Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1116

Re: Partråden

Indlægaf Raenil » 25. apr 2018, 12:56

Fru Sunshine skrev:
Raenil skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har godt nok svært ved at blive sur på min mand, når han gør et eller andet for at være sød, selv om det måske ikke lige var det, jeg ønskede mig.

Jeg bliver ikke sur på min kone når hun gør det. Men jeg bliver irriteret på hende, fordi det primært er hendes behov der opfyldes. For jeg kan jo heller ikke tillade mig at smide det ud, når vi nu skulle hygge os.
Og bagefter sider jeg med følelsen af at have dummet mig.

Jamen jeg bliver heller ikke irriteret. Altså hvis han har købt noget til mig, sætter jeg da pris på, at han har valgt noget, jeg kan spise, men køber han noget, jeg ikke kan, så siger jeg tak, men nej tak, og så spiser han det selv.

Hvis det er så nemt, så ville statistikken se anderledes ud.

Se viewtopic.php?p=650069#p650065

Og overvej at høre den podcast fra radio24/7 jeg henviser til. Den er vældig spændende.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 12980

Indlægaf Smiling_Goat » 25. apr 2018, 13:11

Jeg tror måske, man skal have kæmpet alvorligt med vægten for at kunne sætte ind i, hvordan det føles at få slik, når ens partner VED at man kæmper.

Jeg kan godt forstå, at partneren giver slik, for det er jo rigtigt observeret at modtageren er ret vild med det stads.
Jeg kan også godt forstå, at man ikke bliver jublende lykkelig for at modtage det, når man nu bruger en masse af sin vågne tid på at tænke på og have lyst til slik - og føle sig lidt sej, når man tøjler lysten.
Man har måske gået i adskillige dage og styret sig, og så falder det hele til jorden, fordi en anden ikke kan "styre sig" på ens vegne.

Så det er sødt af partneren, men også lidt ubetænksomt. Måske en buket blomster havde været bedre..
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12392

Indlægaf Fru Sunshine » 25. apr 2018, 15:19

Smiling_Goat skrev:Jeg tror måske, man skal have kæmpet alvorligt med vægten for at kunne sætte ind i, hvordan det føles at få slik, når ens partner VED at man kæmper.

Jeg kan godt forstå, at partneren giver slik, for det er jo rigtigt observeret at modtageren er ret vild med det stads.
Jeg kan også godt forstå, at man ikke bliver jublende lykkelig for at modtage det, når man nu bruger en masse af sin vågne tid på at tænke på og have lyst til slik - og føle sig lidt sej, når man tøjler lysten.
Man har måske gået i adskillige dage og styret sig, og så falder det hele til jorden, fordi en anden ikke kan "styre sig" på ens vegne.

Så det er sødt af partneren, men også lidt ubetænksomt. Måske en buket blomster havde været bedre..

Jeg er gastric bypassed, så jeg ved alt om alvorlige kampe mod vægten. Min højeste målte vægt var144 kg, og da havde jeg tabt mig lidt.

Jeg bliver stadig ikke hverken sur eller irriteret. Det er så heller ikke særlig tit, han gør sådan noget. Hverken chokolade eller blomster :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 410
Likede indlæg: 4842

Indlægaf Zinde » 25. apr 2018, 15:28

For mig svarer det til, at han kom hjem med cigaretter, dengang jeg stoppede med at ryge, fordi det “plejer at gøre mig glad”. Det er bare hensynsløst.
Og jeg kan ikke bare sige nej tak og lade ham spise det. Men om ikke andet blev det så en fin anledning til de af jer, der kan dét, lige kunne få gjort opmærksom på det :gogo:
2
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1330
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 12392

Indlægaf Fru Sunshine » 25. apr 2018, 15:32

Raenil skrev:
Straniera skrev:Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se problemet i denne chokoladedebat. Selv om kæresten har taget søde sager med hjem, så behøver man jo ikke at spise det.

Min kæreste har en del slik liggende, som han jævnligt spiser samt en masse spændende gin og andet alkohol, hvor han lige tager en enkelt af og til. Han er typen, der ser fit ud uanset hvad han indtager. Jeg kan derimod godt tage på, hvis jeg ikke spiser sundt, så jeg siger da bare nej tak, når han byder.

Super for dig at du kan styre dig. Thumbs up! Men det er en anelse provokerende at du mener at alle andre bare kan gøre det samme.

https://www.radio24syv.dk/programmer/24 ... bodil-just
"At tabe sig er nemt nok. Men kun fire ud af hundrede klarer at holde den tabte vægt fra døren, fordi kroppen med stofskiftet 'kæmper' for at komme tilbage til sit maks. Antropolog og fedmeforsker Bodil Just Christensen har opdaget at ’instrumentalisering’ af mad kan vinde slaget. Men kampen er konstant. Lav et sæt regler for spisning, lev altid efter dem og glem det frie valg."

https://www.b.dk/nationalt/danskerne-er ... nd-de-tror
"Fedme er fortsat et stigende problem i mange lande - også i Danmark, hvor cirka 13 procent af befolkningen lider af fedme, og næsten halvdelen af den voksne befolkning er overvægtig."

Som skrevet ovenfor: jeg ved alt om at være livstruende fed. Jeg har været der.
Så jeg kan godt forstå, hvis nogen synes, det er skidetræls, hvis der er slik eller andet godt i huset, som det er svært at holde sig fra.
Jeg synes da også det er svært, hvis det er mine yndlingssnacks, der ligger i skuffen.

Men jeg bliver stadig ikke hverken sur eller irriteret på min mand, hvis han kommer hjem med et eller andet, han har købt for at glæde mig. Men han betragter det heller ikke som en afvisning, hvis jeg ikke spiser noget af det.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
LaMariposa
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5454

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2018, 15:38

Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?
3
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 410
Likede indlæg: 4842

Indlægaf Zinde » 25. apr 2018, 15:40

LaMariposa skrev:Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?

Men nu var det ikke den problematik, der var tale om i dette tilfælde.
6
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1508

Indlægaf TinaW » 25. apr 2018, 15:51

Jeg har også rygrad som en regnorm og jeg elsker chokolade. Så jeg har også sagt til min mand, at vi må nøjes med at købe det i weekenden.
Barnets vingummier osv kan jeg sagtens lade være.
Så selv om tanken var sød, ville jeg nok også reagere som Zinde.
1
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 26
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1116

Indlægaf Raenil » 25. apr 2018, 15:51

LaMariposa skrev:Jeg kan godt se, at det er problematisk, hvis ens kæreste har slik til at ligge, hvis man ikke kan lade det være. Men synes egentlig heller ikke, at det er fair, hvis parteren ikke må købe slik og have det i huset, fordi den anden ikke kan styre det?

I vores ægteskab hjælper vi hinanden med at styre hinandens svagheder.
Er det rimeligt? Mjae - det gør i hvert fald at hverdagen er lidt nemmere. Og min kone vil hellere hjælpe med at holde os sunde end at holde på sin ret til at have usunde ting liggende.
10
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2018, 15:57

Zinde skrev:

Men nu var det ikke den problematik, der var tale om i dette tilfælde.

Nej, ikke i dit oprindelige indlæg, men den anden problemstilling bliver nævnt senere i et andet indlæg.
0

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 517
Likede indlæg: 11404

Indlægaf Sangius » 25. apr 2018, 16:33

Jeg forventer 100 % støtte af min mand, hvis jeg for alvor var på kur. Ville blive så sur, hvis han kom med med slik og søde sager.

Synes det er logik for burhøns.
6
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2018, 17:10

Kan sagtens se problemet, men vil gerne lige uddybe. Min kæreste har altid slik, chips, cola og andre søde sager i store mængder i huset. Altid... Da jeg boede alene købte jeg kun slik, hvis jeg måtte spise det, for kunne virkelig ikke lade det være. Jeg har måttet lære at lade det ligge, da jeg flyttede sammen med min kæreste. Det var absolut ikke let, og jeg spiser nok også mere slik, end jeg gjorde, da jeg boede alene. Men jeg synes bare ikke, jeg kan forlange af min kæreste, at han ikke har noget af det i huset, når det nu er livskvalitet for ham.

Disclaimer: Selvfølgelig er det noget andet decideret at købe slik med hjem til en partner, der er på kur.
4

Brugeravatar
Alkaia
Kort karma: 103
Geografisk sted: Árós
Likede indlæg: 2261

Indlægaf Alkaia » 25. apr 2018, 17:18

Min kæreste og jeg har valgt at tage på kærestetur med overnatning på lørdag. :love:
Den her april har været en katastrofe for os begge på flere fronter, og nu kan vi begge se en ende på det.

Jeg glæder mig til at vise ham min fødeby.
11
I always dance like no one is watching. :pompom:
1234
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1838

Indlægaf 1234 » 25. apr 2018, 18:32

Jeg må indrømme det med slik og usunde ting faktisk også er en diskussion herhjemme.
Der er ingen af os der er i nærheden af at være overvægtige overhoved, men jeg vil nok bare gerne være lidt tyndere end min kæreste vil plus jeg har et stillesiddende job, mens han ikke har. Og det kan godt give lidt diskussion om hvor meget vi skal købe af den slags :lol:
Resultatet er så at min kæreste køber slik hver gang han er alene hjemme :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8524

Indlægaf Zombie » 25. apr 2018, 21:21

Vi havde en ret alvorlig snak i dag; kan ikke kalde det skænderi. Men temmelig alvorligt. Jeg ved godt, det her tangerer vague-booking som på Facebook, men jeg vil ikke lige gå i detaljer med det.

Til gengæld kunne vi snakke om tingene og også finde ind til hinanden igen. Selvom det var rigtig træls mens det stod på, så synes jeg vi landede den flot. Der er konkrete aftaler/løsninger, og jeg blev hængende selvom vi egentlig havde aftalt, jeg skulle tage hjem i dag. Vi gik en lang tur med hunden, spiste lagkage- og sushirester fra hans fødselsdag i går, og delte en lille pizza mens vi cuddlede i sofaen og så nogle afsnit af New Girl, som vi elsker at se sammen.

Vi blev bekræftet i, at vi vil hinanden - det vidste vi nu godt. Men endnu bedre er, at vi kan kommunikere om de svære ting på en rigtig god måde.
Og jeg har stadig min ro og tro på, det her er godt. At han er en god mand, og at vi kan snakke om tingene.

Så en mega træls situation var ikke så træls som den kunne have været. Og nu er det overstået.

I weekenden skal vi se på lejligheder og besøge familie på Fyn. :lun:
Jeg føler, vi kan klare det hele. Sammen.
16

Tilbage til "Forhold og sex"