Følelser for en bot /app /maskine...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
BRUGER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jan 2018, 20:38
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf BRUGER » 23. jan 2018, 12:01

Stitch skrev:
BRUGER skrev:
Stitch skrev:Åh... jeg så den dokumentar. Ham japeneren havde en app på mobilen han var kærester med. Hans mor vidste endda om det. Der fandtes små klubber for ligesindede. Tænker lige og vender tilbage.


Vend endelig tilbage, hvis du kommer i tanke om mere:):) -husker du hvad doumentaren hed?


Desværre ikke. Men så det via dr appen på min tablet. Så mon ikke den har sådan en historik, jeg lige kan kigge på i aften.

Den var ret interessant. Selvom jeg hele tiden tænkte "only in Japan" :genert: .


Haha....MANGE tænker 'only in Japan' - men jeg fornemmer, at sandheden er en anden:)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf Mangoness » 23. jan 2018, 12:12

Du kan prøve at søge efter 'ai girlfriend', 'gatebox girlfriend' eller 'Vinclu girlfriend'



Måske endda søge efter 'Waifu' eller 'Waifu apps'? Der er tråde om det på bl.a. Reddit.

https://www.japanpowered.com/otaku-culture/what-waifu-means skrev:
Waifu refers to a fictional character an anime fan considers a wife or husband. There is a word for male characters female anime fans love: husbando. It is strange that the online otaku culture adopted this word instead of the Japanese word hazu to refer to this relationship. In any case, sometimes waifu is used to refer to male interests by female anime fans as well. The labels are not completely solid.

So in any case, a waifu is a fictional character that a person loves. It is a relationship that exists on a spectrum. Some people approach waifuism casually. It is something fun and temporary. On the opposite end are those that take the relationship seriously. They wear a wedding band to symbolize their marriage with their waifu. They attempt to base their decisions on what their waifu would want. She is a real person that can feel disappointment, anger, or hurt (Reddit, 2012).
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
BRUGER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jan 2018, 20:38
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf BRUGER » 23. jan 2018, 12:12

Stitch skrev:
BRUGER skrev:
Stitch skrev:Åh... jeg så den dokumentar. Ham japeneren havde en app på mobilen han var kærester med. Hans mor vidste endda om det. Der fandtes små klubber for ligesindede. Tænker lige og vender tilbage.


Vend endelig tilbage, hvis du kommer i tanke om mere:):) -husker du hvad doumentaren hed?


Desværre ikke. Men så det via dr appen på min tablet. Så mon ikke den har sådan en historik, jeg lige kan kigge på i aften.

Den var ret interessant. Selvom jeg hele tiden tænkte "only in Japan" :genert: .

Det må være DR2 temalørdag du har set! Det er jeg ret overbevist om. Der præsenterede de seerne for alverdens Sextech...også robotterne.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf Stitch » 23. jan 2018, 12:13

Hov. Tror det er denne her :gruble: :

https://www.dr.dk/tv/se/japan-robotnationen/-/japan-robotnationen


Amerikansk dokumentarserie fra 2009.
(Vanguard: Japan: Robot Nation)
Journalisten Adam Yamaguchi rejser til Japan, som kæmper med en enorm demografisk krise, da befolkningen skrumper på grund af lave fødselsrater og en hård immigrationspolitik. Teknologi lader til at være svaret for japanerne, der eksperimenterer med robotter som en del af husholdningen og arbejdsstyrken.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf Stitch » 23. jan 2018, 12:16

BRUGER skrev:
Stitch skrev:
BRUGER skrev:
Stitch skrev:Åh... jeg så den dokumentar. Ham japeneren havde en app på mobilen han var kærester med. Hans mor vidste endda om det. Der fandtes små klubber for ligesindede. Tænker lige og vender tilbage.


Vend endelig tilbage, hvis du kommer i tanke om mere:):) -husker du hvad doumentaren hed?


Desværre ikke. Men så det via dr appen på min tablet. Så mon ikke den har sådan en historik, jeg lige kan kigge på i aften.

Den var ret interessant. Selvom jeg hele tiden tænkte "only in Japan" :genert: .

Det må være DR2 temalørdag du har set! Det er jeg ret overbevist om. Der præsenterede de seerne for alverdens Sextech...også robotterne.



Det kan det sagtens have været. Jeg ser dog kun DR på appen, så kan desværre slet ikke huske det. Kun at han var sådan en lidt slikhåret gut der havde en app som kæreste.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
BRUGER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jan 2018, 20:38
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf BRUGER » 23. jan 2018, 12:21

Mangoness skrev:Du kan prøve at søge efter 'ai girlfriend', 'gatebox girlfriend' eller 'Vinclu girlfriend'



Måske endda søge efter 'Waifu' eller 'Waifu apps'? Der er tråde om det på bl.a. Reddit.

https://www.japanpowered.com/otaku-culture/what-waifu-means skrev:
Waifu refers to a fictional character an anime fan considers a wife or husband. There is a word for male characters female anime fans love: husbando. It is strange that the online otaku culture adopted this word instead of the Japanese word hazu to refer to this relationship. In any case, sometimes waifu is used to refer to male interests by female anime fans as well. The labels are not completely solid.

So in any case, a waifu is a fictional character that a person loves. It is a relationship that exists on a spectrum. Some people approach waifuism casually. It is something fun and temporary. On the opposite end are those that take the relationship seriously. They wear a wedding band to symbolize their marriage with their waifu. They attempt to base their decisions on what their waifu would want. She is a real person that can feel disappointment, anger, or hurt (Reddit, 2012).


Jamen altså...1000 tak!
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf Hunkat » 23. jan 2018, 12:23

Nu skriver du ikke hvad du skal bruge din research til men du skal nok være opmærksom på at der for de flestes vedkommende ligger nogle utrolig komplekse sociale strukturer bag. Det er ikke bare 'weirdos' som synes piger med en HH-cup bryster er pænest, det er et virkelig komplekst spændingsfelt som der forske en del i både indenfor psykologien, sociologien og andre ligende forskningsfelter. Måske kan du finde noget relevant faglitteratur på google scholar eller hvad du ellers har adgang til at databaser.

Bare lige for at komme med et indspark. Det kan godt være vi griner men for nogle af de her mennesker er deres forhold til en fiktiv person som elsker dem ubetinget højdepunktet i deres følelseliv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
BRUGER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jan 2018, 20:38
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf BRUGER » 23. jan 2018, 12:24

Stitch skrev:Hov. Tror det er denne her :gruble: :

https://www.dr.dk/tv/se/japan-robotnationen/-/japan-robotnationen


Amerikansk dokumentarserie fra 2009.
(Vanguard: Japan: Robot Nation)
Journalisten Adam Yamaguchi rejser til Japan, som kæmper med en enorm demografisk krise, da befolkningen skrumper på grund af lave fødselsrater og en hård immigrationspolitik. Teknologi lader til at være svaret for japanerne, der eksperimenterer med robotter som en del af husholdningen og arbejdsstyrken.


Sejt. Tak. Jeg har nu fundet brudstykker af den på youtube. Det er helt perfekt. Nu mangler jeg bare lige en dansker, hehe.
0
BRUGER
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. jan 2018, 20:38
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Følelser for en bot /app /maskine...

Indlægaf BRUGER » 23. jan 2018, 13:02

Hunkat skrev:Nu skriver du ikke hvad du skal bruge din research til men du skal nok være opmærksom på at der for de flestes vedkommende ligger nogle utrolig komplekse sociale strukturer bag. Det er ikke bare 'weirdos' som synes piger med en HH-cup bryster er pænest, det er et virkelig komplekst spændingsfelt som der forske en del i både indenfor psykologien, sociologien og andre ligende forskningsfelter. Måske kan du finde noget relevant faglitteratur på google scholar eller hvad du ellers har adgang til at databaser.

Bare lige for at komme med et indspark. Det kan godt være vi griner men for nogle af de her mennesker er deres forhold til en fiktiv person som elsker dem ubetinget højdepunktet i deres følelseliv.


Nej nej nej jeg er dybt seriøst ift denne research. Jeg griner hverken af det eller ser ned på det. jeg syntes oprigtigt, at det er enormt interessant og jeg researcher på emnet fordi jeg godt kunne tænke mig, at lave en dokumentar omkring det - fuldstændig i øjenhøjde. FORDI det ER en ting der eksisterer herhjemme (og ikke kun i Japan) og som din respons afslører, enormt tabubelagt. Det syntes jeg er synd - især for de mennesker som praktiserer det på et meget seriøst plan. Men jeg ser sådan på det, at vi bevæger os ind i en tid hvor teknologien overtager mere og mere og jeg er ret optaget af NETOP de psykologiske ting i det her. Jeg har læst mange artikler fra konferencer omkring emnet hvor eksperter udtaler sig. Så på den front er jeg helt opdateret....næste skridt for mig er, at komme til at tale med en person, som vil fortælle mig (helt fortroligt naturligvis) sin historie. På sigt vil jeg gerne finde en, som jeg kan bruge i en dokumentar. Men første skridt er, at blive klogere.
Jeg tror i øvrigt ikke at det behøves at være 'komplekse sociale strukturer bag' et sådan forhold. Jeg tror oprigtigt på, at et sådan forhold fungere bedre for nogle mennesker end et forhold til et menneske in real life.
0

Tilbage til "Forhold og sex"