Høj/lav, hot or not

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Ville du date en der er betydeligt højere/lavere end dig selv?

Mand : Ja. Små eller store, alle fisk er gode.
19
19%
Mand : Kun lavere.
2
2%
Mand : Kun højere.
0
Ingen stemmer
Mand : Nej, kun omk. samme højde.
5
5%
Kvinde : Ja. Store eller lille, jeg har en bred smag.
35
35%
Kvinde : Kun lavere.
1
1%
Kvinde : Kun højere.
32
32%
Kvinde : Nej, kun omk. samme højde.
5
5%
 
Afgivne stemmer: 99
Sommeren
Indlæg: 96
Tilmeldt: 10. mar 2020, 19:14
Kort karma: 5
Likede indlæg: 101

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Sommeren » 4. maj 2024, 15:27

Jeg er 166, min x er lige godt 2 meter og jeg har idag spist frokost med en sød mand der er 160 tror jeg. For mig betyder det absolut ingenting med højden. Men breden gør til gengæld. Jeg kan slet ikke forestille mig en slank/tynd person være attraktiv ;-)
0
libertá
Indlæg: 886
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 359

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf libertá » 15. maj 2024, 09:46

Det er interessant, at næsten halvdelen af kvinderne, der har svaret, foretrækker mænd, der er højere end dem selv. Svarene viser også, at kvinder igen igen er mere kræsne end mænd. Hvor mænd tager stort set alle typer, har kvinder typisk meget mere snævre idealer.

Det synes jeg er lidt spøjst, når kvinderne på den ene side vil have fuld ligestilling, men alligevel selv ikke ser sig som ligeværdige med mænd, da de jo åbenbart godt kan lide at manden er både større og stærkere end hun selv er. Hvad er problemet i, hvis manden er lavere? Er det fordi kvinden er bange for ikke at være den underdanige "lillepige-agtige" person i forholdet eller er det fordi, hun er usikker og bange af sig og derfor vil have en stor stærk mand til at beskytte sig. Eller andet?

Eller handler det om stereotyper, som folk har svært ved at se bort fra? Vi ser nemlig nogle af de samme stereotyper i homomiljøet, hvor den aktive fyr forventes at være stor og stærk og have en stor svaber, mens den passive fyr gerne forventes at være (ung) lille og fiks og ikke for stor i kroppen. Jeg har altid syntes, at disse stereotyper var fjollede. Men mange dyrker dem alligevel.

Jeg selv har en meget bred smag og kan være sammen med folk uanset om de er halvanden eller to meter høje, men okay, jeg er også ret gennemsnitlig af højde. Måske ville jeg have haft en anden opfattelse hvis jeg selv enten havde været meget høj eller meget lav. Vægtmæssigt er jeg også fleksibel, da jeg tager lige fra tyk til tynd.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 09:51

libertá skrev:Det er interessant, at næsten halvdelen af kvinderne, der har svaret, foretrækker mænd, der er højere end dem selv. Svarene viser også, at kvinder igen igen er mere kræsne end mænd. Hvor mænd tager stort set alle typer, har kvinder typisk meget mere snævre idealer.

Det synes jeg er lidt spøjst, når kvinderne på den ene side vil have fuld ligestilling, men alligevel selv ikke ser sig som ligeværdige med mænd, da de jo åbenbart godt kan lide at manden er både større og stærkere end hun selv er. Hvad er problemet i, hvis manden er lavere? Er det fordi kvinden er bange for ikke at være den underdanige "lillepige-agtige" person i forholdet eller er det fordi, hun er usikker og bange af sig og derfor vil have en stor stærk mand til at beskytte sig. Eller andet?

Eller handler det om stereotyper, som folk har svært ved at se bort fra? Vi ser nemlig nogle af de samme stereotyper i homomiljøet, hvor den aktive fyr forventes at være stor og stærk og have en stor svaber, mens den passive fyr gerne forventes at være (ung) lille og fiks og ikke for stor i kroppen. Jeg har altid syntes, at disse stereotyper var fjollede. Men mange dyrker dem alligevel.

Jeg selv har en meget bred smag og kan være sammen med folk uanset om de er halvanden eller to meter høje, men okay, jeg er også ret gennemsnitlig af højde. Måske ville jeg have haft en anden opfattelse hvis jeg selv enten havde været meget høj eller meget lav. Vægtmæssigt er jeg også fleksibel, da jeg tager lige fra tyk til tynd.

Det er jo svært at styre, hvad man er tiltrukket af. Jeg føler mig stor og klodset sammen med lave mænd, fordi jeg selv er en høj og stor kvinde. Jeg bliver ikke tiltrukket af dem, når de er mindre end mig. Det er sgu lidt svært at ændre på, men måske ville det ændres over tid, hvis kønsrollerne opblødes. Jeg ved det ikke.
2
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 09:57

Ata skrev:Det er jo svært at styre, hvad man er tiltrukket af. Jeg føler mig stor og klodset sammen med lave mænd, fordi jeg selv er en høj og stor kvinde. Jeg bliver ikke tiltrukket af dem, når de er mindre end mig. Det er sgu lidt svært at ændre på, men måske ville det ændres over tid, hvis kønsrollerne opblødes. Jeg ved det ikke.


Jeg er enig. Men finder det ironisk når kvinder så finder det overfladisk når mænd foretrækker slanke kvinder.

Når en kvinde tager på i et forhold, er det ligesom hvis en mand vokser nedad. .
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1315
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4356

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Galoldriel » 15. maj 2024, 10:04

Jeg har været forelsket i mænd, der var højere end mig og mænd, der var cirka samme højde. Det er en mands personlighed, intelligens og humor, der er det første, jeg lægger mærke til, og som er afgørende for, om jeg overvejer at være sammen med ham. Min smag i mænd er meget bred, når det gælder udseendet, men jeg er meget selektiv hvad hans karakter angår.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 10:05

abcd skrev:
Ata skrev:Det er jo svært at styre, hvad man er tiltrukket af. Jeg føler mig stor og klodset sammen med lave mænd, fordi jeg selv er en høj og stor kvinde. Jeg bliver ikke tiltrukket af dem, når de er mindre end mig. Det er sgu lidt svært at ændre på, men måske ville det ændres over tid, hvis kønsrollerne opblødes. Jeg ved det ikke.


Jeg er enig. Men finder det ironisk når kvinder så finder det overfladisk når mænd foretrækker slanke kvinder.

Når en kvinde tager på i et forhold, er det ligesom hvis en mand vokser nedad. .

Jeg synes det er fair nok at have præferencer. Men hvis man forventer at hun ligner en på 17 og vejer 58 kg resten af livet, så virker det ude af trit med realiteterne. Hvis ens præferencer er meget specifikke, så må man nok tage konsekvensen og forlade forholdet. Synes ikke det kan pålægges den anden at holde et meget specifikt udseende. Omvendt kan man ikke tvinge nogen til at tænde på noget de ikke tænder på. Jeg ville dog forvente at udseende måske betød mindre i et langvarigt forhold. Min mand vejer da 15 kg mere end han gjorde dengang og har mistet håret, og det er cirka det mindst betydningsfulde for min tiltrækning. Men jeg er med på at andres lyst kan fungere anderledes.
0
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 10:12

Ata skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Det er jo svært at styre, hvad man er tiltrukket af. Jeg føler mig stor og klodset sammen med lave mænd, fordi jeg selv er en høj og stor kvinde. Jeg bliver ikke tiltrukket af dem, når de er mindre end mig. Det er sgu lidt svært at ændre på, men måske ville det ændres over tid, hvis kønsrollerne opblødes. Jeg ved det ikke.


Jeg er enig. Men finder det ironisk når kvinder så finder det overfladisk når mænd foretrækker slanke kvinder.

Når en kvinde tager på i et forhold, er det ligesom hvis en mand vokser nedad. .

Jeg synes det er fair nok at have præferencer. Men hvis man forventer at hun ligner en på 17 og vejer 58 kg resten af livet, så virker det ude af trit med realiteterne. Hvis ens præferencer er meget specifikke, så må man nok tage konsekvensen og forlade forholdet. Synes ikke det kan pålægges den anden at holde et meget specifikt udseende. Omvendt kan man ikke tvinge nogen til at tænde på noget de ikke tænder på. Jeg ville dog forvente at udseende måske betød mindre i et langvarigt forhold. Min mand vejer da 15 kg mere end han gjorde dengang og har mistet håret, og det er cirka det mindst betydningsfulde for min tiltrækning. Men jeg er med på at andres lyst kan fungere anderledes.


Man kan selvfølgelig ikke ligne en på 17. Men man kan godt holde vægten, det er ikke ude af trit med nogen realiteter.

Hvordan ville du have det med hvis din mand i morgen var 10 cm. lavere end dig, og du resten af livet skulle føle dig stor og klodset? Overvægt kan på tilsvarende vis være en irrtitation for nogle.
3
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 958

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Jydepigen » 15. maj 2024, 10:24

Jeg er stemt - højere end mig. Men det er ikke fordi at det er et 100% krav.
Føler mig typisk tiltrukket af højere mænd. Jeg er selv 174 og kraftig bygget, og vil gerne føle mig som den "lille".
Men jeg har mandelige venner som er omkring min højde eller lidt mindre og pisse søde og dem ville jeg ikke have noget imod at date.
Det handler i sidste ende om hvilken følelse jeg har sammen med personen.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 13:26

abcd skrev:
Ata skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Det er jo svært at styre, hvad man er tiltrukket af. Jeg føler mig stor og klodset sammen med lave mænd, fordi jeg selv er en høj og stor kvinde. Jeg bliver ikke tiltrukket af dem, når de er mindre end mig. Det er sgu lidt svært at ændre på, men måske ville det ændres over tid, hvis kønsrollerne opblødes. Jeg ved det ikke.


Jeg er enig. Men finder det ironisk når kvinder så finder det overfladisk når mænd foretrækker slanke kvinder.

Når en kvinde tager på i et forhold, er det ligesom hvis en mand vokser nedad. .

Jeg synes det er fair nok at have præferencer. Men hvis man forventer at hun ligner en på 17 og vejer 58 kg resten af livet, så virker det ude af trit med realiteterne. Hvis ens præferencer er meget specifikke, så må man nok tage konsekvensen og forlade forholdet. Synes ikke det kan pålægges den anden at holde et meget specifikt udseende. Omvendt kan man ikke tvinge nogen til at tænde på noget de ikke tænder på. Jeg ville dog forvente at udseende måske betød mindre i et langvarigt forhold. Min mand vejer da 15 kg mere end han gjorde dengang og har mistet håret, og det er cirka det mindst betydningsfulde for min tiltrækning. Men jeg er med på at andres lyst kan fungere anderledes.


Man kan selvfølgelig ikke ligne en på 17. Men man kan godt holde vægten, det er ikke ude af trit med nogen realiteter.

Hvordan ville du have det med hvis din mand i morgen var 10 cm. lavere end dig, og du resten af livet skulle føle dig stor og klodset? Overvægt kan på tilsvarende vis være en irrtitation for nogle.

Ja, det kan man jo sagtens. Især hvis man aldrig bliver gravid, går i overgangsalder eller i det hele taget har en kvindelig kropsfordeling af muskler og fedt.
Især tænker jeg at en 2 m høj mand i god form må være særlig kompetent til at udtale sig om dette.
4
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 13:38

Ata skrev:Ja, det kan man jo sagtens. Især hvis man aldrig bliver gravid, går i overgangsalder eller i det hele taget har en kvindelig kropsfordeling af muskler og fedt.
Især tænker jeg at en 2 m høj mand i god form må være særlig kompetent til at udtale sig om dette.


Haha - det lyder godt nok hårdt at være dig...

Jeg påpegede blot det ironiske i at halvdelen af kvinder foretrækker høje mænd, men at når mænd siger at de foretrækker slanke kvinder, bliver de slagtet. Jeg fastholder at det er ironisk. Især fordi højde kan man ikke ændre på. Det kan man med kropsvægt. Også selv om man har født, og har en kvindes kropsfordeling, og man er gået i overgangsalderen, og hvilke 17 andre ting der ellers er i vejen.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 13:46

abcd skrev:
Ata skrev:Ja, det kan man jo sagtens. Især hvis man aldrig bliver gravid, går i overgangsalder eller i det hele taget har en kvindelig kropsfordeling af muskler og fedt.
Især tænker jeg at en 2 m høj mand i god form må være særlig kompetent til at udtale sig om dette.


Haha - det lyder godt nok hårdt at være dig...

Jeg påpegede blot det ironiske i at halvdelen af kvinder foretrækker høje mænd, men at når mænd siger at de foretrækker slanke kvinder, bliver de slagtet. Jeg fastholder at det er ironisk. Især fordi højde kan man ikke ændre på. Det kan man med kropsvægt. Også selv om man har født, og har en kvindes kropsfordeling, og man er gået i overgangsalderen, og hvilke 17 andre ting der ellers er i vejen.

Man kan også sige at højden netop ikke kan ændres og du derfor har valgt en partner, hvor dette parameter var givet. Hvorimod at vægt netop kan ændre sig og for de fleste mennesker gør det gennem livet. Så det ville være mærkeligt at antage at den faktor var konstant.

Når det er sagt, så fair nok hvis man ikke tænder på sin kones ekstra kilo. Man er jo altid fri til at tage sit gode tøj og gå.
2
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 13:50

Ata skrev:Man kan også sige at højden netop ikke kan ændres og du derfor har valgt en partner, hvor dette parameter var givet. Hvorimod at vægt netop kan ændre sig og for de fleste mennesker gør det gennem livet. Så det ville være mærkeligt at antage at den faktor var konstant.


Du illustrerer meget godt den ironi jeg påpeger. Du vil filtrere mænd på den overfladiske parameter højde, og det er okay fordi den tilfældigvis er fast igennem livet. Men på en parameter som påvirker dig, har din mand fandeme bare at synes du er lige så lækker som du altid har været, ellers er han et overfladisk røvhul.

Det er så kvindeligt som det kan blive, og præcis hvad jeg forventede.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 14:05

abcd skrev:
Ata skrev:Man kan også sige at højden netop ikke kan ændres og du derfor har valgt en partner, hvor dette parameter var givet. Hvorimod at vægt netop kan ændre sig og for de fleste mennesker gør det gennem livet. Så det ville være mærkeligt at antage at den faktor var konstant.


Du illustrerer meget godt den ironi jeg påpeger. Du vil filtrere mænd på den overfladiske parameter højde, og det er okay fordi den tilfældigvis er fast igennem livet. Men på en parameter som påvirker dig, har din mand fandeme bare at synes du er lige så lækker som du altid har været, ellers er han et overfladisk røvhul.

Det er så kvindeligt som det kan blive, og præcis hvad jeg forventede.

Hvor siger jeg det? Jeg siger at det er fair, hvis han vil gå, fordi jeg vejer de ekstra kilo?
0
abcd
Indlæg: 6432
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 296
Likede indlæg: 10539

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf abcd » 15. maj 2024, 14:14

Ata skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Man kan også sige at højden netop ikke kan ændres og du derfor har valgt en partner, hvor dette parameter var givet. Hvorimod at vægt netop kan ændre sig og for de fleste mennesker gør det gennem livet. Så det ville være mærkeligt at antage at den faktor var konstant.


Du illustrerer meget godt den ironi jeg påpeger. Du vil filtrere mænd på den overfladiske parameter højde, og det er okay fordi den tilfældigvis er fast igennem livet. Men på en parameter som påvirker dig, har din mand fandeme bare at synes du er lige så lækker som du altid har været, ellers er han et overfladisk røvhul.

Det er så kvindeligt som det kan blive, og præcis hvad jeg forventede.

Hvor siger jeg det? Jeg siger at det er fair, hvis han vil gå, fordi jeg vejer de ekstra kilo?


Jeg læser imellem linjerne at du nok ville blive en smule fornærmet hvis din mand kom og sagde at han var træt af at du vejer mere end for 20 år siden. Du argumenterer for at det er mærkeligt at antage at vægten er konstant, og du får det til nærmest at lyde som om det er umuligt for kvinder at holde vægten, med graviditet og overgangsalder og kvindekroppe og måske også den minimumskvote af dårlige undskyldninger man skal overholde.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 771
Likede indlæg: 15300

Re: Høj/lav, hot or not

Indlægaf Ata » 15. maj 2024, 14:29

abcd skrev:
Ata skrev:
abcd skrev:
Ata skrev:Man kan også sige at højden netop ikke kan ændres og du derfor har valgt en partner, hvor dette parameter var givet. Hvorimod at vægt netop kan ændre sig og for de fleste mennesker gør det gennem livet. Så det ville være mærkeligt at antage at den faktor var konstant.


Du illustrerer meget godt den ironi jeg påpeger. Du vil filtrere mænd på den overfladiske parameter højde, og det er okay fordi den tilfældigvis er fast igennem livet. Men på en parameter som påvirker dig, har din mand fandeme bare at synes du er lige så lækker som du altid har været, ellers er han et overfladisk røvhul.

Det er så kvindeligt som det kan blive, og præcis hvad jeg forventede.

Hvor siger jeg det? Jeg siger at det er fair, hvis han vil gå, fordi jeg vejer de ekstra kilo?


Jeg læser imellem linjerne at du nok ville blive en smule fornærmet hvis din mand kom og sagde at han var træt af at du vejer mere end for 20 år siden. Du argumenterer for at det er mærkeligt at antage at vægten er konstant, og du får det til nærmest at lyde som om det er umuligt for kvinder at holde vægten, med graviditet og overgangsalder og kvindekroppe og måske også den minimumskvote af dårlige undskyldninger man skal overholde.

Det er sgu unægteligt også sværere at overholde vægten end højden. Så i det perspektiv giver det mening at forvente en vis elastik. Og hvis det var så nemt som du påstår at holde vægten, så er det da sjovt, at de fleste kvinder vejer 10-20 kg mere som 50-årige end som 20- årige. Men det er måske for at vise deres stakkels mand hvor ligeglad de er med ham…?
0

Tilbage til "Forhold og sex"