En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Tilly » 6. jan 2017, 21:20

Uh det er friskt at du har været ude at ride i det kolde vejr! :)
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Viskelæder » 6. jan 2017, 22:28

Hold op, du har tabt dig meget. Hvor er du sej!
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 10. feb 2017, 09:31

Æv, det går dårligt.

Har været syg, snottet og hostet og hostet og hostet i fire uger nu. Nærmest ingen træning, ingen cykling, fordi jeg slet ikke kan for hoste (især ikke i frostvejr) og ingen ridning, men masser af sofa, fjernsyn og trøstespisning.

Fik endelig taget mig sammen og rent faktisk sygemeldt mig i nogle dage og er nu ved at blive rask, men det har været en sej omgang og jeg har taget 1,5 kg. på. Virkelig en ærgerlig start på året :sur:

Men jeg må vel bare forsøge at komme i gang igen så småt. Suk!
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Tilly » 10. feb 2017, 15:39

Puha, det lyder også som en sej omgang med sygdom. Rigtig god bedring! :)
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Aquadorable » 17. mar 2017, 08:04

Hvordan går det med dig? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. mar 2017, 18:41

Aquadorable skrev:Hvordan går det med dig? :)


Hvor er det pænt af dig, at du spørger!

Og hvordan går det egentlig? Faktisk udmærket, om end det har været lidt hektisk.

Jeg var syg hele februar og ind i marts, hvilket medførte ingen træning, og ikke verdens bedste kost, men kom mig endelig og kom da ud at ride et par gange, men nåede ikke rigtig andet, fordi en udstationering pludselig faldt på plads, så jeg skulle flytte og så gik al tiden ligesom med det.

Har nu været her i mit nye land et par dage og gået mange tusind skridt hver dag for at komme rundt (det er ikke en cykelby og jeg er ikke så meget til offentlig transport), ikke spist så meget, fordi der har været så meget andet og føler, at jeg nu forhåbentlig kan komme tilbage i en god gænge.

Jeg har meldt mig ind i et fitnesscenter, meget stort, meget fancy og skræmmende dyrt, men så kan jeg forhåbentligt passe træningen og har faktisk været dernede for første gang i dag. Føles meget overvældende, og jeg kan overhovedet ikke finde rundt, så jeg gik helt forvirret rundt i omklædningen og ledte efter udgangen :genert: Men da jeg startede med at træne samtidig med at jeg oprettede tråden, var jeg godt nok også usikker nede i fitnesscenteret, så jeg prøver at huske mig selv på, at sådan er det jo i begyndelsen.

Har fået købt en badevægt til min nye lejlighed, og vægten var faktisk under 65 kg – men lidt for meget under, så jeg er ikke helt sikker på, jeg stoler på den. Men nu holder jeg lige øje lidt længere tid, og om ikke andet bør den kunne måle, om det går op eller ned – nu har jeg i hvert fald et udgangspunkt.

Tak igen fordi du spørger – vil prøve at huske tråden lidt igen. Den er faktisk ret god til at holde mig i ørerne :-D
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2017, 19:36

Akehurst2 skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det med dig? :)


Hvor er det pænt af dig, at du spørger!

Og hvordan går det egentlig? Faktisk udmærket, om end det har været lidt hektisk.

Jeg var syg hele februar og ind i marts, hvilket medførte ingen træning, og ikke verdens bedste kost, men kom mig endelig og kom da ud at ride et par gange, men nåede ikke rigtig andet, fordi en udstationering pludselig faldt på plads, så jeg skulle flytte og så gik al tiden ligesom med det.

Har nu været her i mit nye land et par dage og gået mange tusind skridt hver dag for at komme rundt (det er ikke en cykelby og jeg er ikke så meget til offentlig transport), ikke spist så meget, fordi der har været så meget andet og føler, at jeg nu forhåbentlig kan komme tilbage i en god gænge.

Jeg har meldt mig ind i et fitnesscenter, meget stort, meget fancy og skræmmende dyrt, men så kan jeg forhåbentligt passe træningen og har faktisk været dernede for første gang i dag. Føles meget overvældende, og jeg kan overhovedet ikke finde rundt, så jeg gik helt forvirret rundt i omklædningen og ledte efter udgangen :genert: Men da jeg startede med at træne samtidig med at jeg oprettede tråden, var jeg godt nok også usikker nede i fitnesscenteret, så jeg prøver at huske mig selv på, at sådan er det jo i begyndelsen.

Har fået købt en badevægt til min nye lejlighed, og vægten var faktisk under 65 kg – men lidt for meget under, så jeg er ikke helt sikker på, jeg stoler på den. Men nu holder jeg lige øje lidt længere tid, og om ikke andet bør den kunne måle, om det går op eller ned – nu har jeg i hvert fald et udgangspunkt.

Tak igen fordi du spørger – vil prøve at huske tråden lidt igen. Den er faktisk ret god til at holde mig i ørerne :-D


Hold da op - det lyder til, at der er nok at se til :D Det er fedt, at du holder fast - det håber jeg, at jeg også formår, når jeg (forhåbentlig) kommer i mål.

Hvad med hesten, har du måttet sælge den så? Eller var det ikke din egen? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. mar 2017, 19:49

Det var ikke min egen hest, så den er bare blevet i Danmark. Der er også kommet sådan en uheldig klang over arbejdsgiverbetalt hestetransport til udstationeringer :-D

Men jeg kan nok godt komme og ride, når jeg indimellem er hjemme på weekend :)
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2017, 19:57

Akehurst2 skrev:Det var ikke min egen hest, så den er bare blevet i Danmark. Der er også kommet sådan en uheldig klang over arbejdsgiverbetalt hestetransport til udstationeringer :-D

Men jeg kan nok godt komme og ride, når jeg indimellem er hjemme på weekend :)


Ja, det var lige det, jeg tænkte :lol:
1
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 20. mar 2017, 09:04

Nå, fandt ud af at vægten stod på en liste, og det var det der gjorde, at jeg øjensynligt tabte ca. 2 kg om dagen. Det passede selvfølgelig ikke :whine: :lol:

Vægt på plant underlag gav morgenvægt 65,1 kg. og det arbejder jeg så ud fra. Målet er max 60 kg. til nytår og det er mit endelige mål. Ikke vildt ambitiøst, og jeg vil da også forsøge at nå i mål før nytår, men nytår er ligesom målstregen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 23. mar 2017, 10:33

Jeg blev narret til at træne :8:

Det her fancy fitnesscenter har alle mulige møder i starten, hvor man skal introduceres, og jeg havde så misforstået det lidt. Mødte op i går til endnu en gang introduktion, hvor jeg var i tvivl om man skulle være omklædt, så tog for en sikkerheds skyld træningstøjet med, men skulle faktisk bare have at vide hvordan hjemmesiden fungerer. Efter hjemmesideintroduktion bemærkede den venlige mand så, at nu skulle han ikke tage mere af min tid, når jeg nu var kommet for at dyrke sport og vinkede mig i retning af omklædningsrummet med et "god træning". Jeg havde været henne og svømme aftenen før, så havde egentlig bare tænkt mig at gå hjem og ligge på sofaen, men det turde jeg ikke indrømme, så det blev til 20 min. på cykel og 20 min på løbebånd før jeg tude snige mig hjem :genert: Men lidt cardio har vel aldrig skadet nogen :-D
5
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2017, 10:48

Akehurst2 skrev:Jeg blev narret til at træne :8:

Det her fancy fitnesscenter har alle mulige møder i starten, hvor man skal introduceres, og jeg havde så misforstået det lidt. Mødte op i går til endnu en gang introduktion, hvor jeg var i tvivl om man skulle være omklædt, så tog for en sikkerheds skyld træningstøjet med, men skulle faktisk bare have at vide hvordan hjemmesiden fungerer. Efter hjemmesideintroduktion bemærkede den venlige mand så, at nu skulle han ikke tage mere af min tid, når jeg nu var kommet for at dyrke sport og vinkede mig i retning af omklædningsrummet med et "god træning". Jeg havde været henne og svømme aftenen før, så havde egentlig bare tænkt mig at gå hjem og ligge på sofaen, men det turde jeg ikke indrømme, så det blev til 20 min. på cykel og 20 min på løbebånd før jeg tude snige mig hjem :genert: Men lidt cardio har vel aldrig skadet nogen :-D


Passer jakkesættet så, eller har Fritterne allerede fået deres fedtede krog i dig? :devil:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 23. mar 2017, 11:10

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg blev narret til at træne :8:

Det her fancy fitnesscenter har alle mulige møder i starten, hvor man skal introduceres, og jeg havde så misforstået det lidt. Mødte op i går til endnu en gang introduktion, hvor jeg var i tvivl om man skulle være omklædt, så tog for en sikkerheds skyld træningstøjet med, men skulle faktisk bare have at vide hvordan hjemmesiden fungerer. Efter hjemmesideintroduktion bemærkede den venlige mand så, at nu skulle han ikke tage mere af min tid, når jeg nu var kommet for at dyrke sport og vinkede mig i retning af omklædningsrummet med et "god træning". Jeg havde været henne og svømme aftenen før, så havde egentlig bare tænkt mig at gå hjem og ligge på sofaen, men det turde jeg ikke indrømme, så det blev til 20 min. på cykel og 20 min på løbebånd før jeg tude snige mig hjem :genert: Men lidt cardio har vel aldrig skadet nogen :-D


Passer jakkesættet så, eller har Fritterne allerede fået deres fedtede krog i dig? :devil:


Jakkesættet har faktisk længe været for stort :-D Jeg havde egentlig tænkt, det skulle sys ind, men det kan godt være, jeg skal holde det i reserve til forventet pomfrit-angreb :lol:

Bruxelles virkelig en svær by. Der kører decideret vaffel-vogne rundt alle vegne, så lige når man har sat sig i solen med en skinny latte dufter der pludselig af friskbagte vafler. De er ude efter mig og min talje! :panik:
5
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 31. mar 2017, 14:02

Det går rimelig okay.

Vægten sniger sig lidt derned af efter et mindre hop op i forbindelse med hjemmeweekend med fest og virkelig meget mad og vin (og tømmermænd med take away :tie:) og har i et par dage startet med 64 kg. Det er rart, at sådan et ekstra kg., der kommer på på et øjeblik også forsvinder rimelig hurtigt igen, men irriterende at skulle bruge tid på det.

Jeg kan mærke, at jeg skal sørge for ikke at synes, hjemmeweekender eller weekender, hvor min mand er hernede, er sådan nogle ferier, hvor alt er tilladt. Det er der for mange af dem til. Men det er jo også bare med at komme ind i rutinen med at være udstationeret og i pendlerægteskab.

Jeg er også ved at komme i vane med at bruge mit nye fitnesscenter og går næsten ikke vild dernede længere. I aften vover jeg mig helt ud på overdrevet og prøver noget holdtræning (hvis jeg ikke kyllinger ud, når jeg kommer derned).

Får stadig masser af skridt på skridttælleren og har fundet ud af, hvor man køber alting, inkl. frosne edamamebønner og spidskål.

Og jeg har ikke rørt en pomfrit eller et stykke fyldt chokolade endnu :pompom:
2
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2017, 17:06

Nå, det går vel fint nok. Vægten har siden seneste indlæg holdt sig på at starte med 64 kg., i morges 64,4 kg., med menstruation og det hele. Jeg har fået trænet pænt og gået en hel del.

Så nu vil jeg godt tilfreds tage på påskeferie, hvor jeg har pakket lidt træningstøj og prøver at huske den sunde fornuft ift. pandekager til morgenmad og alkohol :-D
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"