December 2017 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

December 2017 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 1. dec 2017, 06:28

Her er tråden for december 2017 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 16:39

Jeg vil gerne strammes en smule op inden nytårskjolen skal på, mest pga. bare arme og ben, og jeg er blevet vinterramt i træningen. Jeg skal bare lige finde motivationen. Mon det hjælper at hænge kjolen uden på skabet, så jeg skal se på den, hver gang jeg ikke gider? :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 1. dec 2017, 19:19

Jeg skal nok ud og prøve brudekjole i januar :panik: Så jeg tænker det kunne være rart hvis der røg 2 kg i december :) Mit vægttab har egentlig ikke været pga bryllup, men at jeg gerne vil veje mindre før jeg bliver gravid igen, men nu hvor kjoleprøvning nærmer sig synes jeg alligevel godt jeg også vil smide lidt for den skyld :genert: I november røg der 3,8 kg :banan: Men realistisk spiser man jo liiiidt mere i december så tænker jeg smider lidt for meget de første uger så der ikke sker noget ved at tage lidt på over jul/nytår.

Jeg har en chokoladejulekalender, og målet er at jeg ikke spiser andet usundt end den i hverdagene, søndag spiser jeg en portion risalamande til juletamtam og ellers kører jeg den første uge uden sukker udover kalenderen :) Og så skal jeg virkelig hanke op i mig selv og KUN drikke vand den kommende uge :)
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 19:47

godtnavn skrev:Jeg skal nok ud og prøve brudekjole i januar :panik: Så jeg tænker det kunne være rart hvis der røg 2 kg i december :) Mit vægttab har egentlig ikke været pga bryllup, men at jeg gerne vil veje mindre før jeg bliver gravid igen, men nu hvor kjoleprøvning nærmer sig synes jeg alligevel godt jeg også vil smide lidt for den skyld :genert: I november røg der 3,8 kg :banan: Men realistisk spiser man jo liiiidt mere i december så tænker jeg smider lidt for meget de første uger så der ikke sker noget ved at tage lidt på over jul/nytår.

Jeg har en chokoladejulekalender, og målet er at jeg ikke spiser andet usundt end den i hverdagene, søndag spiser jeg en portion risalamande til juletamtam og ellers kører jeg den første uge uden sukker udover kalenderen :) Og så skal jeg virkelig hanke op i mig selv og KUN drikke vand den kommende uge :)


Uhh, spændende! Jeg er sikker på, du kommer til at se brandgodt ud i kjolen :engel: Jeg hepper på din decemberviljestyrke :pompom:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Zonta » 2. dec 2017, 07:02

Jeg vil i den næste uges tid gerne vælge sundhed først - forstået på den måde, at hvis jeg er tørstig, så drikker jeg vand. Hvis jeg er sulten (ved siden af hovedmåltiderne) må jeg tage et stykke rugbrød, en gulerod eller sådan noget. Helst ikke noget usundt. Og så skal jeg prøve på om jeg ikke kun kan drikke vand. Jeg har et alt for stort forbrug af sodavand (og andre usunde sager) og det gør så også, at jeg vejer ca. 30 kg for meget.

Jeg skal i en brudekjole til april og jeg vil så gerne af med lidt af mit mave- og rygfedt inden da. Bedre sent end aldrig, ikke? Haha.

Dagen i dag starter godt - havregrød til morgenmad og træning her kl. 9 :D
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 2. dec 2017, 11:14

Mandag skal jeg svømme, for første gang i næsten et år :banan: Kæresten tager baby til babysvømning og imens svømmer jeg baner, det bliver så godt! Og hårdt!
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. dec 2017, 11:18

Glædelig 1. søndag i advent :jule:

Min skønne PT'er og jeg trænede overkrop i går. Det kan mærkes i dag :love: Jeg bryder grænser med ham - altså, han beder mig lave øvelser, der for mig er grænseoverskridende og hvor jeg ikke helt tror på mig selv, men hans smil, tilgang til træning, humor og motiverende adfærd er en kæmpe støtte og hjælp - og jeg bryder grænserne. I går var det baby box jumps - på en stepbænk. Og jeg dødløftede (også) 60 kg. i går! (Og nej, han er ikke single, men stadig skøn - og det siger jeg til ham. Der er super god kemi mellem os, og jeg glæder mig altid til træning med ham)

Ugen har været rigtig god. Undervisning, kursus med to kolleger (og Ally blev lidt tipsy pga. vin og Breezers <--- #UngMedDeUnge), julefrokost på arbejdet (men kun to genstande, da jeg kørte hjem), træning med PT'eren og kvalitetstid med mine to yndlingspiger. Madmæssigt har det været fint; svært at veje maden i forbindelse med kursus, men ellers har jeg vejet og logget maden. For en periode er det fint, så jeg lige får fokus på mængderne.

Jeg er netop blevet færdig med at gøre rent og har også snart vasket en masse tøj. Senere får jeg også fornøjelsen af at smøre madpakker til pigerne, da jeg har dem indtil i morgen tidlig og dermed kan aflevere dem i skolen.

Mål for ugen
- Drikke vand
- Neglepleje
- 2 x træning med PT'er - og gerne 1 x træning selv
- Evt. svømning
- Fiskeolie, multivitamin og kreatin
- Logge mad på app
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 4. dec 2017, 20:27

Fik svømmet 800 meter i dag, ikke prangende, men dog lidt :) Jeg plejede at svømme 1-1½ km, men det er et år siden sidst, så tænker det er en fin og rolig start :)
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 5. dec 2017, 18:43

I morges trænede jeg med PT'eren. 'Amen altså, jeg er vild med ham. Der er så skøn kemi mellem os - og han motiverer mig hver gang, vi træner sammen. Jeg bryder grænser og kan mere end jeg troede var muligt. Dét er sgu herligt!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 5. dec 2017, 21:18

De sidste dage er ikke gået helt super :( Jeg overvejer at snydeveje mig i morgen (vejer mig normalt kun fredag) for at jeg kan føle der kommer resultat, altså så jeg kan se hvor slemt det står til nu og arbejde ud fra det, hvis det giver mening? Jeg har drukket en dåse cola og har udover svømnignen ikke været så aktiv som normalt, har fordybet mig i eksamenslæsning og min datter sover dårligt så min søvn er lort, hvilket jo påvirker mit energiniveau om dagen.
Håber ikke det er så slemt som jeg frygter!
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 8. dec 2017, 11:04

Jeg troede det gik af lort, men her er røget 1,2 kg :banan: Så nu er jeg på 5 kg på 1½ måned! Meeen lige så glad jeg er for resultatet lige så skuffet er jeg over min rygrad denne uge, jeg må stramme op og stoppe det der sukker!
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 9. dec 2017, 09:03

Forleden havde jeg en aftale med PT'eren, som jeg havde set frem til, men jeg brændte ham af, da jeg havde set forkert på tidspunktet, og som plaster på såret, lovede jeg, at jeg ville medbringe hjemmebagt kage til vores næste aftale. Dét var han helt med på :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 10. dec 2017, 15:40

Det har været en rigtig god uge. Lettere hektisk pga. eksamensforberedelse m.m., men der har stadig været fokus på træning og maden, hvilket gør mig super glad :D

Denne uges mål
- Drikke vand Tjek!
- Neglepleje Nej
- 2 x træning med PT'er - og gerne 1 x træning selv Idet jeg brændte ham af i torsdags, blev det kun til 1 x træning med PT'er. Til gengæld har jeg selv trænet 3 gange.
- Evt. svømning Tjek! 28 baner brystsvømning og leg i varmtvandsbassinet med pigerne.
- Fiskeolie, multivitamin og kreatin Tjek!
- Logge mad på app Tjek!

***

Den kommende uge står på undervisning, 2 x censur, træning, kvalitetstid med pigerne og en dinner-date med to kollega-veninder.

Nye mål (der er færre mål for den kommende uge, men jeg tænker, at vand og vitaminpiller er blevet så indgroede vaner, at jeg ikke behøver dem som mål)
- Mindst 2 x træning
- Evt. svømning
- Logge mad på app
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 15. dec 2017, 10:01

+2,1 kg :shock:

Altså vidste godt ugen ikke har været hlt optimal, men så slem har den dog heller ikke været, tilskriver en del af det væske i forbindelse med kommende mens her en af dagene.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 17. dec 2017, 16:12

Ally skrev:Nye mål (der er færre mål for den kommende uge, men jeg tænker, at vand og vitaminpiller er blevet så indgroede vaner, at jeg ikke behøver dem som mål)
- Mindst 2 x træning
- Evt. svømning
- Logge mad på app


Ovennævnte blev ikke holdt. I hvert fald ikke så meget som jeg havde ønsket :genert: Det blev kun til 1 x træning og 1 x gåtur. Det der med at logge mad gik heller ikke helt efter hensigten. Jeg fik endda en besked fra min PT'er om, at jeg skulle blive ved med at logge maden på app'en og huske de grove grøntsager i den kommende uge.

De næste tre uger er det planen, at PT'eren og jeg skal træne sammen to gange om ugen - og derefter en gang ugentligt. Jeg spænder balderne fra i morgen. Det nytter ganske enkelt ikke, at jeg træner med fokus på vægttab og større muskler, hvis jeg ikke fokuserer på kosten. The story of my life :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"