September 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. sep 2017, 03:57

TakeAChanceOnMe skrev:
LaMariposa skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Status på sidste uge:

- Komme af sted i fitness fredag efter Uni eller søndag efter arbejde (optimalt begge!).
- Planlægge min ridning torsdag eftermiddag.
- Lave sunde madpakker til Uni og arbejde, så jeg ikke bruger penge på usunde alternativer.
- Lave en madplan og holde mig til den, og selvom overskuddet er ikke-eksisterende og det kun er mig der skal have mad.


Kom overhovedet ikke af sted i fitness. Fredag passede det ikke ind og så glemte jeg det simpelthen søndag. Jeg er så dårlig til at komme af sted, det halve kunne være nok. Overvejer at opgradere mit medlemsskab til at inkludere klasser også, for tror egentlig det ville få mig af sted, men jeg tør sgu ikke alligevel ...

Ridningen blev planlagt og fik igen en ganske god træning - fik ros af ejer fordi hesten føltes skøn at komme på. Så kæmpe hak til den!
Madpakke blev ordnet, men undervurderede alligevel min sult et par dage og endte med at bruge penge på snolder. Oops. Madplan kom heller ikke til at ske ...

Mål for denne uge:

- Komme af sted i fitness min. 1 gang.
- Sunde madpakker og snacks til både arbejde og uni.
- Planlægge min ridning og gå ind til min første undervisning med åbent sind.
- Holde linjen med sund aftensmad.


Hvad er grunden til, at du ikke tør tage på hold? Føler du dig skidt tilpas eller hvordan?


Lidt - føler mig tit meget isoleret og alene fordi de andre tit kommer med veninder og jeg ikke gør. Det har dog mest at gøre med at jeg ikke tror tiderne passer ind med uni/arbejde og derfor vil komme til at bruge ekstra penge hver måned på ingenting ..

Kan dog sige at første undervisning i godt og vel 3 år gik fantastisk godt og det helt sikkert hjalp med åbent sind, på trods af at jeg egentlig var ret skeptisk!


Det med at komme der alene tror jeg ikke, at du skal bekymre dig så meget om. Det er det alligevel mange andre der også gør, så det er der intet mærkeligt i.

Men hvis det ikke passer med tidspunkterne, så kan jeg godt forstå, at du ikke vil bruge penge på det.

Spurgte bare fordi, at jeg selv synes, det er meget lettere at komme af sted på hold end atv træne selv.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14350

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 27. sep 2017, 05:20

LaMariposa skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LaMariposa skrev:
Hvad er grunden til, at du ikke tør tage på hold? Føler du dig skidt tilpas eller hvordan?


Lidt - føler mig tit meget isoleret og alene fordi de andre tit kommer med veninder og jeg ikke gør. Det har dog mest at gøre med at jeg ikke tror tiderne passer ind med uni/arbejde og derfor vil komme til at bruge ekstra penge hver måned på ingenting ..

Kan dog sige at første undervisning i godt og vel 3 år gik fantastisk godt og det helt sikkert hjalp med åbent sind, på trods af at jeg egentlig var ret skeptisk!


Det med at komme der alene tror jeg ikke, at du skal bekymre dig så meget om. Det er det alligevel mange andre der også gør, så det er der intet mærkeligt i.

Men hvis det ikke passer med tidspunkterne, så kan jeg godt forstå, at du ikke vil bruge penge på det.

Spurgte bare fordi, at jeg selv synes, det er meget lettere at komme af sted på hold end atv træne selv.


Jeg kommer alene på hold, og jeg begyndte i april. Jeg kunne ikke holde til træningen hele vejen igennem i starten - og da slet ikke på de hårde hold.

Hvis jeg ikke gik på hold, så havde jeg måske været i fitness 5 gange :genert: (den der bøde man skal betale, hvis man ikke møder op på hold, er god motivation for mig)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. sep 2017, 05:32

^^ Meget enig. Jeg er instruktør, og jeg tænker aldrig over, om folk kommer alene eller ej. Alle, der kommer, er velkomne og skal helst have en god oplevelse.
1
:lun: Be brave
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 27. sep 2017, 18:54

Nå, jeg har overbelastet min ene fod, så det gør nuller naller når jeg går på den... :( det passer meget dårligt ind i mine planer ;) Har fået besked på at holde den i ro, så den hurtigst muligt kommer sig - men altså, ingen træning før den er fit for fight igen.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 27. sep 2017, 19:25

superboa skrev:Nå, jeg har overbelastet min ene fod, så det gør nuller naller når jeg går på den... :( det passer meget dårligt ind i mine planer ;) Har fået besked på at holde den i ro, så den hurtigst muligt kommer sig - men altså, ingen træning før den er fit for fight igen.


Øv, hvor ærgerligt :ae: Håber at lidt ro kan hjælpe, så du snart kan starte med at træne igen.
1
:lun: Be brave
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 27. sep 2017, 19:36

LaMariposa skrev:
superboa skrev:Nå, jeg har overbelastet min ene fod, så det gør nuller naller når jeg går på den... :( det passer meget dårligt ind i mine planer ;) Har fået besked på at holde den i ro, så den hurtigst muligt kommer sig - men altså, ingen træning før den er fit for fight igen.


Øv, hvor ærgerligt :ae: Håber at lidt ro kan hjælpe, så du snart kan starte med at træne igen.


Tak :genert: Jeg håber også et par dage med fussen oppe kan gøre tricket :)
0
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 27. sep 2017, 19:53

Jeg har været ude at gå 4 km til aften, selvom jeg var så træt, at jeg skulle skovle mig selv ud af døren.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 27. sep 2017, 20:29

Jeg har tilbragt aftenen i sofaen med film, sodavand, chips og en marcipanstang. Ingen motion i dag. Håber, jeg kan gøre dét bedre i morgen, men det har nu været en dejlig aften :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 27. sep 2017, 20:32

Daine skrev:Jeg har tilbragt aftenen i sofaen med film, sodavand, chips og en marcipanstang. Ingen motion i dag. Håber, jeg kan gøre dét bedre i morgen, men det har nu været en dejlig aften :)


Det skal der være plads til med det aktivitetsniveau du ellers har. Ellers bliver det for surt.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 28. sep 2017, 04:07

Muspel skrev:
Daine skrev:Jeg har tilbragt aftenen i sofaen med film, sodavand, chips og en marcipanstang. Ingen motion i dag. Håber, jeg kan gøre dét bedre i morgen, men det har nu været en dejlig aften :)


Det skal der være plads til med det aktivitetsniveau du ellers har. Ellers bliver det for surt.

Det har du helt ret i, jeg nød det også i fulde drag :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 28. sep 2017, 06:45

Puha, det går ikke særlig godt her. Efter min Paris tur i weekenden, hvor der blev spist og drujjet rigeligt, har jeg lidt svært ved at komme tilbage på sporet.
Ikke med min normale mad, men de fristelser der er med morgenbrød og kage på arbejde. I weekenden skal vi også til stor fest, så der bliver det også svært.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 29. sep 2017, 04:37

Havde en dejlig cheat day i går med kebab og chokolade. Nu er jeg i gang med ugens femte-sjette træning. Det er godt, at alle uger ikke er sådan her :D Nøj, jeg er øm og træt i kroppen.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2017, 20:06

LaMariposa skrev:Det med at komme der alene tror jeg ikke, at du skal bekymre dig så meget om. Det er det alligevel mange andre der også gør, så det er der intet mærkeligt i.

Men hvis det ikke passer med tidspunkterne, så kan jeg godt forstå, at du ikke vil bruge penge på det.

Spurgte bare fordi, at jeg selv synes, det er meget lettere at komme af sted på hold end atv træne selv.


Det synes jeg egentlig også, hvilket er en af grundende til at jeg overvejer det. Men når jeg ikke ved hvad jeg kan få til at hænge sammen tidsmæssigt, så vil jeg alligevel hellere spare de penge.

Vi har i dag lavet "lower limb motion analysis" på Uni i dag og jeg ELSKEDE det. Så fedt at have den indsigt og være i stand til at lægge en handlings/træningsplan efter ens fund.
Samtidig fik jeg vendt et problem jeg har oplevet i min ridning, med mine ene lærer og har derved fundet ud af noget specifikt jeg kan arbejde med i fitness for at blive bedre i min sport.

Så sidder nu med en notesbog, iMuscle og strength training anatomy samt min lower limb analysis hjemme og lægger træningsplan. Føler mig super motiveret og kan mærke at det bare har påvirket hele lysten til at tage i fitness, spise sundere og gøre noget ved det, i stedet for bare at sige at det nok er noget jeg burde gøre.
Første fitness tur bliver søndag efter arbejde :banan:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. sep 2017, 16:59

Opdatering
- Neglepleje Tjek!
- Drikke vand Tjek!
- Motion (svømning, gåture og FW) Det blev til 1 x løbetur og 1 x gåtur
- Minimere brød, pasta, ris og kartofler (MEN virkelig forsøge at undvære det) Tjek!
- Minimere slik, kage og chips (MEN virkelig forsøge at undvære det) Mens-uge, men stadig mindre indtag end sidste uge

Nye mål kommer i Oktober-tråden :)
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 1. okt 2017, 08:52

Daine skrev:Jeg er også med igen :)

Mål i denne måned:
- 5-6x aftentræning hver uge (gåtur min 3km / cykeltur min 6km) Det blev overholdt, og jeg fik cyklet rigtig meget :)
- 3x morgentræning hver uge (cykeltur 6km) Det blev ikke overholdt, men jeg var afsted en del morgener. Men ikke tre pr. uge.
- Kun spise usundt/slik mv fredag og lørdag aften Det er min akilleshæl. Det havde jeg mere end svært ved at overholde.
- Ha' focus på mindre portioner mad, evt. spædet op med mere grønt fremfor kød Det lykkedes nogenlunde, men jeg skal arbejde noget mere med det. Jeg elsker kød og gerne meget af det.
- Drikke vand eller usødet te til alle måltider Blev ikke overholdt overhovedet, jeg elsker min Pepsi max :genert:
- Tabe mig 5 kg (mindst. Der er rigeligt at tabe af) Det blev til 4,3 kg, jeg er tilfreds. Især fordi det skred lidt mht slik her sidst på måneden.
- Tænke masser af positive tanker og nyde at gøre noget godt for mig selv (mentaltræning :P ) Det lykkedes og det vil jeg blive ved med. Det var et fornuftigt tiltag.


Status på måneden: Jeg fik cyklet/gået lige knap 290 km og jeg tabte mig 4,3 kg. Jeg er (7-9-13) sluppet af med den spændingshovedpine jeg har kæmpet så meget med i starten af perioden. Jeg har tendens til at være lidt en sortseer indimellem, så jeg har haft focus på positiv mentaltræning. At gå/cykle udenfor i næsten al slags vejr har været godt for mig, jeg har fået lys og luft - det har gjort at jeg ikke er sumpet hen i selvmedlidenhed over, at det bliver tidligere mørkt og at efteråret er stærkt på vej. Det har været en fin måned :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Sund og/eller slank"