Juli 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Animi » 26. jul 2017, 10:10

Jeg er nu 2 gange på under et år blevet spurgt om jeg er gravid.... Jeg har taget det som et hint og meldt mig ind i fitnesscenteret, så jeg forhåbentlig bliver motiveret til lidt mere kondition.

Til gengæld skal jeg til næste semester have fag 10 km fra hvor jeg bor, så jeg kommer til at cykle 20 km hver dag. Det må da også give lidt :)
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 26. jul 2017, 14:09

Jeg har af forskellige årsager ikke fået løbetrænet de sidste par uger, har dog lavet masser af styrketræning og crossfit, har bestemt ikke ligget på den lade side. Løb så igen her for et par dage siden og hold nu kæft, det var hårdt! 7,5 km med en indlagt pause (skulle hente en pakke på posthuset på vejen :-D) og jeg var seriøst ved at dø og havde sidestik flere gange. Min tid endte dog med at være helt fin, mærkeligt nok. Det er godt nok utroligt så hurtigt det går ned ad bakke med formen, når man slækker en smule. Kan godt forstå, hvis nybegyndere synes det er røv og nøgler at løbe, hvis det føles som jeg havde det forleden :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jul 2017, 18:07

Jeg har ferie med pigerne i den her uge - og vi hygger os :lun:

Mandag var de hos mormor og morfar, mens jeg trænede med PT'eren, der roste mig for flere af øvelserne. Jeg nævnte dog, at jeg havde besvær med shoulder press og da han så dette, valgte han at lade mig prøve øvelsen med vægtstang. Det gik pludseligt bedre.
Vi har to træninger tilbage af forløbet; det er en skam, for jeg er ret glad for ham, men et forløb slutter jo på et tidspunkt. Dog overvejer jeg at købe et nyt forløb med ham på et senere tidspunkt - hvornår er dog stadig uvist.

I går var pigerne og jeg i Tivoli Friheden i Århus. Første gang vi var det, men bestemt ikke sidste. Det var virkelig pengene værd og vi nød det alle. Altså, karruseller, gynger, rutsjebaner - what's not to like? :lol:

I formiddag blev pigerne igen passet af mormor og morfar; jeg skulle nemlig træne i FW. Det blev til, som sædvanligt, en lækker omgang træning og jeg ser frem til fredag, hvor jeg skal træne igen. Eftermiddagen blev brugt på hygge hos mormor og morfar - og lidt shopping i Vila og H&M.

Nu TV-sumper vi og, når pigerne er blevet puttet, skal jeg se et eller to afsnit af "GOT". Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle se serien, men den har virkelig fanget mig. Dog er jeg kun nået til sæson 2, så der er lang vej endnu.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf jeanett88 » 26. jul 2017, 19:41

- 500gram i dag :klap: Efter alt det ferie inkl. kage og is, er jeg mere end tilfreds!
Mit mål for juli var at ramme 65 kg. I dag stod vægten på 65,1 kg. Kan jo sagtens nå det, men da jeg kun vejer mig om onsdagen, kan jeg først se resultatet d. 2/8. Så har rykket målet til den dag :lol:

65 kg var også et delmål for mig. Jeg vil gerne ned på 63 kg nu, men er egentlig okay tilfreds med min vægt. Derfor tager jeg det også stille og roligt. Håber på at tabe et kilo i måneden. Så der er plads til lidt udsving hist og pist, men jeg skal stadig holde ved min træning og motion i hverdagen. Samt bruge min fornuft, når det kommer til kosten.

Tænk at jeg nu har smidt 12 kg på et halvt år. Jeg er sgu stolt af mig selv :rock:

Jeg har været standhaftig i ferien og har fået trænet fint, løbet en del og gået masser af kilometer hver dag. Ellers er ferien blevet brugt på kvalitetstid med mand og barn :love: Hverdagen begynder så småt at presse sig på. Min kæreste begynder på job igen på mandag og der skal vores datter også i vuggestue. Jeg begynder mit arbejdsliv d. 7/8 :shock: Det er lige om lidt og jeg er ved at være lidt smånervøs.
7
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 27. jul 2017, 21:11

Jeg er normalt rigtig god til at overholde træningsaftaler med mig selv. Selv om jeg er træt og flad, er jeg god til at kommer over i centeret, hvis det er det jeg har haft en plan om. I dag kastede jeg dog håndklædet i ringen og blev hjemme. 1½ times cardio/styrketræning blev dermed skiftet ud med 20 min. på kondicyklen og 10 min. div. øvelser.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Torn » 28. jul 2017, 06:20

Jeg har i juli forsøgt at tælle lidt kalorier. Mest bare af nysgerrighed. Men jeg forstår ikke, hvor få kalorier min app påstår at jeg spiser. Fx her til morgen:

Havregrød af 30 g havregryn (108 kcal), 70 g jordbær (22 kcal), en smule mælk (17 kcal), vand (0 kcal). Derudover en kop kaffe (2 kcal) og et glas danskvand (0 kcal). I alt: 150 kcal. Jeg skulle gerne op på mindst 500 kcal til morgenmad. Er det min app, der er upålidelig, eller får jeg spist for lidt?

Det gentager sig også for de andre måltider. Jeg plotter ALT ind, selv en mundfuld kaffe eller en gulerod som mellemmåltid. Jeg bliver ved med at ende under 1000 kcal om dagen. Jeg tænker, at jeg må gøre noget forkert? Jeg er ikke sulten i løbet af dagen. Selvom jeg træner et par gange i ugen og ikke har et stillesiddende job.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9551

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 29. jul 2017, 16:21

Hjemvendt fra en skøn tur til Italien med en masse god mad, sol, varme og afslapning :love:

Dét var lige det, jeg trængte til.

Jeg har hele tiden vidst, at min mors behandling ville blive hård, virkelig hård men i dag hvor jeg er kommet hjem fra ferie med min far, har de så valgt at fortælle helt præcist hvor hård: På mandag starter hun kemo, seks gange på seks uger krydret med 30 gange stråler over seks uger. Hun skal frem og tilbage fra Aalborg til Skejby alle hverdage. Oveni har hun så lige spurgt om jeg ikke vil med derned næste mandag når hun skal have 2. runde kemo :whine:

Har selvfølgelig sagt ja, fordi hun gerne vil have det - men inderst inde så har jeg virkelig ikke lyst. Jeg er sindssygt bange og er også begyndt at udvikle en frygt for død - både at hun skal dø og hvad der sker når man engang dør :trist: :whine:

Samtidig er vores forsikringsselskab trælse og vil ikke dække min mors og min rejse til Kreta så tænker den skal sælges så andre kan få glæde af den. Så hvis nogen af jer er interesserede i en rejse til Kreta, så sig til :)

Jeg er kravlet på sofaen og her bliver jeg til i morgen hvor jeg skal være sammen med min mor. Mandag tror jeg jeg skal træne for at få nogle ting sat på plads i mit hoved
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jul 2017, 08:38

Det blev en dyr ferie i sommerhuset. Jeg har nydt den med is, god mad , rundstykker hver dag. Trods masser af klatreture i klitterne, har det kostet 2,8 kg, så jeg er et kilo over den magiske grænse for, hvad jeg vil acceptere.

På tirsdag kan jeg træne igen, og nu SKAL jeg i gang igen. Sgu! Det bliver en seriøs kamp mod mit magelige jeg.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17000
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41322

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2017, 12:02

Har afsluttet en vild træningsuge med lækker søndagstræning :love: Elsker det... instruktøren havde mega mange lækre numre med, så det var så fedt. Nu består kunsten i at holde fast i motionen og ikke lade kosten stikke alt for meget af her, mens der er ferie på programmet.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Torn » 30. jul 2017, 12:04

pige1987 skrev:
Torn skrev:Jeg har i juli forsøgt at tælle lidt kalorier. Mest bare af nysgerrighed. Men jeg forstår ikke, hvor få kalorier min app påstår at jeg spiser. Fx her til morgen:

Havregrød af 30 g havregryn (108 kcal), 70 g jordbær (22 kcal), en smule mælk (17 kcal), vand (0 kcal). Derudover en kop kaffe (2 kcal) og et glas danskvand (0 kcal). I alt: 150 kcal. Jeg skulle gerne op på mindst 500 kcal til morgenmad. Er det min app, der er upålidelig, eller får jeg spist for lidt?

Det gentager sig også for de andre måltider. Jeg plotter ALT ind, selv en mundfuld kaffe eller en gulerod som mellemmåltid. Jeg bliver ved med at ende under 1000 kcal om dagen. Jeg tænker, at jeg må gøre noget forkert? Jeg er ikke sulten i løbet af dagen. Selvom jeg træner et par gange i ugen og ikke har et stillesiddende job.


Din morgenmad lyder til at passe kaloriemæssigt.

Pas på med ikke at spise for lidt det kan sætte din forbrænding ned.

Taber du dig?


Nej, jeg taber mig ikke. Det behøver jeg heller ikke lige nu. Men jeg ville gerne træne mere og tænker derfor, at jeg skal have flere kcal. Nu har jeg sat et kogt æg mere ind på hvert måltid. :P
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jul 2017, 12:16

Torn skrev:Jeg har i juli forsøgt at tælle lidt kalorier. Mest bare af nysgerrighed. Men jeg forstår ikke, hvor få kalorier min app påstår at jeg spiser. Fx her til morgen:

Havregrød af 30 g havregryn (108 kcal), 70 g jordbær (22 kcal), en smule mælk (17 kcal), vand (0 kcal). Derudover en kop kaffe (2 kcal) og et glas danskvand (0 kcal). I alt: 150 kcal. Jeg skulle gerne op på mindst 500 kcal til morgenmad. Er det min app, der er upålidelig, eller får jeg spist for lidt?

Det gentager sig også for de andre måltider. Jeg plotter ALT ind, selv en mundfuld kaffe eller en gulerod som mellemmåltid. Jeg bliver ved med at ende under 1000 kcal om dagen. Jeg tænker, at jeg må gøre noget forkert? Jeg er ikke sulten i løbet af dagen. Selvom jeg træner et par gange i ugen og ikke har et stillesiddende job.


Har du fået målt dit stofskifte? BMR, dit basalstofskifte - den kaloriemængde, du forbrænder ved at være stilleliggende 24/7 - ligger sandsynligvis omkring 12-1300 kcal. Når du så spiser så meget mindre, forbrænder din krop ikke ret meget og holder på alt, hvad den får. Når du ikke er mere sulten, er det jo ok fordi, din krop har vænnet sig til det niveau, du giver den.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Torn » 30. jul 2017, 12:20

Guilded_Lily skrev:
Torn skrev:Jeg har i juli forsøgt at tælle lidt kalorier. Mest bare af nysgerrighed. Men jeg forstår ikke, hvor få kalorier min app påstår at jeg spiser. Fx her til morgen:

Havregrød af 30 g havregryn (108 kcal), 70 g jordbær (22 kcal), en smule mælk (17 kcal), vand (0 kcal). Derudover en kop kaffe (2 kcal) og et glas danskvand (0 kcal). I alt: 150 kcal. Jeg skulle gerne op på mindst 500 kcal til morgenmad. Er det min app, der er upålidelig, eller får jeg spist for lidt?

Det gentager sig også for de andre måltider. Jeg plotter ALT ind, selv en mundfuld kaffe eller en gulerod som mellemmåltid. Jeg bliver ved med at ende under 1000 kcal om dagen. Jeg tænker, at jeg må gøre noget forkert? Jeg er ikke sulten i løbet af dagen. Selvom jeg træner et par gange i ugen og ikke har et stillesiddende job.


Har du fået målt dit stofskifte? BMR, dit basalstofskifte - den kaloriemængde, du forbrænder ved at være stilleliggende 24/7 - ligger sandsynligvis omkring 12-1300 kcal. Når du så spiser så meget mindre, forbrænder din krop ikke ret meget og holder på alt, hvad den får. Når du ikke er mere sulten, er det jo ok fordi, din krop har vænnet sig til det niveau, du giver den.


Jeg har ikke fået målt mit stofskifte. Men jo, det lyder sandsynligt. Det kom bag på mig, at jeg åbenbart spiser lidt. Det er ikke den opfattelse, jeg selv har haft, men nu har jeg heller aldrig talt kalorier før.
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf musel » 30. jul 2017, 12:20

Torn skrev:
pige1987 skrev:
Torn skrev:Jeg har i juli forsøgt at tælle lidt kalorier. Mest bare af nysgerrighed. Men jeg forstår ikke, hvor få kalorier min app påstår at jeg spiser. Fx her til morgen:

Havregrød af 30 g havregryn (108 kcal), 70 g jordbær (22 kcal), en smule mælk (17 kcal), vand (0 kcal). Derudover en kop kaffe (2 kcal) og et glas danskvand (0 kcal). I alt: 150 kcal. Jeg skulle gerne op på mindst 500 kcal til morgenmad. Er det min app, der er upålidelig, eller får jeg spist for lidt?

Det gentager sig også for de andre måltider. Jeg plotter ALT ind, selv en mundfuld kaffe eller en gulerod som mellemmåltid. Jeg bliver ved med at ende under 1000 kcal om dagen. Jeg tænker, at jeg må gøre noget forkert? Jeg er ikke sulten i løbet af dagen. Selvom jeg træner et par gange i ugen og ikke har et stillesiddende job.


Din morgenmad lyder til at passe kaloriemæssigt.

Pas på med ikke at spise for lidt det kan sætte din forbrænding ned.

Taber du dig?


Nej, jeg taber mig ikke. Det behøver jeg heller ikke lige nu. Men jeg ville gerne træne mere og tænker derfor, at jeg skal have flere kcal. Nu har jeg sat et kogt æg mere ind på hvert måltid. :P


Vil du gerne tabe dig? :)

I så fald, så ville jeg ikke tilføje det ekstra æg. Jeg synes ikke, man skal spise, hvis man ikke er sulten, men man skal selvfølgelig have sin næring - men spiser du evt. lidt mere i weekenderne eller hvis du er ude, til middag og lign.? For så synes jeg faktisk, at det hele plejer at gå op.

Det der med at forbrændingen sættes ned hvis man spiser for lidt, det er der absolut ingen videnskabeligt belæg for. Basalstofskiftet bliver naturligvis lavere, jo mindre man vejer, men det er jo en anden sag.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2825
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Torn » 30. jul 2017, 12:23

musel skrev:
Vil du gerne tabe dig? :)

I så fald, så ville jeg ikke tilføje det ekstra æg. Jeg synes ikke, man skal spise, hvis man ikke er sulten, men man skal selvfølgelig have sin næring - men spiser du evt. lidt mere i weekenderne eller hvis du er ude, til middag og lign.? For så synes jeg faktisk, at det hele plejer at gå op.

Det der med at forbrændingen sættes ned hvis man spiser for lidt, det er der absolut ingen videnskabeligt belæg for. Basalstofskiftet bliver naturligvis lavere, jo mindre man vejer, men det er jo en anden sag.



Nej, jeg vil ikke tabe mig. Jeg vil gerne dyrke mere motion, få mere fokus på kost og i det hele taget blive "sundere". Jeg tror, jeg prøver med et kogt æg. Nu øger jeg jo også træning, så måske det går lige op. :) Tak for dit svar.
1
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf musel » 30. jul 2017, 12:24

Torn skrev:
musel skrev:
Vil du gerne tabe dig? :)

I så fald, så ville jeg ikke tilføje det ekstra æg. Jeg synes ikke, man skal spise, hvis man ikke er sulten, men man skal selvfølgelig have sin næring - men spiser du evt. lidt mere i weekenderne eller hvis du er ude, til middag og lign.? For så synes jeg faktisk, at det hele plejer at gå op.

Det der med at forbrændingen sættes ned hvis man spiser for lidt, det er der absolut ingen videnskabeligt belæg for. Basalstofskiftet bliver naturligvis lavere, jo mindre man vejer, men det er jo en anden sag.



Nej, jeg vil ikke tabe mig. Jeg vil gerne dyrke mere motion, få mere fokus på kost og i det hele taget blive "sundere". Jeg tror, jeg prøver med et kogt æg. Nu øger jeg jo også træning, så måske det går lige op. :) Tak for dit svar.


Så er det helt sikkert fint med ægget :) :gogo:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"