En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2015, 08:50

Dikus skrev:Hey. Jeg kan da ikke huske startvægten :genert:


Den er også gemt i et helt tilfældigt indlæg midt i tråden :genert: Må hellere lave en oversigt i startindlægget ved lejlighed.

Men den var 78,9. Så der er røget 3 kg :)
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Flora » 15. sep 2015, 08:54

Godt gået :pompom:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2015, 09:01

Dikus skrev:Det kræver da en :banan:


Ja, det gør det jo faktisk :banan:

Især fordi, jeg ikke føler, jeg er på slankekur. Kan nærmest ikke huske, om jeg nogensinde før har forsøgt at ændre min kost, hvor jeg ikke har tænkt, at det jo kun er for en periode. Sådan som det går nu, hvor jeg spiser fornuftigt til hverdag, og hvad der bliver serveret ude, så går det jo ret nemt. Og jeg roligt kan svare, at ja, sådan her kan jeg blive ved med at spise på ubestemt tid, havregryn und alles.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Aquadorable » 16. sep 2015, 06:45

Hvordan går det med din træning? Er det pengene værd med sådan en personlig træner?
0
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 08:09

Aquadorable skrev:Hvordan går det med din træning? Er det pengene værd med sådan en personlig træner?


Det går godt - og ja, det synes jeg det er i allerhøjeste grad.

Jeg træner 1-2 gange om ugen med ham og 1-2 gange om ugen med mig selv. Fordelen ved jævnligt at træne med ham er dels, at jeg ikke vænner mig til at udføre øvelser forkert, dels at jeg jævnligt får øget belastningen. Ellers kunne jeg hurtigt få for vane at springe over hvor gærdet er lavest i forhold til at løfte korrekt og kun øge belastning hver tredje uge. Han sørger også for variation i takt med at jeg udvikler mig, og for en som mig, der er i dårlig form og uden viden om styrketræning, ville alenetræning nok ende med at jeg bare fulgte et program helt bevidstløst og slet ikke rykkede.

Og så er det bare rigtig, rigtig godt for mig at have nogen at stå til regnskab overfor. Ikke bare i en kort periode, men længe, så det faktisk er muligt for mig at komme ind i en træningsrutine før jeg bliver sluppet løs (hvis jeg gør - kunne godt forestille mig at træne med træner en gang om ugen i lang, lang tid endnu). Ellers ville alle undskyldningerne for ikke liiige at nå derned i dag bare begynde igen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 28. sep 2015, 09:14

Åh, jeg føler mig lidt mismodig for tiden. Det går ellers i det store og hele fint nok og stille og roligt, men har det alligevel lidt svært med motivationen og føler mig bare ikke særlig god i det her trænings- og fornuftig levevis show.

Har lige haft noget nær årets værste uge, hvor der er tre familiefødselsdage og så min egen, hvilket gjorde at der bare var kage overalt i en uge i træk. Hvad skal man lige gøre, når de søde niecer har bagt til mormor og man får serveret et stykke af kagen - sige nej? Når den indsatte, man besøger i et fængsel har brugt af sine uhyre sparsomme fængselsløn til at købe kage for at fejre en? Og så videre. Har jo som beskrevet tidligere meget svært ved det med at sige nej, når jeg føler et socialt pres, men her var det så også ekstra slemt.

Men det gik da uden vægtforøgelse - bare med en uges konstant dårlig samvittighed og ærgrelse. Og så over kage - min tidligere næstbedste ven efter pomfritter. Så jeg burde bare være glad for at det ikke har fået mig til at stoppe med træningen eller bare give helt slip på maden i øvrigt, men det fylder alligevel enormt meget.

Der er også et eller andet med at læse herinde, hvor folk løfter vildt tunge vægte, træner 5-6 gange om ugen, evt. både morgen og aften, spiser vildt meget protein, når de da ikke faster, og bare er gennemaktive, taber flere kg. om ugen og adskillige centimeter om livet hver eneste måned. Har lige skiftet program med træneren, og jeg synes virkelig, der er nogle af øvelserne, der er svære - og det er dem, jeg kan læse, folk herinde udfører i dusinvis med masser af vægt - og jeg er bare ved at vælte :boo:

Jeg ved jo godt, det er rigtig fint, at jeg taber mig langsomt og at jeg gør det på en måde, hvor det er realistisk at holde, men jeg føler alligevel, at det nærmest kan være lige meget. Hvilket er verdens dummeste følelse i et vægttab, for jeg skal tabe ret meget og det skal tage lang tid for at være sundt og holdbart, så jeg må ikke give op så hurtigt. Jeg ved også godt, at det tager tid, når man er utrænet og slet ikke kender alle øvelserne. Jeg har jo sjovt nok også været nødt til at få undervisning i og lære at svømme, sejle, stå på ski og ride i sin tid - så det skulle da være mærkeligt, hvis jeg bare kunne alle styrketræningsøvelserne med det samme.

Men altså, når man åbenbart er sådan en, der proklamerer at ens skridttæller er blevet væk og så finder den tre dage senere mellem sofapuderne ( :wacko: ) og som åbenbart ikke bare kan sige tillykke til en kollega uden også at æde den skide jeg-er-blevet-gravid-flødebolle, som ikke engang smagte særlig godt, så føler man sig bare som en svækling.

Så lige nu leder jeg efter motivationen og det gode humør i forhold til træning og sund kost i fornuftige mængder. Det må jo findes et sted :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Neenah » 28. sep 2015, 10:05

Tag det fra en der har været de samme tanker igennem: det her forum er giftigt hvis man ikke kan lade være med at sammenligne sig selv med andre. Jeg er en af dem der løfter tunge vægte og træner 4 gange om ugen og gerne skriver om det herinde. Jeg skriver bare ikke om min søndag hvor jeg gik sammenlagt 50 skridt (mellem sofaen og køleskabet), eller om den dag jeg lige havde lyst til flødeboller, så jeg spiste en hel pakke. Det der med at sammenligne sig selv med glansbillederne er farligt og virkelig noget man så vidt muligt skal prøve at holde sig fra. Af samme grund kommer jeg ikke i motivations-billedtråden, for budskaberne finder jeg oftest ødelæggende, misvisende og demotiverende. JO - nogle gange smager kage bare bedre end slank føles. Og det er okay. Jeg kan sgu godt forstå du ikke vil sige nej tak til kage som dit barnebarn har lavet, eller som din besøgsven har købt ind. Men det er jo ikke hver uge der er sådan - nogle uger er bedre end andre. Nogle uger er fyldt med forhindringer, hvor man må tage stilling. Og det er okay. Det er okay hvis man vælger kagen. Det er okay hvis man ikke gør. Spiser du hovedsageligt varieret, grønt og groft, så prioriterer du din sundhed på en afbalanceret og sund måde.

Jeg har med vilje holdt mig væk herinde fra i sindssygt lang tid, fordi jeg først tabte 25 kg og siden har taget dem alle på igen, efter mit vægttab førte til en mindre spiseforstyrrelse og et særdeles sygeligt forhold til både mad og motion. Jeg kæmper stadig med det. Jeg har arbejdet flere år for at slippe af med at se mad som en forbrydelse eller - mit absolutte hadeudtryk - en synd. Mad er ikke en synd. Mad er brændstof. Noget er godt, noget er mindre godt. Men det hører med til de liv vi lever, og det er simpelthen latterligt at man bliver presset til at have dårlig samvittighed over en friggin' muffin. Det fucker med ens hoved, alt det her sundhedsfis og slankedogmer. Det er svært at forholde sig kritisk og afbalanceret til det, når hele verden falder på halen over juicekure og palæo. Men det er noget man bliver nødt til at afklare med sig selv.

Alle har haft det svært i starten. ALLE. Mange af de spændstige muskelbundter jeg ser i fitnesscentret udfører stadig øvelser fuldstændig forkert, eller insisterer på at løfte mere end de egentlig kan, med det resultat at de på et tidspunkt får en skade. Der er et fornuftigt forhold til træning hvor man giver sig, presser sig selv og syrer til. Og så er der det punkt hvor man får en skade fordi man insisterer på at ville kunne følge med noget, ens krop ikke kan holde til. Træning seks gange om ugen er ikke sundt, hvis ens krop ikke kan holde til det.

Jeg tror, det jeg prøver at sige er, at man skal passe på med kun at forholde sig til det man læser herinde. Forhold dig til dig selv. Du er nybegynder, så se på dine egne sejre. Kan du lære at bænkpresse med korrekt teknik? Mega sejt! Kan du tage 2,5 kg mere næste uge? Endnu mere fedt! Så fuck da om din nabo dyrker crossfit seks gange om ugen og ligner Adonis. Sammenlign dig med dig selv, og arbejd på at blive bedre på det, du gerne vil blive bedre til. Og vær stolt! Vær skidestolt af at du har taget en beslutning om at blive sundere ved at spise noget god mad og få pulsen op. Det kan være svært nok i sig selv. Og keep on rocking!
17
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 29. sep 2015, 08:34

Tak for et fuldstændig fantastisk indlæg! :love:

Det var lige, hvad jeg havde brug for at høre og blive mindet om. For det er jo faktisk helt fantastisk at jeg kommer ned i fitnesscenteret tre gange om ugen – og det er rigeligt. Det er faktisk smaddergodt!

Jeg spiser mindre, mere fornuftigt med masser af grønt og har virkelig fået styr på ikke at overspise. Jeg er holdt med at drikke cola light og drikker masser af vand. Jeg henter ikke ustandselig pizza og anden fedende take away og jeg har skåret voldsomt ned på slik, kage og chips. Det er jo godt – ikke dårligt.

Jeg føler mig rigtig usikker i hele det her træningsnoget. Er jo ikke særlig dygtig (endnu…), har ikke smart tøj på, er tyk og færdes ikke hjemmevant i centeret med hej-hej og kindkys til alle de andre smarte. Og jeg kan slet ikke relatere til de der motivationsbilleder, selvom jeg jo synes meget af det lyder så rigtigt. For jeg er ikke så dedikeret. Og bliver også lidt bekymret, når jeg ser et billede og tænker ”det giver da meget god mening” og så opdager, det er fra en pro-ana-side. Så jeg skal tænke over ikke at lade mig påvirke af de ting – huske mit eget projekt og fokusere på det.

Jeg har tidligere (for ca. 10 år siden) været på Vægtkonsulenterne, og selvom det teknisk set er sundt, og selvom det er virkelig effektivt, så lærte jeg dengang, at det er et alt for begrænsende liv, så jeg ved godt, at jeg skal finde en måde at få min hverdag til at fungere. Og det handler om fornuft, mådehold og ingen ekstremer i den ene eller anden retning. For jeg gider ikke aldrig spise bøf bearnaise med pommes frites og rødvin – men så skal jeg se på, hvad jeg godt gider undvære, som fx hverdagsslik. Jeg ved godt, der ikke er plads til det hele, men det skal ikke være alt eller intet. Det er jo i bund og grund det, der er projektet, både i forhold til mad og motion.

Tak igen :kys:
6
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf MyGirl » 29. sep 2015, 09:22

Akehurst2 skrev:Tak for et fuldstændig fantastisk indlæg! :love:

Det var lige, hvad jeg havde brug for at høre og blive mindet om. For det er jo faktisk helt fantastisk at jeg kommer ned i fitnesscenteret tre gange om ugen – og det er rigeligt. Det er faktisk smaddergodt!

Jeg spiser mindre, mere fornuftigt med masser af grønt og har virkelig fået styr på ikke at overspise. Jeg er holdt med at drikke cola light og drikker masser af vand. Jeg henter ikke ustandselig pizza og anden fedende take away og jeg har skåret voldsomt ned på slik, kage og chips. Det er jo godt – ikke dårligt.

Jeg føler mig rigtig usikker i hele det her træningsnoget. Er jo ikke særlig dygtig (endnu…), har ikke smart tøj på, er tyk og færdes ikke hjemmevant i centeret med hej-hej og kindkys til alle de andre smarte. Og jeg kan slet ikke relatere til de der motivationsbilleder, selvom jeg jo synes meget af det lyder så rigtigt. For jeg er ikke så dedikeret. Og bliver også lidt bekymret, når jeg ser et billede og tænker ”det giver da meget god mening” og så opdager, det er fra en pro-ana-side. Så jeg skal tænke over ikke at lade mig påvirke af de ting – huske mit eget projekt og fokusere på det.

Jeg har tidligere (for ca. 10 år siden) været på Vægtkonsulenterne, og selvom det teknisk set er sundt, og selvom det er virkelig effektivt, så lærte jeg dengang, at det er et alt for begrænsende liv, så jeg ved godt, at jeg skal finde en måde at få min hverdag til at fungere. Og det handler om fornuft, mådehold og ingen ekstremer i den ene eller anden retning. For jeg gider ikke aldrig spise bøf bearnaise med pommes frites og rødvin – men så skal jeg se på, hvad jeg godt gider undvære, som fx hverdagsslik. Jeg ved godt, der ikke er plads til det hele, men det skal ikke være alt eller intet. Det er jo i bund og grund det, der er projektet, både i forhold til mad og motion.

Tak igen :kys:


Ville bare lige give dig et thumbs up :gogo: Fordi det lyder til, du har fat i alle de rigtige ting!

Hver "rejse" er forskellig, og det handler om at finde sin egen vej - det lyder det til, du har taget vigtige skridt imod!
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2015, 20:35

Jeg vil bare lige sige at Neenah er klog.
Jeg er også en af dem der træner 5 gange om ugen. Men sidste uge hed også kage to dage, morgenbrød to dage, slik to dage og burger og fritter af den mest fede slags en dag. Det er trods alt en lidt voldsom uge, men på den anden side heller ikke helt unormalt.
Og jeg er også helt med på de "motivations"billeder. De er efter min mening til at kaste op over, og har mere fokus på at gøre alting perfekt end bare at gøre noget. Og har alt for meget fokus på alt det man ikke må, og hvor meget straf der er at leve sundt, i stedet for at vende det til et positivt tilvalg. Og ofte også mere fokus på slank end på sund. Dog har der de sidste dage blevet delt en på min FB omkring at man den ene dag spiste salat og træende og en anden dag lå på sofaen og spise kage og det handlede om balance (sådan cirka, jeg kan selvfølgelig ikke finde den lige nu).

Jeg lever ikke for at træne eller veje noget helt bestemt. Jeg træner (blandt andet) for at kunne leve godt og længe. Jeg tænker over hvad jeg spiser for at kunne have den energi til blandt andet min træning jeg ønsker, samt for at have en krop der kan det jeg synes den skal kunne.
Jeg bliver aldrig den der løfter en million kilo (selvom jeg tager ok fra), da jeg helt sikkert ikke er genetisk disponeret for det. Men udover det, så vil jeg simpelthen ikke indrette mit liv efter at det er alt jeg gør.

Jeg startede med nogenlunde systematisk træning da jeg havde taget 15 kg på 5 måneder og ikke kunne løbe 500 m uden at dø. Det er noget der ligner 10 år siden. Jag kan stadig huske da det lykkedes mig at løbe halvdelen af den lille morgentur på 2,5 km uden pause. Senere begyndte jeg på hold med veninder, oftest noget step eller let styrke (rigtig "kvinde" træning). Senere endnu combat og mere direkte styrketræning, men stadig på hold. Og først inden for de sidste par år jeg er gået amok i frivægte. Så jeg er hvor jeg er fordi jeg har øvet mig en masse. Og lavet en masse fejl og fået en masse hjælp

WOW, det blev langt og rodet. Pointen er vist bare at målet er at finde en balance, og alting kræver øvelse. Og så skid på glansbilleder og dem der får det til at lyde som om træning og kost skal være hele ens liv
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf lulu-p » 30. sep 2015, 07:59

D.itsen skrev:Jeg startede med nogenlunde systematisk træning da jeg havde taget 15 kg på 5 måneder og ikke kunne løbe 500 m uden at dø. Det er noget der ligner 10 år siden. Jag kan stadig huske da det lykkedes mig at løbe halvdelen af den lille morgentur på 2,5 km uden pause. Senere begyndte jeg på hold med veninder, oftest noget step eller let styrke (rigtig "kvinde" træning). Senere endnu combat og mere direkte styrketræning, men stadig på hold. Og først inden for de sidste par år jeg er gået amok i frivægte. Så jeg er hvor jeg er fordi jeg har øvet mig en masse. Og lavet en masse fejl og fået en masse hjælp

WOW, det blev langt og rodet. Pointen er vist bare at målet er at finde en balance, og alting kræver øvelse. Og så skid på glansbilleder og dem der får det til at lyde som om træning og kost skal være hele ens liv


Jeg tænker også, at noget af det vigtigste er accept af, at ting tager tid. Jeg startede med at løbe som 20 årig udelukkende fordi jeg over 6 måneder havde taget 15-20 kg på. Dengang oplevede jeg også at mad fyldte enormt meget i min hverdag, og jeg fik dårlig samvittighed hvis jeg spiste usundt, og prøvede at gøre det godt igen med mere løb. Og jeg hadede at løbe.

Men jeg blev ved med at løbe, og det var først efter 4-5 år med regelmæssig løb, at det kom ind under huden på mig. Og det har helt sikkert haft noget at gøre med, at mit fokus på løb ændrede sig fra at være en straf for at spise, til at være en katalysator for velvære. Nu har jeg løbet i 20 år, og jeg løber ikke for at tabe mig. Jeg løber fordi jeg gerne vil holde min krop sund og stærk, og fordi det gør mig i umådeligt godt humør. Men det har altså været en sag kamp at komme der til, og glæden kom først lige så stille da motion ikke længere havde noget med mad og vægt at gøre. Og det tog år!!

Det blev også rodet. men min pointe er, at det tager lang tid at få gode spise og motionsvaner. Og det der tager længst tid er, at få sit eget fokus væk fra mad- og vægt problematikken.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 7. okt 2015, 07:56

Log_Lady skrev:Hvordan går det? Jeg håber, at du har genvundet modet! :)


Tusind tak fordi du spørger :)

Det går faktisk godt. Jeg bad træneren om vi kunne have lidt mere træning sammen, så jeg kunne få det nye program på plads og det har været rigtig godt givet ud. Det er stadig bittesmå skridt, men det går i den rigtige retning - når jeg kigger i træningsbogen kan jeg jo se sort på hvidt, at der lige så stille sniger sig kilo på undervejs, så jeg er blevet stærkere og kan løfte mere.

Og så tog jeg virkelig alle de kloge ord fra jer andre til mig. Jeg skal lade være med at slå mig selv oven i hovedet med det, jeg ikke kan, og glæde mig over det, jeg kan. Og hele tiden bliver bedre til at kunne.

Og nå ja, så har jeg for resten det der famøse jakkesæt på i dag :genert: Efter i går at have iført mig et par bukser (der måske nok altid har været lidt til den løse side) og så haft fornøjelsen af at måtte bruge en dag på at gå og trække op i mine bukser, fordi jeg decideret tabte bukserne (på kontoret - virkelig ikke fedt!) tænkte jeg, at nu skulle jakkesættet måske have sin chance. Og det gik! Det sidder lidt mere stramt end det ideelt burde, men jeg kan både lukke alle knapper, bevæge mig og sætte mig uden frygt for at noget sprækker. Og tænk - for tre måneder siden kunne jeg ikke trække bukserne op over lårene eller være i nærheden af at lukke jakken :8:

Så her på en kedelig blæsende efterårsdag med alt for meget arbejde er jeg egentlig rigtig glad :-D
11
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 7. okt 2015, 08:24

Log_Lady skrev:Hvor er det bare dejligt at høre! Knap så fedt at være ved at tabe bukserne foran alle dine kolleger, men samtidig er det jo et pragtfuldt vidnesbyrd om, at du er i fuld gang med at nå dit mål. :pompom: Jeg har selv haft samme "fornøjelse" med et par bukser, som ellers har været mit yndlings "traske-rundt-i-Fælledparken-med-sovende-spædbarn-i-barnevognen"-par. Jeg målte mig i går, og jeg har tabt 4-5 cm omkring hofterne, som i bedste Bamse&Kylling-stil er mit "allerfarligste sted". :D Det er så skønt, når man endelig ser fremgang.

Så kæmpestort thumbs up til dig! :rock:


Det var faktisk også lidt nogle yndlingsbukser (og de har ikke bæltestropper), men det er en lille pris at betale.

Men hold nu kæft, det er pinligt at stå i en samtale med sin chef og måtte trække op i bukserne flere gange og så til sidst kapitulere og bare holde konstant i bukserne med den ene hånd under resten af samtalen :tie:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf MyGirl » 7. okt 2015, 08:42

Akehurst2 skrev:
Log_Lady skrev:Hvordan går det? Jeg håber, at du har genvundet modet! :)


Tusind tak fordi du spørger :)

Det går faktisk godt. Jeg bad træneren om vi kunne have lidt mere træning sammen, så jeg kunne få det nye program på plads og det har været rigtig godt givet ud. Det er stadig bittesmå skridt, men det går i den rigtige retning - når jeg kigger i træningsbogen kan jeg jo se sort på hvidt, at der lige så stille sniger sig kilo på undervejs, så jeg er blevet stærkere og kan løfte mere.

Og så tog jeg virkelig alle de kloge ord fra jer andre til mig. Jeg skal lade være med at slå mig selv oven i hovedet med det, jeg ikke kan, og glæde mig over det, jeg kan. Og hele tiden bliver bedre til at kunne.

Og nå ja, så har jeg for resten det der famøse jakkesæt på i dag :genert: Efter i går at have iført mig et par bukser (der måske nok altid har været lidt til den løse side) og så haft fornøjelsen af at måtte bruge en dag på at gå og trække op i mine bukser, fordi jeg decideret tabte bukserne (på kontoret - virkelig ikke fedt!) tænkte jeg, at nu skulle jakkesættet måske have sin chance. Og det gik! Det sidder lidt mere stramt end det ideelt burde, men jeg kan både lukke alle knapper, bevæge mig og sætte mig uden frygt for at noget sprækker. Og tænk - for tre måneder siden kunne jeg ikke trække bukserne op over lårene eller være i nærheden af at lukke jakken :8:

Så her på en kedelig blæsende efterårsdag med alt for meget arbejde er jeg egentlig rigtig glad :-D


Tillykke!!!! :pompom: :banan: Hvor er det bare fedt!

Fortsæt det gode arbejde - du er sgi sej!
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 12. okt 2015, 19:18

Æv, kom alt for sent fra arbejde og er træt, træt, træt. Så det bliver ikke til træning i dag... Har ellers været superdisciplineret uden svinkeærinder i næsten tre måneder.

Skal træne med den personlige træner onsdag, så kan ikke engang indhente det i morgen, for der skal jo gå en dag mellem styrketræningen. Men jeg kan da forhåbentligt løbe en tur i morgen, så jeg får rørt mig.

Ved godt, der vil være dage, hvor det bare ikke lykkedes - men det er ærgerligt alligevel. Og jeg bliver helt bange for at indrømme overfor træneren :blush: Helt sindssygt, at jeg er så skrækslagen over for en mand, som jo nærmest er der for min skyld, og så synes jeg åbenbart, at det er mig, der skylder ham noget :-D Men det er selvfølgelig en del af pointen.

Nå, løbetur i morgen inden arbejde (på løbebåndet i fitnesscenter, forstås - det er jo en fryseboks derude :tie:) og så op på hesten igen.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"