De spirrende forhold - snik snak

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 369
Likede indlæg: 3512

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 12:33

...
Senest rettet af Marioneta 4. jul 2018, 18:11, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 297
Likede indlæg: 2109

Indlægaf ina » 27. jun 2018, 13:00

Marioneta skrev:
LaScrooge skrev:For man har med en at gøre, som dybest set ikke betragter sin egen adfærd som problematisk og kun ændrer for at imødekomme og det kan i sagens natur kun blive på slump.

Nemlig. Han prøver på at forbedre sig på nogle af de her punkter, men han falder nogle gange tilbage i det gamle mønster, fordi han oprigtigt ikke synes der er en adfærd, som skal ændres.

Her på det sidste har jeg virkelig indset, hvor langt vi er fra hinanden. Han havde ellers rykket sig en del på mange punkter og det gik fint. Han var med ud at spise til min fødselsdag og han var også med, da vi var ude at spise til min søns fødselsdag. Men alligevel så sker der de her ting, som viser, at han bare ikke rykker sig permanent.

Udover hans uddannelses-udfordringer for tiden så får han besøg af en ven i næste uge, som regelmæssigt ryger hash og han har fortalt, at han også vil ryge hash med ham. Jeg har aldrig selv røget hash og det har aldrig været en del af mit liv. Jeg synes hash hører ungdommen til og forventer ærligt talt, at voksne har lagt det bag sig. Jeg vidste godt, at han havde prøvet at ryge før, men troede virkelig ikke, at det var noget han ville gøre nu.

Jeg har det svært ved det og han forstår det ikke, for hvad sker der ved at ryge en enkelt gang eller to? Og nej, det sker der som sådan heller ikke noget ved, og jeg kommer heller ikke til at slå op med ham pga. det. Min eks røg også på et tidspunkt som 27-årig, da han nogle måneder boede i Holland. Han fortalte det, da han kom hjem og jeg blev overrasket over, at han havde gjort det som "ansvarlig voksen", men så var det jo heller ikke værre og det er det heller ikke med min kæreste nu, hvis han ryger i næste uge. Men jeg har det stadig svært ved det og det er pga. min søn.

Jeg har lukket min kæreste ind i min søns liv og her går bare en grænse, kan jeg mærke, og den overskrider han, hvis han ryger. Der er opbygget noget tillid omkring ham og min søn og han har også passet ham en enkelt gang. Den tillid bliver brudt, hvis han skal til at ryge hash og det skal jeg havde fortalt ham på en eller anden måde. Ikke fordi jeg tror, at det forhindrer ham i at gøre det, men han skal have at vide, at det har nogle konsekvenser mht min søn.

Åh, hvorfor kan han ikke bare blive voksen i stedet for alt det her pjat :trist:

Altså, bliver tilliden brugt pga. din søn, hvis han ryger hash sammen med sin ven i næste uge? Eller mener du hvis han skal til at ryge permanent?

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvad du skal gøre, men... Lad være med at tage bekymringerne på forskud. Hvis han ellers ikke normalt ryger hash dagligt, ikke ryger i selskab med din søn eller andet, så vent og se. Lad være med at fortælle ham noget om brudt tillid og overskredet grænse, fordi han ryger hash i selskab med en ven en gang.

Hvis du har nul-tolerence overfor hash (det lyder det dog ikke som om?), så må du tage konsekvensen af det og sige det til ham og så må du se hvad der sker. Hvis du synes det er ok, at han ryger en gang med en ven, så lad være med at male fanden på væggen og snakke om brudt tillid osv.
7
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 13:17

...
Senest rettet af Marioneta 4. jul 2018, 18:11, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1255
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 20718

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 13:21

Marioneta skrev:
ina skrev:Altså, bliver tilliden brugt pga. din søn, hvis han ryger hash sammen med sin ven i næste uge? Eller mener du hvis han skal til at ryge permanent?

Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme hvad du skal gøre, men... Lad være med at tage bekymringerne på forskud. Hvis han ellers ikke normalt ryger hash dagligt, ikke ryger i selskab med din søn eller andet, så vent og se. Lad være med at fortælle ham noget om brudt tillid og overskredet grænse, fordi han ryger hash i selskab med en ven en gang.

Hvis du har nul-tolerence overfor hash (det lyder det dog ikke som om?), så må du tage konsekvensen af det og sige det til ham og så må du se hvad der sker. Hvis du synes det er ok, at han ryger en gang med en ven, så lad være med at male fanden på væggen og snakke om brudt tillid osv.

Han ryger ikke normalt og vil forhåbentligt heller ikke komme til det, fordi han ryger et par gange med sin ven. Det sidste hash han havde, gav han til sin ven i stedet for at ryge alene. Så tror egentligt ikke, at der er risiko for at han kommer til at fortsætte efter vennen tager hjem.

Jeg har egentligt nul-tolerance overfor det, forstået sådan, at det ikke skal være en del af mit liv. At han så ryger med sin ven i en uge, hvor jeg er på ferie med min søn, er derfor også okay i forhold til mig, for jeg er ikke en del af det. Men jeg har det svært ved at lade ham være sammen med min søn kort bagefter, når jeg ved, at han har røget. Ligesom at jeg heller ikke ville acceptere at han røg i et evt. fremtidig fælles hjem.

Hvad er det du forstiller dig der sker ved at han ryger med en ven og så er sammen med din søn flere dage efter?
6
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 13:39

...
Senest rettet af Marioneta 4. jul 2018, 18:12, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 14:06

Marioneta skrev:
LadyFox skrev:Hvad er det du forstiller dig der sker ved at han ryger med en ven og så er sammen med din søn flere dage efter?

Mit barn skal ikke være sammen med folk, som er påvirkede, om det så er alkohol, hash eller hårde stoffer. Jeg ved godt, at man - udover rusen - kun er påvirket i et par dage med hash og han skal i hvert fald ikke være sammen med ham i det tidsrum. Men når han nu skal til at ryge, så er der bare en risiko for at det bliver til mere og det vil jeg bare gerne have styr på ikke er tilfældet inden han er sammen med min søn igen.

Jeg forstår godt at du ikke ønsker din søn skal være sammen med folk der er påvirkede.
Men som du selv er inde på så er man jo ikke påvirket af hash i særlig lang tid, jeg vil endda mene at et par dage er højt sat. Jeg ved godt at det kan spores i kroppen efter det, men det betyder ikke at man er påvirket. Men altså, jeg forstår da som sagt godt at din søn ikke skal være sammen med påvirkede mennesker.

Jeg forstår bare ikke at det er et tillidsbrud i forhold til din søn at din kæreste ryger med en ven i mens han ikke skal se din søn. Det er jo ikke fordi din kæreste bliver misbruger af at ryge et par joints med en ven - hvilket det jo også beviser at han har gjort det før uden at begynde at gøre det fast.

Måske du skulle finde ud af om hashrygning engang i mellem når han ikke er sammen med jer er en dealbreaker for dig. For du siger jo lidt at det egentlig er lidt okay, fordi du og din søn er på ferie og i jo derfor ikke kommer til at mærke det, og du stoler på at hashen ikke bliver en fast ting, men på samme tid vil du gerne fortælle ham at det er et tillidsbrud overfor din søn hvis han gør det. Det et lidt modsatrettet synes jeg.
4
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 14:35

...
1
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 14:58

Marioneta skrev:
LadyFox skrev:Jeg forstår godt at du ikke ønsker din søn skal være sammen med folk der er påvirkede.
Men som du selv er inde på så er man jo ikke påvirket af hash i særlig lang tid, jeg vil endda mene at et par dage er højt sat. Jeg ved godt at det kan spores i kroppen efter det, men det betyder ikke at man er påvirket. Men altså, jeg forstår da som sagt godt at din søn ikke skal være sammen med påvirkede mennesker.

Jeg forstår bare ikke at det er et tillidsbrud i forhold til din søn at din kæreste ryger med en ven i mens han ikke skal se din søn. Det er jo ikke fordi din kæreste bliver misbruger af at ryge et par joints med en ven - hvilket det jo også beviser at han har gjort det før uden at begynde at gøre det fast.

Måske du skulle finde ud af om hashrygning engang i mellem når han ikke er sammen med jer er en dealbreaker for dig. For du siger jo lidt at det egentlig er lidt okay, fordi du og din søn er på ferie og i jo derfor ikke kommer til at mærke det, og du stoler på at hashen ikke bliver en fast ting, men på samme tid vil du gerne fortælle ham at det er et tillidsbrud overfor din søn hvis han gør det. Det et lidt modsatrettet synes jeg.

Jeg stoler næsten på ham, at det ikke bliver en ting han gør regelmæssigt, men jeg stoler ikke 100% på det. Det skyldes at han til karneval fortalte, at han havde prøvet det og han ikke brød sig om at gøre det, fordi det sløvede hans tænkning og selvom han ikke direkte sagde, at han ikke ville gøre det igen, så lød det som om det var et overstået kapitel i hans liv. Det var det så ikke og jeg ved egentligt ikke helt, hvad jeg skal tro lige nu. Men i og med at han jo har prøvet det før og ikke har fortsat et regelmæssigt forbrug, så ved jeg med min fornuft, at jeg burde kunne stole på ham, men jeg har ikke helt hjertet med i den del og derfor har jeg det svært med det.

Så er der fremtiden. Jeg kan ikke have folk, der ryger hash hjemme ved mig. Ingen ryger herhjemme og hvis du skal ryge tobak, kan du gøre det i haven. Men jeg kan ikke have at folk ryger hash i min have. Jeg bor i rækkehus tæt på folk og der er børn i alle huse. Hash er ulovligt og der kan simpelthen ikke lugte af hash fra mit hjem/min have. Så jeg ved slet ikke, hvad vi skal gøre, hvis vi flytter sammen og han skal have besøg af sin ven, som ryger til dagligt.

Jeg vil dog ikke bestemme over ham, så hvis han vil besøge sin ven i Kbh og ryge hos ham, så er det ikke en dealbreaker, ligesom det heller ikke er en dealbreaker nu. Men det skal ikke ske i mit hjem og evt. fremtidig fælles hjem.

Med tillidsbrud så mener jeg det nok ikke helt så alvorligt, som det lyder. Men han tager et skridt tilbage i forhold til min søn, når han gør sådan noget her. Jeg skal altså være sikker på, at det bare er en engangsting.

Jeg synes der er stor forskel på at han ryger hjemme hos ham selv nu, og så hvad han gør i et fælles hjem. Jeg tænker at bare fordi de ryger derhjemme nu, behøver den tradition jo ikke følge med i et næste hjem, han deler med en anden.
Det er selvfølgelig noget man skal snakke om inden man flytter sammen.
Men uanset om han ryger eller ej kan jeg da godt se at han ryger-vennen kan blive et problem når i flytter sammen. Han vil jo temmelig sikkert ikke lade være med at ryge når han er på besøg.
2
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 15:20

...
0
Undtagelsen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 954

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 16:29

Marioneta, har du for nylig lavet status over jer, jeres forhold og specielt hvad det bidrager med i dit liv?
Simpelthen en liste over pros & cons.
Jeg ved godt at det kan lyde vanvittig provokerende at lave sådan en liste, men nogle gange giver det én overblikket tilbage.

Er der 12 gode ting og 3 dårlige - jamen, så er det jo fint.
Er det omvendt og forholdet sort på hvidt bidrager mere flere dårlige end gode ting, er det tiden til at overveje om det er værd at bruge tid/liv på. I det mindste gøre det klart for sig selv hvorfor evt ulemper opvejer fordele.
11
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 18:16

...
0
Undtagelsen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 954

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 18:28

Marioneta skrev:
Undtagelsen skrev:Marioneta, har du for nylig lavet status over jer, jeres forhold og specielt hvad det bidrager med i dit liv?
Simpelthen en liste over pros & cons.
Jeg ved godt at det kan lyde vanvittig provokerende at lave sådan en liste, men nogle gange giver det én overblikket tilbage.

Er der 12 gode ting og 3 dårlige - jamen, så er det jo fint.
Er det omvendt og forholdet sort på hvidt bidrager mere flere dårlige end gode ting, er det tiden til at overveje om det er værd at bruge tid/liv på. I det mindste gøre det klart for sig selv hvorfor evt ulemper opvejer fordele.

God ide. Når først det her kommer lidt på afstand, så betyder det nok heller ikke så meget. Der er dog problemet med vennen i fremtiden, men det må vi jo tage, som det kommer.

Jeg er glad for at du ikke tog forslaget ilde op.

Det er naturligvis ikke op til mig at sætte reglerne for dine evt lister, men jeg tror det er vigtigt at være 100% ærlig, når man laver dem.
Ikke noget med at "det kunne være meget godt, hvis det lige blev sådan her", "måske i fremtiden" osv. You get the picture.
Råt for usødet. Giver forholdet/din kæreste dig flest bekymringer eller glæder. Man må tage udgangspunkt i hvad man har og om man har lyst til at leve med det. Bliver det (endnu) bedre senere hen, er det bare fantastisk, men det må ikke blive en sovepude.
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 27. jun 2018, 18:38

...
Senest rettet af Marioneta 4. jul 2018, 18:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1756

Indlægaf Q-beben » 27. jun 2018, 18:43

Jeg har nul tolerance overfor hash/pot/skunk. Jeg kan sagtens følge Marioneta, og det er helt ok at føle det på den måde, hun gør.

Måske føler man ikke selv, at virkningen af hash er der så længe, men der kan være så mange ufede følgevirkninger og risiko for at blive afhængig af det. Sidst men ikke mindst... blir du taget med det i blodet som bilist, koster det kørekortet.
6
IrmaPigen
Kort karma: 352
Likede indlæg: 4216

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 18:45

Marioneta skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg er glad for at du ikke tog forslaget ilde op.

Det er naturligvis ikke op til mig at sætte reglerne for dine evt lister, men jeg tror det er vigtigt at være 100% ærlig, når man laver dem.
Ikke noget med at "det kunne være meget godt, hvis det lige blev sådan her", "måske i fremtiden" osv. You get the picture.
Råt for usødet. Giver forholdet/din kæreste dig flest bekymringer eller glæder. Man må tage udgangspunkt i hvad man har og om man har lyst til at leve med det. Bliver det (endnu) bedre senere hen, er det bare fantastisk, men det må ikke blive en sovepude.

Det er bare svært at forestille sig hvordan det vil være, hvis vi flyttede sammen. Lige nu bor vi ikke sammen og vores problemer er fortrinsvis imellem os, når vi ikke er sammen. Når vi er sammen, oplever vi ikke problemerne. Derfor har jeg en ide om, at problemerne ikke vil være så store, den dag vi bor sammen, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det.

Men din kæreste har jo virkelig meget brug for sit eget space, hvor han kan dovne den og leve i sin egen lille virkelighedsfjerne fantasiverden.

Hvis du spørger mig, kan man ikke leve og bo sammen med sådan en type.
1

Tilbage til "Forhold og sex"