sammen med andre halvtykke veninder, som jeg har kunnet opfinde dårlige undskyldninger sammen med. "Aj, i dag skal vi da fejre weekenden med et par flasker rødvin"-agtigt. Nu har jeg sat ind på den effektive måde:

Jeg tæller ikke kalorier - og kommer aldrig til det. Ville blive sindssyg, Mindst. Men jeg ved jo godt, hvad det er, jeg skal holde mig fra eller spise meget begrænset af. Så jeg har skåret ned på fedtet. Forsøger stadig at spise lækkert, for hvis jeg keder mig for meget i munden, går det galt. :D Jeg drikker heller ikke alkohol - jeg er typen, der elsker to glas vin til min aftensmad. Men det er en skidedårlig og kalorietung vane - især når man er blevet så trind, at man ubevidst undgår at bevæge sig, fordi det er for anstrengende ...

Jeg fik for første gang i 2-3 uger 3 glas bobler i går. Og det var dejligt. Men de gode nyheder er, at jeg faktisk alligevel var lidt skuffet. Så var det heller ikke bedre. Det gør det nemmere at holde fast i min beslutning.

Søde sager har jeg aldrig haft et problem med at holde mig fra, og sodavand kan jeg slet ikke lide. Så ingen problemer dér. Har jeg endelig en sukkercraving, kan det klares med lidt tørret frugt, figenpålæg eller lignende.

Der er motionsrum, hvor jeg bor. Så jeg kondicykler ca. 15 km (ved forskellige belastninger - og det tager knap 25 minutter) og ror 2-2½ km (ca. 10 minutter) et par gange om ugen. Styrketræner også - især min ryg elsker mig for det.

Jeg har været mindst lige så træt af at være træt, som jeg har været af at være tyk! Det er så nederen at stå og hive og puste efter vejret, bare fordi man spæner op ad trappen på Danshøj Station og gerne vil nå linje B ... Eller at blive forpustet ved at snøre sine snørebånd. I kid you not. Aj, hvor jeg skammer mig! :nerve:

Så målet lige nu er at fortsætte, som jeg har gjort på det seneste - og hverken lade mig hyle ud af skiftende arbejdstider, eller at jeg bruger meget mental energi på at lære nye kolleger og arbejdsopgaver at kende.

*Sørge for at spise (ordentlig) morgenmad - har gang i noget yoghurt, granola, havregryn, lidt honning, mandler og bær. Undgår hermed de dårlige vaner med morgenbrød, tandsmør osv. Forsøger at spise det på et fornuftigt tidspunkt ift hvornår jeg står op. Har jeg morgenvagt, skal jeg op kl. 04, og der er min krop altså ikke sulten. Så det kræver planlægning - jeg må sørge for at pakke min morgenmad og tage med på job. Lidt af en udfordring at spise det rigtige, for jeg foretrækker fedt og salt og gerne wienerbrød. Når sukkeret er i selskab med fedt, bliver det pludselig interessant ... :rulle: Og jeg har altid fundet morgenmadsprodukter decideret frastødende. Men denne morgenmad (med granolaen) kan jeg rent faktisk LIDE.

*Jeg spiser kød og grøntsager til frokost. Gerne godt med det grove, fx råkost, rå blomkål osv. Og det er så SKØNT ikke at være parat til at lægge sig ned at sove efter måltidet. I det nye job er der ikke kantine de første par måneder. På den ene side en udfordring, fordi jeg har været vant til stor, velassorteret kantine med masser af grønt. Omvendt slipper jeg for at blive fristet af lækker sovs, ostede pastaretter og lignende.

*Jeg har snacks i tasken: Tørrede abrikoser, lidt rosiner, mandler eller nødder. Gerne et par gulerødder. Eller et æble. Nogen festmiddag er det jo ikke. Men det er godt til om eftermiddagen/slutningen af en vagt, hvor jeg ellers kan blive et nemt bytte for 7-Eleven og nogle spicy tequitos (fedt, salt, stærkt - what's not to adore?)

*Jeg er god til at få hevet en masse vand indenbords dagen igennem. Giver helt sig selv - jeg er tørstig, og på job har jeg altid en karaffel (ca. 1 liter) stående. Den har jeg ingen problemer med at tømme i løbet af dagen. Og den bliver tit også fyldt igen. Derhjemme pøser jeg løs af danskvand.

*Jeg er meget obs på at spise mindre til hvert måltid. Især til aften, hvor jeg snildt kunne køre tre portioner ned. For det smager jo godt, og ih, hvor vi hygger os, og så kan man bagefter vralte i seng fuldstændigt proppet og bedøvet ... :nej:

*Jeg forsøger at få trænet to gange om ugen. Derudover har jeg lagt en vane ind med kun at tage bus eller tog noget af vejen hjem og så gå de sidste 3-5 km i rask trav. Det sidste er også godt i forhold til at få frisk luft!
Udfordringen er lidt, at jeg giver den MAX gas i motionsrummet. På ALT. Og så er jeg faktisk træt bagefter. Det er lidt skidt, hvis træningen så bliver eneste motion. Den skulle jo helst supplere det øvrige. Jeg har nu eksperimenteret lidt med "bare" at snuppe 12-15 km på kondicyklen og ikke gøre andet inden en aftenvagt. Og dét fungerede rigtigt godt. Gav energi på vagten. Og jeg var i fin form til også at trave på hjemvejen. Så det vil jeg forsøge at gøre mere af.

I begyndelsen af det nye job har jeg dog mange morgenvagter. Erfaringsmæssigt får b-mennesket her desværre ikke sovet meget op til dem. Især ikke til den første ud af fx tre i rap. Uden søvn er man altså virkelig flad om eftermiddagen. Så da bliver det ikke til træning. Jeg vil se, om gåturen alligevel er mulig.

*Og så rigtigt vigtigt: Jeg taler pænt om mig selv og til mig selv i hverdagen. Ingen af os kæmper effektivt med en masse skældud og nedgørende snak i bagagen/baghovedet. Det tror jeg meget fast på. Jeg tænker om min krop, at jeg godt kan lide den, og at jeg er heldig, den er så pænt proportioneret og for det meste fungerer godt og er stærk. Lige nu er den for tyk. Og det er da synd at gemme en ellers pæn krop bag så meget fedt. Det er min tilgang. :) Jeg husker at rose og frikende mig selv.

Ovenstående er mine her og nu-mål. På den lange bane vil jeg meget gerne være normalvægtig, når jeg fylder 40 til vinter/næste år. Og jeg vil holde det og tage tyren ved hornene i forhold til den dér ÅNDSSVAGE fiasko-angst ved vejning. Jeg har på alle mulige andre områder erfaret, at jeg godt kan tackle nederlag - og i øvrigt er god til både at lære af dem og at vende dem til succes i sidste ende. Så hvorfor dette skulle være så svært, fatter jeg simpelthen ikke. Men vi tager det, som det kommer. Et første skridt er at melde mig i en tråd som denne.
10
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ado » 2. jun 2017, 18:16

Jeg er en joke. En af dem, der konstant starter en ny kur. Jeg gider ikke engang forsøge at komme med dårlige undskyldninger. Jeg kan kun sige, at denne gang er der en virkelig god årsag og derfor er jeg mere motiveret end nogensinde før.

Jeg kopierer bare mit seneste blog-indlæg herind, som jeg skrev i går.


Først kom cigaretterne, så kom fedtet ind som vikar - og nu er det fandeme slut
Som alle andre tykke mennesker, kan jeg kun slutte mig til det store kor og brøle et "Here we go again...here we go-go-go to the temple of consumption". Det kræver hverken en masse hvide løgne, selvbedrag eller dumme undskyldninger.
Det er fakta: Tykke mennesker falder i og dropper kuren ("det hedder liiiiiiivsstilsomlæææææægning") og bliver pludselig vældig tavse på Facebook med deres Endomondo-opslag og indtjekninger i Fitness World. Så kommer der en periode med lige lovlig mange kagebilleder og nærbilleder af fredagsslikket og citater om, at "curvy women er sexyyyy" og "Hvis du lissom ikke kan klare mig, når jeg er værst, fortjener du mig lissom ikke, når jeg erbedst".

Og så starter møllen igen et halvt års tid senere.


Sådan er det. Sådan er fedme-circle-of-life. Man skal åbenbart lige helt ned og tvære rundt i den elendige sø af selvlede, strømpebukser der nægter at samarbejde med hofter og erkendelsen, da man fik øje på sig selv siddende i sofaen og hvor 50" tv'et virkede lidt for godt som et spejl.

Jeg gider ikke mere. (Som man siger 12 gange inden det endelig lykkedes). Men det gør jeg ikke.
Gider ikke stivne, fordi jeg får øje på mit spejlbillede, mens jeg står med siden til og i et afslappet øjeblik har ladet mavemusklerne få fri. Jeg sværger...Der manglede bare en Hitchcock melodi i baggrunden.


Gider ikke. Kan ikke. Orker ikke.


Men VIL gerne. Så det gør jeg. Når jeg kunne skippe cigaretterne, kan jeg også skippe dellerne. Okay...de fleste af dem. Man skal være realistisk. Jeg gider ikke blive en str. 38. Jeg kan godt lide mig selv 25 kg. lettere. Stadig curvy (Nej! Ikke erotisk buttet - fandeme da det grimmeste udtryk ever. Er opfundet af tykke kvinder i blomstrede leggings og t-shorts med lidt for meget glimmer på brystet). Curvy, men fin. Og i mental balance med mig selv. Det må være det vigtigste. Det sidste.


Og nu HAR vi jo træningscenter til gratis brug via jobbet. Så der er ingen undskyldning.


Dagens nedtur:
Spejlbillede og klare øjne.

Dagens optur:
- Beslutningen om at tage kontrollen.
- Lange samtaler med sød mand.

Dagens what the freaking fuck?:
Træningstøj laves åbenbart kun i str. normal BMI. I shit you not. Zalando, Asos...fuck jer. Hvis jeg kunne passe den størrelse I har, ville jeg ikke købe træningstøj. For fucks sake.


Positive ting ved at være overvægtig:
- Man skal ikke afvise så frygtelig mange mænd.
- Håndværkerne brøler ikke efter en.
- Det går PÆNT hurtigt på cykel, når man kører ned ad bakke.
- Smilerynker ved mund ligner mere smilehuller end rynker.


Negative ting ved at være overvægtig:
- Alt for lidt plads på tørrestativet.
- Kan ikke vaske så mange stykker tøj af gangen.
- Cykeldæk skal pumpes oftere.
- Det er hårdt at cykle op ad bakke. Og det bliver ikke nemmere, når man kun har 1½ velfungerende gear.
- Cykelsadel forsvinder lidt for meget.
- Grimmere udvalg af tøj.
- Selvværd i restordre.
- Konstant angst for, om de overvægtige man ikke kan lide, når at tabe sig, før man selv gør det.
- Visheden om, at man faktisk HAR gode proportioner. Under laget.
- Mere anstrengende at have heels på.
- Ligner en træt isbjørn, når man har morgenkåbe på.
- Frygten for at skulle ud at sejle og efterfølgende drukne, fordi man har løjet sig lettere og derfor har redningsvest på, der ikke kan håndtere ens virkelig vægt, hvis uheldet skulle være ude.



Der er vist ikke så meget andet at tilføje end: Sæt i gang.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf FrøkenM » 2. jun 2017, 18:33

Jeg er også med efter at have sprunget maj måned over. Måtte erkende at min rygrad var for svag til at være med i en måned der stod i eksamenslæsning og bachelorskrivningens tegn men nu er der afleveret og så skal der fokus på sundere vaner.

Målene for næste uge er:

*Træning (gerne tirsdag, torsdag (byttes evt ud med svømning) og lørdag)
*Min 1,5 liter vand om dagen
*Spis bedre til morgenmad, frokost og aftensmad og undgå for mange snacks.
*Lade være med at fokusere på den forestående eksamen. Skal op den 22. og min krop har brug for pause, så det skal den have i næste uge.
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pyjamas » 2. jun 2017, 18:39

Jeg vil gerne være med her hos jer :)

Jeg arbejder i en kantine, hvor vi serverer morgenmad, lækker frokost med stor salatbar og - min store svaghed - kage. Jeg har været ansat i et halvt år, dengang fik jeg nye arbejdsbukser, og de er begyndt at stramme.
Jeg har ikke tid til motion. Jeg ved, at det er en prioriteringssag, men da jeg er enlig mor med fuldtidsjob, er det ikke noget, jeg vil prioritere min tid på. Jeg går dog minimum 15.000 skridt dagligt.
Jeg taster min mad ind i en kalorieberegner, og selvom jeg kun har gjort det to dage, er det noget af en øjenåbner. Jeg skal have bl.a. have skiftet min formiddagsbolle ud med rugbrød, den bolle trækker godt nok et læs :ticks:
Jeg forsøger mig med at skifte min kagesvaghed ud med vindruer. Generelt er jeg mere til at skifte mine dårlige vaner ud end at undvære. Jeg er også aftenhyggespiser, så jeg har godt gang i mango lige nu.
4
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pyjamas » 2. jun 2017, 18:48

Jeg fik varer fra Nemlig i dag. Jeg har købt masser af lækkert grønt, både en masse groft og det, der skal fungere som kageerstatning, og jeg er helt oppe og køre over, at jeg ikke skal bruge min tid på at finde en åben butik her i pinsen.
De har så sendt en hel plade Marabou med som gave, og den ligger nu og glor på mig ude i skuffen :rulle: Jeg har et mål om, at den stadig er intakt på tirsdag, så jeg kan tage den med på arbejde og prale af, at jeg ikke har spist den.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 2. jun 2017, 18:57

Ado skrev:Der er vist ikke så meget andet at tilføje end: Sæt i gang.


Sådan, Ado! :klap: Og ja, når du kan kvitte smøgerne, så kan du også smide nogle af de ekstra kilo :kys:

Du har ret. Curvy er fint, men erotisk buttet er virkelig et grimt udtryk at bruge om kvindelige former. Ad, ad, ad!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"