Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Singletråden

Indlægaf Spjaerten » 23. okt 2018, 07:32

RavenClaw skrev:
Ghattner skrev:
RavenClaw skrev:
Lys skrev:
RavenClaw skrev:Min søde mand har mødt en anden på sin ferie, og han vil hellere satse på hende. Av.


Bare sådan uden videre?


Jeg er stadig lidt uforstående. Han har været ret insisterende på, at vi skulle ses og alt muligt. Han var på ferie her for tre uger siden. Og i morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig dér, hvor han var på ferie.

Jeg er helt rundt på gulvet lige nu


Æv, og så bare i en besked!?


Jep.

Jeg har ferie i denne uge, så jeg havde naturligt spurgt, om han ville ses. Ja, og det er så det svar, jeg vågner til.. :forvirret:


Holy Moses, sikke en måde at gøre det på.

Formoder i ikke bor sammen, så gir det nemlig lidt mere mening mht besked og at skulle ses.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 23. okt 2018, 07:34

Spjaerten skrev:
RavenClaw skrev:
Ghattner skrev:
RavenClaw skrev:
Lys skrev:
RavenClaw skrev:Min søde mand har mødt en anden på sin ferie, og han vil hellere satse på hende. Av.


Bare sådan uden videre?


Jeg er stadig lidt uforstående. Han har været ret insisterende på, at vi skulle ses og alt muligt. Han var på ferie her for tre uger siden. Og i morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig dér, hvor han var på ferie.

Jeg er helt rundt på gulvet lige nu


Æv, og så bare i en besked!?


Jep.

Jeg har ferie i denne uge, så jeg havde naturligt spurgt, om han ville ses. Ja, og det er så det svar, jeg vågner til.. :forvirret:


Holy Moses, sikke en måde at gøre det på.

Formoder i ikke bor sammen, så gir det nemlig lidt mere mening mht besked og at skulle ses.


Nej, vi bor 100 meter fra hinanden. Det bliver fandme hårdt det her.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 23. okt 2018, 08:23

RavenClaw skrev:
Lys skrev:
RavenClaw skrev:Min søde mand har mødt en anden på sin ferie, og han vil hellere satse på hende. Av.


Bare sådan uden videre?


Jeg er stadig lidt uforstående. Han har været ret insisterende på, at vi skulle ses og alt muligt. Han var på ferie her for tre uger siden. Og i morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig dér, hvor han var på ferie.

Jeg er helt rundt på gulvet lige nu


Av, det var det en tarvelig måde at gøre det på. Een ting, at det er en besked, men også at den bliver sendt på et tidspunkt, hvor du skal vågne op til den. Hvor længe har I set hinanden?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 23. okt 2018, 08:24

Freya skrev:
RavenClaw skrev:
Lys skrev:
RavenClaw skrev:Min søde mand har mødt en anden på sin ferie, og han vil hellere satse på hende. Av.


Bare sådan uden videre?


Jeg er stadig lidt uforstående. Han har været ret insisterende på, at vi skulle ses og alt muligt. Han var på ferie her for tre uger siden. Og i morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig dér, hvor han var på ferie.

Jeg er helt rundt på gulvet lige nu


Av, det var det en tarvelig måde at gøre det på. Een ting, at det er en besked, men også at den bliver sendt på et tidspunkt, hvor du skal vågne op til den. Hvor længe har I set hinanden?


En to måneders tid :(
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 23. okt 2018, 08:25

Jeg skrev til min flirt lørdag aften, at jeg godt kunne lide at være i nærheden af ham og at jeg selvfølgelig ville se ham igen. Den læste han først søndag eftermiddag. Fik en kyssesmiley som svar. Nothing else. Vurderer det som værende et "jeg holder dig hen" svar. Efter 4 dates med to overnatninger kunne jeg vel godt have håbet på lidt mere.
Senest rettet af Freya 23. okt 2018, 10:01, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25616

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. okt 2018, 09:14

Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.



Jamen tak for kaffe... Dejligt du er så klog på mig.
Han er sådan set også et (meget) voksent mennesker, som har et ansvar for hvad han placerer sig selv i, og hvordan, og om det er sundt og godt for ham. At være venner har været et fælles ønske, bragt på banen af ham, ikke en forventning eller et krav jeg har til ham. Jeg er ikke typen der bare lukker og slukker for en relation, når begge parter har en ønske om at bevare den. Men jeg holder ikke på ham, hvis han ikke kan og vil være i det, så er han velkommen til at trække sig. Men jo, jeg vil faktisk gerne beholde ham som en ven, for det betragter jeg ham som.

Jeg har på ingen måde holdt ham hen, jeg har ikke opført mig som andet end en ven. Han ved han er fri som fuglen, jeg har sagt der ikke kommer til at ske noget romantisk ham og mig imellem fremadrettet, jeg har meldt ud at jeg skal noget andet end ham.
Jeg har tonet flaget mange mange gange, givet nogle meget klare udmeldinger, sagt stop når han går over min grænse.

Det er ikke mig der sætter ham i klemmen, igen og igen, det er ham selv - og det synes jeg faktisk ikke er mit ansvar.
Han må lytte, forstå, respektere - og der kan han så godt være ret udfordret.
Og måske så udfordret at jeg en dag vælger at sige "luk og sluk" for en periode, fordi JEG ikke kan være i det, men jeg mener ikke det er MIT ansvar om han kan trives i en relation, som han selv har ønsket og været med til at definere, og det er ikke MIG der trækker ud over rammen og definationen af relationen, det er ham.
16
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 23. okt 2018, 13:01

Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.


Jeg kan godt se, at de gange hun på en pæn måde har sagt, det ikke kommer til at ske, er at holde ham hen. At det, at han spiller hendes ven, når han ikke er det for en skid, og forstiller sig for at være tættere på hende, er hendes ansvar. Hans bedrag, for så vidt, når han igen og igen påstår, at han respekterer hendes udmelding men stadig forsøger at smiske sig ind på hende.

Det er sgu da ham, der er en slimet lusker, der udnytter deres venskab. Men hvor er det bare fucking typisk 2018 at give kvinden skylden for, hvad en mand foretager sig, for at komme i bukserne på hende.
17
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2018, 14:09

Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.


Jeg har egentlig altid lidt haft den tilgang til mine venner at jeg har trukket mig hvis de har haft følelser i klemme fordi jeg har tænkt at så et venskabet ikke ligeværdigt, og man skal passe på andres følelser og når man var den uden følelser så havde man også det ansvar at være den voksne der passer på andres følelser.
Så da min ekskæreste fortalte at han på trods af han godt vidste at jeg ikke ville være kærester, alligevel var blevet ked af at jeg adspurgt af hans ven havde fortalt vennen at jeg aldrig ville være kærester igen, der var jeg godt på vej til at trække mig fuldstændigt. Det snakkede jeg så med min mor om, og min mor var over hovedet ikke enig i min tilgang, hun sagde lige ud: "pas nu på at du ikke bliver så voksen at du umyndiggøre en voksen mand" - og så havde vi en snak om at jeg selvfølgelig selv bestemte hvem jeg var venner med, men at det faktisk ikke var særlig pænt af mig at fravælge et venskab for vennens skyld, uden at tage vennen med på råd, at det faktisk ikke var særlig sympatisk af mig på egen hånd at beslutte hvad der var hans behov. For måske var han faktisk oprigtig glad for vores venskab på trods af at det engang i mellem nev lidt når han blev mindet om 6 års drømme og ønsker der alligevel ikke blev til noget, at måske var det egentlig op til ham at beslutte hvordan han ville håndtere de følelser der.
At det ville klæde mig hvis jeg trak mig at være ærlig om at hvis jeg gjorde det at så var det MIT behov.

Det tænkte jeg en del over, og endte med ikke at trække mig, for det var ikke mit behov - og min ekskæreste giver udtryk for at sætte pris på venskabet, også på trods af der er en del af ham der er ked af vores fælles planer ikke blev til noget, og han ville være ked af ikke at være en del af hinandens liv. Der har jeg valgt at tro på ham, når han siger det er sådan han har det.
Også fordi jeg selv faktisk ville være træt af hvis andre faktisk skrottede mig, under påskud af omsorg for mig, på trods af jeg faktisk selv havde taget stilling og vurderet at jeg ønskede at have relationen og godt kunne håndterer den.
10
...
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 24. okt 2018, 06:24

Zombie skrev:
Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.


Jeg kan godt se, at de gange hun på en pæn måde har sagt, det ikke kommer til at ske, er at holde ham hen. At det, at han spiller hendes ven, når han ikke er det for en skid, og forstiller sig for at være tættere på hende, er hendes ansvar. Hans bedrag, for så vidt, når han igen og igen påstår, at han respekterer hendes udmelding men stadig forsøger at smiske sig ind på hende.

Det er sgu da ham, der er en slimet lusker, der udnytter deres venskab. Men hvor er det bare fucking typisk 2018 at give kvinden skylden for, hvad en mand foretager sig, for at komme i bukserne på hende.


Ærligt talt så har det da intet med kønsspørgsmålet at gøre. Der er tale om to voksne mennesker, og hvis man ved, at den anden crusher lidt på én, så har man da selv langt bedre vilkår for at træffe en fællesbeslutning. Uagtet om man er mand eller kvinde.

Det ER da egoistisk at forsøge at holde liv i et venskab, hvor man udmærket godt ved, at det er mere for den anden part.
6
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 24. okt 2018, 06:29

Madam Pomfrey skrev:
Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.



Jamen tak for kaffe... Dejligt du er så klog på mig.
Han er sådan set også et (meget) voksent mennesker, som har et ansvar for hvad han placerer sig selv i, og hvordan, og om det er sundt og godt for ham. At være venner har været et fælles ønske, bragt på banen af ham, ikke en forventning eller et krav jeg har til ham. Jeg er ikke typen der bare lukker og slukker for en relation, når begge parter har en ønske om at bevare den. Men jeg holder ikke på ham, hvis han ikke kan og vil være i det, så er han velkommen til at trække sig. Men jo, jeg vil faktisk gerne beholde ham som en ven, for det betragter jeg ham som.

Jeg har på ingen måde holdt ham hen, jeg har ikke opført mig som andet end en ven. Han ved han er fri som fuglen, jeg har sagt der ikke kommer til at ske noget romantisk ham og mig imellem fremadrettet, jeg har meldt ud at jeg skal noget andet end ham.
Jeg har tonet flaget mange mange gange, givet nogle meget klare udmeldinger, sagt stop når han går over min grænse.

Det er ikke mig der sætter ham i klemmen, igen og igen, det er ham selv - og det synes jeg faktisk ikke er mit ansvar.
Han må lytte, forstå, respektere - og der kan han så godt være ret udfordret.
Og måske så udfordret at jeg en dag vælger at sige "luk og sluk" for en periode, fordi JEG ikke kan være i det, men jeg mener ikke det er MIT ansvar om han kan trives i en relation, som han selv har ønsket og været med til at definere, og det er ikke MIG der trækker ud over rammen og definationen af relationen, det er ham.


Men hvorfor taler du så overhovedet med ham stadig?
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 24. okt 2018, 07:35

Hold kæft, hvor er jeg knust lige nu. Min mave slår knuder, jeg sidder nærmest og tuder hver tiende minut, og jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at jeg havde mødt en mand, som for en gang skyld var reel over for mig, og derfor lod jeg også mig selv blive sårbar over for ham.

Lige nu og det meste af natten har jeg ikke tænkt på andet, end om det kunne have været anderledes. Da han kom hjem fra ferie, var han i en hel uge rigtig meget på, og det gik rigtig godt. Vi formåede at have rigtig meget kontakt på trods af forskellige arbejdstider mv. Så kom weekenden efter, han kom hjem, hvor han spurgte mig, om jeg ville med ud til et arrangement, bare os to. Jeg havde det virkelig dårligt den dag og måtte desværre takke nej af samme årsag, så vi endte med at være lidt alene om aftenen i stedet, hvor han også hentydede til, at han havde fortalt sin kammerat om mig, som han endte med at tage med i stedet. De efterfølgende to uger havde jeg dog så lidt overskud til noget andet, end bare at stå op, gå på arbejde, og gå hjem i seng igen, så jeg har ikke holdt kontakten til ham i de to uger. Ligeledes har jeg heller ikke hørt et pip fra ham. Jeg spørger så igen nu her i mandags, om han vil ses igen, og han siger faktisk ja til det. I går morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig på hans feriedestination, og han gerne vil noget mere med hende - og spørger faktisk, om jeg stadig har lyst til at ses alligevel. Og jeg er helt WTF?!. Jeg aner ikke, hvad der er sket, og det er, som om den melding kommer lige ud af det blå uden nogle former for advarselslamper. Jeg føler bare virkelig, at det kunne have været anderledes, hvis jeg havde givet ham opmærksomhed i de to uger, og det gør sindssygt ondt i maven at tænke på.

Jeg er gået med til at ses igen, mest af alt, fordi jeg gerne vil se manden i øjnene og spørge ham, om han uden at pakke det ind i vat vil fortælle mig, hvad der er sket. For jeg vil egentlig gerne vide det. Jeg vil gerne vide, om skæbnen bare ville, at han rendte ind i en fantastisk kvinde på sin ferie, eller om det er andet, der har gjort, at han har valgt hende frem for mig. Men er det en god idé? Jeg ved snart ikke mere, hvad der er godt og skidt i det her.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Singletråden

Indlægaf Spjaerten » 24. okt 2018, 08:04

RavenClaw skrev:Hold kæft, hvor er jeg knust lige nu. Min mave slår knuder, jeg sidder nærmest og tuder hver tiende minut, og jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at jeg havde mødt en mand, som for en gang skyld var reel over for mig, og derfor lod jeg også mig selv blive sårbar over for ham.

Lige nu og det meste af natten har jeg ikke tænkt på andet, end om det kunne have været anderledes. Da han kom hjem fra ferie, var han i en hel uge rigtig meget på, og det gik rigtig godt. Vi formåede at have rigtig meget kontakt på trods af forskellige arbejdstider mv. Så kom weekenden efter, han kom hjem, hvor han spurgte mig, om jeg ville med ud til et arrangement, bare os to. Jeg havde det virkelig dårligt den dag og måtte desværre takke nej af samme årsag, så vi endte med at være lidt alene om aftenen i stedet, hvor han også hentydede til, at han havde fortalt sin kammerat om mig, som han endte med at tage med i stedet. De efterfølgende to uger havde jeg dog så lidt overskud til noget andet, end bare at stå op, gå på arbejde, og gå hjem i seng igen, så jeg har ikke holdt kontakten til ham i de to uger. Ligeledes har jeg heller ikke hørt et pip fra ham. Jeg spørger så igen nu her i mandags, om han vil ses igen, og han siger faktisk ja til det. I går morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig på hans feriedestination, og han gerne vil noget mere med hende - og spørger faktisk, om jeg stadig har lyst til at ses alligevel. Og jeg er helt WTF?!. Jeg aner ikke, hvad der er sket, og det er, som om den melding kommer lige ud af det blå uden nogle former for advarselslamper. Jeg føler bare virkelig, at det kunne have været anderledes, hvis jeg havde givet ham opmærksomhed i de to uger, og det gør sindssygt ondt i maven at tænke på.

Jeg er gået med til at ses igen, mest af alt, fordi jeg gerne vil se manden i øjnene og spørge ham, om han uden at pakke det ind i vat vil fortælle mig, hvad der er sket. For jeg vil egentlig gerne vide det. Jeg vil gerne vide, om skæbnen bare ville, at han rendte ind i en fantastisk kvinde på sin ferie, eller om det er andet, der har gjort, at han har valgt hende frem for mig. Men er det en god idé? Jeg ved snart ikke mere, hvad der er godt og skidt i det her.


Fandme også en mærkelig opførsel og kan godt forstå du gerne vil vide hvad fanden der er sket.

Det lyder virkelig mærkeligt.
Men det må jo være en konstatering af han tænkte hun “gider” mig ikke så jeg kigger bare videre. Altså forstået på den måde at manglende overskud fra din side ledte ham til det. Og det er på ingen måde ok.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 24. okt 2018, 08:17

RavenClaw skrev:Hold kæft, hvor er jeg knust lige nu. Min mave slår knuder, jeg sidder nærmest og tuder hver tiende minut, og jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at jeg havde mødt en mand, som for en gang skyld var reel over for mig, og derfor lod jeg også mig selv blive sårbar over for ham.

Lige nu og det meste af natten har jeg ikke tænkt på andet, end om det kunne have været anderledes. Da han kom hjem fra ferie, var han i en hel uge rigtig meget på, og det gik rigtig godt. Vi formåede at have rigtig meget kontakt på trods af forskellige arbejdstider mv. Så kom weekenden efter, han kom hjem, hvor han spurgte mig, om jeg ville med ud til et arrangement, bare os to. Jeg havde det virkelig dårligt den dag og måtte desværre takke nej af samme årsag, så vi endte med at være lidt alene om aftenen i stedet, hvor han også hentydede til, at han havde fortalt sin kammerat om mig, som han endte med at tage med i stedet. De efterfølgende to uger havde jeg dog så lidt overskud til noget andet, end bare at stå op, gå på arbejde, og gå hjem i seng igen, så jeg har ikke holdt kontakten til ham i de to uger. Ligeledes har jeg heller ikke hørt et pip fra ham. Jeg spørger så igen nu her i mandags, om han vil ses igen, og han siger faktisk ja til det. I går morges vågner jeg så til beskeden om, at han ses med en anden, som befinder sig på hans feriedestination, og han gerne vil noget mere med hende - og spørger faktisk, om jeg stadig har lyst til at ses alligevel. Og jeg er helt WTF?!. Jeg aner ikke, hvad der er sket, og det er, som om den melding kommer lige ud af det blå uden nogle former for advarselslamper. Jeg føler bare virkelig, at det kunne have været anderledes, hvis jeg havde givet ham opmærksomhed i de to uger, og det gør sindssygt ondt i maven at tænke på.

Jeg er gået med til at ses igen, mest af alt, fordi jeg gerne vil se manden i øjnene og spørge ham, om han uden at pakke det ind i vat vil fortælle mig, hvad der er sket. For jeg vil egentlig gerne vide det. Jeg vil gerne vide, om skæbnen bare ville, at han rendte ind i en fantastisk kvinde på sin ferie, eller om det er andet, der har gjort, at han har valgt hende frem for mig. Men er det en god idé? Jeg ved snart ikke mere, hvad der er godt og skidt i det her.


Jeg tænker, at giver det en afslutning er det super fint. Men spørgsmålet er, hvad du tænker du får ud af det.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at du får de svar du mangler, blot ved at kigge på hans handlinger. Han har jo ikke været vild *nok* med dig, når der ikke skal mere til for at aflede ham.
Og jeg må også sige, at de 2 uger hvor du ikke holdt kontakten - det er jo ikke udelukkende dit ansvar. Han meldte sig også ud, og det er ret træls, for hvad kan man bruge en mand uden arme til. Her i analogien at han intet gjorde selv. Det virker bare ikke super investeret, selv hvis der ikke var en anden kvinde i spil.

Jeg synes, du har fortjent en person, hvor der skal mere til at vippe dig af pinden hos dem, fordi de rent faktisk sætter pris på dig. Hvor, at hvis du ikke har tråden i 2 uger, så tager de teten og skriver i det mindste - er den, som tager det på sig at holde relationen kørende.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 24. okt 2018, 08:22

RavenClaw skrev: Jeg føler bare virkelig, at det kunne have været anderledes, hvis jeg havde givet ham opmærksomhed i de to uger, og det gør sindssygt ondt i maven at tænke på.

Jeg er gået med til at ses igen, mest af alt, fordi jeg gerne vil se manden i øjnene og spørge ham, om han uden at pakke det ind i vat vil fortælle mig, hvad der er sket. For jeg vil egentlig gerne vide det. Jeg vil gerne vide, om skæbnen bare ville, at han rendte ind i en fantastisk kvinde på sin ferie, eller om det er andet, der har gjort, at han har valgt hende frem for mig. Men er det en god idé? Jeg ved snart ikke mere, hvad der er godt og skidt i det her.


Altså det kan jo sagtens være, at han har tænkt, du ikke var interesseret og derfor har været åben for at møde andre. Det kan også sagtens være, at han havde været åben for andre, selv om du havde været lige så meget på som vanligt. Det kan du nok aldrig rigtig få svar på. Under alle omstændigheder, har du så lyst til at være med en mand, der strejfer videre, hvis han ikke lige får en masse opmærksomhed i 14 dage?

Var det mig, ville jeg ikke mødes med ham. Jeg kan reelt set ikke bruge at vide hvorfor en mand vælger en anden frem for mig. Resultatet bliver jo det samme. Jeg er såret og det skal ikke være os. I værste fald vil det bare prikke til en selvværd, der måske ikke i forvejen er på sit højeste. Så jeg have givet ham svaret, at jeg var overrasket og såret og derfor ikke ønskede at se ham igen.
5
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 24. okt 2018, 08:30

Precaseptica skrev:
Zombie skrev:
Hvalpertineren skrev:@ Madame Pomfrey

Jeg synes, at du har et KÆMPE ansvar for tingenes tilstand. Du er udmærket klar over, at din ekskæreste stadig er forelsket i dig og håber på at komme tilbage i varmen (Come on - det VED du) og alligevel lader du ham svæve i et ondt ingenmandsland, fordi DU synes, at I skal være venner og fordi det er meget hyggeligt med hans (desperate) omsorg.
Nu hanker du kraftedeme op i egne bukser og holder op med at være en semi-narrefisse, fordi du "stadig gerne vil have ham i dit liv". Gu' vil du da ej, du luner dig bare ved, at han er der hele tiden og er en sær form for back up for dig. Og som menneske der kan se tingene klart, har man altså også et ansvar for at passe på andre menneskers følelser - og ikke bare lade dem være og nedbrænde på egen hånd.
Jeg bebrejder ikke eks-kæresten en skid. Men jeg bebrejder DIG - kan du SÅ komme igang med at tone rent flag overfor den stakkels mand, i stedet for at holde ham hen og flyde hyggeligt hen på mænds bekræftigelse. Du er et voksent menneske - bevis det! Lad ham gå og stop dit eget egotrip.


Jeg kan godt se, at de gange hun på en pæn måde har sagt, det ikke kommer til at ske, er at holde ham hen. At det, at han spiller hendes ven, når han ikke er det for en skid, og forstiller sig for at være tættere på hende, er hendes ansvar. Hans bedrag, for så vidt, når han igen og igen påstår, at han respekterer hendes udmelding men stadig forsøger at smiske sig ind på hende.

Det er sgu da ham, der er en slimet lusker, der udnytter deres venskab. Men hvor er det bare fucking typisk 2018 at give kvinden skylden for, hvad en mand foretager sig, for at komme i bukserne på hende.


Ærligt talt så har det da intet med kønsspørgsmålet at gøre. Der er tale om to voksne mennesker, og hvis man ved, at den anden crusher lidt på én, så har man da selv langt bedre vilkår for at træffe en fællesbeslutning. Uagtet om man er mand eller kvinde.

Det ER da egoistisk at forsøge at holde liv i et venskab, hvor man udmærket godt ved, at det er mere for den anden part.


Hey, læs mit indlæg igen. Jeg hiver kun deres køn frem i forbindelse med, at Hvalpertineren var enormt bebrejdende på Madam Pomfrey over, hvordan denne her eks-ven opfører sig. Og dét ER typisk. "Friendzoning" er et begreb opfundet af mænd til at beskrive ufrivillige venskaber med kvinder, de gerne ville mere med, ikke? :) At lingoen senere har foldet sig ud og engang imellem bruges til/om kvinder også, er en senere udvikling.

Selvfølgelig har man et ansvar over for hinanden. Men som jeg forstår situationen, så er det for relativt nyligt, at Madam Pomfrey har indset, at denne her eks-ven er en slimet lusker, der gerne vil mere. Hun HAR jo så forsøgt at tage hånd om situationen, ved gentagende gange at sige "Hey makker, det kommer ikke til at ske", hvor han så svarer, at ja og jo, det ved han godt og "sådan var det heller ikke ment".

Nu ved jeg ikke med dig, men jeg behandler ikke almindeligvis mine venner som retards. Så der ville også gå noget tid for mig, før jeg indså min spildte indsats, og før den andens signaler blev SÅ kraftige, at jeg decideret måtte træffe en beslutning om venskabets beståen.
Det er jo ikke normalt, at den ene part sender en blinke-smiley og den anden så siger: "SÅ! NU kan vi ikke være venner mere, farveller!". :P Det er gerne på baggrund af et mønster, at man vælger at trække en streg i sandet, men før der er et mønster, skal der være en gentaget handling. Det er der så nu og Madam Pomfrey selv skriver, at hun er kommet henad samme tanker som os... nemlig at det ikke er holdbart.

Jeg mener, der er to mennesker i det her, som må tage ansvar for hver deres. Og jeg mener, det er helt ude i hampen at skose den ene part, når vedkommende faktisk har gjort det RET klart og tydeligt, hvad rammerne for relationen indebærer. Det er den anden part, der ikke respekterer det/hende - og efterlader hende med opgaven og byrden at deale med HANS shit. For det er HANS shit, HANS manglende evne til at deale med realiteterne, som der skal gøres noget ved her.

Her kunne jeg starte en rant om kvinder, der skal rydde op i mænds følelsesliv, men jeg vil nok bare afslutte ved at sige: Jeg synes ikke, man er træls, fordi man giver sin ven en chance. Når vennen så ikke formår at respektere én, så synes jeg ikke, det er ens skyld.
8
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"