"Min første gang" var traumatiserende!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf VanillaQueen » 10. jan 2018, 12:30

Tusind tak alle sammen for jeres svar og gode råd som jeg 100% vil bruge og tage til mig.

Jeg har tænkt over det og jeg tror jeg først vil prøve en måned med ham og hvis det stadig gør ondt så må jeg bare tage til lægen og som Juki siger, man må nogle gange bide i det sure æble for at få ændringerne til at ske (hehe) :lol2:

dog håber jeg personligt ikke at det når så langt, men nu må jeg se. Er helt nervøs for hvad han vil sige til det, men jeg håber han tager det pænt. Jeg tænker jeg vil sige det til ham når der er gået et stykke tid, når jeg kan mærke han har lyst til mig osv. ;)
2
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf RavenClaw » 10. jan 2018, 12:51

VanillaQueen skrev:Tusind tak alle sammen for jeres svar og gode råd som jeg 100% vil bruge og tage til mig.

Jeg har tænkt over det og jeg tror jeg først vil prøve en måned med ham og hvis det stadig gør ondt så må jeg bare tage til lægen og som Juki siger, man må nogle gange bide i det sure æble for at få ændringerne til at ske (hehe) :lol2:

dog håber jeg personligt ikke at det når så langt, men nu må jeg se. Er helt nervøs for hvad han vil sige til det, men jeg håber han tager det pænt. Jeg tænker jeg vil sige det til ham når der er gået et stykke tid, når jeg kan mærke han har lyst til mig osv. ;)


Well, hvis han ikke er forstående over for det, så er han imo ikke den, du skal eksperimentere din krop med. Mest af alt, fordi du skal være 100 % tryg ved ham, for at du også kan give slip på dig selv og lade bekymringerne ligge imens. :kys:
5
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf LaMariposa » 10. jan 2018, 14:30

Er det ikke lidt lang tid at gå og vente en hel måned, inden du går til en læge? Kan til dels godt sætte mig ind i, at det kan være grænseoverskridende at snakke med en læge om det, men der er jo professionelle og helt vant til at håndtere lidt af hvert, så det tror jeg virkelig ikke, at du skal være nervøs for.

Siger det bare fordi, at jeg lige som mange at de andre også tænker, at det kan være godt at få tjekket, om der er en fysisk grund til smerterne. Det gør det måske også lidt lettere at snakke med din date om det, når I kommer så langt?
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Rapfisk » 10. jan 2018, 15:24

Jeg tænker to ting:

1) Der er en grund til, at du ikke længere er sammen med den første, du var sammen med. Han var en idiot - men det skal din næste kæreste ikke være. Hvis han er det, er det også ud til højre med ham, men det er han sandsynligvis ikke. Som Hunkat skriver vil de fleste rigtig gerne have sex med én, der også nyder det, og ingen ønsker at gøre nogen, de elsker, ondt

2) Det er omvendt ikke din kærestes eller partners ansvar at gøre dig tryg. Vedkommende skal ikke gøre dig utryg eller kræve noget af dig, du ikke kan leve op til, og sex skal ikke være til for at tilfredsstille ham. Men tryghed er også dit ansvar. Det handler også rigtig meget om, at du tager sagen i egen hånd, og at du gør, hvad du kan, for at være tryg. (Så er det i øvrigt også lettere at smide en dårlig fyr ud.) Lægen er et rigtig godt sted at starte for at se, om alt det fysiske er, som det skal være.

2.1) Husk, som andre skriver, at de(n) første gang(e) godt kan gøre ondt, uden der er noget galt på en måde, så du skal behandles. Selv om lægen måske ikke kan gøre noget, kan du sagtens få et godt sexliv senere. Omvendt er det en god idé at blive undersøgt, så du kan udelukke fysiske problemer. Hvis lægen prøver at affeje dig med, at du lige skal prøve nogle gange, bør du stille spørgsmål om, hvad du kan gøre for, at det bliver godt, og hvornår du skal komme igen, hvis du fortsat har problemer.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Rapfisk » 10. jan 2018, 15:25

RavenClaw skrev:
VanillaQueen skrev:Tusind tak alle sammen for jeres svar og gode råd som jeg 100% vil bruge og tage til mig.

Jeg har tænkt over det og jeg tror jeg først vil prøve en måned med ham og hvis det stadig gør ondt så må jeg bare tage til lægen og som Juki siger, man må nogle gange bide i det sure æble for at få ændringerne til at ske (hehe) :lol2:

dog håber jeg personligt ikke at det når så langt, men nu må jeg se. Er helt nervøs for hvad han vil sige til det, men jeg håber han tager det pænt. Jeg tænker jeg vil sige det til ham når der er gået et stykke tid, når jeg kan mærke han har lyst til mig osv. ;)


Well, hvis han ikke er forstående over for det, så er han imo ikke den, du skal eksperimentere din krop med. Mest af alt, fordi du skal være 100 % tryg ved ham, for at du også kan give slip på dig selv og lade bekymringerne ligge imens. :kys:

Enig - selv om man nok altid vil være lidt spændt og "oppe i sit hoved" i starten efter sådan en oplevelse med den første gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Purple Haze » 11. jan 2018, 06:28

VanillaQueen skrev: jeg vil helst ikke skuffe en mand ved ikke at give ham seksuel tilfredsstillelse..


Og han skulle gerne have det på samme måde, ellers er han ikke værd at samle på!

Kan du forestille dig at dyrke sex med en mand der ligger og vrider sig af smerte, og så blive sur fordi hans piveri ødelægger det for dig?
Ej vel, det er nok noget der ligger de fleste kvinder meget fjernt, og undre mig over at der findes (en hel del) “mænd” der lader til at ville have det fint med det.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf DenBlødeJyde » 11. jan 2018, 07:20

Jeg ville nok alligevel tage et smut til lægen. Hvis du ikke har fået lavet en underlivsundersøgelse før, er det en god ide under alle omstændigheder...
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf billiebean » 11. jan 2018, 07:32

Har du nogensinde fået lavet en underlivsundersøgelse før? Hvis du ikke har, vil jeg også råde dig til at få det lavet. Det er 2 minutters mildt ubehag men kan betyde en hel verden til forskel.

Min kusine er læge, og hun fortalte mig, at næsten 20% af de konsultationer hun har med patienter handler om noget med underlivet. Så for din læge er det simpelthen sååå almindeligt at skulle snakke om det her. Måske kan det hjælpe lidt med genertheden :)
1
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Neverkont » 11. jan 2018, 09:00

Jeg plejer at tænke sådan på det, at der for lægen ikke er den store forskel på, om h*n skal se på underlivet eller på halsen. ;)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2018, 18:59

VanillaQueen skrev:
LadyFox skrev:
VanillaQueen skrev:
LadyFox: Hm jeg har lige læst om det, men jeg tror det ikke da jeg sagtens kan gå en tur uden at have smerter eller bruge bind & tampon. Men selve beskrivelsen af Vulvodyni lyder præcis dét jeg oplever. "Det kan føles som knive, der stikker,eller ild, der brænder."


Har du prøvet at onanere, og i så fald gør det også ondt?

Hvis din eks ikke var forstående overfor din situation, tænker jeg at det også kan være en mulighed at du ikke har kunne slappe af med ham, og så kan det jo godt blive ved at gøre ondt at have sex.
Det kan jo også blive en ond spiral når man først har oplevet det gør ondt nogle gange, hvis man er forberedt på at der komme smerter lige om lidt, så er man jo sjældent helt afslappet.

Jeg synes også at du skal være ærlig overfor han du ser, selvom der findes dumme mænd så vil langt de fleste godt kunne forstå din situation.
Og uanset hvad dine smerter skyldes vil der jo være forskellige ting man kan gøre for at lette smerten.


Hm det er lidt mærkeligt og pinligt at skrive, men jeg håber lidt det vil hjælpe på min situation hvis i ved det;

når jeg piller ved mig selv så er det intet problem så længe det er noget der er lille.. fx en finger :lol2:
men så snart det er noget større, eller det er en mand/partner så gøre det meget ondt...

Ja det har du ret i, jeg har nok været uheldigt at min første gang var med en idiot der ikke kunne finde ud af at gøre mig tryg..


Hvis du nu har en dims der er større end en finger og prøver at få den ind, gør du det sådan langsomt og roligt eller hurtigt?


Fordi min erfaring med kvindelige kønsorganer er at hvis man tager det langsomt, så "vænner" den sig til det indenfor nogen minutter og så kan man få temmeligt store ting ind.
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. jan 2018, 16:07

Smiling_Goat skrev:Jeg nævner det kun, fordi jeg ikke umiddelbart kan se, andre har været inde på det.

Nogle kvinder har en særlig tyk mødom, og den kan gøre samleje umuligt netop bl.a. pga. Smerter.. Behandlingen er (så vidt jeg husker) ret simpelt at lægen "sprænger" hinden.

Tænk, hvis det er noget så enkelt som det, og du går og bekymrer dig en masse.


Bare som info, så er der ikke nogen såkaldt jomfruhinde i underlivet. Der sidder en kønskrans som kan være stram.
2
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: "Min første gang" var traumatiserende!

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 14. jan 2018, 16:17

Ts- for at få skrækken væk, bliver du nødt til at finde kilden til smerten.

Køb noget silikonebaseret glidecreme, læg dig på ryggen og smør dine hænder godt ind. Tag nogle dybe indåndinger og pres imod med dit underlivs muskler mens du stikker en finger ind. Mærk efter om der er smerter. Brænder det? Er du muskeløm? Hvis det brænder, skal du gå til læge. Hvis du er muskeløm strækker du forsigtigt slimhinden og dermed musklen ud. Måske kan du prøve med to fingre. Giv dig god tid.

Det er en god ide at blive bekendt med sit underliv inden manden er der.
0

Tilbage til "Forhold og sex"