Juli 2017 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 1. jul 2017, 09:14

Her er tråden for juli 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 1. jul 2017, 09:45

Jeg skal træne op til mit næste halvmarathon i starten af september. Jeg løb mit første i juni i 2:25 i en forfærdelig varme. Jeg har en personlig løbetræner, der laver mine programmer.

Vægten startede i februar 2016 på 114,6 kg, og var tidligere toppet omkring 118-120 kg. Vægten siger nu 101,8 og må meget gerne komme længere ned. Jeg er mand, 188 cm, 29 år og pædagog i børnehave/vuggestue, så der er masser af daglig aktivitet. :)
2
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf musel » 1. jul 2017, 12:05

Mit mål for ugen er at finde ud af hvad mit ligevægtsindtag er på, spise sundt og få rørt mig min. 60 minutter om dagen :)
2
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf jeanett88 » 1. jul 2017, 17:59

Jeg er med igen (Skriver hun imens hun spiser Dumle på sin cheatday :lol: )

Mine mål for juli måned er:

- Vedligeholde min gode træningsrytme
- Komme ned på 65 kg
- Kun spise slik og kage om lørdagen
- Drikke min. 1 1/2 L vand hver dag.

Min vægt er pt. på 66,4 kg
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 1. jul 2017, 19:18

Mine mål for juli bliver at få deltaget i nogle hold i centeret og få kørt nogle km på min spritnye cykel :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 1. jul 2017, 19:47

Jeg planlægger at kører nulsukker i hverdagene i juli, og selvfølgelig heller ikke sukkerorgie i weekenderne, men dog ikke helt afholdende (skal på laglace en dag og smage på potentielle bryllupskager, så lige den dag bliver nok lige rigeligt sukker, men det er jo en undtagelse). Jeg har den sidste 1½ måned virkelig begyndt at spise skidt, og det har kunne ses på vægten, hvilket især var tydeligt nu hvor jeg har taget en uge uden sukker og vægten siger -1½ kg! Jeg ammer og har derfor ingen planer om voldsomt vægttab, men ryger der et kg eller to i juli er jeg glad :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf achillaxedprune » 1. jul 2017, 21:56

Så NU prøver jeg igen... jeg starter på mit arbejde mandag efter barsel. Planen er, at spise havregryn til morgenmad, god sund frokost (har frokostordning) og sund aftensmad. Jeg vil rigtig gerne få trænet 2 gange om ugen. Og så skal jeg bruge madlog og jeg må have 1 ugentlig cheatday.

Lets go! :pompom:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Anne Droid » 1. jul 2017, 22:08

Jeg begynder på nyt arbejde om 5 uger. Hvis jeg cykler i stedet for at tage bussen, sparer jeg ½ time hver vej. Der er 6,5 km.
Jeg er i monsterdårlig cykelform og tror jeg skal dø når jeg skal over en bakke. I min ferie skal jeg have cyklet nogle gode ture. I forvejen går jeg meget, men jeg gider ikke gå på arbejde.

Og så må kosten også godt blive mere sund. Kæresten og jeg er begge ved at være hyggerunde.
0
Klimatosse
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 2. jul 2017, 06:45

Mål for juli:

Fortsat træne minimum tre gange om ugen - og nu hvor jeg har været i gang ca seks uger, vil jeg så småt øge distancen på kondicyklen. Jeg cykler 15 km i tiden 23:50, og det er hårdt. Meeen blevet noget lettere siden starten. Med tiden er målet at køre 20 km. Så må vi se, hvor lang tid dét tager. :) Foreløbig øger jeg med en km ad gangen, tror jeg. Forsøger nu også at lægge noget roning ind. Vil gerne op og træne 4-5 kvarter i alt pr. gang (højintensitet). Kan mærke, at det især mentalt er meget vigtigt for mig!

Fortsat at gå mest muligt til/fra station og alle de dér andre smådistancer i hverdagen. Springer kun over og tager bussen, når der er sporarbejde, og det ikke giver mening at tage S-toget. Træning må ikke blive erstatning for al anden motion.

Kost: Holde fast i nul alkohol/søde sager/junk og at spise cirka hver femte time. Øget opmærksomhed på portionsstørrelse/-antal til aftensmad. Tre månedlige frådsedage er okay. Men en gang om ugen er for meget. Så obs på det!
Fortsat opmærksomhed på fornuftig sammensætning/balance mht. fedt, protein og kulhydrat.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf JoyNips » 2. jul 2017, 12:54

Jeg skal virkelig holde op med at spise slik/kage/is hver dag her på barsel. Der tegner sig et helt klart mønster af at når babyen falder i søvn om aftenen, så skal vi liiige have noget sødt at hygge med. Det stopper nu. Søde sager er kun til weekender eller særlige anledninger. Så det er målet for denne uge.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 2. jul 2017, 21:07

Juli er startet glimrende på træningsfronten.

Efter besøg hos familien i weekenden blev nye løbetights indviet efter hjemkomst :). Træneren havde dikteret 15 minutters gang som opvarmning efterfulgt af en times løb. Jeg løb 10,6 km og klarede også spurter i fin stil undervejs. Glimrende puls og godt overskud på turen.

I morgen har jeg 5 kilometer på programmet :-)
4
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 2. jul 2017, 22:34

Juli begynder også i fin stil her:

Har trænet godt igennem både i går og i dag - i dag fik jeg også proppet roning ind i programmet. Nåede sgu op på 3,5 km. Det havde jeg ligegodt ikke ventet. Styrketrænede også med tuuung bodybar (er ret sikker på, jeg kan mærke mine balder, når jeg vågner, vil jeg sige :D )

Kostmæssigt går jeg til den i grøntsager og fisk.

En ting, jeg er særligt stolt af, er, at der over de seneste par dage har været et par større følelsesmæssige hændelser, der virkelig har trukket tænder ud. Ting, jeg både er blevet meget ked af og forskrækket over. Alligevel har jeg sgu formået at holde fast i træningen. Tidligere ville den slags nemt kunne have gjort, at alle mine gode intentioner var fordampet.

At det ikke længere sker får mig i dén grad til at ranke ryggen yderligere og klø på - uanset hvor meget vægten så måske igen på et tidspunkt skulle beslutte sig for at gå i stå. Bum!
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 3. jul 2017, 07:03

Jeg kom afsted til træning i lørdags og især overkroppen fik tæsk :love:

I morgen skal jeg til fys så der vil jeg helst ikke træne så planen er at jeg tager afsted igen onsdag og enten fredag og/eller lørdag i den her uge, medmindre jeg bliver lige så ramt af menssmerter som jeg har været de sidste gange.

Madmæssigt regner jeg bestemt med at de næste uger bliver OK, men så tager jeg på 14 dages ferie og det kan blive lidt en udfordring :genert:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 3. jul 2017, 10:24

Min vægt har nu tilsyneladende stabiliseret sig på et tre kilos vægttab. Så langt, så godt. Selvfølgelig vil jeg gerne, at den snart fortsætter nedad, men mon ikke?

Jeg er ret oplivet over, at det sker, mens jeg både mht mad og motion lever på en måde, der ikke har skyggen af "kur" over sig. Vil sagtens kunne leve sådan her resten af mit liv: Sundt, men stadig ret fuldt af smag i hverdagen. Og så med noget "fedtet" frådseri ind imellem.
Og så er det lækkert, at det ikke er en kamp at få det til at hænge sammen med mine mærkelige arbejdstider. Bevares, det kræver en smule planlægning. Men slet ikke noget, jeg ikke kan overkomme.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 3. jul 2017, 11:07

:wave:

Jeg hopper også med i julitråden. Om præcis 6 uger tager manden og jeg til Alicante, hvor jeg bestemt regner med at skulle lufte bikinien og jeg kunne godt tænke mig at stå bare en lille smule skarpere end jeg gør nu. Så håber på, at jeg kan være ekstra god med kost og motion de næste 6 uger.
I går løb jeg for første gang i år hvad jeg vil kalde en "ubesværet" 10 km lang løbetur - sådan en, hvor jeg bagefter tænkte, at jeg kunne godt være fortsat nogle kilometer endnu. SÅ fedt, for det er nok over 1 år siden, at jeg sidst havde det sådan. Så planen er 3 x cross fit og 2 x løbeture i løbet af ugen. Aftenhyggesnacks skal kun være fredag og lørdag aften - det skal nok kunne lade sig gøre :)
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"