Svært dilemma

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Svært dilemma

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 04:38

Ifht din veninde, så kan jeg ikke se noget problem i at du fortæller hende din beslutning når du har truffet den. Og jeg synes faktisk også det er reelt at forlade en partner fordi man har følelser for en anden. Det må bare ikke være sådan, at du kun bliver med din kæreste hvis din veninde ikke vil have dig. At være en andens second best fortjener ingen, heller ikke selvom man aldrig får det at vide. Det er i mine øjne simpelthen for trist på et kosmisk plan.
13
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Whydontyouandi
Indlæg: 198
Tilmeldt: 30. jun 2016, 15:22
Kort karma: 110
Likede indlæg: 773

Re: Svært dilemma

Indlægaf Whydontyouandi » 11. maj 2018, 13:42

Q-beben skrev:
Kim8171 skrev:Hvad siger jeg til veninden hvis jeg bliver?


Hvorfor vil du sige noget til hende? Hvis du vælger at blive, så er det jo, fordi du vælger din kæreste og ikke dit crush. Og dit crush har en kæreste, hun bor sammen med, så hun står jo ikke på sidelinjen og venter på en "forklaring" fra dig af.


Mon ikke der menes, hvad han skal sige til sit crush, hvis han - som foreslået - drosler voldsomt ned for kontakten til hende/skærer hende helt ud af sit liv?
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Svært dilemma

Indlægaf sansera » 11. maj 2018, 20:47

Whydontyouandi skrev:
Q-beben skrev:
Kim8171 skrev:Hvad siger jeg til veninden hvis jeg bliver?


Hvorfor vil du sige noget til hende? Hvis du vælger at blive, så er det jo, fordi du vælger din kæreste og ikke dit crush. Og dit crush har en kæreste, hun bor sammen med, så hun står jo ikke på sidelinjen og venter på en "forklaring" fra dig af.


Mon ikke der menes, hvad han skal sige til sit crush, hvis han - som foreslået - drosler voldsomt ned for kontakten til hende/skærer hende helt ud af sit liv?


Jo det kan jeg forstå på TS svar, men egentlig tænker jeg stadig: ikke noget. Lad det glide ud. Man får travlt, svarer ikke lige på SMS eller svarer sent. Holder op med at tage inititativet til noget ... så glider det ud af sig selv og den vej ville jeg vælge.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Svært dilemma

Indlægaf Zombie » 11. maj 2018, 22:01

Man kan også helt casual sige, at man har negligeret sit forhold i en periode grundet studie, arbejdet og andet, og derfor bruger man sit krudt dér. Det er ikke kun en god idé netop at gøre dét (prioritere sit forhold), men også en snert af sandhed.

Jeg ville dog kun sige det selv, hvis der blev spurgt direkte af veninden.
0
aka Forbies

:gammel:
Kim8171
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2018, 08:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Svært dilemma

Indlægaf Kim8171 » 2. jun 2018, 22:13

Hej alle.

Beklager jeg ikke har vendt tilbage til tråden før nu. Jeg har lagt syg i et par uger. Jeg har tænkt meget over det siden, og mine følelser for hende den anden er blot vokset endnu mere på det sidste. Det gør det ikke nemmere. Jeg ved at jeg skal til at tage en beslutning snart, for jeg føler mig overordentligt presset. Det er jo ikke noget jeg lige kan snakke med mine venner om. Og psykologer koster jo kassen.

Jeg ved at hvis jeg vælger den ene skal jeg slippe den anden. Men veninden er bare enormt indfiltreret i min vennekreds, så det er møg svært :( Og jeg har inderst inde heller ikke lyst til at slippe hendes bekendtskab. Og med hensyn til min kæreste vil jeg jo bare gerne være ærlig overfor hende, men jeg bekymrer mig så om at hun skal bøvle med at finde en anden, og jeg synes ikke hun fortjener at skulle igennem det. Lidt tosset I know, for hun fortjener selvfølgelig heller ikke en kæreste der ikke kan finde ud af hans følelser.

So far tak for jeres fine kommentarer.
0
Kim8171
Indlæg: 7
Tilmeldt: 3. maj 2018, 08:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 8

Re: Svært dilemma

Indlægaf Kim8171 » 2. jun 2018, 22:26

PS: Sagen er jo i virkeligheden den, at jeg gerne vil have at veninden skal vide hvad jeg føler eller i det mindste at hun på en eller anden måde har betydet en stor omvæltning i mit liv. Er det for egoistisk?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Svært dilemma

Indlægaf hotlips » 3. jun 2018, 01:24

Kim8171 skrev:PS: Sagen er jo i virkeligheden den, at jeg gerne vil have at veninden skal vide hvad jeg føler eller i det mindste at hun på en eller anden måde har betydet en stor omvæltning i mit liv. Er det for egoistisk?


Jeg synes du skal prøve at være helt ærlig overfor dig selv, også selvom det er grimme ting der kommer frem.

Jeg har meget svært ved at tro på det bare er fordi du gerne vil have hun skal vide det og så er det det og jeg kan nok ikke rigtig tro på det ikke er fordi du tror det vil gøre det lettere for dig hvis hun så reagerer positivt på det.

Hvis det er sådan, så er vi jo ude i at det nu kunne være helt op til hende, og så er der i mine øjne nok ikke nogen vej tilbage.

Jeg ved godt det er svært men hvis det mest er af fornuftige eller praktiske grunde at du bliver så vil der alligevel komme en anden du kommer til at føle stærkt for og på et eller andet tidspunkt så har du kedet dig så længe eller det bliver en der også åbenlyst har noget for dig og så får du sat både dig og begge de damer i en rigtig skidt situation.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Svært dilemma

Indlægaf Sangius » 3. jun 2018, 02:48

Hvad vil du gøre/hvad vil der ske, hvis veninden også erklærer en hemmelig forelskelse på dig, hvis du siger til hende hvad der foregår?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Brok
Indlæg: 670
Tilmeldt: 10. okt 2017, 16:05
Kort karma: 11
Likede indlæg: 374

Re: Svært dilemma

Indlægaf Brok » 3. jun 2018, 03:57

Jeg er ret gammeldags, har været gift 4 gange, og altid stoppet et forhold inden jeg sprang ud i et nyt.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Svært dilemma

Indlægaf HappyPaww » 3. jun 2018, 06:52

Du skal ikke blive sammen med din kæreste af medlidenhed! Det er ikke fair over for nogen af jer.

Uanset hvad så lyder det ikke til at I skal være sammen - uagtet om din veninde har følelser for dig eller ej.
3
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Svært dilemma

Indlægaf Hewlett » 3. jun 2018, 07:08

Kim8171 skrev:[...] men jeg bekymrer mig så om at hun skal bøvle med at finde en anden, og jeg synes ikke hun fortjener at skulle igennem det.


Nej, men sådan er livet desværre en gang i mellem. Det kommer til at gøre ondt, selvfølgelig gør det dét, men den grund dér..... Øv!

Vidste jeg, at det var én af grundene til at min kæreste var sammen med mig, ville han ryge ud på røv og albuer. Sådan er der ikke nogen, der er i et forhold med mig, der skal gå og tænke.
7
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Svært dilemma

Indlægaf Corvida » 3. jun 2018, 08:56

Helt ærligt, jeg synes du trænger til et (velment) spark i måsen.

Jeg har sindssygt ondt af din kæreste. Hold da op, hvor ville jeg blive knust, bitter og mistroisk, hvis jeg fandt ud af, at min kæreste i så lang tid havde gået og crushet helt vildt på en anden kvinde og holdt mig i total uvidenhed pga. medlidenhed. Du spurgte i første indlæg, om du er utro. Ja, det er du i ordets mest indlysende forstand; du er hverken sandfærdig eller trofast i dit hjerte mod din kæreste lige nu. Det kan være ganske uskyldigt at have et crush på en anden, når man er i et forhold, hvis det kun drejer sig om lidt dagdrømmeri i en periode. Oftest handler den slags om, at man savner noget i sit forhold og at en (mere eller mindre) fremmed person derfor idealiseres. Men når veninden er en del af dit liv (via din vennekreds), når dine følelser for hende har varet så længe og du oplever, at de vokser, og du seriøst overvejer at afslutte dit forhold pga. hende... så er vi altså i en anden boldgade, hvor du skal handle. Så gør nu det anstændige og fortæl din kæreste, hvad der foregår, så hun ikke skal holdes for nar længere og får mulighed for selv at træffe et valg om, hvor meget liv hun vil bruge på en fyr som synes, at en anden kvinde er den smukkeste og dejligste han nogensinde har mødt.
18
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Svært dilemma

Indlægaf LaMariposa » 3. jun 2018, 10:22

Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke lade være med at læse dine overvejelser omkring at snakke ved veninden som om, at det bliver afgørende for din beslutning. Lidt som om, at hvis veninden gengælder dine følelser, så går du fra din kæreste.

Måske læser jeg det helt forkert. Men uanset hvad, så synes jeg, du skal snakke med din kæreste om det. Du skylder hende at lade det være op til hende, om hun vil være sammen med dig under de omstændigheder, der er i forholdet lige nu.
12
:lun: Be brave
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Svært dilemma

Indlægaf Planten » 3. jun 2018, 10:47

LaMariposa skrev:Hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke lade være med at læse dine overvejelser omkring at snakke ved veninden som om, at det bliver afgørende for din beslutning. Lidt som om, at hvis veninden gengælder dine følelser, så går du fra din kæreste.

Måske læser jeg det helt forkert. Men uanset hvad, så synes jeg, du skal snakke med din kæreste om det. Du skylder hende at lade det være op til hende, om hun vil være sammen med dig under de omstændigheder, der er i forholdet lige nu.

Sådan læser jeg det også, for hvad skulle "bagtanken" ellers være for at fortælle veninden det?
5
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Svært dilemma

Indlægaf Summer » 3. jun 2018, 12:12

Kim8171 skrev:Hej alle.

Beklager jeg ikke har vendt tilbage til tråden før nu. Jeg har lagt syg i et par uger. Jeg har tænkt meget over det siden, og mine følelser for hende den anden er blot vokset endnu mere på det sidste. Det gør det ikke nemmere. Jeg ved at jeg skal til at tage en beslutning snart, for jeg føler mig overordentligt presset. Det er jo ikke noget jeg lige kan snakke med mine venner om. Og psykologer koster jo kassen.

Jeg ved at hvis jeg vælger den ene skal jeg slippe den anden. Men veninden er bare enormt indfiltreret i min vennekreds, så det er møg svært :( Og jeg har inderst inde heller ikke lyst til at slippe hendes bekendtskab. Og med hensyn til min kæreste vil jeg jo bare gerne være ærlig overfor hende, men jeg bekymrer mig så om at hun skal bøvle med at finde en anden, og jeg synes ikke hun fortjener at skulle igennem det. Lidt tosset I know, for hun fortjener selvfølgelig heller ikke en kæreste der ikke kan finde ud af hans følelser.

So far tak for jeres fine kommentarer.


Til det markede: Jeg synes faktisk hun fortjener det, for det er ihvertfald bedre at hun får lov til at finde en i livet som faktisk vil hende, og ikke forbliver sammen med en fyr som faktisk er lun på en anden.

Derudover synes jeg det fremgår som om, at din beslutning afhænger af om hende veninden vil dig eller ej. Det er på ingen måde fair for din kæreste. Jeg synes du skylder din kæreste at behandle hende bedre, forstået på den måde, at du ligesom må lægge kortene på bordet.
6

Tilbage til "Forhold og sex"