Svært dilemma

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Svært dilemma

Indlægaf Tanten » 3. jun 2018, 17:31

Kim8171 skrev:PS: Sagen er jo i virkeligheden den, at jeg gerne vil have at veninden skal vide hvad jeg føler eller i det mindste at hun på en eller anden måde har betydet en stor omvæltning i mit liv. Er det for egoistisk?


Ja, hvis du ikke har tænkte dig at tage konsekvensen af dine følelser og gå fra din kæreste, så er det.

Hvorfor skal den anden vide, du er vild med hende, hvis du ikke vil handle på det?

Hvis du ville handle på det, hvis du havde chancen, hvad laver du så sammen med din nuværende kæreste?
2
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Svært dilemma

Indlægaf Tanten » 3. jun 2018, 17:33

HappyPaww skrev:Du skal ikke blive sammen med din kæreste af medlidenhed! Det er ikke fair over for nogen af jer.

Uanset hvad så lyder det ikke til at I skal være sammen - uagtet om din veninde har følelser for dig eller ej.


Jeg tror også, det mere handler om egen bekvemmelighed.

Hvis den anden kvinde ikke ikke er interesseret, bliver TS hos sin kæreste, indtil det her sker igen - hvis ikke, går han over til den anden.
0
Kim8171
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2018, 08:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Svært dilemma

Indlægaf Kim8171 » 3. jun 2018, 22:32

I kommer alle sammen med gode kommentarer. Også de hårde af dem. Jeg lægger jo også det hele ud her i den forventning om at få nogle mentale 'tæsk'. Og jeg VED at det er unfair for min kæreste. Jeg VED at det ikke er sådan her det skal være. Det er jo derfor jeg har det af helvedes til over det.

Jeg kan tilføje info: Jeg var igennem et 6 måneders alvorligt sygeforløb sidste år, og der havde jeg hverken overskud til at forelske mig i nogen andre, eller at tage nogle store livsforandrende beslutninger. Derfor er der gået så længe. Efter jeg blev rask begyndte tankerne om hende den anden selvfølgelig at blusse op igen. Så lad mig understrege at det ikke er sådan uafbrudt hver dag i et år jeg har tænkt sådan her. Og jeg troede engang inderst inde at jeg havde fundet kvinden i mit liv med min nuværende kæreste. KUN mødet med omtalte 'den anden' ændrede på det. Det er ikke noget jeg selv har opsøgt, det skete bare.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Svært dilemma

Indlægaf Fru Sunshine » 4. jun 2018, 05:18

Jeg tror, din forelskelse er et symptom på, at du ikke har lyst til at være sammen med din kæreste mere.

Og selv om det kommer til at gøre ondt på både dig og især hende, så er I begge bedre tjent med et brud. Dine grunde til at blive hos hende er simpelthen ikke gode nok.
13
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Svært dilemma

Indlægaf Zombie » 4. jun 2018, 08:04

Kim8171 skrev:I kommer alle sammen med gode kommentarer. Også de hårde af dem. Jeg lægger jo også det hele ud her i den forventning om at få nogle mentale 'tæsk'. Og jeg VED at det er unfair for min kæreste. Jeg VED at det ikke er sådan her det skal være. Det er jo derfor jeg har det af helvedes til over det.


Det er bare ikke nok. Det er ikke nok, at du har det dårligt med det. Din dårligdom tjener intet formål. Din kæreste bliver ikke mindre bedraget af det. Ført bag lyset.

Dine problemer forsvinder, hvis du slår op med din kæreste. Givet, så opstår der nye. Men i det mindste kan du slippe den dårlige samvittighed.

Som Sunshine skriver oppe over, så er dine grunde til at blive sammen med din kæreste ikke gode nok. Det er logisk ræsonnement. Du skal blive sammen med hende, fordi du elsker hende. Hvis du elskede hende, ville et crush på en anden være en forbigående gene og det ville være et irritationsmoment, ikke noget som sendte dig ud i en eksistentiel krise over dit forhold.

Når vi er hårde, er det ikke fordi, vi ikke forstår din situation. Mange af os har prøvet det, på enten den ene eller anden side.
9
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Svært dilemma

Indlægaf LaMariposa » 4. jun 2018, 08:39

Jeg hørte en gang et dilemma i Mads & Monopolet om netop det her. Enden på det blev, at pigen, som var blevet forelsket i en anden, endte med at gå fra sin kæreste, fordi de to ikke længere var "hinandens sygeste shit", som hun skrev.

Synes egentlig, at det kapsler det hele meget godt ind. Kan sagtens forstå, at det er rigtig svært, når du længe troede, at din kæreste var the one. Men som situationen er nu, er der jo ingen af jer, der kommer videre med jeres liv. Det holder heller ikke i længden.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Svært dilemma

Indlægaf RavenClaw » 4. jun 2018, 09:19

Hewlett skrev:
Kim8171 skrev:[...] men jeg bekymrer mig så om at hun skal bøvle med at finde en anden, og jeg synes ikke hun fortjener at skulle igennem det.


Nej, men sådan er livet desværre en gang i mellem. Det kommer til at gøre ondt, selvfølgelig gør det dét, men den grund dér..... Øv!

Vidste jeg, at det var én af grundene til at min kæreste var sammen med mig, ville han ryge ud på røv og albuer. Sådan er der ikke nogen, der er i et forhold med mig, der skal gå og tænke.


Jeg er enig her.

Jeg ville meget hellere skulle bruge 5+ år på at "lede efter" en ny partner end at skulle være i et forhold, hvor min lykke er baseret på, at min kæreste synes, det er synd for mig, hvis han slog op. Så er man i et forhold af de forkerte årsager, og så synes jeg ligefrem, man skylder sin partner at sætte hende/ham fri.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Kim8171
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2018, 08:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Svært dilemma

Indlægaf Kim8171 » 4. jun 2018, 11:06

I rammer sgu spot on. Og tak fordi i ikke pakker det ind i vat, det har jeg oplevet for mange steder. Jeg ligger mig fladt ned.

Kan jo ikke argumentere imod. I har jo alle ret.
6
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Svært dilemma

Indlægaf IrmaPigen » 11. jun 2018, 13:25

Det du gør lige nu er usselt og fejt over for din kæreste.

Beslut om du skal være sammen med din kæreste eller ej. Og vær tro mod din beslutning.
3
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Svært dilemma

Indlægaf milisa » 11. jun 2018, 18:41

Kim8171 skrev:Hej alle.

Beklager jeg ikke har vendt tilbage til tråden før nu. Jeg har lagt syg i et par uger. Jeg har tænkt meget over det siden, og mine følelser for hende den anden er blot vokset endnu mere på det sidste. Det gør det ikke nemmere. Jeg ved at jeg skal til at tage en beslutning snart, for jeg føler mig overordentligt presset. Det er jo ikke noget jeg lige kan snakke med mine venner om. Og psykologer koster jo kassen.

Jeg ved at hvis jeg vælger den ene skal jeg slippe den anden. Men veninden er bare enormt indfiltreret i min vennekreds, så det er møg svært :( Og jeg har inderst inde heller ikke lyst til at slippe hendes bekendtskab. Og med hensyn til min kæreste vil jeg jo bare gerne være ærlig overfor hende, men jeg bekymrer mig så om at hun skal bøvle med at finde en anden, og jeg synes ikke hun fortjener at skulle igennem det. Lidt tosset I know, for hun fortjener selvfølgelig heller ikke en kæreste der ikke kan finde ud af hans følelser.

So far tak for jeres fine kommentarer.


Ift det med følelser for en anden, psykisk utro osv osv osv, så er der ingen løftede pegefingre her fra. Den rene skal kaste den første sten, og på dén front er jeg møgbeskidt. Jeg ved, hvordan du har det, og selvom både du og jeg ved, at du er the bad guy i det her, så føler jeg med dig.

Når dét så er sagt, så tænker jeg, at du lige skal finde en stige og komme ned fra din høje hest! Hvem siger, din kæreste skal bøvle med at finde en anden? Måske kommer hun til at vælte sig i mænd og tilbud og opmærksomhed. Måske tager hun på date cirka lige så kort tid efter, du har slået op med hende, som det tager at gå i bad og lægge make-up. Måske får hun slet ikke behov for Tinder, fordi hun bare kan vælge og vrage IRL. Måske finder hun en, der er højere, stærkere, flottere og mere sexet end dig - og med større pik. Måske må hun skrive et indlæg på en debat, hvor hun beder om hjælp til at vælge mellem McDreamy og McSteamy. Måske gør hun alt det her, mens du sidder alene på dit lille hummer, fordi din veninde gav dig en kurv. Måske ender du med at gøre hende verdens største tjeneste, mens du selv absolut intet vinder. Men uanset hvad, så læg den der arrogante, nedladende og deciderede ydmygende tanke om din kæreste på hylden i en fart - intet i denne verden er givet.
13
Tally-ho

Tilbage til "Forhold og sex"