Ej, ved I nu hvad ...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 19:36

Zinde skrev:
Juki skrev:
Tanten skrev:
Zinde skrev:
Tanten skrev:
IrmaPigen skrev::lol:

Jeg sad og så det lidt tilfældigt en dag sammen med kærestens søn på 10 år. Lettere grænseoverskridende :genert: Men altså efter de første 5 minutter bliver det jo egentlig ret naturligt at se på. Det er jo bare nøgen mennesker.


Det værste for en 10-årig er jo ikke at se en nøgen diller eller tissekone - det er at se, at det er fuldkommen ok at kassere mennesker udfra overfladiske kriterer.

(Debat-disclaimer - jeg ved godt, vi alle tænder og ikke tænder på fysisk fremtræden, men her er det sat i system som underholdning, hvilket er noget andet)


Enig! Min 10-årige skal ikke se sådan noget - seriøst, det er da ikke børnefjernsyn?!


Det er i liga med Paradise Hotel, Kongerne af whatever osv., der promoverer total blankhed og overfladisk tilgang til andre mennesker og social kontakt.

Det bliver vel kun/først et problem når seerne ikke kan skelne mellem normalt og unormalt?

Jeg kan godt lide at se Paradise Hotel og Singleliv fx, selvom jeg ligger i den øvre ende af målgruppen for Paradise Hotel. Jeg har vel set med on/off i de 10 års tid det har været vist. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg ser det eller hvad det er ved det der interesserer mig, men det er helt sikkert ikke pga. de medvirkendes udseende. Jeg synes det er sjovere at se hvordan de reagerer i forskellige situationer hvor de bliver pressede til nogle valg, selvom de ikke forstår at det hele er planlagt på forhånd og at de medvirkende ikke har ret meget indflydelse selvom det føles sådan. Og så er det sjovt at se hvor sjovt de kan have det sammen osv.

Ligesom med de medvirkende i Singleliv kan jeg godt tænke "holy fuck! Findes der virkelig folk der er så blanke og overfladiske med alle deres krav og forventninger", men jeg kan også godt skelne og ved at der findes mænd der ikke forventer at en partner har nogle bestemte kropsmål og en bestemt hårfarve, men at det handler om at det er nogle bestemte typer der er castet med et bestemt formål. Jeg ved også godt at man sagtens kan være lækker og interessant uden at skulle være glatbarberet, have store silikonebryster, en røv der ville gøre Kim Kardashian misundelig og ellers være et lille nips.

Havde jeg været 15 år yngre kunne det måske godt have gjort mig usikker ikke at se ud på en bestemt måde, men det havde helt sikkert ikke kun skyldtes det program, men at jeg generelt ikke så forskellige kroppe. Nu var jeg så så heldig at der aldrig har været fokus på at skulle se ud på en bestemt måde, men at man selvfølgelig skulle se præsentabel og soigneret ud. Jeg er vokset op i et hjem hvor der var et afslappet forhold til kroppen. Jeg har set masser af nøgne mennesker op gennem min barndom og ungdom. Både familiemedlemmer når vi fx var på stranden eller bare skulle klæde om, men også fremmede i svømmehallen eller klassekammerater efter gymnastik.

Jeg tror det er ligeså skadeligt for børn og unge aldrig at se forskellige nøgne mennesker, som det er kun at se de samme unge, sprøde typer på tv.


Jeg tror slet ikke, at børn har brug for at se andre nøgne mennesker end deres familie.

Hvorfor ikke?

Altså selvfølgelig skal man ikke påtvinge børn andres nøgenhed, men afhængigt af omstændighederne og hvordan "brug for" tolkes, så er det jo bare kroppe.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Juki » 5. mar 2018, 19:40

Zinde skrev:
Juki skrev:
Zinde skrev:
Juki skrev:
Tanten skrev:
Zinde skrev:
Tanten skrev:
IrmaPigen skrev::lol:

Jeg sad og så det lidt tilfældigt en dag sammen med kærestens søn på 10 år. Lettere grænseoverskridende :genert: Men altså efter de første 5 minutter bliver det jo egentlig ret naturligt at se på. Det er jo bare nøgen mennesker.


Det værste for en 10-årig er jo ikke at se en nøgen diller eller tissekone - det er at se, at det er fuldkommen ok at kassere mennesker udfra overfladiske kriterer.

(Debat-disclaimer - jeg ved godt, vi alle tænder og ikke tænder på fysisk fremtræden, men her er det sat i system som underholdning, hvilket er noget andet)


Enig! Min 10-årige skal ikke se sådan noget - seriøst, det er da ikke børnefjernsyn?!


Det er i liga med Paradise Hotel, Kongerne af whatever osv., der promoverer total blankhed og overfladisk tilgang til andre mennesker og social kontakt.

Det bliver vel kun/først et problem når seerne ikke kan skelne mellem normalt og unormalt?

Jeg kan godt lide at se Paradise Hotel og Singleliv fx, selvom jeg ligger i den øvre ende af målgruppen for Paradise Hotel. Jeg har vel set med on/off i de 10 års tid det har været vist. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg ser det eller hvad det er ved det der interesserer mig, men det er helt sikkert ikke pga. de medvirkendes udseende. Jeg synes det er sjovere at se hvordan de reagerer i forskellige situationer hvor de bliver pressede til nogle valg, selvom de ikke forstår at det hele er planlagt på forhånd og at de medvirkende ikke har ret meget indflydelse selvom det føles sådan. Og så er det sjovt at se hvor sjovt de kan have det sammen osv.

Ligesom med de medvirkende i Singleliv kan jeg godt tænke "holy fuck! Findes der virkelig folk der er så blanke og overfladiske med alle deres krav og forventninger", men jeg kan også godt skelne og ved at der findes mænd der ikke forventer at en partner har nogle bestemte kropsmål og en bestemt hårfarve, men at det handler om at det er nogle bestemte typer der er castet med et bestemt formål. Jeg ved også godt at man sagtens kan være lækker og interessant uden at skulle være glatbarberet, have store silikonebryster, en røv der ville gøre Kim Kardashian misundelig og ellers være et lille nips.

Havde jeg været 15 år yngre kunne det måske godt have gjort mig usikker ikke at se ud på en bestemt måde, men det havde helt sikkert ikke kun skyldtes det program, men at jeg generelt ikke så forskellige kroppe. Nu var jeg så så heldig at der aldrig har været fokus på at skulle se ud på en bestemt måde, men at man selvfølgelig skulle se præsentabel og soigneret ud. Jeg er vokset op i et hjem hvor der var et afslappet forhold til kroppen. Jeg har set masser af nøgne mennesker op gennem min barndom og ungdom. Både familiemedlemmer når vi fx var på stranden eller bare skulle klæde om, men også fremmede i svømmehallen eller klassekammerater efter gymnastik.

Jeg tror det er ligeså skadeligt for børn og unge aldrig at se forskellige nøgne mennesker, som det er kun at se de samme unge, sprøde typer på tv.


Jeg tror slet ikke, at børn har brug for at se andre nøgne mennesker end deres familie.

Hvorfor ikke?

Altså selvfølgelig skal man ikke påtvinge børn andres nøgenhed, men afhængigt af omstændighederne og hvordan "brug for" tolkes, så er det jo bare kroppe.


Jeg tænker bare, at børn jo ser deres familie nøgne, og for de flestes vedkommende også folk i svømmehallen, og så er det fint. Der er ikke brug for mere :)

Ok, så misforstod jeg nok.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. mar 2018, 19:56

Jeg så det i lørdags...
og jeg blev egentligt lidt facineret af det, og syntes det var ret spændende.
Det var jo helt almindelige mennesker der stod der, ikke sådan nogle super top trimmede model agtig nogen.

Egentligt synes jeg ikke det var mere overfladisk end så mange andre programmer i den genre, måske endda mindre :gruble: Her handlede det jo om at vælge en ud af 6, ud fra hvem man fandt mest fysisk tiltrækkende. I så mange andre datingprogrammer handler det jo om at finde den man finder mest tiltrækkende, ud fra de kriterier man præsenteres for.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. mar 2018, 20:03

Er det ikke bare lidt som Naked Attraction? Det ser jeg tit, jeg synes det er god og anderledes underholdning.

Der har de alle mulige forskellige typer med. Også transkønnede og folk med handicap, men har ikke set denne danske version.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Zombie » 5. mar 2018, 20:35

Dating in the Dark var the shit dog!
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Precaseptica » 5. mar 2018, 20:44

Altså. Vi kunne da godt trænge til at være noget mindre puritanske, men jeg er ikke sikker på dette er måden at gøre det ordentligt på..
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf BlueBunny » 7. mar 2018, 07:19

Hi hi jeg synes det er sjovt. Aldrig noget jeg ville se med mine børn. Hverken ham på 9 eller ham på 16.
Jeg synes egentlig det er meget sobert lavet og de komplimenterer forskellighederne. Ikke som i Pelle Hvenegaards program hvor det nærmest gik ud på at disse så mange som muligt.
Flere af kroppene er naturlige, og de laver indskudte klip med lidt fakta. Jeg synes det er sjovt at se hvor forskellige folk ser ud. Og jeg synes det viser et meget godt indblik i at ingen er perfekte.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Mangoness » 7. mar 2018, 09:29

Hvor ser i programmet henne? :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Ally » 7. mar 2018, 09:47

Mangoness skrev:Hvor ser i programmet henne? :genert:

Programmet vises på Zulu og kan sikkert også ses online.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ej, ved I nu hvad ...

Indlægaf Pax Romana » 7. mar 2018, 11:11

Nå! Er den eneste reaktion jeg kan komme op med.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Forhold og sex"