Er cheerleaders sexisme?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 18:37

paint skrev:
milisa skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:Det er sjovt nok aldrig mænd, der bliver sendt på banen i pauserne. Det er aldrig mandlige gymnaster, der jo i øvrigt kan lave særdeles spektakulære shows med masser af underholdningsværdi. Det er altid kvinder. Og ofte i særdeles lidt tøj. Seriøst, hvordan kan I sige, det ikke er sexisme?


Det kommer jo fra mænds og kvinders interesseforskelle. Stripklubber med kvinder er særdeles almindelige fordi mænd er rimelig tossede med at se på letpåklædte kvinder. Mig bekendt er der ikke i nærheden af så mange stripklubber med mænd, for kvinder er bare ikke nær så interesserede i letpåklædte mænd. Hvis I kvinder havde samme interesse for os mænd i sparsom påklædning som vi har for jer kvinder i sparsom påklædning, tør jeg godt garantere at letpåklædte mænd ville dukke op overalt.


Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.


Er der kvindelig efterspørgsel på letpåklædte mænd?

Billede


:banan: Hell yeah!!! :ivrig:
0
Tally-ho
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Slettet bruger » 2. mar 2018, 19:03

milisa skrev:Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.


Mænds interesse for letpåklædte kvinder tilgodeses generelt fordi der er penge i det. Der er ikke nær så mange penge i letpåklædte mænd.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 20:00

abcd skrev:
milisa skrev:Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.


Mænds interesse for letpåklædte kvinder tilgodeses generelt fordi der er penge i det. Der er ikke nær så mange penge i letpåklædte mænd.


Så kvinder objektificeres for at please mænd til at bruge penge, så nogen kan tjene penge. I rest my case....
2
Tally-ho
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Slettet bruger » 2. mar 2018, 20:03

milisa skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.


Mænds interesse for letpåklædte kvinder tilgodeses generelt fordi der er penge i det. Der er ikke nær så mange penge i letpåklædte mænd.


Så kvinder objektificeres for at please mænd til at bruge penge, så nogen kan tjene penge. I rest my case....


Men det er jo ikke sexisme. Det er ikke diskrimination af kvinder, det er jagt efter penge. Jeg er helt sikker på at der står masser af mænd klar til at smide kludene hvis der er penge i det. Og det skal de have lov til uden at nogen står i baggrunden og skriger om sexisme.
1
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Kaffe » 2. mar 2018, 20:30

Det er jo kvinderne selv, der er letpåklædte :gruble: Altså de har jo selv taget tøjet på og valgt at hoppe rundt til et sportsarrangement. Og de er vel for mestendels voksne mennesker?

Hvis mænd hoppede rundt med ikke så meget tøj til sportsarrangementer, så tvivler jeg altså rigtig meget på, at de vil give kvinder eller strukturer i samfundet skylden :gruble:

Hvorfor er der denne forskel på, hvem der er skyld i hvad? Jeg mener, at et menneske må tage ansvaret selv.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2018, 10:59

Kaffe skrev:Det er jo kvinderne selv, der er letpåklædte :gruble: Altså de har jo selv taget tøjet på og valgt at hoppe rundt til et sportsarrangement. Og de er vel for mestendels voksne mennesker?

Hvis mænd hoppede rundt med ikke så meget tøj til sportsarrangementer, så tvivler jeg altså rigtig meget på, at de vil give kvinder eller strukturer i samfundet skylden :gruble:

Hvorfor er der denne forskel på, hvem der er skyld i hvad? Jeg mener, at et menneske må tage ansvaret selv.

Jeg er ikke helt klar over, hvor du vil hen med det? :gruble:
Selvfølgelig kan man altid finde nogen, der vil gøre x, y eller z for penge. Men derfor kan man vel godt have en mening om, hvorvidt det er værdigt eller passende?
3
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Kaffe » 3. mar 2018, 15:55

dgd2007 skrev:
Kaffe skrev:Det er jo kvinderne selv, der er letpåklædte :gruble: Altså de har jo selv taget tøjet på og valgt at hoppe rundt til et sportsarrangement. Og de er vel for mestendels voksne mennesker?

Hvis mænd hoppede rundt med ikke så meget tøj til sportsarrangementer, så tvivler jeg altså rigtig meget på, at de vil give kvinder eller strukturer i samfundet skylden :gruble:

Hvorfor er der denne forskel på, hvem der er skyld i hvad? Jeg mener, at et menneske må tage ansvaret selv.

Jeg er ikke helt klar over, hvor du vil hen med det? :gruble:
Selvfølgelig kan man altid finde nogen, der vil gøre x, y eller z for penge. Men derfor kan man vel godt have en mening om, hvorvidt det er værdigt eller passende?


Jeg mener bare helt konkret, at det er den enkelte kvinde selv, der afgør, om hun vil være cheerleader. Det må være et oplyst valg. Hvordan kan det forbindes til sexisme? :gruble:

Måske er der traditionelt noget sexistisk over at udstille kvinder til sportsbehgivenheder. Men det kan jo ikke foregå, hvis der ikke er nogle kvinder, der deltager i det. Der skal træffes et valg for at være cheerleader. Og valget ligger hos den enkelte kvinde selv. Hun tvinges ikke af strukturer i samfundet eller af mænd. Individet har ansvaret selv. Jeg køber ikke den med, at kvinder styres rundt i manegen af mænd eller samfund. Og hvis nogen gør, så må de straks stoppe.

Hvis al eksponering af afklædte kvinder skal stoppe, så kan det kun ske, hvis alle kvinder stopper med at lade sig eksponere. Jeg ved så ikke, om eksponeringen bør stoppe. Det er en anden snak.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"