En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 10:53

Flora skrev:Hvor længe skal du være udstationeret? Jeg tænker, at hvis der er tale om en overskuelig kort periode, så kunne du måske fokusere på bare at holde vægten indtil du kommer hjem og så give den en skalle, når du er hjemme igen og det er nemmere?

Ellers kunne du prøve at ændre de der "det er synd for mig"-belønninger til noget, der ikke påvirker vægten. Få en gang massage, en ansigtsbehandling, tag en tur i biografen eller hvad du nu kan lide. Så får du stadig lidt selvforkælelse uden at det kan ses på vægten.

Og klap så lige dig selv på skulderen over at du trods alt holder fint fast i træningen. Så skal resten af de gode vaner også nok komme tilbage hen ad vejen :)


Jeg skal maks være udstationeret resten af 2018, så kunne jeg komme hjem og veje det samme som da jeg tog af sted, ville det være nogenlunde okay. Men jeg har jo taget 3-4 kg. på i forhold til da jeg kom herned, så det løb er kørt, medmindre jeg taber dem igen. Og 3-4 kg. på under et år synes jeg egentlig er en del, udstationering eller ej.

Jeg holder desværre netop ikke fint fast i træningen. Med den personlige træner, jo, men det er kun en gang om ugen. Og det er for lidt, særligt fordi, jeg sidder så meget stille i min hverdag.

Men god pointe i forhold til "det er synd for mig" :) Har nu i weekenden købt nye, fine løbesko (virkelig tiltrængt!) og været i hammam med min veninde og ikke spist noget chokolade. Meget bedre end at guffe og så ærgre sig. Så føler man egentlig lidt oplivet oven på en god weekend og vil nu tage i fitnesscenter til ekstratræning med min træner her i frokostpausen :-D
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2018, 15:24

Ha, jeg må nærmest have rekorden i at fortrænge min holde mig selv i ørerne-tråd i længst tid :-D

Men nu mindede Snekat mig lige om den, og så kom jeg i tanke om, at jeg jo faktisk godt kan lide tråden - både alle de gode indlæg jeg har fået fra folk, og at have den som en art dagbog over processen.

Det med kosten er stadig en udfordring for mig. Jeg har stadig problemet med at svinge mellem ultrafornuftigt og så give los, og mit hovedfokus er at blive mere stabil i mit indtag. En af de ting, der efterhånden går rigtig godt er at holde mig til tre måltider om dagen, ingen mellemmåltider ud over vand, sort kaffe og sukkerfrit tyggegummi, medmindre der er virkelig god grund (som ikke er 'kage er min ven', men mere noget med at hvis jeg skal spise sen aftensmad, kan jeg godt spise en proteinbar efter træning for ikke at gå helt kold).

Til gengæld går det supergodt med træningen. Ikke fordi, jeg er blevet et nyt disciplineret og knap så mageligt menneske (min grundlæggende personlighed er ikke sådan at ændre :genert: ), men fordi jeg kunne konstatere, at træning er noget af det, der gør mig allergladest her i min udstationering, som jeg efterhånden er ved at køre ret sur i (og som nok trods alle gode intentioner ender med at strække sig lidt ind i 2019 også - suk). Jeg har derfor besluttet mig at prioritere det tårnhøjt i min økonomi og ødsler her fra efter sommerferien penge ud i rå mængder på personlig træning tre gange om ugen. Det er rockerdyrt, men jeg er blevet virkelig markant gladere af det - og det hjælper. Vægten hedder stadig 67-68 kg., men det kan i den grad mærkes på bukserne.

Snekat skrev:tag

Tak for at minde mig om tråden :kys:
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 15:35

Bare et lille pip fra en der har boet i Bruxelles. Det er verdens sværest by at holde vægten i. Jeg var godt nok meget tynd da jeg kom, men tog også 3-5 kg på mens jeg var afsted.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. sep 2018, 15:40

1234 skrev:Bare et lille pip fra en der har boet i Bruxelles. Det er verdens sværest by at holde vægten i. Jeg var godt nok meget tynd da jeg kom, men tog også 3-5 kg på mens jeg var afsted.


Ja, hvad sker der for at bygge en by af vafler, pomfritter og chokolade :cuss:

Heldigvis bryder jeg mig ikke rigtig om øl, så det er trods alt ikke en udfordring. Men resten :tie:
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf 1234 » 19. sep 2018, 15:42

Akehurst2 skrev:
1234 skrev:Bare et lille pip fra en der har boet i Bruxelles. Det er verdens sværest by at holde vægten i. Jeg var godt nok meget tynd da jeg kom, men tog også 3-5 kg på mens jeg var afsted.


Ja, hvad sker der for at bygge en by af vafler, pomfritter og chokolade :cuss:

Heldigvis bryder jeg mig ikke rigtig om øl, så det er trods alt ikke en udfordring. Men resten :tie:

Jamen det er helt vildt. Jeg tror dog det generelt er svært at holde vægten i udlandet. Jeg har i hvert fald endnu ikke lykkes at holde den. Min sejr var kun 2 ekstra kg på 7 måneder :wacko: :stoned:
Senest rettet af 1234 19. sep 2018, 15:49, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf PaleSeptember » 25. sep 2018, 14:05

Jeg har læst hele tråden, og jeg synes, du er sej! Du har tabt en hel del, og nu kæmper du lidt, men du er kun menneske jo, og det lyder som om, at der sker rigtig meget i dit liv med udstationering og arbejde. Op på hesten igen, jeg er sikker på, at du kommer efter det :gogo:
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf avdotja » 25. sep 2018, 18:46

Ja, når man læser hele tråden er det temmelig tydeligt at det er super flot gjort. Du tog en beslutning, tabte dig ~10 kg på et halvt år og har nu vedligeholdt vægten i noget der snart ligner 3 år - det er bestemt ikke nogen lille bedrift :blomst:
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 08:10

Tja, vægten holder sig troligt på 67-68 kg. Gad virkelig, virkelig godt, at den ville gå bare et par kg. ned, men det ligger åbenbart ikke lige i kortene pt. TIl gengæld er den da stabil, og det er jo også godt, minder jeg mig om.

Jeg holder fast i træningen og kan mærke, jeg bliver stærkere og bedre til at udføre øvelserne, og det er jo også fremskridt. Så håber jeg bare, at når jeg en dag finder de vises sten og smider 5-7 kg., så dukker der en smadderflot krop op inde fra det sidste camouflerende fedtlag :-D

Nu er det jo næsten november. Min hademåned, og - kan jeg se på indlæg fra de seneste år - også en måned, jeg har svært ved at styre, fordi det bare er mørkt, koldt, klamt og kedeligt. Så min ambition den næste måneds tid er bare ikke at falde hen i mit sædavnlige novembermismod, spise sådan rimelig fornuftigt og passe min træning, sørge for at komme ud og få noget dagslys og sove ordentligt. Beskedne mål, men det er hvad jeg tør satse på for november.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 30. nov 2018, 15:24

November kom og gik - og jeg overlevede igen i år :-D

Og det gik faktisk rigtig fint. Har passet min træning til punkt og prikke, generelt fået mine 10.000 skridt om dagen og i det store og hele spist fornuftigt. Skal stadig arbejde på bedre søvn (noget med at gå i seng i ordentlig tid og lade være med at se youtube-videoer i sengen... :blush:) men ellers synes jeg, jeg har været fornuftig.

Vægt stadig 67-68 kg., men de fleste morgener på 67,noget snarere end 68,noget, og nogle dage, inkl. i dag, endda nede på 66,noget. Så ikke bare undgik jeg at give helt fortabt i min hademåned, jeg har måske faktisk også bevæget mig en lillebittebittesmule i den rigtige retning.

Nu starter alle julefrokosterne for alvor og jeg har en strøm af hjemmeweekender, så december skal nok blive sej - men jeg kan da holde ved træningen, og i julen skal jeg på ski. Det er også en slags motion indimellem tartifletten og den varme kakao :genert: :-D
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"