Kvinder slår mere end mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Wizzze » 17. jan 2018, 10:21

Men når mænd slår, så slår de hårdere.

https://www.information.dk/telegram/201 ... r-haardest

Jeg vidste godt at kvinder også slår, og udøver vold, men jeg troede stadig at det langt overvejende var mænd der tyede til vold, når argumenterne slap op, så det er overraskende at kvinder faktisk er dem der slår hyppigst :gruble:

Nu vi er ved argumenter, så er det også voldsomt bekymrende at psykisk vold er så udbred :8:

Har du slået eller blevet slået? eller levet med psykisk vold?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf LadyFox » 17. jan 2018, 10:24

Jeg kan ikke sige mig fri fra nogen af delene. Men udover den psykiske vold så er det ved at være længe siden.
0
...
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf MOGA » 17. jan 2018, 11:05

Jeg har hverken slået eller er blevet slået.
Jeg har kylet en hjemmesko efter min eksmand, jeg ramte desværre ikke.

Jeg er ganske temperamentsfuld og kan godt blive vred, men jeg slår ikke.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Animi » 17. jan 2018, 11:07

Jeg kan forestille mig, at kvinder slår oftere fordi de bedre kan slippe afsted med det. Desværre. Det hjælper jo heller ikke ligefrem, at vold mod mænd i tvserier/film ofte bliver fremstillet som 'sjovt'. Fx er jeg vild med How I Met Your Mother, men det var kvalmende hvordan mændene ofte bliver slået, hvor det blev brugt som humor.

Jeg har aldrig slået, eller er blevet slået.
12
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Slettet bruger » 17. jan 2018, 11:11

Enig i at kvinder lettere kan slippe af sted med det. En kvinde der slår en mand, er jo som et barn der slår en voksen, det er selvfølgelig ikke o.k., men det er ikke en trussel som det er når mænd slår kvinder.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 11:17

abcd skrev:Enig i at kvinder lettere kan slippe af sted med det. En kvinde der slår en mand, er jo som et barn der slår en voksen, det er selvfølgelig ikke o.k., men det er ikke en trussel som det er når mænd slår kvinder.


Vold er altid, altid, altid forkert og ydmygelsen over den manglende respekt der ligger i at blive slået er ens for begge køn, men jeg tror bestemt du har ret i, at det gør en forskel, at kvinder generelt er mænd langt fysisk underlegne. Medmindre jeg havde et eller andet våben ville jeg ikke have en chance overfor langt de fleste mænd, og de ville således ikke behøve at være bange for deres fysiske sikkerhed, hvorimod jeg ville føle en reel angst hvis en mand brugte vold eller truede med det overfor mig.

Men heldigvis har jeg aldrig slået eller er blevet slået.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Animi » 17. jan 2018, 11:27

Selvom det måske ikke er en fysisk trussel, når en kvinde slår en mand, skal man ikke undervurdere hvor psykisk nedbrydende det kan være for en mand.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Akehurst2 » 17. jan 2018, 11:32

Animi skrev:Selvom det måske ikke er en fysisk trussel, når en kvinde slår en mand, skal man ikke undervurdere hvor psykisk nedbrydende det kan være for en mand.


Helt enig, og der er jo også god grund til, at det (generelt) er endnu mere tabubelagt for en mand at blive slået end for kvinde.

Men det er en vigtig del, det med om man skal frygte for sit liv, synes jeg. Det er trods alt uhyre sjældent, at kvinder påfører større fysisk skade eller ligefrem slår en mand ihjel.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Artem » 17. jan 2018, 11:41

I mit voksne liv har jeg aldrig slået nogle. Der er heller ingen mænd som har slået mig. Men har prøvet at en kvinde gav mig en lussing. Uden at jeg havde rørt hende.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Pax Romana » 17. jan 2018, 11:44

Jeg er aldrig blevet slået på af en kvinde og jeg kunne aldrig selv finde på at slå en kvinde. Det skulle i så fald kun være for at afværge et livsfarligt angreb. De få gange jeg har brugt vold over for andre mænd, har været i de tilfælde hvor jeg måtte forsvare mig selv eller en anden.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Slettet bruger » 17. jan 2018, 11:46

Animi skrev:Selvom det måske ikke er en fysisk trussel, når en kvinde slår en mand, skal man ikke undervurdere hvor psykisk nedbrydende det kan være for en mand.


Tjo, jeg ville nok bare holde hende fast imod væggen og sige til hende at jeg ikke finder mig i at blive slået. Så ville det ligsom være tydeligt hvem der havde det fysiske overtag, det er en relation hvor jeg let kan tage kontrollen. Jeg synes psykologisk vold er langt værre, det er meget sværere at forholde sig til end fysisk vold, og det kan komme snigende uden man opdager det. Hvis man får en lussing, er man ikke i tvivl om at der foregår noget som ikke skal foregå.

Men jeg har ikke prøvet at blive slået af en kvinde, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Persnikedy » 17. jan 2018, 11:49

Jeg har slået min dengang daværende kæreste, han var ved at voldtage mig og jeg slog alt hvad jeg kunne gentagende gange - det ændrede intet i situationen. Han var voldig men som regl så jeg igennem fingrene med det, han undskyldte jo.

Jeg havde aldrig før eller siden slået en kæreste (eller andre)
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf DenBruneMunk » 17. jan 2018, 11:55

Har kendt 2 kvinder i mit liv som var voldelige, dog kun når der blev drukket alkohol. Det gik ikke stille for sig og endte brat, da jeg var barnet som blev overfaldt af moren. Så nej tak, ingen vold skaber venskaber for livet her, der cuttes den livlinje inden det går for vidt.

Der er vold og så er der overfald, og fordi man i arrigskab kaster puder eller andet ufarligt som kun ødelægger fysiske ting og imod døde ting, kan jeg ikke græde snot over. Derimod når volden inkluderer at bruge det som våben, så er det ikke et positivt parforhold, og så må man give slip meget hurtigt, lige meget hvor meget man vil det bedste.
Der er stærke kvinder og stærke mænd, og som med kvinder som offer eller mænd, så er det ikke altid gensidigt at vælge at slå tilbage, så lige meget hvor vag den modsatte part er , så er det stærkere end den som ingen modstand gør, og så er det hårdt.

Har også kendt og mødt de parter som bare ikke kunne gå fra modparten, for kærligheden vægtes højest, så er vi der hvor man får svært ved at trække personen ud, når de accepterer det og dominans rollen vinder. Og 20 år efter, så føler man alt er godt men intet glemt ;(
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18275

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf Mi55y » 17. jan 2018, 12:12

Jeg har engang knaldet min eks en lussing - det var ren reaktion. Vi var på festival, og jeg var blevet meget solskoldet på skuldre og i nakken. Han tror så, han er rigtig morsom og smækker mig hårdt med flad hånd på min skoldning og spørger: Nå, er du blevet solskoldet? Jeg nåede slet ikke at tænke, men vendte mig bare om og stak ham en. Han kvitterede med at hælde en øl udover mig. Da var vi omkring de 20 år. Ellers har jeg været forskånet og har heller ikke selv langet ud siden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Kvinder slår mere end mænd

Indlægaf LaScrooge » 17. jan 2018, 12:46

Persnikedy skrev:Jeg har slået min dengang daværende kæreste, han var ved at voldtage mig og jeg slog alt hvad jeg kunne gentagende gange - det ændrede intet i situationen. Han var voldig men som regl så jeg igennem fingrene med det, han undskyldte jo.

Jeg havde aldrig før eller siden slået en kæreste (eller andre)


Det er selvforsvar, ikke vold.
12
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"