Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 8. sep 2017, 15:05

Jeg skal giftes til foråret og har i den forbindelse købt en fantastisk smuk genbrugsbrudekjole. Da den har været brugt før, var den kun i en størrelse, og den er lige i det mindste over hofterne. Den kan godt lægges ud, men som den søde dame i brudekjolebutikken sagde, så "kunne jeg jo også bare tabe et par centimeter om hofterne" :panik:

Hun fik det til at lyde meget let, og her er så problemet. Mine hofter er mit evige kropstraume, fordi jeg synes, de er alt for brede i forhold til resten af mig, og fordi alle ufornuftige madbeslutninger sætter sig der for aldrig at drømme om at flytte sig igen :rulle:

Men...brudekjolen er nu ikke den eneste grund til gerne at ville stramme lidt op. Har i en lang periode spist alt for usundt, og af en eller anden grund kan jeg ikke komme tilbage på sporet med sund mad igen. For det første synes jeg, at det er en uskik at spise usund mad hver dag og derudover er der jo ingen af os, der har godt af det.

Så nu må jeg simpelthen tilbage på sporet. Fra i morgen (i dag er det for sent - har spist både chokolade og chips :genert:)

Er i forvejen ret slank med et bmi på omkring de 20, så det er ikke fordi, at jeg skal tabe mig mange kilo. Faktisk forestiller jeg mig kun, at det skal være en to-tre kilo. Træner og motionerer i forvejen meget, så der kan jeg ikke rigtigt skrue på noget, så det hele skal komme via kosten.

Målet er derfor at få mine hofter til at ende på 93 cm i omkreds og generelt blive strammet lidt op. Håber, at denne her tråd kan holde mig fra at spise alt for meget chokolade (har besluttet mig for, at jeg godt må spise to tern 70% chokolade om dagen i hverdagene).

Status i dag: Hoftemål 98 cm
Status 22/10: 96,5 cm
Status: 10/2: 97 cm
Status 13/3: 96 cm
Mål den 1. april: Hoftemål 94

Let's get going! :fløjt:
Senest rettet af LaMariposa 14. mar 2018, 08:53, rettet i alt 3 gange.
0
:lun: Be brave
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf avdotja » 8. sep 2017, 15:43

Nu spørger jeg måske virkeligt dumt men...er det realistisk når du er så slank i forvejen? 4 cm er alligevel en sjat.

Jeg er klar over at man sagtens kan have et "problempunkt" selv om man overordnet set er slank, men når du samtidig også træner så meget som du gør, forestiller jeg mig at næste skridt må være noget decideret bodybuilding for at ommodelere på kroppen :gruble: Det er ret begrænset hvor meget fedt der sidder på selve hoften ved slanke, veltrænede mennesker er det ikke?

Hvis du har en fyldig numse, kunne du måske droppe numsetræningen og dermed tabe et par centimeter bag til? Ikke at jeg selv ville vælge den strategi, men når jeg kigger på min egne hofter (og jeg er altså ikke slank, tænker det må være endnu mere udtalt ved dig) er der to ting der først og fremmest fylder ud: selve hofteskålen og numsen - og det første er lidt svært at gøre noget ved :)

EDIT: Håber ikke mit indlæg opfattes nedladende eller som "du er rigelig slank, hvad bekymrer du dig om"-agtigt. Havde du konstateret at du havde et BMI på 20, trænede jævnligt og nu ville have en fladere mave, havde jeg ikke tænkt nærmere over det - her ville der både være mulighed for vægttab og opstramning. Det er mere fordi jeg tænker hofterne er et virkelig svært mål, når du befinder dig hvor du er?
8
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2017, 07:54

avdotja skrev:Nu spørger jeg måske virkeligt dumt men...er det realistisk når du er så slank i forvejen? 4 cm er alligevel en sjat.

Jeg er klar over at man sagtens kan have et "problempunkt" selv om man overordnet set er slank, men når du samtidig også træner så meget som du gør, forestiller jeg mig at næste skridt må være noget decideret bodybuilding for at ommodelere på kroppen :gruble: Det er ret begrænset hvor meget fedt der sidder på selve hoften ved slanke, veltrænede mennesker er det ikke?

Hvis du har en fyldig numse, kunne du måske droppe numsetræningen og dermed tabe et par centimeter bag til? Ikke at jeg selv ville vælge den strategi, men når jeg kigger på min egne hofter (og jeg er altså ikke slank, tænker det må være endnu mere udtalt ved dig) er der to ting der først og fremmest fylder ud: selve hofteskålen og numsen - og det første er lidt svært at gøre noget ved :)

EDIT: Håber ikke mit indlæg opfattes nedladende eller som "du er rigelig slank, hvad bekymrer du dig om"-agtigt. Havde du konstateret at du havde et BMI på 20, trænede jævnligt og nu ville have en fladere mave, havde jeg ikke tænkt nærmere over det - her ville der både være mulighed for vægttab og opstramning. Det er mere fordi jeg tænker hofterne er et virkelig svært mål, når du befinder dig hvor du er?


Der sidder ret meget fedt på mine hofter... Min fedtprocent ligger på omkring 26-27 procent, og jeg kan ikke se, hvor det ellers skulle sidde, hvis ikke der (med mindre, det sidder omkring organerne, men det tror jeg nu ikke).

Men ud over det er jeg enig med dig i, at det måske er lidt meget. Er også lidt i tvivl om, om det vil gøre mig for pillet at se på, hvis det vitterligt ryger fire cm. Min numse er i øvrigt ikke specielt fyldig, så den vil det være svært at barbere noget af, tror jeg.

Det skal dog siges, at folk tit bliver overraskede over, at der rent faktisk er depoter på mig, så jeg tror ikke, at det ses særlig meget. Men de er der :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2017, 07:59

Googlede lidt på fedtprocent, og umiddelbart er min ok, men lige på grænsen til at være i den høje ende (er 35). Med mit aktivetsniveau synes jeg jo, at den burde ligge lidt lavere :gruble:

Min store udfordring er, at jeg har mega svært ved at blive mæt - er simpelhen sulten konstant, uanset hvad og hvor meget, jeg spiser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14349

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf Mangoness » 9. sep 2017, 08:24

LaMariposa skrev:Googlede lidt på fedtprocent, og umiddelbart er min ok, men lige på grænsen til at være i den høje ende (er 35). Med mit aktivetsniveau synes jeg jo, at den burde ligge lidt lavere :gruble:

[...]


På ernærings og sundhedsuddannelsen tilbage i 2012 lærte jeg, at en kvinde på 21-39 år bør have en fedtprocent mellem 21-33 % for at ligge i det sunde område. Hvis man har en for lav fedtprocent som kvinde, så kan man risikere at få uregelmæssig menstruation.

Vi brugte en fedtprocentmåler fra Tanita, og hvis du har en fedtprocent på 26-27 %, så ligger du i midten af det sunde område :)

Fra Tanitas hjemmeside:
Billede
Kilde: https://tanita.eu/tanita-academy/unders ... percentage
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf avdotja » 9. sep 2017, 11:40

LaMariposa skrev:...

Der sidder ret meget fedt på mine hofter... Min fedtprocent ligger på omkring 26-27 procent, og jeg kan ikke se, hvor det ellers skulle sidde, hvis ikke der (med mindre, det sidder omkring organerne, men det tror jeg nu ikke).

Men ud over det er jeg enig med dig i, at det måske er lidt meget. Er også lidt i tvivl om, om det vil gøre mig for pillet at se på, hvis det vitterligt ryger fire cm. Min numse er i øvrigt ikke specielt fyldig, så den vil det være svært at barbere noget af, tror jeg.

Det skal dog siges, at folk tit bliver overraskede over, at der rent faktisk er depoter på mig, så jeg tror ikke, at det ses særlig meget. Men de er der :D

Jeg må indrømme at jeg (med mit noget højere bmi og ret store numse) normalt selv ligger på 99-100 cm omkring hofterne, så synes også at 97 cm lød forholdsvis højt for en spinkel kvinde som dig; gik bare ud fra at det skyldtes den medfødte knoglebygning. Men hvis der er fedtdepoter at tage af, så hepper jeg selvfølgelig :)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf kidkomb » 9. sep 2017, 12:29

Jeg er sådan en der tager på over det hele, også på brysterne. Når jeg så taber mig igen, så bliver det på brysterne siddende og jeg taber mig andre steder.
Hvis dine hofter er som mine bryster, så bliver det en ulige kamp for dig.
Kan man slet ikke shapewear'e sig ud af det?
Selvfølgelig er det super at få strammet op, det er ikke for at sige at du ikke skal gøre noget. Slet ikke.
Det er bare mange cm på en bmi20 krop.
Men hep! alligevel :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2017, 19:28

Mangoness skrev:
LaMariposa skrev:Googlede lidt på fedtprocent, og umiddelbart er min ok, men lige på grænsen til at være i den høje ende (er 35). Med mit aktivetsniveau synes jeg jo, at den burde ligge lidt lavere :gruble:

[...]


På ernærings og sundhedsuddannelsen tilbage i 2012 lærte jeg, at en kvinde på 21-39 år bør have en fedtprocent mellem 21-33 % for at ligge i det sunde område. Hvis man har en for lav fedtprocent som kvinde, så kan man risikere at få uregelmæssig menstruation.

Vi brugte en fedtprocentmåler fra Tanita, og hvis du har en fedtprocent på 26-27 %, så ligger du i midten af det sunde område :)

Fra Tanitas hjemmeside:
Billede
Kilde: https://tanita.eu/tanita-academy/unders ... percentage


Tak for din indsigt :kys: Det ser jo noget anderledes ud, end den graf, jeg havde fundet. Og når du ligefrem har det fra din uddannelse, så må den være gode nok. Tror faktisk, at vi bruger Tanita i mit fitnesscenter også, så det kunne være, at jeg skulle prøve at blive målt der, bare for sammenligningen (normalt bruger jeg vores Fitbit-vægt herhjemme).
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2017, 19:33

kidkomb skrev:Jeg er sådan en der tager på over det hele, også på brysterne. Når jeg så taber mig igen, så bliver det på brysterne siddende og jeg taber mig andre steder.
Hvis dine hofter er som mine bryster, så bliver det en ulige kamp for dig.
Kan man slet ikke shapewear'e sig ud af det?
Selvfølgelig er det super at få strammet op, det er ikke for at sige at du ikke skal gøre noget. Slet ikke.
Det er bare mange cm på en bmi20 krop.
Men hep! alligevel :kys:


Kan ikke shapewear'e mig ud af det, men jeg kan jo lægge kjolen ud.

Men ja, er lidt bange for, at du har ret i den der med, at de ikke kommer til at give sig uden kamp, hvis de giver sig... Men har nu alligevel tænkt mig at give det et skud og se, om det er muligt, og om jeg får det bedre med dem, hvis det lykkes. Er egentlig rigtig god tilfreds med min krop generelt, men de der hofter kan jeg simpelhen ikke slutte fred med, selvom vi har arbejdet på en fredsaftale i 10-15 år efterhånden :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2017, 19:41

Nå, men i dag har været en god dag :banan: Dejlig træning og snorlige kost. Min kæreste ligger og er i gang med at indtage sin fjerde cheeseburger ved siden af mig... Jeg føler mig totalt hellig :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 13. sep 2017, 14:07

Det går i øvrigt stadig godt. Har ikke spist hverken slik, chips eller chokolade siden søndag. Træningen går også godt. Det er åbenbart godt at have sådan en tråd her - det forpligter ligesom lidt mere :D
8
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 19. sep 2017, 10:17

OK, tudeindlæg coming up :genert:

Jeg har et ret kompliceret tarmsystem, som efter en infektion for nogle år siden bare ikke gider arbejde. Det betyder forstoppelse mindst den gang om ugen. I sidste uge var det særligt slemt, var faktisk ikke rigtigt på toilettet fra mandag til lørdag, og lørdag aften blev jeg så dårlig til en fest, at jeg måtte gå hjem.

Der er intet, der hjælper. Har prøvet alt muligt. Var ellers så glad, for havde fundet nogle mælkesyrebakterier, der fungerede helt fantastisk. Men som med alt andet, jeg har prøvet, så virkede det en måned, før mit luddovne system lurede, hvordan det kunne gå i stå igen.

Nu er det tirsdag og alt er gået helt i stå igen. Er SÅ træt af min krop...

Bliver heller ikke bedre af voldsomme mensmerter, det kommer oven i :whine:

Tuderi over...
0
:lun: Be brave
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf avdotja » 19. sep 2017, 20:04

Har du prøvet med hård løbetræning, evt flere dage i træk? For min (ganske normale, dog) mave er det i hvert fald ret effektivt til at sætte gang i systemet. Evt med havregryn om morgenen?
0
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf Hewlett » 19. sep 2017, 20:23

Hvis det er en mulighed at få kjolen lagt ud, er det så ikke den bedste løsning, fremfor at stresse dig selv og din krop (tarmsystem) fordi du død og pine skal tabe dig på hofterne?

Det lyder som om, at lige netop din krop vælger at deponere fedtet på hofterne, fremfor måske mave, lår, numse, arme osv. Vi er alle forskellige.

Når din BMI ikke er højere end den er, bliver det en kamp uden lige at få din krop med på idéen om, at den skal forbrænde fedtet fra de få fedtdepoter, du har. Kvinder SKAL have lidt fedt på kroppen, som en anden også nævner.

Jeg siger ikke, at du bare skal lade kroppen være, jeg synes bare ikke det er under de rette betingelser, at du vil tabe dig. Det lyder som om du stresser over det og det synes jeg virker dumt, når muligheden for at få lagt kjolen ud omkring hofterne er til stede.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Noget om et par hofter, der skal i en brudekjole til foråret...

Indlægaf LaMariposa » 20. sep 2017, 06:46

Hewlett skrev:Hvis det er en mulighed at få kjolen lagt ud, er det så ikke den bedste løsning, fremfor at stresse dig selv og din krop (tarmsystem) fordi du død og pine skal tabe dig på hofterne?

Det lyder som om, at lige netop din krop vælger at deponere fedtet på hofterne, fremfor måske mave, lår, numse, arme osv. Vi er alle forskellige.

Når din BMI ikke er højere end den er, bliver det en kamp uden lige at få din krop med på idéen om, at den skal forbrænde fedtet fra de få fedtdepoter, du har. Kvinder SKAL have lidt fedt på kroppen, som en anden også nævner.

Jeg siger ikke, at du bare skal lade kroppen være, jeg synes bare ikke det er under de rette betingelser, at du vil tabe dig. Det lyder som om du stresser over det og det synes jeg virker dumt, når muligheden for at få lagt kjolen ud omkring hofterne er til stede.


Jeg kan godt se din pointe, men jeg HADER virkelig de hofter :genert: Har prøvet og prøvet og prøvet at slutte fred med dem, men kan bare ikke. Kan stå og se på min ellers nydelige krop (den er virklig pæn) og tænke, at de ødelægger det hele med deres bredde og appelsinhud.

Jeg stresser egentlig ikke så meget over det endnu, for der er jo lang tid til brylluppet, jeg er mest bare sådan ked af, at det tilsyneladende ikke er noget at gøre ved det. Så nu har jeg besluttet mig for at give det et skud og se, om jeg virkelig ikke kan gøre noget ved det.

Jeg taber mig virkelig ikke særlig nemt, så det er ikke fordi, at jeg er i fare for at blive for tynd fra den ene dag til den anden.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"