November 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 8. nov 2017, 04:24

Godmorgen til jer!
B-mennesket var oppe 03:50 :shock: og ankommer nu snart på job. Et voilà - spiste sgu morgenmad (natmad?) hjemmefra. Plejer ikke at magte at spise så tidligt. Meeen det dérsens morgenmad gør altså virkelig underværker for kaloriefordelingen ud over døgnet, har jeg erfaret, så ...

Jeg har ret godt styr på den del. Og jeg skal også nok nå mine to gange træning denne uge. Men gåturen på vej hjem fra job går det i disse dage ikke ret godt med. Selv om jeg helt sikkert er lortetræt i eftermiddag efter kun et par timers søvn i nat, må jeg hellere få ændret på det ...!

God dag til jer alle - håber, det går godt med jeres målsætninger!
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 9. nov 2017, 08:23

Jeg er simpelthen så glad: Fridag i dag og i morgen med tid til både hyg og noget af alt det praktiske, jeg er bagud med.

En morgen, hvor jeg vågnede ved otte-tiden efter en god nats søvn og med god tid til at spise lidt ekstra lækker morgenmad, inden jeg damper på tiltrængt besøg hos frisøren senere. Og så har jeg dylme tabt mig igen. Så lige straks er der røget seks kilo. :dance: Gjorde det altså lidt sjovere at købe nye bukser forleden ...

Kan konstatere, at selv om jeg i går havde oplevelsen af, at jeg åd og åd dagen igennem (fordi jeg var vågen i så mange timer), så gør de mange små måltider og opmærksomheden på, HVAD jeg stopper i kæften virkelig noget godt for mig. Har ikke engang motioneret synderligt.

Små seks kilo lyder måske ikke af meget. Men efter i månedsvis at have kæmpet for de første tre kilo, er dette virkeligt skønt.

Hvordan går det hos jer?
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. nov 2017, 09:20

ManicNinja skrev:Hvordan går det hos jer?

Jeg har endnu ikke fået trænet i den her uge. Jeg gik en tur i mandags, men er blevet forkølet, så energien til træning i FW er der ikke rigtig. Dog har jeg første træning med min nye PT'er på lørdag - og jeg glæder mig helt afsindigt meget!

Madmæssigt går det fint. Igen, pga. forkølelsen, er appetitten ikke så stor, men jeg får da mad hver dag :lol: Humørmæssigt går det også rigtig godt - hvis man følger lidt med i Single-tråden, vil man kunne læse, at jeg den sidste uges tid har skrevet lidt (læs: meget) med en yngre mand, der er ven til en af mine yngre kolleger.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 9. nov 2017, 09:49

Jeg har i den sidste tid, haft lidt svært ved at finde fokus. Motionsmæssigt går jeg mindst 10.000 om dagen, en enkelt løbetur og en gang Zumba om ugen. Jeg tror ikke jeg kan få mere ind af motion her om vinteren.

Madmæssigt svinger det lidt. I weekenden har jeg lidt svært ved at holde mig fra hvidt brød. Jeg har det ikke særligt godt i maven , når jeg gør det og alligevel kan jeg ikke stoppe.

Dog har vægten lige taget et hop ned med 500g, nu har jeg også ligget på det samme i næsten halvanden måned, så jeg håber jeg lige kan få den lidt mere ned, inden der kommer en ny periode med stilstand og inden al julebagning, julefrokoster mm starter.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 9. nov 2017, 10:02

Ally skrev:
ManicNinja skrev:Hvordan går det hos jer?

Jeg har endnu ikke fået trænet i den her uge. Jeg gik en tur i mandags, men er blevet forkølet, så energien til træning i FW er der ikke rigtig. Dog har jeg første træning med min nye PT'er på lørdag - og jeg glæder mig helt afsindigt meget!

Madmæssigt går det fint. Igen, pga. forkølelsen, er appetitten ikke så stor, men jeg får da mad hver dag :lol: Humørmæssigt går det også rigtig godt - hvis man følger lidt med i Single-tråden, vil man kunne læse, at jeg den sidste uges tid har skrevet lidt (læs: meget) med en yngre mand, der er ven til en af mine yngre kolleger.


Jeg har også været nede at vende med forkølelse! Snotter og hoster stadig. Ja, det går ud over træningen! Pisseirriterende!

God fornøjelse med træning og date! :D
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 9. nov 2017, 10:07

Afskylia skrev:Jeg har i den sidste tid, haft lidt svært ved at finde fokus. Motionsmæssigt går jeg mindst 10.000 om dagen, en enkelt løbetur og en gang Zumba om ugen. Jeg tror ikke jeg kan få mere ind af motion her om vinteren.

Madmæssigt svinger det lidt. I weekenden har jeg lidt svært ved at holde mig fra hvidt brød. Jeg har det ikke særligt godt i maven , når jeg gør det og alligevel kan jeg ikke stoppe.

Dog har vægten lige taget et hop ned med 500g, nu har jeg også ligget på det samme i næsten halvanden måned, så jeg håber jeg lige kan få den lidt mere ned, inden der kommer en ny periode med stilstand og inden al julebagning, julefrokoster mm starter.


Kan godt genkende det med, at aktivitetsniveauet om vinteren ikke er helt det samme. Og jeg må indrømme, at jeg synes, 10.000 skridt hver dag lyder flot. Især når du faktisk også får gjort noget derudover. Så kan det godt være, man anbefaler det som standard. Synes stadig, det er pænt.

Jeg har i mange år selv gået nogle kilometer om dagen. Hvor mange skridt det bliver til, aner jeg dog ikke.

Mht det hvide brød kunne du så måske have gavn af at vælge noget ikke heeeelt hvidt? Gør jeg somme tider, hvis brødtrangen (og smør- og pålægstrangen :fløjt: ) bliver for stor. Køber så et halvt brød hos bageren (godt med begrænsning) og bagt på fx fuldkornsdurum. Så får jeg det ikke så skidt i maven og kan ikke æde helt så meget, men har stadig fornemmelsen af lækkert brød ...

Nej, det er stadig ikke sundt. Men føles dog lidt bedre. Om ikke andet så for fordøjelsen.

Tillykke med vægttab - åh, det er så demotiverende, når der bare intet sker!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 9. nov 2017, 10:16

ManicNinja skrev:
Afskylia skrev:Jeg har i den sidste tid, haft lidt svært ved at finde fokus. Motionsmæssigt går jeg mindst 10.000 om dagen, en enkelt løbetur og en gang Zumba om ugen. Jeg tror ikke jeg kan få mere ind af motion her om vinteren.

Madmæssigt svinger det lidt. I weekenden har jeg lidt svært ved at holde mig fra hvidt brød. Jeg har det ikke særligt godt i maven , når jeg gør det og alligevel kan jeg ikke stoppe.

Dog har vægten lige taget et hop ned med 500g, nu har jeg også ligget på det samme i næsten halvanden måned, så jeg håber jeg lige kan få den lidt mere ned, inden der kommer en ny periode med stilstand og inden al julebagning, julefrokoster mm starter.


Kan godt genkende det med, at aktivitetsniveauet om vinteren ikke er helt det samme. Og jeg må indrømme, at jeg synes, 10.000 skridt hver dag lyder flot. Især når du faktisk også får gjort noget derudover. Så kan det godt være, man anbefaler det som standard. Synes stadig, det er pænt.

Jeg har i mange år selv gået nogle kilometer om dagen. Hvor mange skridt det bliver til, aner jeg dog ikke.

Mht det hvide brød kunne du så måske have gavn af at vælge noget ikke heeeelt hvidt? Gør jeg somme tider, hvis brødtrangen (og smør- og pålægstrangen :fløjt: ) bliver for stor. Køber så et halvt brød hos bageren (godt med begrænsning) og bagt på fx fuldkornsdurum. Så får jeg det ikke så skidt i maven og kan ikke æde helt så meget, men har stadig fornemmelsen af lækkert brød ...

Nej, det er stadig ikke sundt. Men føles dog lidt bedre. Om ikke andet så for fordøjelsen.


Smart med et halvt brød :) Jeg bor desværre så lang ude på landet at der laaaangt til en bager :D
Jeg plejer faktisk at bage nogle boller med havregyn til morgenmad i weekenden. I en lang periode har jeg kunne nøjes med en bolle og har taget noget kød og grønt ved siden af. Nu er jeg røget i bollefælden igen og spiser kun boller, med meget smør, syltetøj, nutella.. :gisp: og både lørdag og søndag. Og når morgnen starter "dårligt" så fortæller mit hoved mig at så er dagen "ødelagt" og jeg kan lige så godt bare gå all-in på usunde ting.

Jeg forstå virkelig ikke in logik :forvirret2: Men det er sådan jeg tænker når jeg står i det..
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 9. nov 2017, 12:40

Believe me - den "logak" kæmper jeg selv med nu og da ...

Ah. Ja, vi storbysnuder glemme jo ind imellem lidt, at provinsen findes ... :genert:

Hjemmebagte boller er BARE svære at modstå ... Jeg har givet mig selv brødbageforbud. Også fordi ... man bager jo ikke kun to boller, vel? Og det er ikke agurk, man foretrækker som pålæg, vel? :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Afskylia » 9. nov 2017, 12:53

Det er noget mærkeligt noget med den logik. Jeg har det helt sikkert bedre med mig selv på mange planer, når jeg passer på mig selv og min kost. Både krop og sind. Når jeg nu har det så godt, når jeg skærer kraftigt ned på tomme kulhydrater, hvorfor er det så allegevel så svært at vælge den vej? Jeg forstår det ikke helt..

Jeg bor endnda "kun" en halv times kørsel fra KBH, men en "rigtig" bager, der er alligevel lidt for langt.

Brød og kagebage forbud har jeg også har/haft. Resten af familien er vilde med nybagte boller om morgnen i weekenden og synes ikke de skal trækkes med mit ønske om at kunne lukke mine nye bukser. Jeg bager dog kun 6 af gangen, måske jeg skal skære ned til 5, så er der vitterlig ikke 2 boller til mig..
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 10. nov 2017, 22:06

Her går det... nogenlunde. Jeg havde en helt off dag i går hvor alt bare faldt sammen og resultatet var en dåsecola og chokolade. Men i dag var jeg igen tilbage på sporet, udelukkende drukket vand og har i dag rundet de 40 km som var denne uges mål, så når nok ikke godt stykke over, i morgen får vi gæster så der bliver det højst en tur ned og handle, men søndag overvejer vi at tage på planteskole så der kunne godt blive tilføjet 5-10 km til cyklingen.

Jeg ved godt målet umiddelbart ikke er højt på ugebasis, men det er transport emd min datter, jeg kan ikke tage en lang tur for motionens skyld, så bliver min datter nok temmelig utilfreds, så det er småture hvor vi ellers havde taget bussen. Og så holder jeg fast i at det er hårdere end en normal cykel tiltrods for el'en.

Og hey, der er da også røet 800 g denne uge :banan:
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. nov 2017, 11:25

ManicNinja skrev:Hjemmebagte boller er BARE svære at modstå ... Jeg har givet mig selv brødbageforbud. Også fordi ... man bager jo ikke kun to boller, vel? Og det er ikke agurk, man foretrækker som pålæg, vel? :D

Så sandt, så sandt... :genert:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. nov 2017, 12:31

Mit bekendtskab med min nye PT'er bliver intet mindre end fantastisk - det er jeg ganske enkelt ikke det mindste i tvivl om :rock: Vi mødtes i formiddag til vores første officielle træning. Jeg er der i god tid og når at varme op på crosstraineren, hvorefter han så siger, at vi laver to runder EMOM (Every Minute On the Minute), hvor jeg laver overhead press squat, walking lunges, box jumps, hip thrusters og wall balls efterfulgt af back squat med stang og afslutningsvis træner core.

Det var grænseoverskridende. Ikke alle øvelser, men især box jumps, hvor jeg jo blot skulle hoppe op på en stepbænk, man typisk bruger til step/aerobic. Det kræver øvelse. Wall balls skal jeg også arbejde mere med. Jeg kom igennem to runder og fik i den grad pulsen op. Målet er tre runder.
Med min første PT'er squattede jeg med en kettlebell, for jeg var ikke tryg ved at skulle og ej heller prøve at squatte med en vægtstang. Det skulle jeg så i dag. Det gik rigtig godt og jeg fik masser af ros. Og squattede tre sæt á 10-12 repetitioner. Hold nu op, hvor var jeg stolt af mig selv!
Afslutningsvis viser han mig en øvelse på måtte, hvor jeg skal træne core - og noget, jeg har lovet at huske at få gjort hver dag. Lige som med knibeøvelser :lol:

Til slut blev jeg målt. Lad mig bare sige, at der er noget at arbejde med :genert: Men alt i alt en rigtig god træning. Jeg kan allerede mærke det i benene :love:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 11. nov 2017, 20:30

FEDT, Ally!

Jeg laver som en del af min træning altid serier af trin op og ned på en (høj) stepbænk. Det meste af tiden har jeg 8-12 kg i hænderne. Jeg lover dig: Dagen efter er jeg ikke i tvivl om, jeg har en mås! Så jeg kan snildt forestille mig, at den omgang, du her beskriver, kan mærkes! :D Og dine tre squatsæt med vægtstang - hep! siger jeg bare. :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 11. nov 2017, 21:23

Her går det - vist nok - okay. Vejede mig ikke i morges, fordi jeg stod 2-3 timer tidligere op end ellers og (undskylder for too much info) derfor ikke kunne komme stort på toilettet. Og ganske vist er vejning blevet en helt dagligdags rutine, meeeen der er vel ingen grund til ligefrem at BEDE om et ærgerligt resultat på den måde ... :)

Anyway, jeg holdt fri torsdag og fredag. Torsdag viste det sig, at der pludselig var røget et godt nøk af vægten igen. Hvordan fejrer Ninjaen det? Da med et ordentligt læs sushi og en skøn hvidvin til. :stoned: Halvandet kilo ekstra på vægten fredag morgen - BUM! Venindehygge med burger og fritter fredag eftermiddag har sikkert heller ikke gavnet ...

Men nu kommer det gode: Jeg NØD frådseriet. Uden skyldfølelse. Og jeg har stadig formået at holde fast i at fordele fødeindtaget ud over dagen og ikke springe morgenmad over. Og jeg har kun drukket alkohol én gang. Så frådseriet er afgrænset, hvilket jo ellers har været et problem for mig: Det flød sgu som regel ud - én dags "lovligt" fråds blev til 2 eller 3 eller 4!
Desuden har jeg trænet igennem i går og i dag. I morgen efter job har jeg brug for bare at flade ud - napper sikkert min tre kvarters gåtur på vej hjem fra job, hvor jeg hopper af toget nogle stationer før end jeg behøver: Så får jeg både rørt mig bare en anelse og får frisk luft. Ekstremt vigtigt for mit mentale velbefindende! Men jeg har også brug for, at der somme tider er tid til at sidde stille og bare lave ingenting, når jeg så kommer hjem. Det er lige det med at få plads til det hele.

Mandag aften satser jeg så på at træne igen.

Alt i alt: Jeg holder min målsætning om mindst to gange træning om ugen. Og måltidsfordelingen er der også rimeligt godt styr på - jeg er blevet overrasket over, hvor god jeg er til at hanke op i mig selv, når jeg vågner og er træt på b-menneskemåden og godt liiiige kunne putte lidt længere (hvilket jo intet hjælper på trætheden, ér jo vågnet for filen :D). Måske handler viljestyrken om, at jeg virkelig har kunnet mærke en tydelig forbedring i mit energiniveau dagen igennem, efter at jeg gik over til at spise fire gange om dagen. Faktum er, at jeg IKKE springer over. Og pakker rester fra aftensmad og planlægger mine indkøb bedre. Og spiser fuldkornsrugbrød til frokost ogogog. Jeg er også en mønsterelev, når det kommer til at spise fed, D-vitaminholdig fisk og drikke masser af vand, og så æder jeg ingen søde sager, selv om folk FRÅDER slik og kage og drikker litervis af sodavand omkring mig på mit arbejde. :8:

I den kommende tid vil jeg prøve at have mere fokus på gåturene på vej til eller fra job. Fordi mine arbejdstider er blandede, er det ikke bare ren rutine, men skal planlægges lidt ... Det dér frisk luft og ISÆR dagslys er altså et koncept, der holder. Hvis jeg kunne få sneget mig bare en halv time tidligere af sted, når jeg skal på aftenvagt, og det er godt vejr ... Uh, dét ville altså være lækkert! Og når jeg ikke træner oftere, end jeg gør - ja, så SKAL der traves!

Et andet nyt mål er at holde fokus på de arbejdsopgaver og -processer, jeg lykkes bedre/godt med på job. Hvis jeg konstant fokuserer på, hvad der er svært, og at jeg ikke selv synes, jeg er hurtig nok til at opøve rutine og systemforståelse, så bliver det hele sgu for surt og hårdt og drænende, og så kan jeg slet ikke holde motivationen i alt det, jeg gerne vil = Så har vi da FØRST balladen. Forleden fik jeg faktisk efter at være blevet kørt igennem halvanden times intensiv systemtræning (det havde jeg selv bedt om) den besked fra meget erfaren kollega, som testede mig, at: "Du kan jo dine ting, Ninja! Det har du lige vist fuldt ud den sidste halvanden time. Nu skal du bare selv TRO på, du kan! Vi andre ved godt, at du kan".

Så nu begynder jeg måske også selv at turde tro bare en lillebitte smule på det. Og den gejst skulle jeg da gerne kunne "låne af", når vægtprojektet er drøjt. Ligesom jeg låner af gejsten fra vellykket træning til at overkomme, når jeg synes, jeg kikser visse opgaver på arbejde. Jeg er begyndt at skrive små post-its til mig selv på job, hver gang noget, der før var svært, lykkes for mig eller går hurtigere. Det er faktisk rigtigt skønt at se stakken af små, gule sedler vokse ...

Så vidt afrapportering fra mig.
//Ninjaen out for now :)
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: November 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 12. nov 2017, 17:34

Den indeværende uge er såmænd gået fint; dog præget af træthed og forkølelse, hvorfor træningen ikke blev til så meget. To gåture og en PT-træning, men jeg satser på, at det bliver bedre i den kommende uge.

Her til aften har jeg mailet med PT'eren. Det vil, for os begge, gøre det hele nemmere, at vi har nogle faste dage, hvor vi træner sammen. Så - den næste måned skal vi ses minimum to gange om ugen.

Næste uges mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Mindst 2 x træning i FW - evt. svømning og gåture
- Huske fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Minimere sukker
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"