Manden bestemmer- for han tjener mest!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Manden bestemmer- for han tjener mest!

Indlægaf Juki » 16. apr 2018, 06:11

Dikus skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:Os "dovne" kan jo have andre talenter/interesseområder.
Bare lige inden vi griber til "ej, se de dovne, dumme mennesker".
Det er i hvert fald tilfældet hjemme hos os (tænk at skulle lave den disclaimer altså :stoned:)
De fleste indretter sig vel, så man laver mest af det man kan lide. Og er man bare lidt forskellige så betyder det at man deler tingene mellem sig.

Jeg er meget enig.

Jeg går op i økonomi på den måde at jeg undersøger hvilket mobilabonnement der er billigst og samtidig dækker mit behov bedst, jeg har forsikringer der passer til hvordan mit liv ser ud p.t. osv., men jeg ville slet ikke magte at skulle holde "husmøde" 4-5-6 gange om året for at tjekke at jeg stadig havde de billigste forsikringer og de billigste abonnementer :gisp:

Jeg har netbank og har derigennem et overblik over hvor meget jeg bruger, har til rådighed og hvilke udgifter jeg har. Jeg har ingen dyre lån, abonnementer eller ejer egen bil eller bolig så selvom jeg godt kan lide at der er styr på diverse ting omkring økonomi, så synes jeg altså det er ligeså kedeligt som at vaske op eller skifte sengetøj :træt:

Men det er jo rart nok bagefter, når det er gjort..


Jeg får koldsved. Man følger op på sit budget hver måned :D

Living on the edge :slem:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Manden bestemmer- for han tjener mest!

Indlægaf Muuh » 16. apr 2018, 17:16

Min mand tjener mere end mig, men det er bestemt ikke ham der bestemmer.
Min mand er overhovedet ikke god til det med penge, så når han får løn og der er trukket til vores budget konto, går jeg ind og fordeler resten af hans løn, overfører lidt til min egen konto, da det som regel er den konto, der bliver købt ind for, overfører penge til vores opsparing (som min mand ikke har adgang til) og resten får han så lov til at beholde på sin egen konto. Hvad han bruger de penge på, blander jeg mig ikke i og jeg spørg heller ikke om lov før jeg selv køber noget.

Større køb er vi fælles om at træffe
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Manden bestemmer- for han tjener mest!

Indlægaf Ado » 17. apr 2018, 10:48

Min kæreste tjener en del mere end mig. Og jeg har aldrig været i et forhold, hvor penge fylder så uendelig lidt i vores hverdag. Gudskelov.
Der er så ikke nogen tvivl om, at han er den der har mest styr på økonomien. Ligesom det også er ham der har aktier og ham der investerer. Men det er da kun fordi jeg er økonomianalfabet. Jeg har aldrig tjent de store penge. Jeg er ikke vokset op i et hjem med mange penge. Ergo er det bare ikke noget der fylder ret meget mere, end at jeg foretrækker at undgå minus på kontoen og at jeg elsker at shoppe

Men jeg har boet alene med mine børn i 16 år. Så jeg kan nu sagtens tage beslutninger om det vigtigste og jeg har nu også fint nok styr på det basale.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Forhold og sex"