Min vægttabstråd!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 364
Likede indlæg: 3358

Min vægttabstråd!

Indlægaf Marioneta » 5. jun 2017, 07:41

Hej :wave:

Jeg havde en tråd herinde i efteråret, hvor jeg tabte mig 6-7 kg over en 7 ugers periode, hvor jeg gik hjemme med en rest forældreorlov og egentligt ikke havde det særligt godt. Det er faktisk lykkes mig at holde det til trods for at jeg i tiden bagefter heller ikke havde det for godt. Jeg har været igennem en midtvejskrise af en slags, udløst af en opslidende omgang fertilitetsbehandling, som ikke bar frugt. Dette skyldes nok mest tilfældigheder og selvfølgelig min alder (37).

Jeg har indset, at jeg ønsker at lave store ændringer i mit arbejdsliv, så til august starter jeg forhåbentligt på læreruddannelsen, så jeg kan blive matematiklærer i indskolingen. Lige nu er jeg laborant og arbejder med fremstilling og distribution af medicin, et job, som ikke siger mig noget som helst. Det var ikke gennemtænkt, at jeg tog den uddannelse og pga. mangel på laborantjobs i området, endte jeg i en farmakonomstilling, som intet har med min uddannelse at gøre. Mit arbejde er kedeligt og rutinepræget og meget belastende for nakke, skuldre, arme og hænder. Jeg er altid låst i min nakke og er begyndt at have ondt i min højre skulder. Da jeg gik hjemme i de 7 uger sidste år, kunne jeg konstatere, at jeg ingen spændingshovedpine havde, når jeg ikke udførte mit arbejde. Så i løbet af denne måned siger jeg mit job op og så håber jeg, at jeg bliver optaget på uddannelsen. Desværre må jeg sige mit job op inden jeg ved det, da studiestart er kun 2½ uge efter man får det at vide.

Efter at jeg har taget dette valg og stoppet min fertilitetsbehandling har jeg fået det meget bedre. Nu er jeg ved at være klar til at tabe mig noget mere. Jeg har meget at tabe, så første mål er at komme under 100 kg. Det håber jeg, at jeg kan komme engang i sensommeren, når jeg skal starte på den nye uddannelse. Mit ønske om et barn mere er stadig stort og jeg regner med at vende tilbage til behandlingen på et tidspunkt. Derfor vil det også være en fordel at have tabt mig. Mit fertilitetsproblem er ikke vægtrelateret, men det vil altid være en fordel at tabe sig (mit problem er at jeg ikke har en mand og derfor er afhængig af behandling og selvfølgelig alder).

Jeg har aldrig set det smarte i kure og begrænsninger. Jeg tror på "alt med måde" og derfor vil jeg heller ikke stille store krav til min kost. Den skal bare være sund og fornuftig. Som en person interesseret i naturvidenskab, så synes jeg antiinflammatorisk kost er spændende, fordi man ser på kemien i kosten og hvad den gør ved os, så hvis jeg skulle stile efter en livsstil, så ville det være det, men jeg vil aldrig blive fanatisk. Det er livet for kort til :)

Mht motion, så er jeg Zumba instruktør og underviser 1-2 gange om ugen. Men lige for tiden døjer jeg med smerter i min ene fod, nok pga. overbelastning. Zumba er ikke hårdt som sådan, men det er hårdt for fødder og lægge. Til tider døjer jeg med mine lægge, men for tiden er det foden og lige nu holder jeg en pause fra mit Zumba. Mit ene hold holder sommerpause. Det andet deler jeg med en anden instruktør, så hun tager det i disse uger, så jeg får lidt mere ro til min fod. Hun skal så opereres senere, hvor jeg skal tage over, så håber jeg bliver klar til det.

Jeg gider ikke andet fitness, men jeg har bestemt mig for at købe en cykel og så øve mig, så jeg kan cykle de 7 km til uddannelsesstedet til efteråret. Så kan jeg spare lidt penge på benzin og få mere motion, så det kan blive en naturlig del af min hverdag. Jeg har ikke haft en cykel i mere end 10 år, så skal lige starte ud i det små først. Jeg overvejer så at tilmelde mig Aalborg MTB Marathon næste forår, bare familieruten. Jeg ser det altid på facebook hver år og tænker, at det kunne være fedt. Hvis altså man havde en cykel og kunne cykle, men nu får jeg snart det. Men det bliver lidt afhængigt af evt. fertilitetsbehandling i fremtiden. Jeg ved ikke, hvornår jeg vender tilbage til det.

Jeg spiser meget slik, chips og is. Det skal jeg til livs med først. Jeg er smugstartet i denne uge og har halveret det og har tabt mig lidt. Det er bare dårlige vaner og jeg kan jo godt lade være, hvis jeg gider. Ofte gider jeg bare ikke. Jeg er ligeglad med hvad det gør ved min krop, fordi jeg har haft det så dårligt i lang tid. Jeg går i øvrigt også ved en psykolog pga. mit lave selvværd og depressionstendenser. Men jeg skal lære at behandle min krop ordentligt og ikke spise så usundt.

Mål mht. kost:
Ikke spise slik, chips og is til daglig. Max en gang om ugen.
Kigge på portionerne
Tælle kalorier i en periode for at få en idé om niveauet
Holde igen med cola light af hensyn til økonomi og mine tænder.
Spise sundt og fornuftigt

Må mht. motion:
Få en cykel og begynde at cykle
Cykle turen til seminariet hver dag
Familieturen til Aalborg MTB Marathon (april 2018)
Komme i gang med lidt mere Zumba (når foden tillader det)
Begynde at promovere mit Zumba på facebook med videoer (lidt lang udsigt til at jeg føler mig klar til det)
Senest rettet af Marioneta 19. jun 2017, 14:51, rettet i alt 2 gange.
7
Brugeravatar
Marioneta

Re: Min vægttabstråd!

Indlægaf Marioneta » 5. jun 2017, 07:42

Min højeste vægt er lidt over 120 kr de sidste par år.
24.10.2016: 118,7 kg

29.05.2017: 110,3 kg
05.06.2017: 109,2 kg
12.06.2017: 109,3 kg
19.06.2017: 108,7 kg
26.06.2017: Ferie
03.07.2017: 110,8 kg :nej:
10.07.2017: 110,0 kg
17.07.2017: 108,6 kg
Senest rettet af Marioneta 17. jul 2017, 07:19, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 350

Indlægaf musel » 5. jun 2017, 09:50

Spændende med både ændring i livsstil og din - forhåbentlig - nye uddannelsessituation :)

Jeg begyndte selv at tælle kalorier i starten af maj, og har tabt mig 6,5 kg. indtil videre. Jeg kan anbefale at du, i hvert fald i en periode, er virkelig striks med at veje ALT hvad der ryger indenbords, så du får et realistisk billede af dit kalorieindtag. Hvis man blot gætter, så er det alt for let at ramme ved siden af. Jeg synes det har været en rigtig god øjenåbner for mig, ift. hvor meget jeg spiser og hvad. Det har haft den positive effekt, at jeg har fundet ud af hvor meget sund mad jeg kan "få for de samme kalorier" som der er i usund mad. Det er helt vildt, hvor kalorietæt junk food, slik og snacks er. Så når valget står mellem en reel frokost og en marsbar, så vil jeg da hellere have frokosten ;) Selvom man godt ved dette intellektuelt, er det alligevel som om det bliver mere reelt når man står med valget og de forskellige tal.

Derudover, så er det også en god idé at finde dit ligevægtsindtag, der findes masser af gode beregnere på nettet. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg skal holde min ønskevægt på 50kg, så må jeg faktisk kun indtage 1500 kcal om dagen, såfremt jeg ikke dyrker noget motion. Så det giver også lidt motivation ift. at få rørt mig mere = jeg kan spise mere.

Som en sidste ting, så har jeg også opdaget, at mit forhold til mad også bunder i en masse psykiske ting (det lyder lidt som om, det måske er det samme for dig?). Jeg er en kæmpe trøstespiser, og det er virkelig noget jeg arbejder på og med, men det er en meget stor udfordring for mig - det er noget sværere, end alt det logiske!

Jeg håber det er okay, at jeg selv lige kom med mit besyv.

Held og lykke med projektet, jeg vil gerne følge dig og heppe :)
2
drpingvin
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Indlægaf drpingvin » 5. jun 2017, 10:53

Følger med og hepper! :gogo:
Er sikker på du nok skal nå dine mål!
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 10. jun 2017, 17:44

musel skrev:Spændende med både ændring i livsstil og din - forhåbentlig - nye uddannelsessituation :)

Jeg begyndte selv at tælle kalorier i starten af maj, og har tabt mig 6,5 kg. indtil videre. Jeg kan anbefale at du, i hvert fald i en periode, er virkelig striks med at veje ALT hvad der ryger indenbords, så du får et realistisk billede af dit kalorieindtag. Hvis man blot gætter, så er det alt for let at ramme ved siden af. Jeg synes det har været en rigtig god øjenåbner for mig, ift. hvor meget jeg spiser og hvad. Det har haft den positive effekt, at jeg har fundet ud af hvor meget sund mad jeg kan "få for de samme kalorier" som der er i usund mad. Det er helt vildt, hvor kalorietæt junk food, slik og snacks er. Så når valget står mellem en reel frokost og en marsbar, så vil jeg da hellere have frokosten ;) Selvom man godt ved dette intellektuelt, er det alligevel som om det bliver mere reelt når man står med valget og de forskellige tal.

Derudover, så er det også en god idé at finde dit ligevægtsindtag, der findes masser af gode beregnere på nettet. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg skal holde min ønskevægt på 50kg, så må jeg faktisk kun indtage 1500 kcal om dagen, såfremt jeg ikke dyrker noget motion. Så det giver også lidt motivation ift. at få rørt mig mere = jeg kan spise mere.

Som en sidste ting, så har jeg også opdaget, at mit forhold til mad også bunder i en masse psykiske ting (det lyder lidt som om, det måske er det samme for dig?). Jeg er en kæmpe trøstespiser, og det er virkelig noget jeg arbejder på og med, men det er en meget stor udfordring for mig - det er noget sværere, end alt det logiske!

Jeg håber det er okay, at jeg selv lige kom med mit besyv.

Held og lykke med projektet, jeg vil gerne følge dig og heppe :)

Super flot med de tabte kilo indtil videre.

Når jeg har talt kalorier tidligere, har jeg altid været meget striks med at veje alt og være meget præcis, så det vil jeg også gøre, når jeg begynder på det. Men vil nok kun gøre det i perioder, men det er rigtigt godt, så man får en idé om hvad der egentligt er i ens portioner.

Jeg trøstespiser ikke så meget mere, men har tidligere gjort det. Nu er det fortrinsvis bare vane at jeg gør det hver dag (jeg er trods alt ikke ked af det hver dag). Jeg kan stadig trøstespise engang imellem og vanen kommer også fra trøstespisning, det er jeg ikke i tvivl om. Jeg er psykisk meget ramt på selvværd og det arbejder jeg på. Har været ramt af depression tidligere, men fejler nok mest det, som hedder dystymi - længerevarende nedtrykthed - det kan være meget svigende fra dag til dag. Men en egentligt depression (kan man have oveni) har jeg ikke for tiden heldigvis. Jeg er bare ked af det, fordi mit liv stinker. Sådan lidt groft sagt ;) Nu arbejder jeg så på at lave nogle ændringer i mit liv, så det ikke stinker helt så meget :)
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 10. jun 2017, 17:55

Det går ikke vildt godt og så alligevel er der lyspunkter.

Tirsdag gik jeg hjem med meget hovedpine. Normalt vil jeg så være ligeglad og købe slik og is, fordi jeg har ondt. Trøstespisning som vi kender. Jeg gjorde det så faktisk ikke, holdt mig til almindelige aftensmad, dog krydret med lidt hvidløgsbrød, men bedre end alternativet med slik og is pga. hovedpinen.

Onsdag var jeg til åbent hus på læreruddannelsen og det blev jeg glad af. Så fik jeg lyst til is og den dag købte jeg det så. Ikke trøstespisning og jeg havde bare lyst. Så tog et valg om is den dag og spiste det.

Torsdag fik jeg resten af isen og fredag glemte jeg at min søn skulle have cowboytøj på til karneval, så måtte kompensere med en tur på McD som undskyldning. I dag var vi til byfest og fik lidt pommes frites, så tror bare jeg starter forfra på mandag.

I dag har jeg dog købt en cykel, som jeg får på mandag og efter turen til cykelhandleren, gik sønnike og jeg 3 km for at jagte pokemons. Så det er ikke kun skidt denne uge :)
1
Brugeravatar
musel
Kort karma: 37
Likede indlæg: 350

Indlægaf musel » 10. jun 2017, 20:10

Tillykke med den nye cykel! :banan:
0
Akehurst2
Kort karma: 568
Likede indlæg: 11915

Indlægaf Akehurst2 » 11. jun 2017, 10:18

Marioneta skrev:
(...) fredag glemte jeg at min søn skulle have cowboytøj på til karneval, så måtte kompensere med en tur på McD som undskyldning.

Jeg har tænkt meget over, om jeg skulle skrive det her, for det er meget følsomt at kommentere på andres forældreskab, men nu gør jeg det: Prøv at tænke over, om du giver din søn de samme vaner med at bruge mad til at håndtere følelser.

Hvis jeg kunne give slip på en ting i forhold til sundhed og vægt, så skulle det være at lade være med at spise mine følelser. Det er en af mine allerstørste kampe i forhold til at få normal vægt og spisemønstre.

Jeg kan se, at du kæmper med det samme, så det er skrevet i den allerbedste mening: Giv det ikke videre til din søn.

:kram:
11
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8948

Indlægaf ManicNinja » 11. jun 2017, 10:45

Marioneta skrev:
Jeg trøstespiser ikke så meget mere, men har tidligere gjort det. Nu er det fortrinsvis bare vane at jeg gør det hver dag (jeg er trods alt ikke ked af det hver dag). Jeg kan stadig trøstespise engang imellem og vanen kommer også fra trøstespisning, det er jeg ikke i tvivl om.

Opklarende spørgsmål:
Forstår ikke rigtigt ovenstående - altså du trøstespiser stadig? Eller du trøstespiser uden at være ked af det? Eller?

Sorry, hvis jeg spørger dumt. Det er ikke for at træde rundt i noget, der måske er et ømt punkt. Men jeg er lidt lost og blev nysgerrig på, hvad du mener.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. jun 2017, 11:00

Akehurst2 skrev:
Marioneta skrev:
(...) fredag glemte jeg at min søn skulle have cowboytøj på til karneval, så måtte kompensere med en tur på McD som undskyldning.

Jeg har tænkt meget over, om jeg skulle skrive det her, for det er meget følsomt at kommentere på andres forældreskab, men nu gør jeg det: Prøv at tænke over, om du giver din søn de samme vaner med at bruge mad til at håndtere følelser.

Hvis jeg kunne give slip på en ting i forhold til sundhed og vægt, så skulle det være at lade være med at spise mine følelser. Det er en af mine allerstørste kampe i forhold til at få normal vægt og spisemønstre.

Jeg kan se, at du kæmper med det samme, så det er skrevet i den allerbedste mening: Giv det ikke videre til din søn.

:kram:

Faktisk var det jeg skrev en kort version af situationen og det udspillede sig ikke helt sådan. Han spurgte selv til det uden at hentyde til min forglemmelse og så sagde jeg ja, tænkende selv at det var fordi jeg havde glemt tøjet. Jeg ville nok have sagt nej, hvis jeg ikke have lavet den brøler, men nu sagde jeg ja og min egen begrundelse var min fejl.

Jeg kan ikke mindes, at jeg har givet min søn slik, udelukkende som trøstespisning eller fordi noget er synd for ham. Hans far har indført fredagsslik og at man skal have slik "når man hygger sig" og det synes jeg er træls, for så kommer han til at forbinde hygge med slik. Men når man ikke er sammen med den anden forælder, så har man ikke helt samme kontrol over sådan nogle ting.

Min søn har heldigvis et rigtigt godt selvværd. Han er særlig sensitiv ligesom jeg, men uden de umiddelbart psykiske skrøbeligheder. Han ryster ting af sig på måder, som jeg misunder. Da jeg var 8 år, var jeg allerede helt ødelagt indeni, så jeg kan se allerede nu, at han ikke kommer til at døje på samme måde som mig. Men jeg skal være opmærksom på den sociale arv og det er jeg også, synes jeg.
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. jun 2017, 11:07

ManicNinja skrev:
Marioneta skrev:
Jeg trøstespiser ikke så meget mere, men har tidligere gjort det. Nu er det fortrinsvis bare vane at jeg gør det hver dag (jeg er trods alt ikke ked af det hver dag). Jeg kan stadig trøstespise engang imellem og vanen kommer også fra trøstespisning, det er jeg ikke i tvivl om.

Opklarende spørgsmål:
Forstår ikke rigtigt ovenstående - altså du trøstespiser stadig? Eller du trøstespiser uden at være ked af det? Eller?

Sorry, hvis jeg spørger dumt. Det er ikke for at træde rundt i noget, der måske er et ømt punkt. Men jeg er lidt lost og blev nysgerrig på, hvad du mener.

Jamen, jeg synes egentligt ikke, at jeg trøstespiser, men det er lidt som om, at folk forventer, at jeg gør. Jeg spiser slik hver dag, fordi jeg har lyst til det. Jeg føler egentligt ikke, at det er trøstespisning. Måske jeg har trøstespist, som ung, men jeg kan ikke specielt huske det. Men det er jo startet et eller andet sted og så tænker jeg, at det nok var fordi jeg var ked af det. Men det er ikke sikkert. Jeg tror egentligt mest bare, at jeg spiser slik, fordi jeg er vant til det. Som lille kunne jeg spørge mine forældre om jeg skulle gå op på tanken og købe cigaretter til dem og så vidste jeg, at jeg ville få en 10'er til slik. Da var jeg måske 10 år og der kom vanen jo allerede. Jo, jeg har da sikkert trøstespist i løbet af mit liv og det er også derfor jeg siger, at der har været trøstespisning, men fortrinsvis så spiser jeg bare slik, fordi jeg har lyst til det og er vant til at gøre det. Jeg tror egentligt ikke at mit nuværende forbrug af slik ligger dybere end at det bare er en dårlig vane.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. jun 2017, 11:10

Marioneta skrev:
ManicNinja skrev:
Marioneta skrev:

Opklarende spørgsmål:

Jamen, jeg synes egentligt ikke, at jeg trøstespiser, men det er lidt som om, at folk forventer, at jeg gør. Jeg spiser slik hver dag, fordi jeg har lyst til det. Jeg føler egentligt ikke, at det er trøstespisning. Måske jeg har trøstespist, som ung, men jeg kan ikke specielt huske det. Men det er jo startet et eller andet sted og så tænker jeg, at det nok var fordi jeg var ked af det. Men det er ikke sikkert. Jeg tror egentligt mest bare, at jeg spiser slik, fordi jeg er vant til det. Som lille kunne jeg spørge mine forældre om jeg skulle gå op på tanken og købe cigaretter til dem og så vidste jeg, at jeg ville få en 10'er til slik. Da var jeg måske 10 år og der kom vanen jo allerede. Jo, jeg har da sikkert trøstespist i løbet af mit liv og det er også derfor jeg siger, at der har været trøstespisning, men fortrinsvis så spiser jeg bare slik, fordi jeg har lyst til det og er vant til at gøre det. Jeg tror egentligt ikke at mit nuværende forbrug af slik ligger dybere end at det bare er en dårlig vane.

Er det en vane, du ikke har lyst at slippe?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. jun 2017, 11:42

ManicNinja skrev:Er det en vane, du ikke har lyst at slippe?

Jeg vil gerne leve sundere og have mere overskud. Jeg er jo lidt energiforladt, fordi jeg spiser usundt. Så generelt vil jeg gerne slippe vanen, men så har jeg dage, hvor jeg er ligeglad. Fx hvis jeg har hovedpine, så bliver jeg ligeglad, fordi jeg ikke orker at lave aftensmad. Så køber jeg frysepizza til os og så er det jo også lige meget, hvis jeg køber lidt slik oven i. Men det er ikke for at trøste mig, men fordi jeg er ligeglad. Jeg prøver så at vende det om og tænke på, at jeg skal behandle min krop bedre i håb om det kan hjælpe på den dårlige vane. Ligesom jeg også prøver at tænke, at selvom det ender med frysepizza i aften af forskellige grunde, at så er det stadig godt for mig at undvære slikken.

Inderst inde har jeg nok ikke lyst til at slippe vanen, fordi det er en vane og der er tryghed ved vaner. Men min overvægt giver mig så mange problemer, at jeg ved, at jeg må gøre det. Jeg er begrænset mht Zumba og jeg elsker mit Zumba, så jeg må jo tabe mig, så jeg kan dyrke mit Zumba. Jeg har ikke kunnet finde en mand, så jeg lever ensomt og det har jo også en del med både min overvægt og mit lave selvværd at gøre. Nu har jeg også lyst til at begynde at cykle og det er jo også hårdt, hvis jeg fortsætter med at veje 110 kg. Jeg må jo også se i øjnene, at hvis jeg ikke snart gør noget ved min sundhedstilstand, at så kan jeg se frem til et 10 år kortere liv. Nu er jeg så heldig, at der ikke er diabetes i min familie, så jeg er sluppet enormt heldigt fra at have et BMI på 40+. Mit kolesterol er kun meget lidt forhøjet og ligger på kanten, ellers er jeg sund og rask. Men jeg er i forhøjet risiko for en masse forskellige sygdomme pga. min overvægt og det skal jeg også forholde mig til.

Jeg har en masse grunde til at jeg gerne vil ændre på min vane, men jeg har dage, hvor jeg godt kan være ligeglad. Det kan skyldes, at jeg er ked af det, men det er langt fra alle de dage. Hvis jeg fx er ked af det, så er jeg mere sandsynlig til at ligge på min sofa og græde end at sidde og spise. Faktisk synes jeg ofte, at jeg efter en grædetur kan blive mere klar i hovedet over at jeg ønsker at lave ændringer, netop fordi jeg er ulykkelig og det er kun mig selv, som kan ændre det.
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 11. jun 2017, 11:58

Undskyld. Det her er virkelig, virkelig ikke for at jokke på dig på nogen måde. Men for mig lyder dét at du bliver "ligeglad", som du kalder det, bare som et carte blanche, du giver dig selv til at trøstespise: "Nu er jeg ligeglad, så nu æder jeg bare slik". Det er vel stadig trøstespisning?

Jeg kender absolut til at spise på følelserne - førhen spiste jeg både på glæde og på ængstelse eller ensomhed fx.Men jeg forstår nok ikke helt, hvordan dét at have hovedpine bliver til "jeg må godt få slik". Altså - hjælper det? Dulmer det eller?

Og ja, jeg ved udmærket, at den slags bestemt ikke altid giver mening rationelt set. :) Tilgiv mig hvis det kommer til at lyde, som om jeg forventer det. Ved godt, at nogle gange spiser man - desværre - "bare fordi".
4

Winston Churchill
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 11. jun 2017, 12:11

ManicNinja skrev:Undskyld. Det her er virkelig, virkelig ikke for at jokke på dig på nogen måde. Men for mig lyder dét at du bliver "ligeglad", som du kalder det, bare som et carte blanche, du giver dig selv til at trøstespise: "Nu er jeg ligeglad, så nu æder jeg bare slik". Det er vel stadig trøstespisning?

Jeg kender absolut til at spise på følelserne - førhen spiste jeg både på glæde og på ængstelse eller ensomhed fx.Men jeg forstår nok ikke helt, hvordan dét at have hovedpine bliver til "jeg må godt få slik". Altså - hjælper det? Dulmer det eller?

Og ja, jeg ved udmærket, at den slags bestemt ikke altid giver mening rationelt set. :)

At være ligeglad er jo også en følelse, så man kan jo sagtens sige, at jeg spiser med følelserne. Det spænder over meget, når man betegner trøstespisning som at spise med følelserne. Så er det jo netop fordi man spiser pga. forskellige følelser. Men når man betegner det trøstespisning, så synes jeg ikke, at det er det, som jeg gør. Men det er fordi jeg definerer trøstespisning som at man spiser, når man er ked af det. Det synes jeg faktisk ikke at jeg gør. Jeg er ofte ked af det, men jeg synes ikke, at jeg griber til køleskabet, hvis jeg er. Faktisk oplever jeg i mine børnefri-weekender, hvor jeg ofte er virkelig ked af det, at jeg ikke får spist nok. Jeg ligger i min seng til frokost, selvom jeg er møgsulten, glemmer frokosten, hvis jeg er kommet op og spist morgenmad. Får kun en fryseret til aften. Når jeg vejer mig mandag morgen efter en børnefri weekend, har jeg som regel tabt mig, men det hævner sig et par dage efter, for det er misvisende, fordi jeg ikke har spist nok i løbet af weekenden. Så jeg opfører mig nok ikke helt traditionelt mht at være ked af det og derfor vil jeg ikke sige, at jeg trøstespiser som sådan.

Intet hjælper på min hovedpine, så det gør ikke nogen forskel for mig at spise slik på sådan en dag. Jeg er bare ligeglad, fordi jeg har ondt og derfor ikke ser det store billede i forbindelse med hvorfor jeg gerne vil tabe mig (nævnt i tidligere indlæg). Giver det mening?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"