November 2017 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

November 2017 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 31. okt 2017, 18:57

Her er tråden for november 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. nov 2017, 05:05

Shit, det er allerede november? :shock:

Nå, men kan bare overføre fra oktobertråden, da jeg lige havde glemt, at det ikke var oktober hele denne uge :D

Intet usundt på andre dage end søndag, få styrketrænet og lade være med at være så muggen over vejret :genert:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. nov 2017, 08:21

^ Ja, tiden går hurtigt...

Jeg overfører også målene fra oktober-tråden:
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 1. nov 2017, 11:09

*Spise morgenmad og frokost hjemme inden alle aftenvagter.
*Træne mindst to gange om ugen.
*Gå de i alt 5 km om dagen ifm togtransport fem gange om ugen.
*Aftensmad på job skal helst bestå af kød og masser af (grove) grøntsager - har opdaget, at så føler jeg mig bedst tilpas og taber mig desuden mest effektivt
*Fokus på fordeling af måltider og mængder over døgnet.

*Sørge for at komme ud og møde nye mennesker, for hvem jeg hverken er kollega, søster, datter eller bofælle. Jeg starter i aften og håber, det bliver en god oplevelse. :)
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 1. nov 2017, 11:28

Jeg er med igen og mine mål ligner også dem fra oktober.
-mindst 2 gange FW pr uge
Afslutte min 30 day challenge (jeg mangler kun 3 dage)
Påbegynde ny 30 day challenge - start mandag d. 6/11

-fornuftig koster - så mange dage som muligt med Max 1300 kcal.
Som minimum holde min vægt på 82 kg.
Jeg har så mange sociale arrangementer med god mad og vin her i november at jeg ikke rigtig tror på et vægttab, men jeg bør kunne holde min vægt.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. nov 2017, 19:50

Her til aften havde jeg den anden gratis PT-session. Hold nu kæft, jeg blev tæsket igennem! Jeg kommer uden tvivl til at mærke det i kroppen i morgen :lol:

Første gang, jeg havde et forløb med en PT'er, var formålet at få styr på teknikken i øvelserne. Jeg var SÅ glad for PT'eren og selv om det var dyrt, var det alle pengene værd. Denne gang er formålet at komme ned i vægt og samtidig beholde - og øge - muskelmasse. Og ja, jeg har fået en ny PT'er!

:banan: :banan: :banan:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. nov 2017, 17:46

I den snart forgangne uge har jeg haft fødselsdag, arbejdet trænet i FW og besluttet for at starte med et nyt PT-forløb, hygget med pigerne og været i Aalborg Zoo med pigerne og en veninde + hendes børn.

Opdatering
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Tjek!
- Træning i FW - evt. svømning og gåture 1 x FW, 1 x gåtur og 1 x 5 timers gang i Zoo
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin Tjek!
- Minimere sukker Semi-tjek, men der kan sagtens komme mere fokus herpå


Forude venter en uge med undervisning, dinner-date med en veninde, træning alene og med PT'eren, lidt ekstra mig-tid og hygge med pigerne.

Nye mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 5. nov 2017, 17:52

Må man være med her? :genert: . Jeg trænger til at blive holdt lidt i ørerne. Kan ikke alene pt.

Mine mål er:
- drikke 2-3 l. Vand om dagen
- træne cardio min. 3 gange x 20min. om ugen.
- sove min. 5 timer pr. nat
- huske vitaminer etc.
- tabe 2-3 kg
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2017, 18:37

Stitch skrev:Må man være med her? :genert: . Jeg trænger til at blive holdt lidt i ørerne. Kan ikke alene pt.

Mine mål er:
- drikke 2-3 l. Vand om dagen
- træne cardio min. 3 gange x 20min. om ugen.
- sove min. 5 timer pr. nat
- huske vitaminer etc.
- tabe 2-3 kg


Det kan du tro! Alle er velkomne :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 5. nov 2017, 19:25

Jeg synes jo også, at den her tråd kan/skal bruges til at tænke højt i ...

Det går foreløbig ret okay - dog skal jeg være endnu bedre til at hive noget middagsmad bestående af kød og grøntsager med på job. Det kræver forberedelse aftenen inden, hvis jeg da ikke har rester. Den ene dag i denne uge blev det mest til brød. Men okay - bedre end at springe måltider over.

Torsdag aften/fredag formiddag havde jeg noget af en krise: En blanding af præstationsangst, perfektionisme, håbløshed, usikkerhed havde sneget sig ind på mig på job, hvor jeg stadig kæmper med at være meget ny i et sindssygt teknisk og komplekst specialområde, som det traditionelt tager folk halvandet til to år at få styr på og overblik over. Det hele kulminerede dér: Tog en kæmpe tudetur og var virkelig nede i kulkælderen. At jeg så lidt tilfældigt og ad omveje fandt ud af, at der åbenbart var en kollega, som følte, at alle de følelser, jeg slås med indeni, var gået ud over vedkommende i en situation, hvor vedkommende tilbød sin hjælp ... Det var jo bare endnu værre. Jeg blev helt utroligt ked af det, skuffet over mig selv og også rådvild. Vidste ikke rigtigt, hvordan jeg skulle prøve at tackle det her. Heldigvis havde jeg en virkelig god og konstruktiv snak med min skønne chef. Han er seriøst guld værd, og jeg føler mig meget tryg ved ham! Der kom ro på, kollegaen fik en forklaring og en undskyldning, og jeg har prøvet at pejle mig ind på, hvad jeg vil være opmærksom på herfra for simpelthen ikke at drukne i selvkritik hver gang jeg begår den mindste fejl - min chef vil snakke med mig løbende for at sikre, jeg er okay, og at han er med til at "få mig godt videre i forløbet". Hvilket jeg kun synes er rart.

Efter den omgang må jeg blankt erkende, at jeg havde lyst at forkæle mig selv - og fokus på sund mad røg lidt. Det var meget bevidst. Jge traf et valg og tænkte "fuck it!" efter at have levet snorlige i tre uger. Lige dér GAD jeg ikke være fornuftig. Særligt fordi den forkølelse, der havde ulmet ugen igennem, oven i købet brød ud i lys lue. I løbet af fredagen fik jeg det på arbejde værre og værre med feber, pudsede næse konstant, kunne ikke få luft, fik hovedpine og lignede en redningsøvelse ... Så fredag aften, hvor jeg skulle have været ude med Singleklubben efter arbejde og oven i købet havde afspadseret, var Ninjaen i stedet at finde hjemme på sofaen iført udtrådt velourbuks, sutstøvler samt italienerens lasagne og rødvin og slik (! Mystisk - jeg, der ellers ikke spiser slik). Lørdag lavede Bror og jeg fantastiske pommes og nogle velvoksne steaks, drak supergod rødvin, fik æblekage og portvin til dessert og NØD det. Jeg er sluppet nådigt og har alt i alt taget 400 gram på.

Jeg tror, at jeg trods halvanden dag på langs blev "reddet" af lang travetur på vej hjem fra job torsdag aften, da alle tankerne skulle blæses igennem, og så af at jeg stadig har været god til at fordele fødeindtaget nogenlunde ud over døgnet. Netop dét kan ellers være svært for mig, når jeg har fri - forfalder nemt til kun at spise ganske lidt om morgenen og derefter vente til om aftenen. Men ikke denne gang. Det har fungeret fint. Og i dag har jeg så også været tilbage på sund kost. Jeg har følt mig for mat til at træne i dag, men trænede to gange tidligere på ugen og har da i det mindste fået gået en 5-7 km i dag - når jeg nu alligevel skulle til byen for at shoppe bukser, kunne jeg da lige så godt gå dertil. Jeg har også overholdt målet med at gå min. 5 km på arbejdsdage.

Motionen betyder virkelig noget - ikke bare vægtmæssigt, men også humørmæssigt. Gisp, den her vinter bliver lang, kan jeg mærke. :gisp: Magter simpelthen ikke det konstante mørke. Føler mig en stor del af tiden, som om jeg er lukket inde i en stor æske. Jeg er obs og tager ekstra D-vitamin, og den dér motion skal altså helst heller ikke glippe, er jeg ret opsat på. Bum! I morgen møder jeg kl. 14 - jeg satser på at komme op kl 09 og ud at suge noget luft, hvis bare vejret er nogenlunde.

Jeg har i øvrigt sat et nyt mål på listen. Nemlig 'ingen vin'. Vin er for mig, hvad slik nok er for de fleste andre. Slik interesserer mig normalt ikke, og jeg køber det højst fem gange om året. Og ved de lejligheder ender jeg altid med at forære resterne (det meste) væk. Jeg ELSKER derimod god vin til min mad - jeg er ikke ret begejstret for at blive beruset eller ligefrem fuld. Men smagen af vin gør bare noget helt vildt ved et måltid - lidt på linje med krydderier. Så jeg har i lang tid fem ud af syv aftenener drukket to glas til min mad. Men FUCK, det er mange ekstra kalorier, som ikke mætter spor. Og så er det dårligt for min søvn og min forbrænding oveni. Og ja, bare ikke sundt for kroppen på nogen måde. Så den sidste måneds tid eller halvanden har mit forbrug været kraftigt nedsat (til ½ flaske 2-3 gange om måneden). Jeg synes selv, at op til tre gange om måneden vil være passende. Og jeg har været overrasket over, hvor let (og rart!) det alligevel har været at undvære i dagligdagen.

Jeg fik sørme også opyldt min målsætning om at møde nye mennesker. - I den Singleklub, jeg er ved at få gnasket mig ind i. En superdejlig oplevelse - om onsdagen var jeg nemlig heldigvis ikke syg endnu. Mere af det, tak! :)

*Spise morgenmad og frokost hjemme inden alle aftenvagter.
*Træne mindst to gange om ugen.
*Gå de i alt 5 km om dagen ifm togtransport fem gange om ugen.
*Aftensmad på job skal helst bestå af kød og masser af (grove) grøntsager - har opdaget, at så føler jeg mig bedst tilpas og taber mig desuden mest effektivt
*Fokus på fordeling af måltider og mængder over døgnet.
*Højst vin tre gange om måneden.

*Sørge for at komme ud og møde nye mennesker, for hvem jeg hverken er kollega, søster, datter eller bofælle. Jeg starter i aften og håber, det bliver en god oplevelse. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 6. nov 2017, 07:51

ManicNinja skrev:
Stitch skrev:Må man være med her? :genert: . Jeg trænger til at blive holdt lidt i ørerne. Kan ikke alene pt.

Mine mål er:
- drikke 2-3 l. Vand om dagen
- træne cardio min. 3 gange x 20min. om ugen.
- sove min. 5 timer pr. nat
- huske vitaminer etc.
- tabe 2-3 kg


Det kan du tro! Alle er velkomne :)



Tak :) . Det er godt nok hårdt at stå i alene. I hvert fald nogle gange.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 6. nov 2017, 21:18

Jeg nåede 2 gange træning i sidste uge + jeg fik afsluttet min 30 day buttchallenge. Det var nr 5 af 6 så nu er jeg simpelthen gået igennem gang med advanced level 2 i dag. Vildt nok - jeg kan huske da jeg først fik den her app og tjekkede øvelserne til de forskellige niveauer, der tænkte jeg, at det ville jeg aldrig kunne. Dengang regnede jeg bare med at gennemføre de 2 begynder levels - men hey, det går faktisk rigtig godt.
Min vægt sagde 81,9 til morgen - herligt med et tal under 82.
Denne uge bliver udfordrende. Jeg har kæresteaften med god mad og vin onsdag, Mortens aften med familie fredag og koncert med tilhørende 3 retters menu og vin sammen med en veninde lørdag. Det bliver ikke denne uge jeg taber mig, kan jeg godt regne ud.
Men jeg kører de andre 4 dage stramt og håber det kan sørge for at jeg i det mindste ikke tager på.
Og så var jeg til træning i dag, så alt i alt god start på ugen.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. nov 2017, 21:40

Patience skrev:Jeg nåede 2 gange træning i sidste uge + jeg fik afsluttet min 30 day buttchallenge. Det var nr 5 af 6 så nu er jeg simpelthen gået igennem gang med advanced level 2 i dag. Vildt nok - jeg kan huske da jeg først fik den her app og tjekkede øvelserne til de forskellige niveauer, der tænkte jeg, at det ville jeg aldrig kunne. Dengang regnede jeg bare med at gennemføre de 2 begynder levels - men hey, det går faktisk rigtig godt.
Min vægt sagde 81,9 til morgen - herligt med et tal under 82.
Denne uge bliver udfordrende. Jeg har kæresteaften med god mad og vin onsdag, Mortens aften med familie fredag og koncert med tilhørende 3 retters menu og vin sammen med en veninde lørdag. Det bliver ikke denne uge jeg taber mig, kan jeg godt regne ud.
Men jeg kører de andre 4 dage stramt og håber det kan sørge for at jeg i det mindste ikke tager på.
Og så var jeg til træning i dag, så alt i alt god start på ugen.

Hvad hedder den app?
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 6. nov 2017, 21:42

avdotja skrev:
Patience skrev:Jeg nåede 2 gange træning i sidste uge + jeg fik afsluttet min 30 day buttchallenge. Det var nr 5 af 6 så nu er jeg simpelthen gået igennem gang med advanced level 2 i dag. Vildt nok - jeg kan huske da jeg først fik den her app og tjekkede øvelserne til de forskellige niveauer, der tænkte jeg, at det ville jeg aldrig kunne. Dengang regnede jeg bare med at gennemføre de 2 begynder levels - men hey, det går faktisk rigtig godt.
Min vægt sagde 81,9 til morgen - herligt med et tal under 82.
Denne uge bliver udfordrende. Jeg har kæresteaften med god mad og vin onsdag, Mortens aften med familie fredag og koncert med tilhørende 3 retters menu og vin sammen med en veninde lørdag. Det bliver ikke denne uge jeg taber mig, kan jeg godt regne ud.
Men jeg kører de andre 4 dage stramt og håber det kan sørge for at jeg i det mindste ikke tager på.
Og så var jeg til træning i dag, så alt i alt god start på ugen.

Hvad hedder den app?


Den hedder ganske simpelt 30 day butt challenge.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 7. nov 2017, 23:29

Jeg er simpelthen nødt til at tage mig sammen, drømmer om at begynde at prøve at få næste barn til næste sommer efter vi er blevet gift, men før jeg blvier gravid igen vil jeg gerne tabe mig en del. Da jeg ikke vil på kur, men lægge min livsstil om stille og roligt er det ved at være tid til at starte. Så jeg hopper ind her og starter roligt ud :) Jeg har været for god til at drikke kcal, og generelt bare spist for meget og lavet for lidt her i barslen, må erkende at amning øger min sult helt sindssygt, så jeg må virkelig tænke mere over det end normalt.
Mål denne uge:

Kun drikke vand (undtagen lørdag hvor vi får gæster, her er juice tilladt)
Cykle 40 km i alt med baby (kassecykel, dog med el som jeg prøver at begrænse brugen af)
Skære ned på sukker generelt
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"