Juli 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 12. jul 2017, 09:52

Det med at have fokus på eftermiddage/aftener går okay, det er stadig dér min hurdle ligger.
Jeg har hentet en app med hjemmetræning - så får jeg i hvert fald gjort NOGET
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 12. jul 2017, 10:00

Tak for alle jeres søde grønne :lun: :kys:

Jeg tager på ferie som planlagt med min far og onkel og tante i morgen aften. Det er lidt mærkeligt at rejse nu, synes jeg. Min mor mener desuden at jeg skal finde en at tage med til Kreta i stedet for hende, men det ved jeg ikke om jeg vil. Min forsikring dækker ikke, men det gør hendes måske.

Jeg satser ikke synderligt meget på, at der bliver særlig meget fokus på kost i de næste 16 dage, men omvendt så skal vi selv stå for en del madlavning, så det burde ikke være helt slemt :lol:

Dog har jeg en STOR svaghed for italienske is sååå :fløjt:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 12. jul 2017, 10:48

Ballademager skrev:
FrøkenM skrev:Tak for alle jeres søde grønne :lun: :kys:

Jeg tager på ferie som planlagt med min far og onkel og tante i morgen aften. Det er lidt mærkeligt at rejse nu, synes jeg. Min mor mener desuden at jeg skal finde en at tage med til Kreta i stedet for hende, men det ved jeg ikke om jeg vil. Min forsikring dækker ikke, men det gør hendes måske.

Jeg satser ikke synderligt meget på, at der bliver særlig meget fokus på kost i de næste 16 dage, men omvendt så skal vi selv stå for en del madlavning, så det burde ikke være helt slemt :lol:

Dog har jeg en STOR svaghed for italienske is sååå :fløjt:


God tur :banan:

Husk lige at tjekke forsikringen for, om den dækker hjemkald. Gør den det, får du og din far dækket billetterne hjem, hvis din mors tilstand skulle blive forværret, mens I er væk.

Tak :)

Det er kør-selv i første omgang så jeg ved at vi ville komme hjem, uanset. Min forsikring dækker at jeg kan flyves hjem fra Italien hvis det kræves. Ved ikke med min far, men mine forældre er skilt, men jeg gætter på at han også har en god forsikring, der dækker.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf jeanett88 » 12. jul 2017, 12:27

Jeg har vejedag i dag og vægten stod i morges på 65,6 kg. Hvilket betyder et vægttab på 400 gram :banan:
Jeg er meget tilfreds og lidt forundret over, at jeg kan blive ved med at tabe mig, ved at følge min sunde fornuft og træne en del. Det er sgu fedt, når det hele bare virker.
Samlet set har jeg tabt mig 11,5 kg siden d. 25/1.

På mandag rejser vi på ferie. Det betyder at jeg ikke kan veje mig onsdag som jeg plejer. Det betyder også at der nok ryger lidt flere kalorier indebords end ellers. Jeg vil forsøge at holde lidt igen og håber, at jeg kan minimere skaderne, men ferie det skal der holdes :klap:
5
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2017, 16:01

Jeg har besluttet at kaste mig ud i en modificeret 60 day challenge fra næste uge. I sin oprindelige form går det ud på at deltage i en yogatime hver dag i 60 dage. I de næste 60 dage har jeg årets travleste måned på arbejdet og allerede en masse forpligtelser, så det bliver ikke en daglig tur i træningscenter.

I stedet dyrker jeg yoga hver dag, enten hjemme eller på hold som det nu passer. Hjemme kan sagtens være et kort program til at afstresse inden sengetid, når jeg igen begynder at komme sent hjem. En gang om ugen går jeg til dans med en veninde, og jeg skal lige finde ud af, om det bliver en del af det, eller om jeg skal have måtten frem derhjemme bagefter.
3
Livslinjen: 70 201 201
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 12. jul 2017, 19:22

1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:
4
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 12. jul 2017, 21:35

Det er ved at være 17 måneder siden, at vi gik i gang med livsstilsændring herhjemme. I dag nappede jeg igen 8 km i mine nye løbesko. Det er vildt. :)
9
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. jul 2017, 09:39

Hmmm... En uge stort udelukkende på sofaen, det er sharkweek, jeg har godt nok ikke været synderligt sulten, men jeg har frosset = -1 kg.
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 15. jul 2017, 21:19

I næste måned skal vi til bryllup hos nogle venner. I dag købte jeg mit jakkesæt, så jeg ved, at jeg har et, der passer. Undervejs i forløbet købte jeg et sæt, som jeg godt vidste ikke ville fungere som permanent løsning, pga. vægttab. Det her holder heller ikke nødvendigvis hele vejen, men det var en god pris i H&M. Det var en stangmodel, og i L/XL :-D. Uagtet at deres størrelser til tider er som vinden blæser, så var det fedt at glide lige i. Det var endda slim fit.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2017, 21:39

Nå, jeg har tyvstartet fra sofaen og har meldt mig til yoga på torsdag morgen. Onsdag formiddag regner jeg med at tage i svømmehallen, og så skal jeg ud at købe en ny yogamåtte. (Nogen anbefalinger? Jeg har været glad for den gamle fra Suregrip).

I formiddag lavede jeg også to øvelser. Det tog måske tre minutter sammenlagt, men hastværk er lastværk, ikke? Jeg starter først, når jeg kommer hjem, hvor jeg har plads til øvelserne, så alt, der bare minder om, mens jeg er i sommerhus, er en bonus :)
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2017, 17:41

I denne uge skete der pludselig noget (godt) vægtmæssigt: Jeg røg for første gang siden starten under det dér punkt, jeg ellers ikke har kunnet komme ned under. Megalækker følelse! Særligt fordi jeg kan konstatere, at det vist nok er lykkedes mig at gennemskue, hvor det er, jeg skal være særligt opmærksom kostmæssigt - frådsedagene: Fx kan jeg sagtens drikke dejlig vin én dag om ugen - bare jeg ikke samtidig æder løs af alt muligt fedt og tungt i kæmpe mængder, lige kværner en dessert oveni osv. Forleden kombinerede jeg (en masse) lækker champagne med skaldyr, som jeg elsker. Kunne dårligt ses på vægten dagen efter.

Alt i alt er en af mine udfordringer helt sikkert, at jeg har det med at give 150 procent los, når jeg har besluttet mig for at frådse. Måske skal jeg lige lære, at man med stor livsglæde til følge altså sagtens kan gå efter 90 procent bare en del af gangene? :genert: :D Derudover er jeg blevet noget mere obs på sammensætningen af de dér sene aftenmåltider og vel at mærke at holde det op imod, hvad jeg ellers har spist i løbet af dagen. Det lyder jo så simpelt, men kors i røven, det har givet mig udfordringer pga den manglende rytme ( i kraft af skiftende arbejdstider).

Træningen kører helt kanon, men nu har jeg også haft nogle fridage, og så er det jo altid nemmere. Fire gange er det blevet til denne uge. Jeg er virkelig blevet glad for de kettlebells, jeg købte, og har nu en hel vifte af øvelser, jeg jonglerer med. Og så har en veninde vist mig nogle yoga-maveøvelser. For Hævled da, jeg har været øm i harmonikaen - men hvor er det fedt! Jeg er oppe på en times højintensiv træning pr. gang nu. Og så burde jeg fra næste uge være tilbage på 5 kilometers gang om dagen alle arbejdsdage. Dét burde være et leje, jeg i store træk kan overholde fremover.

Jeg har i øvrigt mine første nattevagter den kommende uge. Er lidt spændt på at se, hvordan dét influerer på min krop ...
Senest rettet af ManicNinja 16. jul 2017, 18:35, rettet i alt 1 gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2017, 17:49

superboa skrev:1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:


Ved virkelig ikke, hvad jeg havde forestillet mig :lol: Troede vist, at yoga lidt var noget pjat for velbjergede designertyper, der gerne vil "mærke sig selv" og husmødre, der ikke kan lide at få sved på panden. Jeg er eddermame blevet klogere! Det er jo megahårdt på den absolut fede måde! :nerve:

1½ time ... wauw! :) Går du på hold i et fitnesscenter eller?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 16. jul 2017, 18:17

Træning har (næsten) været en by i Rusland i denne uge. 2 gange CrossFit er det blevet til - den 3. blev droppet pga tømmermænd fra helvede - hvornår mon jeg lærer at jeg ikke kan tåle at drikke?! :rulle: Har slet ikke fået løbet pga forkølelse og ondt i halsen det meste af ugen. Så håber, at næste uge bliver bedre! :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. jul 2017, 18:59

Konsekvens ved ikke at være synderligt fysisk aktiv i to måneder: man får ondt i lårbasserne efter en halv times tid i de vestjyske klitter! :tie:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 16. jul 2017, 19:13

ManicNinja skrev:
superboa skrev:1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:


Ved virkelig ikke, hvad jeg havde forestillet mig :lol: Troede vist, at yoga lidt var noget pjat for velbjergede designertyper, der gerne vil "mærke sig selv" og husmødre, der ikke kan lide at få sved på panden. Jeg er eddermame blevet klogere! Det er jo megahårdt på den absolut fede måde! :nerve:

1½ time ... wauw! :) Går du på hold i et fitnesscenter eller?


Haha, jeg forestillede mig også det bare var sådanne noget med at sidde i skrædderstilling med lukkede øjne, og lave et par enkelte stræk - jeg blev den onde fløjtende også klogere! :nerve: Men er sgu blevet pjattet med det :dåne:
Jep jeg går på hold i fitnesscenteret - og ret skal være ret, det sidste kvarter er ren afspænding :genert:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"