Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46131

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 19. apr 2018, 09:38

Krølle skrev:
LadyFox skrev:
Krølle skrev:...og så går jeg og freaker lidt ved tanken om, hvorvidt eks kunne finde på at lure herinde :tie:

Der er intet forkert i, hvad jeg tænker, men jeg sidder alligevel tilbage med dårlig samvittighed, hvilket jo er åndssvagt. Det handler nok om, at I får tankerne uden filter, fordi jeg regner med at være beskyttet pg tryg. Opsøger han aktivt debatten for at lure, har han overtrådt alle grænser for privatliv og fortjener måske at se, hvad han finder. Der er jo intet forkert i det; jeg ER jo ikke forpligtet, og han ved ved gud godt, at jeg ikke har planer om at gå i kloster.


Det freakede også mig i starten da jeg var blevet single, ikke at jeg egentlig rationelt kunne forstille mig at det var noget han kunne finde på, for han har altid haft fin respekt for mit privatliv. Men han var så ked af det, og man ved jo aldrig hvad folk kan finde på når de er i sine følelsers vold, og jeg var så videre, og jeg havde sex med en anden og fik følelser og den der samvittighed var bare så meget en sort sky over mit hoved. Kiggede og fandt han noget ville jeg blive slide sur, og han ville blive mere såret og jeg ville få endnu mere dårlig samvittighed.

Det er sådan nogle røv-nederen tanker at have! Og de er fandens svære at slippe igen.

Jeg er kommet over de tanker. Nu spekulerer jeg i om ham jeg ser lidt nu kunne finde på at kigge -'selv om han ikke ved hvad jeg hedder, men jeg er heller ikke så svær at gennemskue - og derfor gider jeg heller ikke rigtig skrive så meget om mine tanker om det. Og det er så dumt, for rationelt set så tror jeg virkelig ikke på at han ville gide det.

Min manglende anonymitet har aldrig været et issue for mig før :stoned:


Jeg har simpelthen besluttet at være ligeglad. Han bør virkelig ikke lure, og jeg tror heller ikke, han kunne finde på det, men hvis han gør, må han selv rode med resultatet. Herinde er mit fristed, og det skal det blive ved md at være. Hell, jeg skriver ting til jer, som jeg ikke engang ville fortælle nogen ude i den virkelige verden - det skulle da lige vær undtaget debattører, der jo i forvejen ville vide det herfra :-D

Mht anonymitet herinde gik jeg meget op i det de første år, men så dokumenterede Wizze, at man kunne finde mig uanset mine krumspring. Derfor gav jeg ligesom op og accepterede, at folk kunne finde mig og brug privat info på en nederen måde, hvis de ville. Dem om det. Det har faktisk givet en ro at tænke på det på den måde, så indtil nu har jeg ikke overvejet selvcensur.

Speaking of manglende censur; jeg er glad. Sådan glad-glad. Jeg har nemlig lige fået aftale til underskrift vedr. lejlighed og har så umanerligt mange fine tilbud om hjælp ifm ombygningen, at jeg slet ikke forstår det. Good people :lun:


Du skal da også bare være ligeglad. Det nytter jo heller ikke begrænse sig på grund af noget der måske kunne ske. Slet ikke når det er noget så værdifuldt som at dele op og nedture med Debatten. Det siger jeg også til mig selv.

Jeg holdt mig også meget anonym i starten af min debatkarriere - i en hel del år faktisk. Men det er bare hyggeligere når man også kan dele ting man kan genkendes på synes jeg, så som billeder fra ens hverdag.

Hvornår kan du overtage den lejlighed der? Selvom min drømmefremtid er på Vesterbro så er det svært ikke at være lidt misundelig.
0
...
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 19. apr 2018, 09:42

Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 19. apr 2018, 09:54

LadyFox skrev:
Krølle skrev:
LadyFox skrev:
Krølle skrev:...og så går jeg og freaker lidt ved tanken om, hvorvidt eks kunne finde på at lure herinde :tie:

Der er intet forkert i, hvad jeg tænker, men jeg sidder alligevel tilbage med dårlig samvittighed, hvilket jo er åndssvagt. Det handler nok om, at I får tankerne uden filter, fordi jeg regner med at være beskyttet pg tryg. Opsøger han aktivt debatten for at lure, har han overtrådt alle grænser for privatliv og fortjener måske at se, hvad han finder. Der er jo intet forkert i det; jeg ER jo ikke forpligtet, og han ved ved gud godt, at jeg ikke har planer om at gå i kloster.


Det freakede også mig i starten da jeg var blevet single, ikke at jeg egentlig rationelt kunne forstille mig at det var noget han kunne finde på, for han har altid haft fin respekt for mit privatliv. Men han var så ked af det, og man ved jo aldrig hvad folk kan finde på når de er i sine følelsers vold, og jeg var så videre, og jeg havde sex med en anden og fik følelser og den der samvittighed var bare så meget en sort sky over mit hoved. Kiggede og fandt han noget ville jeg blive slide sur, og han ville blive mere såret og jeg ville få endnu mere dårlig samvittighed.

Det er sådan nogle røv-nederen tanker at have! Og de er fandens svære at slippe igen.

Jeg er kommet over de tanker. Nu spekulerer jeg i om ham jeg ser lidt nu kunne finde på at kigge -'selv om han ikke ved hvad jeg hedder, men jeg er heller ikke så svær at gennemskue - og derfor gider jeg heller ikke rigtig skrive så meget om mine tanker om det. Og det er så dumt, for rationelt set så tror jeg virkelig ikke på at han ville gide det.

Min manglende anonymitet har aldrig været et issue for mig før :stoned:


Jeg har simpelthen besluttet at være ligeglad. Han bør virkelig ikke lure, og jeg tror heller ikke, han kunne finde på det, men hvis han gør, må han selv rode med resultatet. Herinde er mit fristed, og det skal det blive ved md at være. Hell, jeg skriver ting til jer, som jeg ikke engang ville fortælle nogen ude i den virkelige verden - det skulle da lige vær undtaget debattører, der jo i forvejen ville vide det herfra :-D

Mht anonymitet herinde gik jeg meget op i det de første år, men så dokumenterede Wizze, at man kunne finde mig uanset mine krumspring. Derfor gav jeg ligesom op og accepterede, at folk kunne finde mig og brug privat info på en nederen måde, hvis de ville. Dem om det. Det har faktisk givet en ro at tænke på det på den måde, så indtil nu har jeg ikke overvejet selvcensur.

Speaking of manglende censur; jeg er glad. Sådan glad-glad. Jeg har nemlig lige fået aftale til underskrift vedr. lejlighed og har så umanerligt mange fine tilbud om hjælp ifm ombygningen, at jeg slet ikke forstår det. Good people :lun:


Du skal da også bare være ligeglad. Det nytter jo heller ikke begrænse sig på grund af noget der måske kunne ske. Slet ikke når det er noget så værdifuldt som at dele op og nedture med Debatten. Det siger jeg også til mig selv.

Jeg holdt mig også meget anonym i starten af min debatkarriere - i en hel del år faktisk. Men det er bare hyggeligere når man også kan dele ting man kan genkendes på synes jeg, så som billeder fra ens hverdag.

Hvornår kan du overtage den lejlighed der? Selvom min drømmefremtid er på Vesterbro så er det svært ikke at være lidt misundelig.


Jeg overtager medio juli - lige nu er der uudholdeligt længe til, men om lidt er det sommer, og så hår tiden stærkt.

Det passer egentlig perfekt, selvom jeg er dødutålmodig. Jeg skal finde ud af, hvad der skal laves, havde booket håndværkere og forberedt - og så er der lige detaljen med, at jeg ville have dobbelt husleje i længere tid, hvis det var nu-nu.

All is good. Og beg kan se Vesterbro fra stuerne :-D
2
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 19. apr 2018, 10:33

Q-beben skrev:
Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...



Er det ham selv, eller i samråd med en terapeut at han ønsker det?
-det lyder for mig mest som om han er fortørnet og bitter, og søger en undskyldning for at lange ud og "give igen"

Hvis det var mig ville jeg godt nok stritte imod det setup med mindre det var med en neutral mægler i form af fx parterapeut imellem ham og mig.
Under alle omstændigheder tænker jeg at din primære forpligtelse er at passe på dig selv, ikke på ham :ae:
10
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 19. apr 2018, 10:42

KitKat skrev:Under alle omstændigheder tænker jeg at din primære forpligtelse er at passe på dig selv, ikke på ham :ae:


Tak :) Den havde jeg brug for at høre/læse :)
1
IrmaPigen
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 19. apr 2018, 10:43

Q-beben skrev:Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.


Så lad være.

Det skal to til tango. Lyder som om han måske mangler lidt selverkendelse?
8
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24612
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36736

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 19. apr 2018, 11:13

Q-beben skrev:Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.

Det skal du ikke. Sådan helt ærligt: Skid hul i hvad han har behov for, har han brug for at få noget bearbejdet kan han opsøge en psykolog. Du skal kun tænke på én person, nemlig dig selv. DU har ikke brug for det, DU er bange for det ripper op i noget og DU ender med at skulle stå og forsvare dig selv, ud fra HANS synspunkt. Til ingen verdens nytte, andet end at han får mulighed for at give igen og gøre dig ked af det.
Send en besked tilbage til ham, at du er glad på hans vegne, men at du ikke vil samtale med ham og at du vil sætte pris på ikke at blive kontaktet igen.

Pas på dig selv, okay? :kram: :kys:
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 19. apr 2018, 11:21

Q-beben skrev:Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.


Det synes jeg ikke, du skal sige ja til. Du har ingen forpligtelser i forhold til at få ham videre, det er hans eget ansvar som værende et voksent menneske. Der vil altid være sårede følelser, når man bliver forladt. Så selvfølgelig vil han aldrig synes din opførsel var fair, når nu det var din beslutning at stoppe. Skriv til ham, at du ønsker ham alt godt, men at du ikke ønsker at åbne det kapitel igen.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 19. apr 2018, 12:58

Jeg vil så gå mod strømmen og sige, at hvis jeg var ham, så ville jeg sætte pris på, du gad mødes med mig og drøfte det. Måske det også kan hjælpe dig?
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20820

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 19. apr 2018, 15:34

Q-beben skrev:Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.


Ved du hvad. Det er ikke dit ansvar at lege lommepsykolog for ham, så han kan bearbejde jeres brud. Så må han betale sig fra det og gå til en rigtig psykolog.

Det er simpelthen så typisk mænd, at de forventer af kvinderne i deres liv, at disse skal bære det følelsesmæssige arbejde. I langt højere grad end det omvendte. Jeg tror, det handler om, at kvinder snakker med andre kvinder om deres følelser og tanker, mens mænd ikke altid har en kultur, hvor de kan snakke med andre mænd om den slags. De fleste mænd bruger oftest kvinder til den slags, og er de ikke begavet med en række gode veninder, har de kun deres kæreste at snakke med.

Nu står din eks i den situation, at han måske ikke vil tabe ansigt over for sin nye dame, ved at lade hende forstå, at han dealer med et eller andet i relation til jeres forhold. Og derfor tilfalder den byrde så dig.

Jeg tror godt, han ved, at det kan beder om er rimelig nederen. For han manipulerer da lige lidt med dig. Han lægger pres på ved at lade dig forstå, at det er DIN skyld at han oplevede/følte X og Y ved bruddet - og for lige at sætte trumf på, forklarer han at det påvirker hans syn på dig.

Give me a break!! Jeg kaster lidt op i min mund. Hvad fanden rager det dig, hvordan han ser dig? Man ser sjældent sin eks i et kønt lys efter et brud, man ikke ønskede. Og fordi han ikke har andre at læsse af på, skal det pludselig være dir problem.

Har han spurgt dig, om du kunne ønske sådan en snak? Om du tænker, det kan gøre noget for dig?
Nej, vel?? Du skal bare arbejde for ham, fordi HAN er uforløst.

Og selvfølgelig sker det, efter han har fundet en ny. Nu er han ovenpå og har en anden til at validere sig.


Jeg tror ikke, han er bevidst om de her ting, men det er så skide påfaldende.

Helt ærligt, skråt op med det.
Prioriter dig selv, du skal ikke mødes med ham, hvis det koster dig så meget som en panderynke.
12
IrmaPigen
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 19. apr 2018, 15:44

AstaPasta skrev:
Q-beben skrev:Min eks skrev for nogle uger siden, at han havde fundet en anden. At han skyldte mig at fortælle det, ligesom han også gerne ville vide det, hvis jeg havde fundet en anden.

Selvom det var min beslutning om at stoppe, og at jeg ved, at vi ikke skal være sammen, så blev jeg bare så ked af det. Skrev dog pænt tilbage og ønskede pøj, pøj med kærligheden.

Nu har han så skrevet igen... At han ønsker en snak med mig om at få bearbejdet det sidste halve års tid af vores forhold, fordi han har en dårlig opfattelse af mig og måden, bruddet skete på. Han mener, at jeg har været hård, kynisk og meget overfladisk over for ham...

Jeg ryger ned i et sort hul, når han skriver så hårde ord. Jeg kan slet ikke se, at jeg har været sådan. Og jeg har virkelig ikke lyst til at tage den snak med ham. Det ripper op i det hele... Jeg er bange for at få følelserne i klemme. Især, når nu jeg ved, at han er i et nyt forhold.

Øv for en træls situation.


Jeg var ikke gået med til et møde, hvor præmissen er, at jeg er hård, kynisk og overfladisk.
Hvis du har behov, kan du evt. sende ham på skrift, hvordan du har oplevet forholdet. Men hvis det kun er hans behov, ville jeg lade det fare.


Næ, når man gerne vil opnå noget hos andre mennesker eller vil have noget fra dem, så behandler man dem pænt.

Ham her kalder dig så lige kynisk, hård og overfladisk, og så beder han dig samtidig om et møde. Hvor dum kan man egentlig være?
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7570
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24593

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2018, 16:36

Stitch skrev:Jeg vil så gå mod strømmen og sige, at hvis jeg var ham, så ville jeg sætte pris på, du gad mødes med mig og drøfte det. Måske det også kan hjælpe dig?


Det er i mine øjne helt fair at spørge, om ens eks vil deltage i en samtale om forholdet, hvor man, med tingene på afstand, måske kan vende nogle tanker og følelser der trænger til at blive sat på plads. Og spørger man på en pæn måde, kan det være, at ens ekskæreste gerne vil. Men dén tilgang han lægger for dagen er ikke den rette. Q-beben kan tilsyneladende bare se frem til at blive svinet til og bebrejdet. Det behøver hun overhovedet ikke at stille op til eller stå model til.
16
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 19. apr 2018, 16:55

Q-beben, jeg ville ærligt talt heller ikke have lyst til at tage sådan en snak efter en så konfrontatorisk besked. Endte jeres forhold med et brag eller hvordan? :gruble:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 19. apr 2018, 16:56

Min datter på 7 er helt oppe og køre. Hun har nemlig i dag fået nr. 2 kæreste til samlingen. Det ville sgu ikke undre mig, om hun blev gift før end mig også!
15
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7570
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24593

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2018, 17:22

Skralde skrev:Min datter på 7 er helt oppe og køre. Hun har nemlig i dag fået nr. 2 kæreste til samlingen. Det ville sgu ikke undre mig, om hun blev gift før end mig også!


Har hun så 2 kærester på én gang? Tidligt polyamourøs? :-D
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"