abcd skrev:MellowGorilla skrev:abcd skrev:MellowGorilla skrev:Hvorfor ikke være ærlig?
Hun ved godt at han lyver, hvilket kan gøre (hvis hun i forvejen er lidt usikker) at hun ikke er sikker på hvad hun så ellers kan stole på han siger.
Nu mente jeg dog primært ifht skænderiet. Hvis den ene part tænker i et skænderi, at det her gider jeg ikke, hvis det fortsætter vil jeg skilles. Det kan godt være det bare er et sekunds tanke, men ved ikke at sige det, fratager man partneren og forholdet den chance der er for at ændre på det. Så fortsætter det samme mønster, så tanken slår ned igen og igen og igen, indtil man bliver skilt. I stedet for at sige det højt og gøre noget ved det.
Det må man også gerne gøre. Min pointe var bare at det ikke er moralsk forkert at holde den slags for sig selv hvis man ikke mener det har nogen væsentlighed for parforholdet.
Og min pointe er at det har en væsentlig påvirkning på forholdet.
At manden får en faderskabstest? Nej, det har ingen påvirkning overhovedet, det ændrer intet på hvordan manden føler eller agerer i parforholdet, og derfor påvirker det ikke kvinden.
At man skjuler en faderskabstest, skjuler tanker om skilsmisse, lyver for sin partner om ubetydelige ting, udfører og skjuler utroskab er altsammen noget der vil påvirke tilliden og trygheden i et parforhold.