En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 25. jul 2016, 08:42

Ih, så kommer man hjem fra ferie og synes det er gået godt, og vægten samarbejder i en sådan grad at jeg to dage var nede på 65,5 og var vildt glad - og så hedder den pludselig 67+ igen.

Jeg ved godt, at det er fordi, der har været 2 x fødselsdag og en tur i sommerhus på en uge, og fordi kantinen har serveret ekstra god mad, men altså - jeg skal jo ikke give helt slip. Tværtimod burde den lidt lavere vægt anspore mig til at holde fast.

Nu er det altså slut med rosé m.v. i en periode. Der er for mange overflødige kalorier i alkohol, og min evne til at sige stop forringes også drastisk med antallet af glas.
0
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 4. aug 2016, 10:53

Drastisk nedskæring i vin (og brød), passe sin træning og vips var fødselsdags/sommerhuskiloet væk igen - et par dage har vægten pænt startet med 65 kg igen, som jeg gerne vil have den til. Men er lidt uhyggeligt, hvor hurtigt, man kan tage på.

Fortsætter de gode takter. Har i hvert fald tænkt mig at prøve.

Var i øvrigt lidt pinligt at tale med træneren om, at jeg jo havde tænkt mig at skrue lidt ned for alkohol for at hjælpe vægttabet. Sund træner mente ikke, der var så meget at hente der. Jeg kunne ikke helt få mig til at fortælle, hvor meget der til tider er at hente der for mig :tie:
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf FruKuk » 7. aug 2016, 14:12

Sunde mennesker, altså de ægte sunde, dem som oprigtigt nyder at træne og får kvalme af hvidt brød, de ANER ikke hvor meget der er at hente i at droppe alkohol og livet i ske med hvidt brød og nutella :genert:

Mega sejt med vægttabet :banan:
3
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Undtagelsen » 10. aug 2016, 18:35

Du er altså supersej og jeg er vildt inspireret!
Skal have skåret ned på kage/slik/chips/fortsæt selv efter en barsel, der sluttede for efterhånden lang tid siden, men hvor de dårlige vaner hænger ved.

Og hey - jeg har holdt siden siden søndag!

Spiste/spiser du mellemmåltider?
0
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 11. aug 2016, 09:18

Undtagelsen skrev:Du er altså supersej og jeg er vildt inspireret!
Skal have skåret ned på kage/slik/chips/fortsæt selv efter en barsel, der sluttede for efterhånden lang tid siden, men hvor de dårlige vaner hænger ved.

Og hey - jeg har holdt siden siden søndag!

Spiste/spiser du mellemmåltider?


Tak :)

Nej, jeg spiser som udgangspunkt ikke mellemmåltider. Tidligere havde jeg for vane at spise et stykke frugt om eftermiddagen, men det er skåret væk, og jeg savner det ikke. Nogen gange kan jeg selvfølgelig falde i (eller aktivt tilvælge) at spise fx kage på kontoret til møder og sådan, men jeg spiser ikke fast noget mellem morgenmad, frokost og aftensmad. Drikker vand og kaffe med mælk, men det er det.

Jeg ved, at der er mange, der mener, man skal have mange små måltider, men for mig medfører 5-6 måltider om dagen bare, at jeg samlet set får spist alt for meget. Jeg synes også det med at gå og småspise hele tiden fører til, at jeg ikke oplever reel sult og mæthed, og at det giver for meget madfokus (som jeg jo netop ville væk fra) at mad fylder over hele dagen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 18. aug 2016, 08:59

Ih, vægten har hele tre dage i træk startet med 64 kg. Er helt vildt, så glad man kan blive for at se et lille rødt tal nede mellem sine fødder :-D

Forsøger at holde ved de gode vaner. Er jo lidt fristende at tænke, at det går da meget godt og så lige nappe en ostemad til frokost, en cookie til kaffen og sådan, men jeg skal netop være motiveret af det fine tal og ikke give slip. (Råber til mig selv: IKKE GIVE SLIP!!)

September byder så også på 7 fødselsdage (seriøst - hvor mange mennesker knalder åbenbart kun til nytår?) og en firedages tur til Italien, så den bliver sej på madfronten. Må virkelig, virkelig, virkelig passe min træning og forsøge ikke at gå amok. Bortset fra på min egen fødselsdag, hvor jeg gerne må få pommes frites og bearnaise og kage, ja, jeg må så :genert:
2
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 30. aug 2016, 08:10

Har blæret mig lidt i blæretråden, men vil også have mit DHL-resultat her: 31:24.

Er rigtig glad. Var jo meningen, at tilmelding til DHL skulle være motivation til at få løbetrænet mere, hvilket så overhovedet ikke lykkedes - har været ude at løbe omkring 2 gange om måneden i tre måneder, og det kvalificerer vist ikke rigtig til noget som helst. Når jeg så alligevel kan løbe de 5 km. og faktisk løbe hele vejen, så tyder det på, at min grundform trods alt er blevet bedre af al det styrketræning, og så ses det nok også, at der er færre kilo at slæbe hele vejen rundt :-D

Så en succes, selvom jeg var den langsomste på holdet :genert:
3
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 12. sep 2016, 08:15

havde frygtet september med et utal af fødselsdag, ferie og arbejdsfest - og det er allerede helt galt.

Vejede 64,0 kg. onsdag morgen. Mandag morgen - 66,0 kg. Hvordan fanden kan man tage så meget på så hurtigt ved at drikke alkohol to dage, slippe kosten noget og misse én træning?! Jeg har ikke engang sluppet kosten helt, eller spist meget store portioner.

Æv, hvor er jeg træt af det!
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Lys » 12. sep 2016, 08:31

Det er jo helt normalt, at vægten kan stige og falde med 1-2 kg løbende. Ens vægt kan jo ikke være 100 % stabil.

Det er vist også noget med, at alkohol kan give lidt væskeophobning, men det forsvinder jo igen.

Jeg forstår sagtens at det er træls, at tallet på vægten stiger lidt, men min egen erfaring er, at de kilo, der kommer så hurtigt på, de også forsvinder ret hurtigt.

Det er superfint at du er opmærksom, når du nu har en lidt udfordrende måned, men jeg ville nok øve mig lidt i at distancere mig fra det eksakte tal på vægten og snarere fokusere på spejlbilledet og om tøjet passer, hvis sådanne naturlige vægtudsving frustrerer så meget!

Og tillykke med superflot vægttab - det er vildt godt gået!
2
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 12. sep 2016, 09:01

Lys skrev:Det er jo helt normalt, at vægten kan stige og falde med 1-2 kg løbende. Ens vægt kan jo ikke være 100 % stabil.

Det er vist også noget med, at alkohol kan give lidt væskeophobning, men det forsvinder jo igen.

Jeg forstår sagtens at det er træls, at tallet på vægten stiger lidt, men min egen erfaring er, at de kilo, der kommer så hurtigt på, de også forsvinder ret hurtigt.

Det er superfint at du er opmærksom, når du nu har en lidt udfordrende måned, men jeg ville nok øve mig lidt i at distancere mig fra det eksakte tal på vægten og snarere fokusere på spejlbilledet og om tøjet passer, hvis sådanne naturlige vægtudsving frustrerer så meget!

Og tillykke med superflot vægttab - det er vildt godt gået!


Åh, jeg ved jo godt, du har ret :genert: Det er bare så nedslående, når tallene slet ikke arter sig.

Og jeg kan selvfølgelig ikke mærke forskel på tøjet, så nej - der har ikke sat sig to kilo rent fedt fast i taljen på mig, selvom de røde digitaltal blinker ildevarslende.

Tak for spark!
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Lys » 12. sep 2016, 09:15

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:Det er jo helt normalt, at vægten kan stige og falde med 1-2 kg løbende. Ens vægt kan jo ikke være 100 % stabil.

Det er vist også noget med, at alkohol kan give lidt væskeophobning, men det forsvinder jo igen.

Jeg forstår sagtens at det er træls, at tallet på vægten stiger lidt, men min egen erfaring er, at de kilo, der kommer så hurtigt på, de også forsvinder ret hurtigt.

Det er superfint at du er opmærksom, når du nu har en lidt udfordrende måned, men jeg ville nok øve mig lidt i at distancere mig fra det eksakte tal på vægten og snarere fokusere på spejlbilledet og om tøjet passer, hvis sådanne naturlige vægtudsving frustrerer så meget!

Og tillykke med superflot vægttab - det er vildt godt gået!


Åh, jeg ved jo godt, du har ret :genert: Det er bare så nedslående, når tallene slet ikke arter sig.

Og jeg kan selvfølgelig ikke mærke forskel på tøjet, så nej - der har ikke sat sig to kilo rent fedt fast i taljen på mig, selvom de røde digitaltal blinker ildevarslende.

Tak for spark!


Det er så dejligt "nemt" at se klart, når det ikke handler om en selv ;) Jeg er selv dronningen af elevatorvægt, men jeg er blevet ret inspireret af din tilgang med at fjerne fokus fra maden og det næste måltid. Det er en udfordring, når man er ret glad for mad og for at spise :genert:
1
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 28. sep 2016, 15:45

Vægten røg heldigvis hurtigt ned og starte med 64 kg. igen, så det er så fint.

Har så været syg og snottet hele den sidste uge, så træningen har ligget helt stille, men kommer forhåbentligt i gang igen om et par dage.

Skal til at skifte program og træne lidt tungere, så det bliver en udfordring, for nu skal jeg sørge for at få kalorier nok og faktisk være i et lille overskud af hensyn til muskelopbygning, og så rykker vægten jo ikke nedad. Men så længe jeg ved det og det er med vilje, så går det nok :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 7. okt 2016, 09:00

Er endelig kommet tilbage til træning efter at have syg alt for længe - og nøj, det er hårdt efter to ugers pause. Er virkelig øm i hele kroppen i dag, men det er godt at være i gang igen.

Har holdt vægten på noget med 64 de sidste par uger trods sygdom og ferie og en del madmæssige svinkeærinder, og nogle dage faktisk nede på 63 komma-noget, så det går fint og stabilt. Det lyder måske som en lille ting, men det er stort for mig, at det ikke stikker af, for jeg har været alt for god til at et enkelt måltid uden for skiven var startskuddet til utrolig mange måltider uden for skiven.

Min plan om at nå under 62 kg inden jul ser dog lidt svær ud. Så skal der noget mere disciplin til :-D Men hvis bare jeg ikke gør det værre for mig selv ved at tage på, så skal jeg nok finde energien til at smide noget mere på et tidspunkt .
1
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 17. okt 2016, 16:31

Er kommet fint tilbage på sporet med træning igen og inde i rutinen efter sygdom, så det føles rigtig godt.

Der har dog været nogle kostudfordringer, som jeg egentlig har været ret træt af, fordi det har været lidt for meget en tilbagevenden til den "gamle" Akehurst. Var nogle dage på seminar med arbejdet med store buffeter, snacks alle vegne og en del alkohol og det var så kombineret med, at jeg slet ikke bryder mig om den slags arrangementer. Kombinationen sur Akehurst + mad overalt = grovæderi.

Jeg har efterhånden fået rigtig godt styr på det med at nyde en fødselsdag middag eller lignende uden at det betyder, tøjlerne slippes helt både før og efter, og rost mig selv for det i tråden (smiley der kigger op og smiler), men nu kunne jeg pludselig mærke mig selv give helt og aldeles slip til måltid efter måltid, og det var en rigtig skidt fornemmelse. Jeg troede jo, jeg havde fået styr på det, og jeg troede jo, jeg var holdt op med at spise så meget med følelserne. Suk!

Jeg er tilbage på sporet, men rigtig træt af, at vaner åbenbart virkelig tager lang tid at ændre sådan rigtig grundlæggende. Var virkelig et wake-up call i forhold til at tro, at nu havde jeg kost og træning under kontrol.
0
Sandkage
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17. okt 2016, 11:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Sandkage » 17. okt 2016, 17:35

Hvor er din traad bare superdejlig :love: .

Jeg er helt oppe at köre over det der med den personlige träner :love: og et löb paa 5km :love: Hvor er du bare supergod!!!

Jeg er saa glad for at have läst din traad, og jeg tror maaske jeg skal pröve det med havregrynene, hvis jeg kan faa det til at passe ind med at spise det för jeg laver aftensmad til börnene eller noget i den stil. Har det väret svärt for dig, at spise raa havregryn til aftensmad naar det er koldt udenfor? Maa man lave dem til havregröd?

Til sidst en lille banandans til äre for dig og dit jakkesät :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"