Min chef kysset mig farvel på kinden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf HappyPaww » 7. maj 2018, 11:43

Han lyder lidt klam...
2
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf ajnaM » 7. maj 2018, 12:06

Jeg går lige lidt mod strømmen og indskyder, at jeg synes, det er mærkeligt at sige fra over for den slags i mine øjne forholdsvis normal adfærd.

Altså, han har givet et kindkys, når I har sagt 'formelt hej'. Som jeg forstår det, er det ikke hver dag?

Jeg ville ikke sige noget og gøre det til en ting. Jeg ville undgå at kysse igen, måske give et meget lille kram og signalere, at jeg ikke brød mig om det - og så regne med, at han har situationsfornemmelse nok til at stoppe.

Helt almindelige spørgsmål om, hvorvidt en kollega har en kæreste eller ej, ville jeg tage som fuldkommen normale. Jeg kunne sagtens finde på at komme med den slags personlige spørgsmål over frokost - så er det jo ikke mere hemmeligt, om man har en kæreste eller ej.



Hvis jeg havde kindkysset en kollega og spurgt ind til, om vedkommende havde en kæreste eller ej, og efterfølgende blev bedt om at lade være med at røre vedkommende, ville jeg virkelig tage det personligt. Det ville det jo også være. Det er en ret voldsom anklage i mine øjne, reelt at sige, at en kollega har rørt ved dig på en upassende måde.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 7. maj 2018, 14:45

durham skrev:
avdotja skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Hvis han decideret sætter læberne på din kind og kysser, så har det heller ikke en dyt med fransk hilsemåde at gøre!
Der lægger man kun kinden mod den andens kind og laver kysselyd i luften (eller laver ikke kysselyd), det ville være grænseoverskridende at lægge læberne på decideret kysse - også i Frankrig.
.

Jeg synes nu unægtelig det ligner at læberne rører kinden her og man kan vel dårligt beskylde Macron for ikke at være franskmand:
https://www.b.dk/globalt/et-aar-med-mac ... realiteter


Min erfaring er også at der netop er rigtig kontakt. Mange franskmænd (og andre kindkyssende kulturer) bliver faktisk en smule fornærmede hvis man laver fake kindkys uden direkte kys.
Men de fleste vænner sig hurtigt til at kindkys ikke er normalt i fx Danmark og da slet ikke i arbejdsmæssig sammenhæng. Til gengæld er det ret nemt at undgå ved bare at holde en smule afstand, hvilket dog mok vil virke mærkeligt når det nu har været ok med den kontakt i et år.
Det afgørende for mig ville være om han gør det med alle eller kun dig, og om det vitterligt kun er hurtigt kindkys som hilsen.



Det kan godt være at man har set nogle der lægger læber på og måske Macron og Merkel er mere intime, men det er altså ikke comme il faut ;)

http://connaissances.dk/2016/02/16/la-bise-kindkys-paa-fransk/
Der findes flere andre artikler med beskrivelse af det franske kys, og de siger alle sammen det samme.

Men UANSET - så handler det jo egentlig bare om hvorvidt TS bryder sig om det eller ej. Jeg synes det er lidt sjovt at hun skriver "burde jeg være bekymret såsom krænkelse". Jeg ville spørge OM hun følte det, for hvis ikke, så er alt jo i orden og der er ingen der skal fortælle hende hvordan hun skal have det med en given ting.
Hvis ikke hun kan lide det, så sig fra evt. som jeg foreslog tidligere, og så er den jo ikke rigtigt længere.
0

Tilbage til "Forhold og sex"