August 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 27. aug 2017, 11:18

Denne uge
- Drikke vand (på job og hjemme) Oh well...
- 3 x træning i FW Nej - kun 1 x FW
- Gerne ekstra motion udover FW 1 x svømning - og 1 x gåtur (senere i eftermiddag, faktisk)
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag Nej

Næste uge
- Drikke vand
- Træning
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag

Ikke just den bedste uge, hvad angår fokus på motion og sund kost. Oh well... Det må blive bedre. Og det gør det. For det er jeg ganske enkelt nødt til. Både fordi jeg selv ønsker det, men også fordi min økonomiske situation "siger", at jeg skal. Eller - det er bankdamen, der siger det.
Forleden mødtes jeg med min bankdame og fik tjekket økonomien igennem; der er ikke plads til meget tant og fjas, efter jeg er blevet alene og kun har min egen løn til at betale regninger - og selv om det bliver hårdt, tænker jeg, at det nok skal gå. Ét sted, jeg i hvert fald kan spare, er på udgifterne til diverse søde sager, så det vil jeg helt klart gøre. For lige som også at kunne overholde mit mål om et ugentlig indtag af slik, chokolade og kage.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 27. aug 2017, 12:19

Uha, jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at opdatere i den her uge - siger hun mens hun sidder og guffer en halv chokoladekage i sig (og med "halv chokoladekage" så menes der "halv chokoladekage; ikke halvdelen af et stykke chokoladekage....)
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 27. aug 2017, 15:54

Om en uge ved den her tid har jeg løbet mit andet halvmarathon. Det første løb jeg tilbage i juni på en forfærdelig varm og lummer dag. Dengang blev tiden 2:25:01. Den her gang er planen, at jeg følger pacerne på 2:20 ud til vi rammer 10 kilometer. Derefter må jeg tage bestik af dagsformen og se, om jeg bliver hængende eller skal skrue op for farten. Forhåbentlig bliver det ikke aktuelt at slippe dem, pga. manglende fart fra min side.

Inden løbet på søndag har jeg et par træningspas tilbage. 40 minutter i morgen, 40 minutter onsdag og måske en omgang powerwalk på fredag.

Samtidig har jeg en uges videreuddannelse. Det bliver spændende.

Efter løbet har jeg faktisk ikke flere løbeprogrammer fra min løbetræner. Det er planen, at jeg fortsætter samarbejdet med ham, men inden da skal jeg overveje hvad det fremadrettede mål skal være. Om ikke andet, så i hvert fald 6 uger frem, som er den periode programmerne dækker ad gangen.
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. aug 2017, 16:14

Chungodongowongo skrev:Om en uge ved den her tid har jeg løbet mit andet halvmarathon. Det første løb jeg tilbage i juni på en forfærdelig varm og lummer dag. Dengang blev tiden 2:25:01. Den her gang er planen, at jeg følger pacerne på 2:20 ud til vi rammer 10 kilometer. Derefter må jeg tage bestik af dagsformen og se, om jeg bliver hængende eller skal skrue op for farten. Forhåbentlig bliver det ikke aktuelt at slippe dem, pga. manglende fart fra min side.

Inden løbet på søndag har jeg et par træningspas tilbage. 40 minutter i morgen, 40 minutter onsdag og måske en omgang powerwalk på fredag.

Samtidig har jeg en uges videreuddannelse. Det bliver spændende.

Efter løbet har jeg faktisk ikke flere løbeprogrammer fra min løbetræner. Det er planen, at jeg fortsætter samarbejdet med ham, men inden da skal jeg overveje hvad det fremadrettede mål skal være. Om ikke andet, så i hvert fald 6 uger frem, som er den periode programmerne dækker ad gangen.


Spændende! Hvad er tid pr km hos 2:20-pacerne, det har jeg ikke lige hjerne til at regne ud? :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 27. aug 2017, 16:26

Pandesteg skrev:
Chungodongowongo skrev:Om en uge ved den her tid har jeg løbet mit andet halvmarathon. Det første løb jeg tilbage i juni på en forfærdelig varm og lummer dag. Dengang blev tiden 2:25:01. Den her gang er planen, at jeg følger pacerne på 2:20 ud til vi rammer 10 kilometer. Derefter må jeg tage bestik af dagsformen og se, om jeg bliver hængende eller skal skrue op for farten. Forhåbentlig bliver det ikke aktuelt at slippe dem, pga. manglende fart fra min side.

Inden løbet på søndag har jeg et par træningspas tilbage. 40 minutter i morgen, 40 minutter onsdag og måske en omgang powerwalk på fredag.

Samtidig har jeg en uges videreuddannelse. Det bliver spændende.

Efter løbet har jeg faktisk ikke flere løbeprogrammer fra min løbetræner. Det er planen, at jeg fortsætter samarbejdet med ham, men inden da skal jeg overveje hvad det fremadrettede mål skal være. Om ikke andet, så i hvert fald 6 uger frem, som er den periode programmerne dækker ad gangen.


Spændende! Hvad er tid pr km hos 2:20-pacerne, det har jeg ikke lige hjerne til at regne ud? :D


Den er 6:38. Det bør absolut være muligt. Arrangørerne lover, at ruten er rimelig flad, så det bør jeg uden problemer holde. I torsdags løb jeg 1 time og 10 minutter i alt. Jeg løb 12 kilometer i alt med 30 minutter i pace 5:08 undervejs.
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 27. aug 2017, 16:47

Jeg har tilmeldt mig et selvforsvarskursus :panik:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 27. aug 2017, 19:57

avdotja skrev:Vi prøver med en kaloriebegrænsning næste uge:
  • 20.000 skridt om dagen 4/7
  • 120 min aktivitet hver dag 6/7
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal 6/7
  • Kalorieunderskud på 750 kcal per dag - Udgået
  • Ikke indtage mere end 2000 kcal per dag. Udgået
  • Komme ned på 66,5 kg* Lå på 69 sidste søndag og vægten sagde 67,9 kg i morges; dvs -1,1 kg
*Det er 2,5 kg; men da de 2,3 er røget på i den foregående uge, håber jeg at det kan lade sig gøre. Hvis det lykkes, forærer jeg mig selv 2 timers massage søndag :D

Nå, men det gik jo super godt med kaloriebegrænsningen :wacko:

Selvom samtlige aktivitetsmål er orange er jeg egentlig godt tilfreds. 20.000 skridt er et ambitiøst mål (især de dage hvor jeg ikke løber) og de gange jeg har været under, har været på hhv. 16.626, 18.162, 18.200 og 19.557 skridt, så helt galt er det ikke. Og den ene dag hvor jeg ikke nåede de 120 min aktivitet samt 2500 forbrændte kcal, lå jeg stadigvæk på 105 min hhv. 2435 kcal (og kigger man på ugegennemsnittet er jeg meget grøn på samtlige punkter).

Mit ubetingede problem er (stadigvæk) mit smovserri. Ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det :gruble:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 27. aug 2017, 20:22

Her er der gået total ferie i den i denne uge... Det er kun blevet til 1 x træning (1½ times yoga), til gengæld er der blevet gået en hel del skridt :)

Næste uges må:
1 x Cross Dance (1 time)
1 x yoga (1½ time)
Masser af skridt (Tæl skridt-ugerne starter igen)
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 27. aug 2017, 20:49

avdotja skrev:
avdotja skrev:Vi prøver med en kaloriebegrænsning næste uge:
  • 20.000 skridt om dagen 4/7
  • 120 min aktivitet hver dag 6/7
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal 6/7
  • Kalorieunderskud på 750 kcal per dag - Udgået
  • Ikke indtage mere end 2000 kcal per dag. Udgået
  • Komme ned på 66,5 kg* Lå på 69 sidste søndag og vægten sagde 67,9 kg i morges; dvs -1,1 kg
*Det er 2,5 kg; men da de 2,3 er røget på i den foregående uge, håber jeg at det kan lade sig gøre. Hvis det lykkes, forærer jeg mig selv 2 timers massage søndag :D

Nå, men det gik jo super godt med kaloriebegrænsningen :wacko:

Selvom samtlige aktivitetsmål er orange er jeg egentlig godt tilfreds. 20.000 skridt er et ambitiøst mål (især de dage hvor jeg ikke løber) og de gange jeg har været under, har været på hhv. 16.626, 18.162, 18.200 og 19.557 skridt, så helt galt er det ikke. Og den ene dag hvor jeg ikke nåede de 120 min aktivitet samt 2500 forbrændte kcal, lå jeg stadigvæk på 105 min hhv. 2435 kcal (og kigger man på ugegennemsnittet er jeg meget grøn på samtlige punkter).

Mit ubetingede problem er (stadigvæk) mit smovserri. Ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det :gruble:


Synes stadig det er vildt flot med al den aktivitet!

Smovseriet kan være din krop der ikke vil af med fedtet. Læste et sted noget med at fedtcellerne cravede fedt, men aner ikke om der er hold i det :afro:
Har du prøvet at spise en gang havregryn, hvis du er lækkersulten?
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 27. aug 2017, 20:52

Jeg fik trænet 4 gange denne uge på trods af jeg havde ferie mandag g tirsdag, så det er fint.

Jeg er begyndt st få stødlignende fornemmelser i hovedet/hjernen utrolig ofte. Jeg tør fx ikke køre bil, løbe osv. Har læst lidt om brain zips, og at det kan være relateret til angst... tænker dog det er stress, hvis det altså ER noget, men må hellere ringe til lægen i morgen.
Jeg hsr sovet meget dårligt på det sidste, så det kan selvfølgelig også bare være søvnmangel.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 27. aug 2017, 20:56

HappyHippo skrev:
avdotja skrev:
avdotja skrev:Vi prøver med en kaloriebegrænsning næste uge:
  • 20.000 skridt om dagen 4/7
  • 120 min aktivitet hver dag 6/7
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal 6/7
  • Kalorieunderskud på 750 kcal per dag - Udgået
  • Ikke indtage mere end 2000 kcal per dag. Udgået
  • Komme ned på 66,5 kg* Lå på 69 sidste søndag og vægten sagde 67,9 kg i morges; dvs -1,1 kg
*Det er 2,5 kg; men da de 2,3 er røget på i den foregående uge, håber jeg at det kan lade sig gøre. Hvis det lykkes, forærer jeg mig selv 2 timers massage søndag :D

Nå, men det gik jo super godt med kaloriebegrænsningen :wacko:

Selvom samtlige aktivitetsmål er orange er jeg egentlig godt tilfreds. 20.000 skridt er et ambitiøst mål (især de dage hvor jeg ikke løber) og de gange jeg har været under, har været på hhv. 16.626, 18.162, 18.200 og 19.557 skridt, så helt galt er det ikke. Og den ene dag hvor jeg ikke nåede de 120 min aktivitet samt 2500 forbrændte kcal, lå jeg stadigvæk på 105 min hhv. 2435 kcal (og kigger man på ugegennemsnittet er jeg meget grøn på samtlige punkter).

Mit ubetingede problem er (stadigvæk) mit smovserri. Ved ikke lige hvad jeg skal stille op med det :gruble:


Synes stadig det er vildt flot med al den aktivitet!

Smovseriet kan være din krop der ikke vil af med fedtet. Læste et sted noget med at fedtcellerne cravede fedt, men aner ikke om der er hold i det :afro:
Har du prøvet at spise en gang havregryn, hvis du er lækkersulten?

Altså: den holder helt sikkert her :D

Problemet er at jeg ikke har lyst til havregryn. Ja faktisk er jeg ikke engang nødvendigvis sulten (andre gange ligefrem mæt), men på en eller anden måde synes jeg bare at jeg har fortjent det :stoned:

Overvejer lidt at pålægge mig selv et budget der er så lavt at der simpelthen ikke er plads til lækre frokoster og pizza til aftensmad. Det vil jeg muligvis lettere kunne styre :gruble:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 27. aug 2017, 21:00

HappyHippo skrev:Jeg fik trænet 4 gange denne uge på trods af jeg havde ferie mandag g tirsdag, så det er fint.

Jeg er begyndt st få stødlignende fornemmelser i hovedet/hjernen utrolig ofte. Jeg tør fx ikke køre bil, løbe osv. Har læst lidt om brain zips, og at det kan være relateret til angst... tænker dog det er stress, hvis det altså ER noget, men må hellere ringe til lægen i morgen.
Jeg hsr sovet meget dårligt på det sidste, så det kan selvfølgelig også bare være søvnmangel.

Det lyder ikke særlig sjovt. Er lidt i tvivl om hvordan det skal forstås: du er bange for at køre bil/løbe fordi du er bange for at du kan komme til at lave pludselige bevægelser eller falde under "stødene"?

Har du haft andre symptomer på stress og/eller er du i noget som du mener kan risikerer at udløse det?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 27. aug 2017, 21:08

Som sagt så gjort - i tilgift til mine aktivitetsmål er der nu en økonomisk begrænsning som tvinger mig til at have frokost med på arbejdet og afstå fra take-away. Jeg har lagt kontanterne frem og fjernet dankortet fra pungen :).

  • 20.000 skridt om dagen
  • 120 min aktivitet hver dag
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal
  • Ikke bruge mere end 150 kr (både mad og andet) denne uge
  • Gå fra 67,9 til 67 kg
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 28. aug 2017, 05:56

Pyha, det er sgu ikke let at komme tilbage til fornuftig kost, så den var absolut heller ikke for god i sidste uge. Til gengæld var jeg tilbage på fuld blus med træningen igen, og det var dejligt :banan: Selvom jeg har haft nogle uger med katastrofal kost, så er min grundform i orden, og jeg har virkelig rykket mig i løbet af det sidste halvandet års tid.

I denne uge skal jeg have kosten med :D Og det inkluderer også kalorietælling mandag til fredag.

Fik til gengæld gjort noget rigtig godt for mig selv i denne uge, da jeg endelig fik taget mig sammen til at snakke med en fertilitetslæge om træning. Fik et par gode råd med på vejen, og jeg fik lidt mere ro omkring, at jeg ikke behøver at have dårlig samvittighed over at træne, selvom jeg gerne vil være gravid. Det var rigtig rart at få styr på den del, for det har plaget mig i længere tid, at jeg ikke vidste, om træningen kunne skade.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 28. aug 2017, 06:27

Jeg har jo så haft en rigtig dum uge, hvor jeg har været syg hele ugen og stadig er det. Jeg har derfor hverken fået trænet eller spist specielt sundt - dog har jeg stadig haft fokus på så sund mad som muligt efter omstændighederne.
Vægten stod på 82,6 kg her til morgen - det er plus 400 g - det er billigt sluppet - jeg har endda også menstruation.
Jeg slæbte mig på arbejde i weekenden fordi det var vagter der var umulige at komme af med og tillige i min yndlingsgruppe, men er så hjemme i dag (og sikkert de næste par dage)
Det her sygdom har så også ødelagt min butt challenge fuldstændig - jeg skulle have været færdig nu, men der er kun 4 dage tilbage, så det passer lige med at jeg kan nå det i denne måned hvis jeg starter igeb i dag. Så det gjorde jeg så fra morgenstunden.
Nu har jeg fortjent kaffe!
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"