Fællestråd - juni 2017

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 25. jun 2017, 16:26

Atter en weekend i det dejligste selskab :lun: Pigerne og jeg har hygget os; vi har shoppet, besøgt mormor og morfar, leget med Lego og lavet trøfler.

Jeg havde egentligt overvejet at tage i FW, når jeg havde afleveret pigerne hos deres far, men jeg udskyder til i morgen. Formentlig i morgen tidlig inden jeg tager på arbejde. Kan mærke, at jeg trænger til at slappe af, se det allersidste afsnit af SKAM og gå tidligt i seng.

Opdatering
- Drikke vand Tjek!
- 3 x træning i FW Nej, det blev kun til 2 x træning i FW
- Grønne dage på Madlog Narh, der er vist plads til forbedring...
- Minimere indtaget af sukker i form af slik, kage og chips Det er hér, der skal ske forbedringer jvf. ovennævnte

Nye mål
- Drikke vand
- 3 x træning i FW
- Grønne dage på Madlog
- Minimere indtaget af kage, slik og chips
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Lykke » 26. jun 2017, 07:33

Jeg tror, at for mig handler det om at jeg har besluttet mig for at gøre noget for mig selv. Spise færre kalorier og finde ud af hvad jeg trives med.
Den beslutning har frigivet plads til andre ting, ideer og tanker.
Jeg spiser det samme som før, bare mindre af det. Jeg har skiftet min eftermiddagssnack ud med et alternativ som har færre kalorier. Jeg har mindre dårlig samvittighed - netop fordi jeg gør noget ved det jeg er utilfreds med.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. jun 2017, 10:52

Det går stadig rigtig dårligt med at få dyrket motion, men jeg har stadig ret godt styr på kosten, og det går langsomt i den rigtige retning.

65,6 kg i dag. Mit laveste hidtil og kun 1,6 kg fra målet, som forhåbentlig matcher mine 176 cm godt.

Fatter ikke, at jeg vejede 20 kg mere for bare 14 måneder siden.

I går kunne jeg klemme mig i en str. 36 - ganske vist Malene Birger, som er meget stort i størrelsen, men alligevel! The feeling!
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 26. jun 2017, 11:20

POCKETKITTEN skrev:I går kunne jeg klemme mig i en str. 36 - ganske vist Malene Birger, som er meget stort i størrelsen, men alligevel! The feeling!


Det er en særlig følelse! :kys: I lørdags hoppede jeg i en kjole fra Vila i str. L og jeg er normalt XL i Vilas kjoler - og en stretch-nederdel fra Soft Rebels i str. M.
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf superboa » 26. jun 2017, 21:04

Jeg har været ude og gå en halv time, samt været til en times cross dance :banan:
2
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Chungodongowongo » 26. jun 2017, 22:29

Jeg har løbet 7,5-ish kilometer her til aften. Lækkert med en aftentur i eget selskab.
6
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf ManicNinja » 27. jun 2017, 05:10

Ih, hvor er det skønt - jeg taber mig igen nu. Måske var det et godt råd, jeg fik for nylig - at sørge for en liiiille smule mere fedt i maden. I hvert fald går det støt og roligt den rigtige vej - i går med en virkelig lækker gang nye kartofler, beurre blanc og masser af persille til min fisk.

Så ét af mine mål må være at være opmærksom på at holde balancen - ikke for meget, men heller ikke for lidt fedt pr. måltid.

Efter ingen søvn forrige nat op til morgenvagt, gik jeg i øvrigt død 1830 i aftes og sov tungt, til vækkeuret ringede kl 04 i morges.

Med andre ord skulle der gerne være overskud og tid til en god gang cykling plus kettelebell-træning, når jeg er hjemme ved 14-tiden i dag. Glæder mig allerede!
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Lykke » 27. jun 2017, 07:56

I går fik jeg gået 11 km. Det var en handletur, traven rundt i centeret, hente barn, på tur ud at besøge far med barn og hjem igen.

I dag står den pakning til sommerferie hos mine forældre. Min søster skal fejres fordi hun er blevet student. Det bliver spændende hvordan det hele spænder af. Især med gåture, dernede kører vi jo i bil til alt. Så alle de der ture hen til bussen, rundt på legeplads osv er der jo ikke.
2
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf jeanett88 » 27. jun 2017, 12:56

I får lige en kollektiv high-five! Hvor er i bare seje med alt jeres motion :rock: :worship:

Mine uger går jo fra onsdag til onsdag og denne uge har nok været den "dårligste" hidtil. Jeg blev jo færdig med min uddannelse i torsdags, så der har været lidt for meget fordi-jeg-er-sej-kage og lidt for lidt motion :genert:
Jeg frygter vægten i morgen og håber bare på, at jeg ikke har taget på!
Fik dog gået en rigtig god tur i går aftes på 11km og en lille en på 4,5km i dag. Håber det har taget det værste. Ellers skal jeg bare i gang med den fornuftige kost og gode motion igen :gogo:
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 27. jun 2017, 13:30

Det er min plan, at jeg skal træne tre gange i FW i indeværende uge. Første træningssession tog jeg i går morges og jeg har planlagt, at jeg skal af sted igen i morgen - og så må tredje gang blive på fredag. Jeg er rigtig glad for programmet, som min PT'er har udarbejdet til mig. Generelt er jeg (stadig) motiveret for at træne, men det hjælper bestemt også, at jeg ved, at jeg skal træne med ham hveranden uge. Faktisk allerede på mandag :-D Jeg er virkelig spændt på, hvilke resultater, jeg kan opnå i løbet af det her 12 ugers-forløb, men det er jo primært op til mig, I know that.

Noget helt andet er... Det er næsten to måneder siden, jeg flyttede ud af huset, og det har hele tiden været meningen, at han skulle overtage lån og hus. I formiddag fik jeg mail fra bankrådgiveren om, at jeg er frigjort fra gælden på huset. Det tilhører ham. Min mave er fyldt med lidt forskellige følelser, men det er rart, at sagen er afsluttet. Det gør det nemmere for os begge at komme videre.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf ManicNinja » 27. jun 2017, 15:29

Øv. På mange måder udviklede i dag sig virkelig til en øv-dag. Jeg er ked af det med ked af det på. Blev små-uvenner med en slags ven/kollega/god bekendt over noget ret ligegyldigt. Jeg mente, han kaldte mig dum og naiv. Og blev irriteret og såret. Han blev irriteret over, at jeg tiltroede ham at tænke sådan om mig.

Har efterfølgende sendt ham en sød sms. Intet svar. Det hele er lidt nederen lige nu. Eneste, jeg trigger mere på, end at føle mig talt ned til eller grinet ad, er nok nærmest intet svar i lige den slags situationer.

Trods dette og en næsten ubændig trang til bare at krybe under dynen og tude tog jeg til træning. Det var ikke lækkert eller lettende eller opløftende eller overhovedet noget af alt det positive, som det plejer at være. Men jeg gjorde det. Cyklede mine 400 kcal af på en lille halv time.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Chungodongowongo » 28. jun 2017, 05:49

Nu er der kommet noget konkret, tæt på at træne op til. Jeg skal løbe halvmarathon igen i september :-)
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2017, 08:13

Chungodongowongo skrev:Nu er der kommet noget konkret, tæt på at træne op til. Jeg skal løbe halvmarathon igen i september :-)


En af min mands venner har også spurgt mig, om vi skal løbe CPH Half til næste år. Er godt nok voldsomt fristet!
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 28. jun 2017, 08:15

I morges ringede uret kl. 05 og kl. 06.20 var jeg i FW - og på arbejdet to timer senere :D Det kan mærkes i kroppen, men jeg elsker den følelse. Følelsen af, at jeg har tæsket kroppen godt og grundigt igennem :love:

I aften afholdes der svendeprøveafslutning i afdelingen. Jeg skal hjælpe med borddækning m.m. i eftermiddag, men ved endnu ikke hvornår jeg får fri, så der er formentlig udsigt til lidt ekstra timer på arbejdet. Hvad gør det, når jeg har det bedste kolleger? ;)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pandesteg » 28. jun 2017, 08:39

Ballademager skrev:
Pandesteg skrev:
Chungodongowongo skrev:Nu er der kommet noget konkret, tæt på at træne op til. Jeg skal løbe halvmarathon igen i september :-)


En af min mands venner har også spurgt mig, om vi skal løbe CPH Half til næste år. Er godt nok voldsomt fristet!


Det skal I da :pompom:


Jeg har jo bare bøvlet ret meget med mine knæ (næsten hele sidste år faktisk), så er ret bange for overbelastningsskade. Det vil være rigtig øv for mig, hvis jeg igen blev sat ud af gamet i en længere periode pga mine knæ.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"