Oktober 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. okt 2017, 16:10

Jeg var censor i mundtlig dansk i dag. Det gik godt og alle elever bestod med fine karakterer.

Efterfølgende tog jeg i FW; trænede cardio og styrke. Og her i eftermiddag ringede PT'eren fra min lokale FW. Han skulle egentlig blot lægge et program til mig, men havde åbenbart forhørt sig i centret, og fordi jeg er "forholdsvis ny" i centret, ville han tilbyde mig to PT-sessions, hvis jeg var interesseret. Øh, ja tak! Så vi ses i morgen eftermiddag :-D
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1015

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 23. okt 2017, 18:46

Wuhuuuu første træning i 4 uger, efter jeg forstuvede min ene fod :banan: Nappede 15 min. på crosstraineren og herefter 6 maskiner, hvor der blev trænet overkrop og mave :klap:
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 23. okt 2017, 21:04

Jeg har lidt opgivet oktober. Først kursusdage, så sygdom og nu har jeg taget for hårdt dag på jobbet her efter ferien, så mine ben og ryg skaber sig. Så kan jeg lære ikke at slæbe 500 brætspil og og ned fra lageret i kælderen :rulle: (Men vores brætspilsafdeling spiller 100% nu :banan: )

Håber jeg kan holde til en cykeltur i morgen tidlig. Og nå ja. Jeg skal arbejde med min sukkertrang, det gik ellers lige så godt *suk*
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14621

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. okt 2017, 21:54

TakeAChanceOnMe skrev:Mål for sidste uge:
1. Planlægge begge ride sessions hvor jeg rider alene. Frem-tilbage og galopanspring er primære, programridning er sekundært.
2. I fitness minimum 3 gange; 1 lower limb + core, 2 upper limb. So far er vi på én.
3. Madpakke og væske.
4. Lære minimum 5 nye muskler om dagen (og huske de andre).


Ridningen er gået ganske fint - blev dog nødt til at lave jordarbejde den ene dag, fordi kræet var vådt og beskidt i sadellejet og det pisøsregnede. Vi gjorde det godt though :whip:

Fitness gik virkelig godt, indtil jeg fredag morgen slet ikke kunne bøje mit ben uden store smerter. Min lærer kiggede på det og snakker om at der er problemer hvor MCL møder menisken og derudover bursaen nok var lidt irriteret. Skønt. Men så må vi i gang med noget rehab, det er endnu vigtigere nu hvis jeg vil blive ved med at ride. Var af sted to gange og føler jeg allerede kan mærke fremskridt, så helt skidt er det ikke.

Madpakke og væske har været godt. Jeg er dygtig til det nu. Huske muskler? Naaah. Jeg har lært 15 og nyder det egentlig, men der har bare været for mange ting der ikke har fungeret. Så det må være lidt meh.

Nye mål:

1. Planlægge ride sessions; undervisning (gik brilliant :cool: ), ride ude ved stævnearrangørerne - her er målet at vi skal ride som om vi har været der 100 gange og så få øvet buerne og TADA-faktoreren i vores stævneprogram. Det skal nok gå, er SÅ glad for den lille hest og han bliver sejere og sejere fra gang til gang :lun:
2. Fitness minimum 2 gange, helst 3: to øvre, en lavere.
3. Sund madpakke og masser af vand.
4. Få snakket med min lærer omkring min situation og derefter får knækket koden med den @!?# anatomi. Bob min trofaste partner er der til at hjælpe mig :stoned:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. okt 2017, 18:09

Jeg mødtes med PT'eren i min lokale FW i eftermiddag. Charmerende mand :love: Vi startede med en generel snak, lidt opvarmning og jeg blev hevet igennem nogle øvelser. Herunder lunges, som jeg tidligere har haft meget svært ved at udføre, men jeg fik ros for dem i dag :gogo:

Vi skal mødes igen i næste uge, hvor jeg vil få program og vi laver flere øvelser. Jeg overvejer lidt at købe et PT-forløb med ham. Ikke flere gange om ugen, for jeg fandt ud af med min første PT'er, at jeg sagtens kan træne alene, men har brug for lidt hep og spark engang imellem. More to come... :lol:

EDIT: PT'eren har netop SMS'et mig. Takkede for i dag og nævnte, at jeg var god og sej. Han ringede endvidere og vi fik en god snak omkring et muligt træningsforløb.


På arbejdet blev jeg mødt af knus og kram fra nogle af mine elever. De var, uden tvivl, lige så glade for at se mig, som jeg var for at se dem igen. Det er skønt, når man bliver mødt af så meget hjertevarme :love: To af dem nævnte, at de syntes, at det var ærgerligt, at jeg ikke skulle have timer med dem før om et par uger - enten glæder de sig bare umådeligt meget til at få engelsk eller også er de vilde med mig. Jeg kender svaret :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 29. okt 2017, 16:12

Opdatering
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Tjek!
- Træning i FW - evt. svømning og gåture 2 x FW, men ingen svømning eller gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin Tjek!
- Minimere sukker mandag-torsdag Tjek!

Når jeg ser det på skrift, ser det rigtig godt ud og jeg er stolt af mig selv! 2 x træning i FW er OK, men der var også en enkelt anden slags træning i løbet af ugen :slem:

***

I morgen har jeg fødselsdag og vil spise kage og undlade at træne, hvis jeg har lyst til det :D

Nye mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 29. okt 2017, 20:22

Har fået trænet fire gange i den her uge, men kosten har været lidt noget tid siden torsdag med lidt for meget usund mad.

Er generelt lidt en hængemule for tiden. Er simpelthen så vanvittigt træt hele tiden, og vejret gør mig i så ufatteligt dårligt humør. Jeg er så træt af regnvejr, og jeg fryser konstant. Det er som om, at vinterdepressionen har sit eget liv, uanset hvad der ellers sker af gode ting i mit liv.

Overvejer at booke en time hos "min" psykolog. Ved simpelhen ikke, hvordan jeg skal holde næsen oven vande til april ellers... :genert:

Mål for næste uge er at undgå usunde ting alle andre dage end lørdag og at prøve at lade være med at være i så dårligt humør.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2017, 09:32

Jeg tør næsten ikke skrive det her, fordi jeg er bange for, at karma kommer og bider mig i røven ... Omvendt er jeg bare så glad, så here goes:

Jeg har kæmpet sådan for alvor med vægten siden juni: Været obs på, hvad jeg åd og hvor meget (dog ikke obs nok :genert: - det vender jeg tilbage til ...). Jeg har gjort det til en vane at gå 5 km om dagen hver dag, tager altid de 171 vindeltrappetrin (svimmeltrappetrin!) op flere gange dagligt på min arbejdsplads, træner normalt mindst 2 gange, ofte tre gange på en uge både styrke og cardio.

Lige lidt hjalp det. Jeg tabte ret hurtigt to-tre kg. Og så skete der bare ikke mere derefter. Jeg tog lidt på, tabte det hurtigt igen og sådan har det kørt. Og det var sgu ikke, fordi der ikke er noget at tabe af!

Efter mere end tre måneder på den måde mistede jeg for alvor modet. Hvor var det deprimerende at blive ved at skrive de samme og de samme tal i min vægtdagbog. Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har tabt de samme tre kilo. Men det er edderhyleme mange.

Jeg fattede virkelig ikke, hvad i himlens navn jeg gjorde forkert og var faktisk begyndt at spekulere over, om der var noget galt med min krop. Vil ikke tøve med at beskrive min følelse som desperat. Jeg er tidligere lykkedes med at tabe 18-20 kg, jeg er viljestærk som bare fanden osv., så følelsen af ikke at ane hvilke knapper, jeg skulle justere på, var ret ubehagelig.

For en ordens skyld smed jeg oven i købet nogle hormonpiller, jeg har taget det sidste års tid, for måske forstyrrede de min krops rytme på en eller anden måde.

Det viste sig, at det var mig selv, der forstyrrede den:
Jeg arbejder jo i blandede arbejdstider og foretrækker aftenvagter, så jeg kan sove til op ad formiddagen. Men det var blevet for meget: Fordi jeg var så træt, trak jeg den til sidste sekund med at stå op, og det medførte, at jeg stort set aldrig fik noget at spise, inden jeg strøg ud ad døren.

Er ofte stået op kl. 11 og fået dagens første måltid på job kl 15:30 eller senere. Jeg har følt mig træt og energiforladt og ikke fattet hvorfor. Men det skriger jo til himlen, at energien ikke blev bedre af at sove længere. Og at jeg uden selv at se det havde ulvehunger om aftenen efter højst at have spist to gange på en dag og først meget længe efter at være stået op: Kunne snildt æde tre store portioner kl 22!

Hvordan kunne jeg være så blind? :D

Energien har det derimod fantastisk, efter at jeg begyndte at stille vækkeuret til ca 09 hver dag og nu har god tid til morgenmad og sågar kan nå et par skiver rugbrød til frokost, inden jeg suser ud ad døren. Både regelmæssig rytme i sig selv og et mere fordelt madindtag er virkelig the trick for mig, lader det til.

Jeg får også pakket nogle rester af kød eller fisk sammen om aftenen og tager med på job til aftensmad følgende dag sammen med bunker af grove grøntsager, som jeg så spiser ved 18-tiden. Napper et stykke frugt senere stadig på job. Og er jeg sent hjemme, så måske et stykke rugbrød, en kold frikadelle eller whatever anden lille bid at gå i seng på.

Motionsvanerne er de samme.

Og vægten spadserer fandeme kun nedad nu. :dance:
I dag ... er jeg gået fra 'svært overvægtig' til overvægtig. Motivationen er i dén grad tilbage.

Endelig, endelig, endelig fandt jeg ud af, hvad min kære krop forsøgte at sige til mig.

... Og så har jeg oven i købet i dén grad i den lange "ørkenvandringsperiode" lært at træde op på en vægt. Nu ved jeg, at jeg er pissesej til at tackle, hvis jeg har taget på. Og dét bliver en fordel, når jeg engang er normalvægtig - ikke at være bange for en badevægt, sådan som jeg var det i mange år:

Jeg har nemlig lovet mig selv fortsat at veje mig hver morgen, så jeg aldrig igen "lige så stille og uden rigtigt at opdage det" tager 20 kg på ...
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. okt 2017, 19:48

OK, nu er det slået fast, at crossfit ikke er for almindelige mennesker :-D Har taget omkring ved 500 englehop og et ukendt antal af alle mulige andre øvelser. Av... :nerve:

Det blev muligvis ikke bedre af, at jeg da lige skulle øve lidt af min almindelige træning i morges :stoned:

Nu ligger jeg under dynen og sådan ok træt.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 30. okt 2017, 19:56

LaMariposa skrev:OK, nu er det slået fast, at crossfit ikke er for almindelige mennesker :-D Har taget omkring ved 500 englehop og et ukendt antal af alle mulige andre øvelser. Av... :nerve:

Det blev muligvis ikke bedre af, at jeg da lige skulle øve lidt af min almindelige træning i morges :stoned:

Nu ligger jeg under dynen og sådan ok træt.


Jeg troede jeg var i god form. Så startede jeg til crossfit... :nerve:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2017, 21:50

Ally skrev:Jeg var censor i mundtlig dansk i dag. Det gik godt og alle elever bestod med fine karakterer.

Efterfølgende tog jeg i FW; trænede cardio og styrke. Og her i eftermiddag ringede PT'eren fra min lokale FW. Han skulle egentlig blot lægge et program til mig, men havde åbenbart forhørt sig i centret, og fordi jeg er "forholdsvis ny" i centret, ville han tilbyde mig to PT-sessions, hvis jeg var interesseret. Øh, ja tak! Så vi ses i morgen eftermiddag :-D


Du er famer så sej med al den træning og PT'ere, og jeg skal komme efter dig, altså! :D
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2017, 04:47

ManicNinja skrev:
Ally skrev:Jeg var censor i mundtlig dansk i dag. Det gik godt og alle elever bestod med fine karakterer.

Efterfølgende tog jeg i FW; trænede cardio og styrke. Og her i eftermiddag ringede PT'eren fra min lokale FW. Han skulle egentlig blot lægge et program til mig, men havde åbenbart forhørt sig i centret, og fordi jeg er "forholdsvis ny" i centret, ville han tilbyde mig to PT-sessions, hvis jeg var interesseret. Øh, ja tak! Så vi ses i morgen eftermiddag :-D


Du er famer så sej med al den træning og PT'ere, og jeg skal komme efter dig, altså! :D


Det motiverer på en anden måde at have en PT, synes jeg. Så får man bygget noget relation ind i det også, samtidig med, at man også skal stå lidt "til regnskab for", hvor langt man når :-D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. okt 2017, 12:20

ManicNinja skrev:
Ally skrev:Du er famer så sej med al den træning og PT'ere, og jeg skal komme efter dig, altså! :D


Tak tak, Ninja :kys: De sidste dage har der dog ikke været så meget træning, men jeg har en PT-session på torsdag og satser på at kunne få trænet minimum én gang selv derudover. Jeg overvejer virkelig at købe et forløb hos PT'eren; det er dyrt, men jeg tænker, at det - lige som med mit første PT-forløb - kun kan ende med at blive godt og at pengene er givet godt ud.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. okt 2017, 16:18

Jeg har slet ikke fået skrevet her i tråden det sidste stykke tid - men nu på den sidste dag, tænkte jeg, at jeg hellere lige måtte gøre status.
Træningsmæssigt har det været en god måned - jeg har været 13 gange i FW - det er mere end godkendt med tanke på at min målsætning bare er min 2 gange om ugen.
Jeg har forbedret min rekord på crosstrainer så den nu ligger på 0,89 km på 15 min.
Min 30 day buttchallenge er også gået godt - jeg er godt nok kommet 3 dage bagud fordi jeg har haft brug for at smide en ekstra fridag ind engang imellem - det synes jeg selv er helt okay. Til gengæld har jeg faktisk kunne klare selv de øvelser jeg troede var for svære (reverse lunges og single leg deadlifts) så jeg har ikke haft brug for at erstatte de krævende øvelser med nemmere.
Kostmæssigt har det været so so - derfor taber jeg mig heller ikke trods okay mængde motion. Men jeg tager heller ikke på - og det er det vigtigste. Så må jeg se om jeg ikke kan finde motivation til at lige skrue lidt ned for kcal i november. (men jeg ved at den måned bliver rigtig svær pga en hel masse sociale arrangementer)
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"