Oktober 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 9. okt 2017, 20:30

Jeg havde en rigtig god træning i FW i dag - jeg tangerede min rekord på crosstrainer - de sidste 6 min føltes som én lang spurt - hold nu op jeg var færdig bagefter. Men jeg ved da ikke hvordan jeg skal slå den rekord sådan lige med det første.
I morgen skal jeg hygge med min kæreste, så der bliver det kun til øvelser hjemme om formiddagen og så træner vi sammen onsdag.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. okt 2017, 08:24

Kender I det, at man dunker sig selv i hovedet fordi man ikke føler, at man gør det godt nok? :genert:
Jeg ved, at jeg tidligere har været ufattelig doven og har haft hundredvis af undskyldninger for ikke at træne og spise sundere, men jeg ved også, at jeg har ændret mig - så, når jeg eksempelvis "kun" træner (i FW, svømmer eller løber) 1-2 gange om ugen, kan det godt føles som et setback - til trods for, at jeg ikke er i nærheden af den tidligere Ally.
Jeg ved også, at jeg har arbejde, pigerne m.m. ved siden af, som alt sammen gør, at jeg ikke har mulighed for at stå i FW hver dag - og det tænker jeg, at jeg skal acceptere og dermed også fortælle mig selv, at det, jeg gør, er godt.

I morges sov jeg længe - helt til kl. 06 - og kl. 07.15 stod jeg på crosstraineren i FW :rock: Gav den gas og kørte efterfølgende mit styrkeprogram, jeg fik, da jeg tidligere på året, havde en PT'er, igennem - og kunne undervejs mærke den der særlige følelse af at presse sig selv til det yderste. Tidligere har jeg kørt OK mængde vægt og mange repetitioner, men i morges (og fra nu af) kørte jeg med mere vægt og færre repetitioner. Nu skal Mama Ally sgu have større muller! :lol:
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 11. okt 2017, 14:51

Jeg har været alene hjemme med en Yankiebar og resterne af en pose lakrids, og begge dele er nu væk :genert: :rulle: Er normalt sådan ok disciplineret, men nogle gange er det altså lidt svært at bo sammen med en slikmund, der altid har slikposer, chips, sodavand og chokolade i huset, og som spiser det hver dag.

Nu vil jeg tage til træning og se, om ikke det gør noget ved kalorieregnskabet :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. okt 2017, 16:36

Jeg har været i fitness i dag!! :rock:

Det er første gang i 100 år og jeg fandt mine 10 min. opvarmning på cyklen lettere end jeg havde troet. Havde bygget mit styrke program op om at jeg var pisse svag - så med 2-3 kg. vægte. Endte med at måtte tage næsten 20 kg på maskinerne for at føle at det gjorde noget. Det tog alligevel fusen på mig!
I morgen og fredag skal jeg ride igen, så nu skal jeg bare ind i en god rytme med fitness og andet end bare lower limb træning. Jeg GLÆDER mig alligevel, føler mig helt psyched (altså udover at jeg er mega træt!) :genert:
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 12. okt 2017, 07:52

Jeg kæmper virkelig med det skiftende vejr i de her dage og har mange smerter som følge af det. Jeg hader at gå på uni i efterårssemesteret fordi det oftest er der mine smerter eskalerer og i dag er endnu en dag hvor jeg har måttet acceptere at smerterne og manglende søvn, har vundet over en forelæsning. Sådan er det og jeg forsøger at komme overens med det og acceptere det. Men det er sgu svært for jeg er en meget pligtopfyldende person, der gerne vil gøre tingene 100% og ikke springe noget over, bare fordi det er lidt træls. Men sådan er det ikke i dag. Jeg har heldigvis læst og de slides vi har fået, er fyldige, så jeg tror det går. Det er umiddelbart heller ikke en forelæsning vi skal bruge i projektet, så det er bedre at tage en hjemmedag i dag fremfor i morgen hvor vi skal arbejde videre med projekt.

Det betyder også, at det er lidt småt med træning, desværre men det havde jeg forudset. Jeg håber, jeg har overskud til at træne en enkelt gang enten i morgen eller lørdag men hvis ikke, så er det sådan.

Jeg glæder mig til semesterets sidste forelæsning om 2,5 uge for så skal vi "bare" igang med eksaminerne og dem kan man jo heldigvis godt lave hjemme :) og så håber jeg det også kan give mere overskud til at træne mv.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 12. okt 2017, 11:21

Jeg havde en super god træning i går i FW - ny personlig rekord på crosstrainer nu 0,87 km på 15 km :banan:
Og rigtig god fremgang på styrketræningen også - det er simpelthen så dejligt.
I dag holder jeg helt træningsfri for der er også hviledag i min 30 day challenge. Og så tager jeg i FW igen i morgen for der har jeg en kort dag på arbejde.
Og så træner jeg kun hjemme i weekenden for der skal jeg arbejde længe begge dage.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4858

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 13. okt 2017, 19:09

Jeg kom som planlagt til træning i FW i dag. Dog var mine ben blytunge, så jeg var ikke i nærheden af en rekord på crosstrainer. Men det er så også okay - det kan man jo ikke være hver gang.
Styrketræning gik mægtig fint og det blev også til 15 min på stepper som afslutning.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 13. okt 2017, 21:12

Jeg har lagt mærke til, at jeg spænder meget i nakken under øvelser. Faktisk så meget at jeg ender med ikke at kunne gennemføre dem, fordi det gør så ondt :/
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. okt 2017, 21:32

Jeg har været ude at ride 3 gange i denne uge og fitness en gang. Har så forfærdeligt DOMS - men føler mig så godt tilpas.
Fik knækket både thoracic og lumbar spine i dag og selvom knækket videnskabeligt set ikke gør noget, så gør det alligevel lidt oppe på øverste plan.

Tilbage i fitness søndag efter arbejde :whip:
1
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 13. okt 2017, 22:38

Mangoness skrev:Jeg har lagt mærke til, at jeg spænder meget i nakken under øvelser. Faktisk så meget at jeg ender med ikke at kunne gennemføre dem, fordi det gør så ondt :/


Under hvilke øvelser er det?
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14341

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 14. okt 2017, 08:51

HappyHippo skrev:
Mangoness skrev:Jeg har lagt mærke til, at jeg spænder meget i nakken under øvelser. Faktisk så meget at jeg ender med ikke at kunne gennemføre dem, fordi det gør så ondt :/


Under hvilke øvelser er det?


Fx fra B til C (nogle gange er der ikke problemer - men det er en af de øvelser, hvor jeg nemt spænder i nakken):

Billede

Det kan dog også ske ved andre øvelser. Nogle dage er det nærmest alt (som indebærer arme), som kan gøre, at jeg spænder i nakken :/
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf IrmaPigen » 15. okt 2017, 14:09

TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har været ude at ride 3 gange i denne uge og fitness en gang. Har så forfærdeligt DOMS - men føler mig så godt tilpas.
Fik knækket både thoracic og lumbar spine i dag og selvom knækket videnskabeligt set ikke gør noget, så gør det alligevel lidt oppe på øverste plan.

Tilbage i fitness søndag efter arbejde :whip:


Hvad betyder der fremhævede?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. okt 2017, 14:18

IrmaPigen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jeg har været ude at ride 3 gange i denne uge og fitness en gang. Har så forfærdeligt DOMS - men føler mig så godt tilpas.
Fik knækket både thoracic og lumbar spine i dag og selvom knækket videnskabeligt set ikke gør noget, så gør det alligevel lidt oppe på øverste plan.

Tilbage i fitness søndag efter arbejde :whip:


Hvad betyder der fremhævede?


Det er forskellige dele af rygraden - jeg er ikke helt sikker på hvad de forskellige dele hedder på dansk. Thoracic går fra nedenunder den store runde knogle du kan mærke i nakken og 12 ryghvirvler ned. Lumbar er de næste 5 herunder.
Havde følt mig noget ufleksibel og stram i ryggen, så fik en af mine studiekammerater til at lave en manipulation (eller et par virkelig) på mig. Her tager man rygsøjlen og strækker den til der stortset ikke er mere bevægelse tilbage og så giv den et lille “nøk”. Der var et par knæk og det føltes bedre efter - man ved dog ikke 100% om hvad knækket kommer af og om det har betydning, men det føltes i hvert fald godt efter :D
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 15. okt 2017, 14:37

Jeg har ikke været super aktivt herinde, men jeg er stadig med. Vægten sagde 67,2 kg for tredje dag i træk i morges (på trods af aften ude både fredag og lørdag), så satser på at det er mit nye leje :D
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Oktober 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 15. okt 2017, 15:35

Modsat flere af mine kolleger har jeg ikke efterårsferie i den kommende uge. Det er egentlig OK; jeg skal undervise en dag i næste uge og rette alle de elevopgaver, jeg mangler.
Mine egne skønne piger holder ferie hos deres far, hvilket giver mig mulighed for, udover at arbejde, også at træne - og det har jeg i den grad tænkt mig!

Opdatering
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Jeg skal af og til holde en pause, men starter op igen...
- Træning i FW og svømning - evt. gåture Tjek! 1 x- FW, 1 x svømning og 1 x gåtur
- Minimere slik, chips og kage Tjek!

Næste uges mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning i FW - evt. svømning og gåture
- Minimere slik, chips og kage
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"