De spirrende forhold - snik snak

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf admin » 17. mar 2018, 17:41

Så blev det tid til en tråd for os, der er i nyere forhold.

I ved... Dem, hvor man ikke ved, om de varer en måned, et år eller tre. Man er stadig usikker og føler sig ikke som et par, der selvfølgelig er sammen resten af livet.

Der er ikke terminer og fælles børn (jo måske, hvis det gik lidt stærkt :gruble: - OK I bestemmer selv, hvad der mangler) Måske er det svært at forholde sig til hans/hendes børn? Måske ved du ikke, hvad du skal have til aften, når det igen bare er dig selv.

Her er plads til stort og småt... Og også input fra singler og folk i parforhold. Men KUN hvis de har guldkorn :deer: (Og selvfølgelig har de det...)
4
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Kaffe » 17. mar 2018, 20:46

...
Senest rettet af Kaffe 18. mar 2018, 07:29, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf RavenClaw » 17. mar 2018, 21:52

Kaffe skrev:Jeg er i et fast forhold og har snart kendt ham i tre år. Vi skal flytte sammen, når jeg får solgt mit andelshus, og det går jeg spændt og venter på. Så jeg er også i en forandringsfase hen mod et mere etableret forhold.

Som det er nu, går der med jævne mellemrum fem dage, hvor vi ikke ses (logistik). Det kan godt være hårdt hele tiden at sige 'farvel' og vide at der går lidt tid, før vi ses igen. Og der er jo en del køren frem og tilbage mellem vores to bopæle og arbejde. Det er forskelligt, hvor vi er, når vi er sammen. Vi har været langsomme til at planlægge at flytte sammen. Men jeg har bla nogle hensyn at tage til min hjemmeboende dreng.

Jeg ser frem til en ny fase, hvor vi kan komme tættere på hinanden. Gælder jeg i tråden?


Bliver det så nemmere ift. jeres arbejdspladser transportmæssigt, eller har I mere valgt en base på baggrund af, hvor I alle tre har følt jer tilpas?

Det lyder spændende med det nye kapitel med mere tid til hinanden, jeg kan godt forstå, du glæder dig :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Juki » 18. mar 2018, 03:18

Jeg er lidt nysgerrig, så jeg håber det er okay at jeg spørger :blush:

Men enten er man vel kærester eller også er man ikke, uanset hvor længe man har været sammen, bor og lever? Det bliver vel ikke et mere rigtigt forhold af at man har været sammen i flere år, bor sammen og måske også har børn.

Måske jeg bare misforstår trådens formål, men jeg synes da det er ærgerligt hvis ikke der er plads til at stikke lidt ud, og udfordre de gængse normer for parforhold og dating, i henholdsvis Partråden og Singletråden.
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Jadajada » 18. mar 2018, 03:39

Juki skrev:Jeg er lidt nysgerrig, så jeg håber det er okay at jeg spørger :blush:

Men enten er man vel kærester eller også er man ikke, uanset hvor længe man har været sammen, bor og lever? Det bliver vel ikke et mere rigtigt forhold af at man har været sammen i flere år, bor sammen og måske også har børn.

Måske jeg bare misforstår trådens formål, men jeg synes da det er ærgerligt hvis ikke der er plads til at stikke lidt ud, og udfordre de gængse normer for parforhold og dating, i henholdsvis Partråden og Singletråden.



Jo, man kan ret hurtigt blive kærester, men der går vel for de fleste en rum tid, inden man ved om kæresten er sådan én langtidsholdbar én. Dén man vender sig ubetinget til, hvis der er noget der er svært. Eller dén man bare véd har ens ryg. Til man er etableret. Har en vis historie sammen. Er præsenteret hele vejen rundt, er blevet accepteret og (forhåbentlig) skabt gode relationer. Mødt børn begge veje. Åh, listen er næsten uendelig ;-)

Jeg tænker tråden er er ment som tiden fra I do (kæresteversionen) til ovennævnte'ish er indtruffet.


Jeg er midaldrende og mødte sidste forsommer kvinden, som jeg er ret sikker på opfylder samtlige af ovenstående - i mit hjerte peger det mod et bryllup, faktisk. Dét har jeg aldrig haft lyst lyst til før. Men selv om vi er meget sammen på tværs af delebørn og karrierer, så lærer vi hele tiden nye dybder om hinanden og hinandens.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 18. mar 2018, 05:37

For mig er et spirende forhold noget der sker i starten, dvs inden for de første 3-6 måneder, men i hvert der fald, hvor man ikke rigtigt har defineret at man er kærester.

Jeg forstår vist heller ikke lige trådens præmis.
1
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Kaffe » 18. mar 2018, 07:32

Sådan, nu har jeg slettet mit indlæg, fordi det lyder til, at det er forkert.

Men jeg synes, det er lidt ærgerligt. En tråd kan vel godt give mening for nogle, men ikke andre.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4854

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Kaffe » 18. mar 2018, 07:46

Hov, der står i startindlægget at der er plads til input fra folk i parforhold, og at man selv bestemmer, hvad der mangler (fælles hus, børn f.eks). Så er det måske alligevel ikke forkert at deltage, hvis det giver mening for een.
Jeg forstår ikke spørgsmålene til trådens og indlæggenes legitimitet.

Jeg kan sagtens se et spirende element i at skulle flytte sammen, have børn mv.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Filipai » 18. mar 2018, 08:07

Jeg synes tråden giver herre meget mening. Nu er jeg godt gift, så hører ikke lige hertil. Men i de første måneder af et kæresteforhold synes jeg der er meget mere på spild. Kanter der skal slibes, lære kærestens venner og familie, finde ud af om det virkeligt er DET når sommerfuglene begynder at flakke en smule langsommere. Og så det der med at flytte sammen. Mange i parforholds tråden har jeg indtryk af er ret etablerede.

Men okay, generelt mener jeg jo ikke rigtigt tråde kan være rigtige eller forkerte :D
9
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 18. mar 2018, 08:09

Marioneta skrev:Tråden henvender sig til dem, som selv synes det er relevant :) Definitionen på et par og en partner er forskellig fra person til person. For mig er der stor forskel på at være kærester og være partnere. Det sidste er først noget vi er, når vi bor sammen, så for mig er definitionen afhængig af om vi bor sammen. For andre kan det være anderledes.

Man er bare ikke super velkommen i single-tråden, når man har en kæreste og når man "kun" har en kæreste og ikke bor sammen, så er partråden bare ikke så relevant, for det handler mest om ting vedrørende at man bor sammen. Selvom ingen af delene er absolut, så er der bare den fornemmelse, at man ikke hører til i trådene.


Jeg bor ikke sammen med min kæreste. Jeg føler mig da overhovedet ikke uvelkommen i parforholdstråden.

Jeg har overhovedet ikke set forskelsbehandling i den tråd i relation til om man er et par der bor sammen eller ej.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16011
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf TinaW » 18. mar 2018, 08:27

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:Tråden henvender sig til dem, som selv synes det er relevant :) Definitionen på et par og en partner er forskellig fra person til person. For mig er der stor forskel på at være kærester og være partnere. Det sidste er først noget vi er, når vi bor sammen, så for mig er definitionen afhængig af om vi bor sammen. For andre kan det være anderledes.

Man er bare ikke super velkommen i single-tråden, når man har en kæreste og når man "kun" har en kæreste og ikke bor sammen, så er partråden bare ikke så relevant, for det handler mest om ting vedrørende at man bor sammen. Selvom ingen af delene er absolut, så er der bare den fornemmelse, at man ikke hører til i trådene.


Jeg bor ikke sammen med min kæreste. Jeg føler mig da overhovedet ikke uvelkommen i parforholdstråden.

Jeg har overhovedet ikke set forskelsbehandling i den tråd i relation til om man er et par der bor sammen eller ej.


Og som jeg skrev lige efter min egen definition; "for andre kan det være anderledes" :)

Jeg snakker ikke om forskelsbehandling i partråden, men om at hvad der skrives om derinde, ikke er noget jeg kan relatere til, hvor jeg er i mit forhold. Vi er ikke etablerede så at snakke om svigerforældrebesøg og indkøb til fælles hus er bare ikke vildt relevant for mig.


Men det er jo dem der skriver i en tråd, der er med til at definere den. Jeg synes da bestemt der i partråden også er plads til de nye og måske knap så etablerede forhold, som dem hvor man er gift, bor sammen osv.
Men når det så er sagt, så har jeg absolut intet problem med denne tråds præmisser.
4
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16011
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf TinaW » 18. mar 2018, 08:40

Marioneta skrev:
TinaW skrev:Men det er jo dem der skriver i en tråd, der er med til at definere den. Jeg synes da bestemt der i partråden også er plads til de nye og måske knap så etablerede forhold, som dem hvor man er gift, bor sammen osv.
Men når det så er sagt, så har jeg absolut intet problem med denne tråds præmisser.


Mit forhold fylder ikke særlig meget i mit liv. Vi har været sammen en dag i løbet af de sidste tre uger, så hvad jeg har at skrive om mit liv er omkring andre ting end mit forhold. Det virker det ikke rigtigt til, at man gør i partråden, men du har ret i, at man bare kan gøre det. Men nu er jeg ikke sådan en person, som er tilbøjelig til at gøre det, når andre ikke gør. Det føles bare forkert at skrive om min weekend derinde, når det omhandler at være helt alene med min søn. Ligesom jeg også altid er alene med ham i hverdagene. Selvom jeg har en kæreste, så er jeg stadig alene det meste af tiden.


Det er som jeg skrev også fair nok. Jeg er alene halvdelen af tiden, da min mand sejler. Så de uger han er ude, der vil jeg heller ikke kunne bidrage med ret meget par relevant, men om hverdagen med barn og dyr.
Nu har jeg kun deltaget herinde kort tid, men folk kan vel oprette de tråde de har lyst til og så skriver dem, der føler for det i tråden.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10538

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Little_Woman » 18. mar 2018, 09:26

Marioneta skrev:
TinaW skrev:Men det er jo dem der skriver i en tråd, der er med til at definere den. Jeg synes da bestemt der i partråden også er plads til de nye og måske knap så etablerede forhold, som dem hvor man er gift, bor sammen osv.
Men når det så er sagt, så har jeg absolut intet problem med denne tråds præmisser.


Mit forhold fylder ikke særlig meget i mit liv. Vi har været sammen en dag i løbet af de sidste tre uger, så hvad jeg har at skrive om mit liv er omkring andre ting end mit forhold. Det virker det ikke rigtigt til, at man gør i partråden, men du har ret i, at man bare kan gøre det. Men nu er jeg ikke sådan en person, som er tilbøjelig til at gøre det, når andre ikke gør. Det føles bare forkert at skrive om min weekend derinde, når det omhandler at være helt alene med min søn. Ligesom jeg også altid er alene med ham i hverdagene. Selvom jeg har en kæreste, så er jeg stadig alene det meste af tiden.


Inde i ‘Generelt’ er der en milliard tråde til alle de der små, hyggelige/trælse/sjove ting der sker i en hverdag, uanset hvem man er. Det var måske også en idé at buge dem? Det er hyggeligt, synes jeg, engang i mellem at dele at man glæder sig over at flødekartoflerne blev max lækre eller dele sin frustration over en træls kollega. Og der er dælme stor variation ifht hvad folk deler.
14
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. mar 2018, 09:37

Little_Woman skrev:
Marioneta skrev:Mit forhold fylder ikke særlig meget i mit liv. Vi har været sammen en dag i løbet af de sidste tre uger, så hvad jeg har at skrive om mit liv er omkring andre ting end mit forhold. Det virker det ikke rigtigt til, at man gør i partråden, men du har ret i, at man bare kan gøre det. Men nu er jeg ikke sådan en person, som er tilbøjelig til at gøre det, når andre ikke gør. Det føles bare forkert at skrive om min weekend derinde, når det omhandler at være helt alene med min søn. Ligesom jeg også altid er alene med ham i hverdagene. Selvom jeg har en kæreste, så er jeg stadig alene det meste af tiden.


Inde i ‘Generelt’ er der en milliard tråde til alle de der små, hyggelige/trælse/sjove ting der sker i en hverdag, uanset hvem man er. Det var måske også en idé at buge dem? Det er hyggeligt, synes jeg, engang i mellem at dele at man glæder sig over at flødekartoflerne blev max lækre eller dele sin frustration over en træls kollega. Og der er dælme stor variation ifht hvad folk deler.


Det tænkte jeg også på.
Man behøver ikke altid definere sig selv ud fra sin civilstatus.
Hvilket hverken er ment som kritik af dig, Marioneta, eller tråden her.
6
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Vinaia » 18. mar 2018, 09:54

Jeg synes, denne tråd var en god ide. Jeg har været sammen med min kæreste i snart 10 måneder og er ikke i tvivl om at det er “the real deal”, men samtidig synes jeg ikke vi er “etablerede” nok til at jeg føler mig rigtigt hjemme i partråden. Der er tit lidt småting jeg gerne ville sludre lidt om, som jeg synes virker så... små... i forhold til mange af tingene i partråden.

Fx overnattede min kæreste hjemme ved mig for første gang her i går. Lidt en udfordring - jeg har en datter på 6 år (som kommer ind i min 140 cm brede seng i løbet af natten) og tre hunde der også gerne befinder sig i sengen (to af dem vejer omkring 30 kg) - og så tog han sin hund med også. Sjældent har jeg da sovet så elendigt. :-D Selvom det selvfølgelig også var hyggeligt. :lun:
7
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?

Tilbage til "Forhold og sex"