Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1843

Re: Partråden

Indlægaf Grissebassen » 16. maj 2019, 08:37

TinaW skrev:
Grissebassen skrev:
TinaW skrev:
Grissebassen skrev:
TinaW skrev:
Grissebassen skrev:Min kæreste er i spil til hans drømmestilling i udlandet... Manden har en gang før undladt at søge en stilling udenlands pga mig. Da jeg fandt ud af, at jeg var årsagen fik han et blidt los i bagen og besked på, at hvis hans karriere er vigtig for ham, er den også vigtig for mig og at jeg gerne tager med for hans skyld. Så jeg fik ham heldigvis overtalt til at søge denne gang. Nu hvor han rent faktisk er i spil til stillingen er jeg dog lidt splittet. Jeg har egentlig ikke lyst til at flytte. Min egen karriere kan sagtens sættes på stand-by, fordi jeg er i venteposition til en intern stilling, der bliver ledig om et halvt års tid og som jeg har fået lovning på.

Er det den samme kæreste som to gange har droppet dig? Eller er det ikke ham i trådene om spassernaren?

Nej, det er ikke den samme :)

Ok.
Så har du vel ikke kendt ham så længe? Synes det er et stort spring at flytte udenlands for/med en mand, man måske har kendt et halvt års tid.
Særligt hvis ikke man egenligt ikke har lyst til at flytte.

Vi har været sammen i et halvt år og kendte hinanden i forvejen :) Det er muligt det er et stort spring, men hvis alternativet er, at han undlader at søge udenlands pga mig, tager jeg gerne med. Jeg skal ikke være en hæmsko for en mand - og det praktiske finder vi en løsning på :) Egentlig synes jeg også det er irrelevant hvor længe vi har været sammen. Det afgørende er vel, at vi gerne vil være sammen.

Nu skrev du selv Jeg har egentlig ikke lyst til at flytte så det var sådan set det jeg baserede mit svar primært på.
Hvis du gerne tager med, for at han kan få udlevet sin mulighed i udlandet, så er det vel bare det, du så gør?

Ja, det er det da. Med mindre vi finder en anden løsning.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 16. maj 2019, 08:40

Maanii skrev:
Grissebassen skrev:
TinaW skrev:
Grissebassen skrev:
TinaW skrev:
Grissebassen skrev:Min kæreste er i spil til hans drømmestilling i udlandet... Manden har en gang før undladt at søge en stilling udenlands pga mig. Da jeg fandt ud af, at jeg var årsagen fik han et blidt los i bagen og besked på, at hvis hans karriere er vigtig for ham, er den også vigtig for mig og at jeg gerne tager med for hans skyld. Så jeg fik ham heldigvis overtalt til at søge denne gang. Nu hvor han rent faktisk er i spil til stillingen er jeg dog lidt splittet. Jeg har egentlig ikke lyst til at flytte. Min egen karriere kan sagtens sættes på stand-by, fordi jeg er i venteposition til en intern stilling, der bliver ledig om et halvt års tid og som jeg har fået lovning på.

Er det den samme kæreste som to gange har droppet dig? Eller er det ikke ham i trådene om spassernaren?

Nej, det er ikke den samme :)

Ok.
Så har du vel ikke kendt ham så længe? Synes det er et stort spring at flytte udenlands for/med en mand, man måske har kendt et halvt års tid.
Særligt hvis ikke man egenligt ikke har lyst til at flytte.

Vi har været sammen i et halvt år og kendte hinanden i forvejen :) Det er muligt det er et stort spring, men hvis alternativet er, at han undlader at søge udenlands pga mig, tager jeg gerne med. Jeg skal ikke være en hæmsko for en mand - og det praktiske finder vi en løsning på :) Egentlig synes jeg også det er irrelevant hvor længe vi har været sammen. Det afgørende er vel, at vi gerne vil være sammen.

Der er da også en kæmpe oplevelse.. Ikke bare et offer.
Der skulle ikke meget til at overtale mig til at overtale mig.

Jeg ser det heller ikke som et offer. Mere som en begyndelse, der bare gerne måtte komme om et par år i stedet for nu :) Men nu må vi se om han ender med jobbet eller ej. Det kan være det slet ikke bliver relevant. Men tanken skræmmer mig en del - mest fordi jeg synes vi har det så godt som tingene er nu, og jeg har ikke lyst til at ændre på noget.
0
Akehurst2
Kort karma: 629
Likede indlæg: 14217

Indlægaf Akehurst2 » 16. maj 2019, 08:45

Hvor langt væk er det - er et langdistanceforhold en rimelig mulighed? Evt. i starten til han finder ud af, om jobbet er interessant.

Jeg er stor tilhænger af at man giver hinanden plads, men det skal jo være på en måde, hvor du ikke giver køb på for meget.
0
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 16. maj 2019, 09:23

Akehurst2 skrev:Hvor langt væk er det - er et langdistanceforhold en rimelig mulighed? Evt. i starten til han finder ud af, om jobbet er interessant.

Jeg er stor tilhænger af at man giver hinanden plads, men det skal jo være på en måde, hvor du ikke giver køb på for meget.

Såfremt han skulle få jobbet, er der mange muligheder :) Det kunne fx være, at jeg tager orlov et par måneder og flytter med for at se hvordan det fungerer. Og at jeg på et senere tidspunkt arbejder 3 dage i Danmark og er hos ham 3-4 dage om ugen. Jobbet er i Helsinki, så langdistance er bestemt en af mulighederne. Jeg flytter meget gerne for ham - også uden at føle jeg giver køb på for meget. Det havde bare passet bedre i mine planer, hvis det først kom på tale om et par år. Mest pga mine katte som er to ældre damer efterhånden. Når de en dag får fred, flytter jeg gerne til månen med min kæreste. Men Indtil videre tager jeg det helt roligt og afventer situationen. Der er ingen grund til at male fanden på væggen, og jeg er sikker på der findes en praktisk løsning, der er god for os begge :) Og forhåbentlig også mine katte :lol2:
4
avdotja
Kort karma: 279
Likede indlæg: 5706

Indlægaf avdotja » 16. maj 2019, 11:28

Grissebassen skrev:...
Såfremt han skulle få jobbet, er der mange muligheder :) Det kunne fx være, at jeg tager orlov et par måneder og flytter med for at se hvordan det fungerer. Og at jeg på et senere tidspunkt arbejder 3 dage i Danmark og er hos ham 3-4 dage om ugen. Jobbet er i Helsinki, så langdistance er bestemt en af mulighederne. Jeg flytter meget gerne for ham - også uden at føle jeg giver køb på for meget. Det havde bare passet bedre i mine planer, hvis det først kom på tale om et par år. Mest pga mine katte som er to ældre damer efterhånden. Når de en dag får fred, flytter jeg gerne til månen med min kæreste. Men Indtil videre tager jeg det helt roligt og afventer situationen. Der er ingen grund til at male fanden på væggen, og jeg er sikker på der findes en praktisk løsning, der er god for os begge :) Og forhåbentlig også mine katte :lol2:

Nu ved jeg ikke hvad det er du er bekymret for med dine katte, men kan de ikke komme med? Tror da gerne at man må bringe kæledyr ind i Finland? Man kan evt køre over Sverige (eller sejle fra Talin), hvis man vil undgå at flyve med dem.

Hvis det bliver aktuelt, skal I huske også lige at få snakket om økonomien inden den endelige beslutning bliver taget. Hvis jeg skulle afsted på den måde (hvor jeg sagde mit eget job op), var det afgørende at jeg fik overført en del af partnerens løn hver måned til min egen personlige konto, da jeg ville være træt af altid at skulle trække på fælleskontoen. Hvis I kun har været sammen i kort tid (og formentlig ikke bor sammen), er det ikke sikkert at han har tænkt over at udstationering betyder at op mod halvdelen af lønnen er din.´

Og derudover er det i dag, efterhånden ret normalt at man et år eller to, bor i forskellige lande/byer. Jeg kender masser der har gjort det; både over væsentligere længere afstande og i væsentlig længere tid :) Så selv om du ikke flytter med, er det jo ikke sådan at det betyder en afslutning på forholdet.
2
Grissebassen

Indlægaf Grissebassen » 16. maj 2019, 13:09

avdotja skrev:
Grissebassen skrev:...

Nu ved jeg ikke hvad det er du er bekymret for med dine katte, men kan de ikke komme med? Tror da gerne at man må bringe kæledyr ind i Finland? Man kan evt køre over Sverige (eller sejle fra Talin), hvis man vil undgå at flyve med dem.

Hvis det bliver aktuelt, skal I huske også lige at få snakket om økonomien inden den endelige beslutning bliver taget. Hvis jeg skulle afsted på den måde (hvor jeg sagde mit eget job op), var det afgørende at jeg fik overført en del af partnerens løn hver måned til min egen personlige konto, da jeg ville være træt af altid at skulle trække på fælleskontoen. Hvis I kun har været sammen i kort tid (og formentlig ikke bor sammen), er det ikke sikkert at han har tænkt over at udstationering betyder at op mod halvdelen af lønnen er din.´

Og derudover er det i dag, efterhånden ret normalt at man et år eller to, bor i forskellige lande/byer. Jeg kender masser der har gjort det; både over væsentligere længere afstande og i væsentlig længere tid :) Så selv om du ikke flytter med, er det jo ikke sådan at det betyder en afslutning på forholdet.

Mine katte skal ikke flytte til Finland - det er de for gamle til. Hvis jeg tager med, flytter de hjem til min fætter, som er forelsket i dem og gerne vil overtage dem. Selvom det bliver hårdt, er det den bedste løsning. Alt det med økonomi har vi rundet på overfladen og er enige, men det skal selvfølgelig diskuteres til bund, hvis jeg ikke finder noget at lave derovre selv. Men ind til videre venter vi og ser, hvad fremtiden bringer, inden vi planlægger noget som helst :)
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 554
Likede indlæg: 5870

Indlægaf Sophaya » 16. maj 2019, 13:20

Min mand inviterede mig ud at spise til frokost i dag, fordi det i går var 8 år siden, at vi mødte hinanden. I går var jeg på uni til kl 20, så det blev ikke lige fejret der :lol:
Det er sgu mærkeligt, at vi har været en del af hinandens liv så længe, i betragning af at vi er 25. Men også rart :lun:
10
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2203

Indlægaf flicka » 16. maj 2019, 18:03

flicka skrev:Jeg skal ud og se på hest nr. 117 (nærmest) idag og manden er stadig helt begejstret og spændt på mine vegne og beder om at jeg får videofilmet undervejs, så han kan se. Selv efter så mange heste, jeg har været ude og kigge på. Han har sågar været med ud og se på nogle af dem.

Og han er slet ikke hestemenneske. Men han ved, hvor meget de betyder for mig :lun:

Og det fortsætter. Jeg skal se hest nr. 118 imorgen for 2. gang og han vil gerne med ud og se på den, selvom vi skal tidligt op for at nå det inden vi skal til konfirmation senere på dagen.

Det er så dejligt at han bakker op og ikke siger noget om at det er en dårlig ide økonomisk eller lignende.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 304
Likede indlæg: 3385

Indlægaf FruKuk » 16. maj 2019, 19:04

Jeg er så fyldt op af alting og synes hele verden er latterlig, hvilket også inkluderer HrKuk, der virkeligt ikke fanger et vink med en vognstang. Og det ved jeg jo egentligt godt, og på rationelle dage vil jeg bestemt også være fortaler for, at man lige åbnede munden og fortalte, hvad der var på spil. Men lige i dag, der gad jeg bare godt, at han fangede, at jeg bare er træt af verden, og at han derfor skal lægge sin mobil og tale med mig.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 371
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6645

Indlægaf Mistermor » 16. maj 2019, 20:44

Min kæreste er vældig betaget af den danske grandprixsanger, og derfor "ser" vi Melodigrandprix i aften.... Eller rettere min kæreste ligger i sofaen og snorker, mens jeg sidder ved min computer og lytter til virkelig dårlig musik. :D
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 159
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Ladysparrow » 17. maj 2019, 08:05

Jeg har haft en rigtig frustrerende uge på arbejdet og min kæreste har måttet lægge øre til en hel del brok. Han arbejdede sent i går så vi så ikke hinanden. Men da jeg står op i morges, står laptoppen åben på min plads i køkkenet med et post-it: "Wake the laptop up and press play. xxx"

Sætter mig ned med en kop kaffe, og trykker play - han har lavet et slideshow med billeder af ham og mig til musikken af den vildeste kærlighedssang. 3 minutter langt og jeg sidder og tuder over hvor heldig jeg er.
20
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3195

Indlægaf girl_beat » 17. maj 2019, 10:13

Ladysparrow skrev:Jeg har haft en rigtig frustrerende uge på arbejdet og min kæreste har måttet lægge øre til en hel del brok. Han arbejdede sent i går så vi så ikke hinanden. Men da jeg står op i morges, står laptoppen åben på min plads i køkkenet med et post-it: "Wake the laptop up and press play. xxx"

Sætter mig ned med en kop kaffe, og trykker play - han har lavet et slideshow med billeder af ham og mig til musikken af den vildeste kærlighedssang. 3 minutter langt og jeg sidder og tuder over hvor heldig jeg er.

Det er da også mega sødt! :love2:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2203

Indlægaf flicka » 17. maj 2019, 10:27

flicka skrev:
flicka skrev:Jeg skal ud og se på hest nr. 117 (nærmest) idag og manden er stadig helt begejstret og spændt på mine vegne og beder om at jeg får videofilmet undervejs, så han kan se. Selv efter så mange heste, jeg har været ude og kigge på. Han har sågar været med ud og se på nogle af dem.

Og han er slet ikke hestemenneske. Men han ved, hvor meget de betyder for mig :lun:

Og det fortsætter. Jeg skal se hest nr. 118 imorgen for 2. gang og han vil gerne med ud og se på den, selvom vi skal tidligt op for at nå det inden vi skal til konfirmation senere på dagen.

Det er så dejligt at han bakker op og ikke siger noget om at det er en dårlig ide økonomisk eller lignende.

Og hesten var mere vild med ham end mig :lol: :lun:
9
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 304
Likede indlæg: 3385

Indlægaf FruKuk » 17. maj 2019, 10:48

Ladysparrow skrev:Jeg har haft en rigtig frustrerende uge på arbejdet og min kæreste har måttet lægge øre til en hel del brok. Han arbejdede sent i går så vi så ikke hinanden. Men da jeg står op i morges, står laptoppen åben på min plads i køkkenet med et post-it: "Wake the laptop up and press play. xxx"

Hvor er han mega sød :lun:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 159
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Ladysparrow » 17. maj 2019, 10:55

FruKuk skrev:

Hvor er han mega sød :lun:

Ja, han er sgu godt nok en keeper. indmellem er jeg ikke helt sikker på at jeg fortjener en som ham. :lun:
0

Tilbage til "Forhold og sex"