Oktober 2017 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 30. sep 2017, 16:50

Her er tråden for oktober 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 1. okt 2017, 08:57

Jeg er også med igen, stort set bare med 'genbrug' fra september :)

Mål i denne måned:
- 5-6x aften eller morgen træning hver uge (gåtur min 3km / cykeltur min 6km)
- Kun spise usundt/slik mv fredag og lørdag aften
- Ha' focus på mindre portioner mad, evt. spædet op med mere grønt fremfor kød
- Drikke vand eller usødet te til alle måltider
- Jeg vil gerne ned på 80 kg, når måneden er slut (nuværende vægt er 84,9)
- Tænke masser af positive tanker og nyde at gøre noget godt for mig selv (mentaltræning :P )
Senest rettet af Daine 1. okt 2017, 09:12, rettet i alt 1 gang.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. okt 2017, 09:10

Så blev det oktober - uden tvivl min yndlingsmåned :love: Jeg elsker efteråret; de skiftende farver i naturen, udsigt til blæsevejr, tykke striktrøjer og, ikke mindst, min fødselsdag i slutningen af oktober :lol:

Jeg har haft (rigtig) mange perioder, hvor jeg har været alt fra lidt til meget motiveret i forhold til at tabe mig, spise sundere, motionere mere, fokusere på det gode humør og videre i den dur. Om det skyldes, at september har været forholdsvis træningsfri - med undtagelse af lidt svømning, gåture og et par enkelte løbeture - skal jeg ikke sige, men jeg mærker en spirende motivation. En lyst til at tabe mig og større indsats for at blive sundere.

Mål:
- Drikke vand
- Neglepleje
- Motion i form af svømning og gåture
- Minimere indtaget af sukker i form af slik, chips og kage

Den kommende uge byder på 30 lektioners undervisning + forberedelse, så hvad angår motion, aftaler jeg med mig selv, at svømning og gåture er "nok". Jeg vil ikke slå mig selv i hovedet over, at jeg ikke kommer i FW i den kommende uge, da jeg ved, at jeg kommer det senere. I forbindelse med FW-medlems undersøgelsen i fredags, valgte jeg jo tre måneders gratis træning - og det skal jeg naturligvis udnytte.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 1. okt 2017, 10:16

Jeg er med igen denne måned.
Mine mål er ca de samme som de foregående måneder:

Træning mindst 2 gange pr uge i FW samt træning hjemme (butt challenge + øvelser på bold) de andre dage.

Fornuftig kost - mindst 5 dage pr uge med maksimalt 1300 kcal.

Jeg har kigger på denne måneds butt challenge og jeg måske desværre erkende at den er for avanceret for mig. Der er for mange af øvelserne der vil gå ud over mine knæ og der er alt for mange repetitioner af ting jeg godt kan i mindre doser (squads feks) så jeg har besluttet mig for at lave min egen challenge sammensat af øvelser jeg kan holde til. Og så bruger jeg bare appen som rettesnor for hvilke dage jeg skal træne og hvilke jeg skal hvile.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 1. okt 2017, 20:55

Jeg er også med i denne måned.

Min september var lidt op ad bakke på grund af sygdom, mange smerter og en ret så presset opstart på kandidat.

Skolemæssigt er jeg stadig presset og får ikke altid læst alt det jeg skal, men det er spændende og jeg håber, at jeg får mere overskud, men heldigvis er jeg ikke som sådan bagud med skriftlige opgaver og bliver også fra tid til anden rost fra undervisere, så tænker alt nok skal gå i sidste ende :)

Smertemæssigt forventer jeg absolut ikke den store bedring i nær fremtid så det handler rigtig meget om at lytte til kroppens signaler og acceptere når dagsformen ændres. Så fokus i denne måned bliver nok mest på kost og det er helt acceptabelt.

Jeg var arrangør på et arrangement i går hvor "min" kirurg var på som den ene oplægsholder og selvom han mente at jeg så absolut skulle sørge for at være så fit for fight til operationerne som snart ikke længere kan udskydes, så er jeg bestemt ikke så tyk som jeg selv mener, og jeg er på trods af mine issues, en af de mest velfungerende, han har opereret på. Han ved sgu da også lige hvad han skal sige :love: og samtidig fik vi lagt en god plan for mit fremadrettede forløb, så jeg har lidt mere ro i maven nu.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 1. okt 2017, 21:12

Nå men jeg fik da startet måneden på en god måde :sarkasme:
Jeg havde kort arbejdsdag i dag så jeg havde planlagt, at jeg så kunne træne efter arbejde - det ville være 3. gang i FW i denne uge, så jeg synes selv jeg var mægtig sej.
Klip til scenen hvor jeg står i omklædningsrummet og kigger ned i min tomme træningstaske og først da kommer i tanke om at mit træningstøj ligger derhjemme.
Så kunne jeg så pænt gå igen.
Og da jeg har 25 km til og fra træning, så havde jeg ikke lige lyst eller tid til at køre hjem og hente mit tøj.
Hvor er den slags bare typisk mig - suk - jeg tror aldrig jeg lærer at være bare den mindste smule organiseret.
Nå men jeg kørte hjem og trænede min butt challenge + nogle forskellige bold øvelser, så lidt træning blev det da til.
Heldigvis har jeg fri i morgen, så kan jeg træne der.
1
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 2. okt 2017, 15:20

Jeg er også med igen :) Min uge startede i går.

Mål, uge 1:
  • 20.000 skridt om dagen
  • 120 min aktivitet hver dag
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal
  • 5 træningspas i alt
  • 1 x træning med gruppe
  • Duolingo hver aften
  • Gå fra 68,6 til 68,1 kg
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 2. okt 2017, 18:29

Jeg var super sej til træning i dag - jeg fik sat ny personlig rekord på crosstraineren :banan:
Derefter tog jeg 45 minutters styrketræning og afsluttede med 15 min på stepper.
Og så lavede jeg også øvelser derhjemme. Så god start p måneden so far.
Vægten sagde i øvrigt 82,2 til morgen hvilket er status quo fra sidste uge og vel okay i forhold til min indsats.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 2. okt 2017, 20:09

Patience skrev:Jeg var super sej til træning i dag - jeg fik sat ny personlig rekord på crosstraineren :banan:
Derefter tog jeg 45 minutters styrketræning og afsluttede med 15 min på stepper.
Og så lavede jeg også øvelser derhjemme. Så god start p måneden so far.
Vægten sagde i øvrigt 82,2 til morgen hvilket er status quo fra sidste uge og vel okay i forhold til min indsats.

Man skal også dele hvad rekorden er, så :D
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 2. okt 2017, 20:37

avdotja skrev:
Patience skrev:Jeg var super sej til træning i dag - jeg fik sat ny personlig rekord på crosstraineren :banan:
Derefter tog jeg 45 minutters styrketræning og afsluttede med 15 min på stepper.
Og så lavede jeg også øvelser derhjemme. Så god start p måneden so far.
Vægten sagde i øvrigt 82,2 til morgen hvilket er status quo fra sidste uge og vel okay i forhold til min indsats.

Man skal også dele hvad rekorden er, så :D


Det kan jeg godt selvfølgelig - jeg "måler" på distance nået på 15 min. Min rekord nu er 0,85 km. For en måneds tid siden, da jeg begyndte at holde øje med det nåede jeg 0,77 km på de 15 min, så lidt er der da sket.
Jeg er hæmmet af at jeg ikke kan øge niveauet (jeg kører på niveau 9) for så får jeg ondt i mine knæ. Så den eneste måde jeg kan komme længere, er ved at øge min fart.
Men crosstrainer er klart blevet sjovere efter jeg har lavet en lille konkurrence ud af det.
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. okt 2017, 04:11

Jeg er også med igen. Eneste mål er egentlig bare at få styrketrænet en gang og så blive klar til endnu en træningsevent i weekenden. Og så sørge for, at maden ikke stikker helt af i weekenden. Er ret god i hverdagene, men der er stadig noget slinger i valsen lørdag og søndag :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 3. okt 2017, 05:27

Min oktober er ikke ligefrem startet på bedste vis, jeg er faldet i slikgryden i bedste Obelix stil :/ Jeg skippede træning i går af ren dovenskab, men kom dog trods alt af sted her til morgen. I morgen og i overmorgen skal jeg til København på forlagsbesøg, og den kommer til at stå på masser af sandwich, sodavand og timers stillesidning. Det skal nok gøre underværker for vægten :/
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. okt 2017, 17:50

Jeg stod op kl. 05 og var i FW en times tid senere :rock: Det var første gang i 4-5 uger og jeg var lidt spændt på, hvor stort et set back, jeg ville opleve. Heldigvis var det på ingen måde slemt. I nogle af øvelserne valgte jeg lidt mindre vægt, men stadig samme antal sæt og repetitioner.

Centret, jeg var i, havde fået en BodyTracker, der måler vægt, BMI, fedt% og muskelmasse - og det er ikke just fordi jeg jubler over resultaterne, men jeg tænker, at jeg vil bruge tallene til at konkurrere med mig selv. Vise mig selv, at jeg kan skabe positive ændringer - og komme godt tilbage til de gode rutiner, jeg tidligere har opnået.
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 3. okt 2017, 19:52

Jeg fik overstået fællestræningen og er nu i gang med en milkshake :D
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 4. okt 2017, 15:44

Jeg er totalt sej - når jeg selv skal sige det.
Jeg smed lige en ekstra gang træning ind i dag og jeg klarede samme distance som min rekord på mine 15 minutter på crosstrainer.. Og det var endda efter en hård arbejdsdag :banan:
Det går også godt med min butt challenge og i morgen skal jeg træne sammen med min kæreste.

Så jeg har bevilget mig selv en lækker flødebolle fra lagkagehuset til premieren på "den store bagedyst" i aften.
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.

Tilbage til "Sund og/eller slank"