September 2017 - Fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 16. sep 2017, 09:18

Mål, uge 3:
  • 20.000 skridt om dagen
  • 120 min aktivitet hver dag
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal
  • 2 x kvalitetstræning
  • En lang løbetur på mindst 20 km
  • Have frokost med på arbejde 3 dage
  • Gå fra 67,3 til 67,2 kg
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 16. sep 2017, 09:20

musel skrev:Jeg er gået fra i maj at veje for meget, til nu at veje for lidt. Ej, men altså :stoned: :rulle: Så jeg har sat mig målet, at jeg faktisk skal tage lidt på. Min sultfornemmelse har ændret sig så meget, at jeg ganske enkelt ofte glemmer at spise og når jeg endelig spiser kan jeg ikke få ret meget ned uden at få kvalme, men det holder jo slet ikke. Jeg har lige vejet mig, og jeg vejer god damn 46 kilo og alle mine bukser sidder ad helvedes til fordi min røv er blevet så flad som et bræt :whine:

Så jeg skal:
- Sørge for at få 2-3 sunde måltider. Har altid haft svært ved at spise om morgenen og vil ikke tvinge det, men så skal jeg i hvert fald huske at få nogle sunde, men kalorieholdige måltider frokost og aften.
- Spise nogle snacks i form af nødder og frugt i løbet af dagen

ja, 46 lyder ikke umiddelbart af meget :8: Kan ikke huske om du styrketræner? Hvis ikke, kunne du måske få lidt appetit og/eller muskler den vej?
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 16. sep 2017, 09:27

Her går det ok. Jeg spiste både cookies og fik cola i går. Så nu bliver resten af weekenden lidt sukker-fattig. (Har sat mig en regel om tre sukkerting pr weekend)

Har træningstøjet på. Kommer snart afsted til træning håber jeg.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 17. sep 2017, 18:22

Hmm... Første uge, hvor jeg skulle undlade kartofler, brød, ris og pasta samt diverse søde sager med undtagelse af én dag. Som det ses nedenfor,
er det ikke just gået helt efter planen, men jeg lader mig ikke slå ud, hvorfor jeg fortsætter med de samme mål i den kommende uge :)

Denne uge
- Neglepleje Nej. Til gengæld har jeg bestilt nyt negleplejegrej og når det kommer, starter jeg på "Pæne negle"-projektet
- Drikke vand Tjek!
- Motion - og helst hver anden dag (det er ikke så vigtigt, om det er gåture, løb, træning i FW eller svømning) Tjek! Det blev til tirsdag,
torsdag, fredag og lørdag

- Intet brød, pasta, ris og kartofler Plads til forbedringer
- Én ugentlig cheat day Plads til forbedringer


Ny uge
- Neglepleje, hvis negleprodukterne kommer i løbet af ugen
- Drikke vand
- Motion - og helst hver anden dag
- Én ugentlig cheat day (det bliver lørdag pga. Yngstebarnets fødselsdag)
- Intet brød, pasta, ris og kartofler
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 17. sep 2017, 20:38

evaluering; kan ikke lige overskue at ændre farve ...

Mine mål er;
75 km gå ... mangler stadig 48, så får lidt travlt den sidste halvdel af måneden
Træne mindst 2 gange pr uge - tjek
Ingen formiddagsbrød - tjek
Kun sukker en gang i hverdagen (eller en gang formiddagsbrød) ... det blev til to...
Weekend: maks tre usunde ting i alt :.. hmm måske 4. Men nogenlunde.

god uge!
1
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 18. sep 2017, 06:59

Status på sidste uge
- Gå 10.000 skridt hver dag - Tjek
- En løbetur i weekenden - Tjek
- Vejning- Tjek
- Fokus på kost - Det lykkedes rimelig godt. Jeg har måske spist et par stykker mørk chokolade mere end jeg skulle og jeg smagte en havregrynskugle min børn havde lavet.

Derudover lavede jeg 2 gange hjemmetræning med styrketræning og Yoga. Så alt i alt er jeg rimelig tilfreds med ugens forløb.

Denne uge bliver lidt udfordrende da jeg skal til Paris på venindetur i weekenden og der er et arragement med arbejdet idag, med både frokost og aftensmad ude. Jeg skal heldigvis køre så alkoholen bliver let at holde sig fra.

Mål:
- Gå 10.000 skridt
- Træning - 1 gang Zumba, 1 gang løb og 1 gang hjemmetræning.
- Fokus på kosten, i sær i Paris.
- Vejning
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf JoyNips » 18. sep 2017, 09:41

Sidste uge sluttede på 41 km. Det er godkendt, vejret taget i betragtning.

Forhåbentlig fortsætter dagens skønne solskin hele ugen så jeg rigtig kan få trillet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. sep 2017, 12:42

Status på sidste uge:

- Komme af sted i fitness min. 1 gang.
- Planlægge min ridning onsdag morgen og komme ud af fjerene i god tid, så jeg kan nyde træningen.
- Vælge det sunde alternativ til aftensmad
- Lave madpakke hver arbejdsdag, så jeg ikke ender med at tage i Tesco og købe junk.

Nåede ikke i fitness, men min Fitbit fortalte mig at jeg havde motioneret 4 ud af 5 dage samt gået over 12.400 skridt 5 ud af 7 dage, så det vil jeg mene er okay.
Jeg fik planlagt min ridning, men kom ikke afsted i god tid. Havde dog en pisse god træningssession også selvom det pissede ned til tider. Jeg fik trænet en masse figurer samt skridt-trav overgange, dog fik jeg ikke trænet trav-galop overgange som planlagt pga. vejret. Kunne da have fløjet hjem, synes han var så fin i betragtning af at det kun er 2. gang jeg rider ham på banen.

Valgte måske ikke altid det sunde aftenmåltid, men har helt sikkert udfordret mine smagsløg i forhold til hvad jeg plejer og valgte vand i stedet for sodavand til et par måltider. Madpakken var on point til alle vagter - både med snacks og faktisk mad. Så det skal bare fortsættes.

Denne uges mål:

- Komme af sted i fitness fredag efter Uni eller søndag efter arbejde (optimalt begge!).
- Planlægge min ridning torsdag eftermiddag.
- Lave sunde madpakker til Uni og arbejde, så jeg ikke bruger penge på usunde alternativer.
- Lave en madplan og holde mig til den, og selvom overskuddet er ikke-eksisterende og det kun er mig der skal have mad.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf JoyNips » 20. sep 2017, 20:25

Jeg gik 16 km med min barnevogn idag. Elsker solskinsvejr!
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2017, 06:27

Jeg lavede min første Toes 2 Bar i går :banan: :banan:

Forklaringsindlæg og (klog af skade :D) billede af øvelsen: viewtopic.php?f=40&t=372&p=503521#p503521

Manden og jeg skal (hvis alt går vel) flytte på landet til foråret og så bliver det desværre ikke muligt at beholde vores crossfitmedlemskabet, da vi skal bo langpokker i vold fra et crossfitcenter. Det er faktisk lidt trist at tænke på, for jeg elsker virkelig den træningsform, MEN vi har aftalt at etablere vores eget crossfit-træningsrum i vores nye kæmpe hus. Og når vejret så er til det, så kan vi træne i haven eller på gårdspladsen, det bliver også lidt sjovt!
Håber det ret hurtigt kan lade sig gøre at få stablet på benene :)
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 21. sep 2017, 06:57

Muspel skrev:evaluering; kan ikke lige overskue at ændre farve ...

Mine mål er;
75 km gå ... mangler stadig 48, så får lidt travlt den sidste halvdel af måneden
Træne mindst 2 gange pr uge - tjek
Ingen formiddagsbrød - tjek
Kun sukker en gang i hverdagen (eller en gang formiddagsbrød) ... det blev til to...
Weekend: maks tre usunde ting i alt :.. hmm måske 4. Men nogenlunde.

god uge!

Hej Muspel
Det her indlæg er skrevet på baggrund af oprigtig bekymring og du må gerne bede mig om at klappe gællerne i. Du skrev for kort tid siden, at du vejer 48kg. Det er en meget lav vægt. Meget. Jeg kan se, at du fortsætter dit træningsregi. Måske kunne du overveje om der bør skæres ned på det og op på kalorieindtag? Igen, du ved sikkert bedst, det ser blot lidt bekymrende ud udefra.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 21. sep 2017, 08:58

Det har været en lidt bleh uge so far. Madmæssigt er det skredet lidt for mig, jeg har spist lidt for meget, lidt for godt og lidt for usundt. Jeg har til gengæld holdt fast i motionen, også selvom det ikke er super optimalt mht til min nakke. Jeg har dog snakket med fyssen i dag og hun har godkendt at jeg fortsætter med at cykle, fordi jeg cykler på en gammeldags damecykel og dermed ikke har brug for at kigge så meget op, som man gør på en racer/MTB. Så noget godt er der da ved at cykle på det monstrum :lol:

Jeg har vejedag i morgen og kan jeg holde den på status quo i forhold til sidste uge, er jeg mere end tilfreds. Så har jeg bestemt mig for, at jeg giver den en skalle fra og med i morgen og måneden ud. Eller, sådan set fra i dag. Men jeg skal i biografen i aften og har bestemt mig for at må få en alm Coca cola, for jeg kan ikke lide light udgaven ... og de har ikke Pepsi max.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 21. sep 2017, 10:26

Jeg har nået mit første delmål i dag. :banan:
Det var også på et hængende hår, da planen var det skulle nås inden i morgen. :blush2:


Jeg har lige fejret det med kage :wacko: ej men for pokker..
3
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 21. sep 2017, 16:13

Trænings-pas sad i skabet i dag - og kroppen var virkelig med mig (i stedet for at modarbejde mig). Hele vejen. :pompom: Er nærmest euforisk!

Jeg er lykkedes med min målsætning om at bakse MEGET mere gang ind i det daglige program. Dage med aftenvagter går jeg 5 km hver gang plus alt det løse og trapper til 7. sal flere gange om dagen.

Forleden gik jeg spontant 12 km ud til veninde - og jeg træner mindst 2 gange om ugen. Cykler mine 20 km på en halv time hver gang og er efterhånden ret cool med mine kettlebells. :rock:

Mht vægttab er det stadig liiidt ét skridt frem og to tilbage. Jeg har tabt 4 kg over flere måneder, og der står jeg ret stille. MEN en stor sejr:
Havde sgu tabt mig et halvt kilo i dag - efter familiebesøg. Hvor vi har spist god mad ude OG hjemme, drukket både lækker rød- og ditto portvin, frådet is fra Ismageriet osv.

Det er dælme lækkert, at jeg er blevet god til at begrænse mig. Har smagt det hele og NYDT det, men er ved at kunne kende forskel på fysisk og psykisk mæt ...

Og så er jeg i gang med at finde ud af, hvad der I VIRKELIGHEDEN er vigtigt i mit liv og bør fylde og give mening i stedet for mad ...

Det er slet ikke så tosset. Faktisk er det en ordentlig én til det gode humør! Og jeg ved ikke helt hvorfor. Men jeg har en stærk fornemmelse af, at NU tager jeg det næste nøk på vægten. Det er godt, jeg er blevet meget mere opmærksom på mængder og antal måltider om dagen (har ofte spist for sjældent).

Sidst, men ikke mindst hjælper det, at jeg er faldet bare lidt mere til ro i det job, jeg startede i i juni. Stressniveauet var afsindigt under min indøvning. Men nu trives jeg. Så bliver der lidt bedre plads til at fokusere på krop og vægt.
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 21. sep 2017, 18:03

Ugens fjerde-femte træning done (trænede både morgen og aften i går, så det må vel tælle for to, selvom det var samme dag) :banan: Kosten har faktisk også været snorlige hele ugen, og jeg håber, at jeg kan holde det ved lige henover weekenden.
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"