Kvinder og orgasmer...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Kvinder og orgasmer...

Indlægaf admin » 19. maj 2018, 13:04

(Tråd overtaget af admin, da TS er slettet)

Jeg hørte forleden at en veninde der var godt over 40 fortælle, at hun aldrig havde fået en orgasme med en mand. Jeg blev sgu lidt sådan.... :nerve: overrasket... Troede egentlig at alle kvinder sådan med tiden, som de lærte deres krop at kende og evt. en fast partner, lærte at mestre den gode orgasme under sex

Så nævnte jeg det for en ven, og så sagde han, at mange kvinder ikke kan komme under sex. Mig : endnu mere :nerve: :nerve:

Personligt har jeg altid selv haft let ved det. For mig er det ikke forbundet med følelser eller tryghed. Jeg ser det som en vigtig del af sex. HVER gang. Ville blive frustreret og uinteresseret i sex, hvis ikke der var udsigt til "happy-end." Jeg synes også det forstærker intimiteten med en fast partner.
Er det bare mig der er lidt en mand på det område eller hvordan ser I på den slags?

Sex kan jo være mange ting. Blev bare nysgerrig på, hvor almindeligt det er at kvinder ikke kan komme, eller ihvertfald ikke kan komme hver gang. - og hvor vigtig orgasmen egentlig er.

Så hvor vigtige er orgasmer for jer kvinder og for jeres kvinder, debat-mænd?

Og faker I hvis ikke i kan komme?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lurende Peber » 19. maj 2018, 13:11

At kvinden får orgasme er væsentligt men ikke livsvigtigt. Sidstnævnte ikke af ligegyldighed, men fordi fokuseret orgasmejagt kan forstyrre oplevelsen/intimiteten.

FWIW får jeg som mand bestemt heller ikke orgasme hver gang. Udløsning som hovedregel, men orgasme er væsentligt sjældnere.
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Sangius » 19. maj 2018, 13:13

Jeg kan sagtens have fantastisk sex, uden at få orgasme. :)
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Pityt » 19. maj 2018, 13:17

Jeg kender en del kvinder (også over 40), der aldrig har fået orgasme. Ved oralsex, jo...eller ved hjælp af fingre eller legetøj, men ikke ved samleje. Faktisk tror jeg ikke, at det er så ualmindeligt.

Jeg var et godt stykke over 40 før jeg oplevede det første gang. Det betyder ikke, at jeg ikke nød sex før (eller gør nu, selv hvis jeg ikke kommer). Sex er SÅ meget mere end orgasme.
4
What's done in the dark will be brought to the light
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2018, 13:18

Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Rigtig mange kvinder kan ikke få orgasme, medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror modsat at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.
7
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 19. maj 2018, 13:25

IrmaPigen skrev:Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Mange kvinder kan ikke få orgasme kun medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror altså at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.



Helt enig. Der er godt nok mange mænd, der ikke interesserer sig synderligt for, hvordan kvinder “virker” og som ikke spørger eller er nysgerrige. Og som så alligevel bliver småfornærmede i attituden, hvis man ikke får orgasme sammen med dem. Og jo; man kan godt guide og vejlede og bede om helt uopfordret, men det bliver nemt en sær orgasmejagt, som bestemt ikke fremmer processen, når interessen tydeligvis ikke rigtigt er der.

Det er til gengæld ret fantastisk, når man møder en, der ER interesseret i kvindens anatomi og i at høre, hvordan lige præcis den enkelte kvinde virker på det punkt.
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Animi » 19. maj 2018, 13:39

Jeg blev lidt mere overrasket, da jeg fandt ud af, at bare fordi en mand får udløsning, betyder det ikke, at han så altid får en orgasme også
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 19. maj 2018, 13:40

FletpArkett skrev:
Lurende Peber skrev:At kvinden får orgasme er væsentligt men ikke livsvigtigt. Sidstnævnte ikke af ligegyldighed, men fordi fokuseret orgasmejagt kan forstyrre oplevelsen/intimiteten.

FWIW får jeg som mand bestemt heller ikke orgasme hver gang. Udløsning som hovedregel, men orgasme er væsentligt sjældnere.


Jeg spurgte lige min kæreste, om han kendte til en forskel ift. udløsning og orgasme. For ham hænger det sammen og han får en orgasme hver gang. Det må variere fra mand til mand så? Har hørt den skelnen før (på debatten blandt andet men ikke hos mænd jeg har kendt)



Jeg ved næsten ikke, hvordan jeg skal stille spørgsmålet uden at det lyder sådan lidt træls, men er det sådan helt oprigtigt, at det kommer bag på dig, at vi alle er indrettet lidt forskelligt på dette punkt? Både mænd og kvinder indbyrdes?
1
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Pityt » 19. maj 2018, 13:48

FletpArkett skrev:
Pityt skrev:Jeg kender en del kvinder (også over 40), der aldrig har fået orgasme. Ved oralsex, jo...eller ved hjælp af fingre eller legetøj, men ikke ved samleje. Faktisk tror jeg ikke, at det er så ualmindeligt.

Jeg var et godt stykke over 40 før jeg oplevede det første gang. Det betyder ikke, at jeg ikke nød sex før (eller gør nu, selv hvis jeg ikke kommer). Sex er SÅ meget mere end orgasme.


Tror jeg formulerede mit startspørgsmål forkert så. Altså min spørgsmål går på, om man kan få orgasme med en mand. Ikke kun vaginalt, men overhovedet. Det betyder jo ikke så meget om det er ved hjælpemidler eller oralt, orgasmen bliver stadig en del af akten. Var mere nysgerrig på, om der virkelig er så almindeligt at mange kvinder ikke kan komme, til trods for oralsex, legetøj osv.

Ahh :gruble: Men jo, jeg kender faktisk nogle kvinder, der aldrig har fået orgasme sammen med en mand...overhovedet. Det handler nok om ikke at turde “give slip”, vil jeg tro.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 19. maj 2018, 13:49

FletpArkett skrev:
IrmaPigen skrev:Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Rigtig mange kvinder kan ikke få orgasme, medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror modsat at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.


Det er slet ikke min erfaring. Jeg tror det handler meget om hvilken type mand man er sammen med. De fleste af de mænd jeg har kendt, har da selvfølgelig haft en interesse i at kvinden fik noget ud af det. Det er for mig et must i et sexliv. Jeg gider ikke sexuelt servicere en mand der kun tænker på sig selv. Faktisk tror jeg det er en dealbreaker for mig hvis manden er uvidende om kvindens anatomi og ikke har interesse i den.


Men det er jo ikke nødvendigvis noget, man ved på forhånd? Jeg tror egentlig også, at mændene gerne vil have, at man får noget ud af det, men hvis man nu ikke får orgasme supernemt og slet ikke ved de tricks, som manden “plejer” at bruge, så er der mange, som (tilsyneladende) ikke besidder en nysgerrighed i forhold til at finde ud af, hvad der så virker.

Det lyder som om du bare generelt er heldig på dette område :)
1
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2018, 13:57

Pityt skrev:
FletpArkett skrev:
Pityt skrev:Jeg kender en del kvinder (også over 40), der aldrig har fået orgasme. Ved oralsex, jo...eller ved hjælp af fingre eller legetøj, men ikke ved samleje. Faktisk tror jeg ikke, at det er så ualmindeligt.

Jeg var et godt stykke over 40 før jeg oplevede det første gang. Det betyder ikke, at jeg ikke nød sex før (eller gør nu, selv hvis jeg ikke kommer). Sex er SÅ meget mere end orgasme.


Tror jeg formulerede mit startspørgsmål forkert så. Altså min spørgsmål går på, om man kan få orgasme med en mand. Ikke kun vaginalt, men overhovedet. Det betyder jo ikke så meget om det er ved hjælpemidler eller oralt, orgasmen bliver stadig en del af akten. Var mere nysgerrig på, om der virkelig er så almindeligt at mange kvinder ikke kan komme, til trods for oralsex, legetøj osv.

Ahh :gruble: Men jo, jeg kender faktisk nogle kvinder, der aldrig har fået orgasme sammen med en mand...overhovedet. Det handler nok om ikke at turde “give slip”, vil jeg tro.


Der er forskning der viser at kvinders evne til at få en skedeorgasme hænger sammen med afstanden mellem klitoris og vagina. Jo længere afstand mellem de to, jo sværere bliver det for en kvinde at få en orgasme uden stimuli af klitoris.

https://www.google.dk/amp/s/www.medical ... 20%3famp=1
3
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 19. maj 2018, 14:03

FletpArkett skrev:
Lys skrev:
FletpArkett skrev:
IrmaPigen skrev:Hovedparten af mænd interesserer sig faktisk ikke specielt meget for kvindens anatomi.

Rigtig mange kvinder kan ikke få orgasme, medmindre de får stimuleret klitoris.

Hovedparten af mænd tror modsat at alle kvinder kommer bare af "pik i kusse".

Sådan er det langt fra. Men det lader egentlig heller ikke til at interessere jer vildt meget.


Det er slet ikke min erfaring. Jeg tror det handler meget om hvilken type mand man er sammen med. De fleste af de mænd jeg har kendt, har da selvfølgelig haft en interesse i at kvinden fik noget ud af det. Det er for mig et must i et sexliv. Jeg gider ikke sexuelt servicere en mand der kun tænker på sig selv. Faktisk tror jeg det er en dealbreaker for mig hvis manden er uvidende om kvindens anatomi og ikke har interesse i den.


Men det er jo ikke nødvendigvis noget, man ved på forhånd? Jeg tror egentlig også, at mændene gerne vil have, at man får noget ud af det, men hvis man nu ikke får orgasme supernemt og slet ikke ved de tricks, som manden “plejer” at bruge, så er der mange, som (tilsyneladende) ikke besidder en nysgerrighed i forhold til at finde ud af, hvad der så virker.

Det lyder som om du bare generelt er heldig på dette område :)


Det tror jeg. Tænker det måske også handler om blufærdighed? Talte med en veninde forleden der sagde at hun havde været så flov over sine bryster, at der gik mange måneder inden kæresten sådan måtte se dem, udover i mørke. Hvis man er meget blufærdig, kan det vel også påvirke, så man ikke kan give sig hen? Jeg er vokset op i en meget fri familie, hvor der altid er blevet talt frit om sex, uden det blev grænseoverskridende. Tænker det har gjort det meget naturligt og let for mig at slappe af i det?


Ja, eller også handler det bare om, at vi er indrettet forskelligt. Det lyder lidt som som du søger efter “fejl” ved dem, der har sværere ved det, end du har, og det fremmer nok ikke rigtigt noget for nogen, at konkludere, at der er noget galt med “de andre”.

Jeg tror i øvrigt ikke, at svaret er særligt simpelt. Det handler jo om en kombination af anatomisk udformning, psyke, erfaringer, partneren, graden af tryghed, engangsknald/fast partner etc etc. Så at koge det ned til blufærdighed alene forekommer mig lige vel simpelt.
9
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf IrmaPigen » 19. maj 2018, 14:04

FletpArkett skrev:Jeg hørte forleden at en veninde der var godt over 40 fortælle, at hun aldrig havde fået en orgasme med en mand. Jeg blev sgu lidt sådan.... :nerve: overrasket... Troede egentlig at alle kvinder sådan med tiden, som de lærte deres krop at kende og evt. en fast partner, lærte at mestre den gode orgasme under sex

Så nævnte jeg det for en ven, og så sagde han, at mange kvinder ikke kan komme under sex. Mig : endnu mere :nerve: :nerve:

Personligt har jeg altid selv haft let ved det. For mig er det ikke forbundet med følelser eller tryghed. Jeg ser det som en vigtig del af sex. HVER gang. Ville blive frustreret og uinteresseret i sex, hvis ikke der var udsigt til "happy-end." Jeg synes også det forstærker intimiteten med en fast partner.
Er det bare mig der er lidt en mand på det område eller hvordan ser I på den slags?

Sex kan jo være mange ting. Blev bare nysgerrig på, hvor almindeligt det er at kvinder ikke kan komme, eller ihvertfald ikke kan komme hver gang. - og hvor vigtig orgasmen egentlig er.

Så hvor vigtige er orgasmer for jer kvinder og for jeres kvinder, debat-mænd?

Og faker I hvis ikke i kan komme?


Jeg faker ikke.

Min kæreste ved godt jeg kun kommer hvis jeg kun får stimuleret klitoris.

Imidlertid er han kun min anden seksuelle partner, der har interesseret sig for det.

Jeg har været i seng med over 50 mænd. Nok op mod 75.
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Patience » 19. maj 2018, 14:20

IrmaPigen skrev:
FletpArkett skrev:Jeg hørte forleden at en veninde der var godt over 40 fortælle, at hun aldrig havde fået en orgasme med en mand. Jeg blev sgu lidt sådan.... :nerve: overrasket... Troede egentlig at alle kvinder sådan med tiden, som de lærte deres krop at kende og evt. en fast partner, lærte at mestre den gode orgasme under sex

Så nævnte jeg det for en ven, og så sagde han, at mange kvinder ikke kan komme under sex. Mig : endnu mere :nerve: :nerve:

Personligt har jeg altid selv haft let ved det. For mig er det ikke forbundet med følelser eller tryghed. Jeg ser det som en vigtig del af sex. HVER gang. Ville blive frustreret og uinteresseret i sex, hvis ikke der var udsigt til "happy-end." Jeg synes også det forstærker intimiteten med en fast partner.
Er det bare mig der er lidt en mand på det område eller hvordan ser I på den slags?

Sex kan jo være mange ting. Blev bare nysgerrig på, hvor almindeligt det er at kvinder ikke kan komme, eller ihvertfald ikke kan komme hver gang. - og hvor vigtig orgasmen egentlig er.

Så hvor vigtige er orgasmer for jer kvinder og for jeres kvinder, debat-mænd?

Og faker I hvis ikke i kan komme?


Jeg faker ikke.

Min kæreste ved godt jeg kun kommer hvis jeg kun får stimuleret klitoris.

Imidlertid er han kun min anden seksuelle partner, der har interesseret sig for det.

Jeg har været i seng med over 50 mænd. Nok op mod 75.


Det er så vildt det der. Jeg har hørt det fra andre kvinder også og jeg bliver lige overrasket hver gang.
Jeg har nemlig også været sammen med min del af mænd og jeg har aldrig nogensinde oplevet en mand der ikke havde interesse i min nydelse og orgasme. De har ikke allesammen været lige talentfulde ud i den kunst, men de har allesammen haft det som fokus som det mest naturlige i verden. Det er aldrig noget jeg selv har skullet henlede deres opmærksomhed på eller noget.
Jeg undrer mig simpelthen sådan over, at man kan have SÅ forskellige erfaringer. Men jeg har som sagt veninder der har de samme erfaringer som dig.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf LaScrooge » 19. maj 2018, 14:35

En klitorisorgasme er ikke mindre fin end en såkaldt skedeorgasme. Det er noget freudiansk vrøvl.

Jeg får ikke orgasme hver gang, men det interesserer mig heller ikke. Erotik interesserer mig. Erotisk, legende sex; sex, der er intimt og nært og opslugt; vild, begærlig sex; sex på 1000 forskellige måder. Jeg vil hellere have en partner der er til det, end en der knalder kedeligt og så bagefter prøver at få mig til at komme, fordi sex skal ende med en orgasme. For mig er god sex som én lang orgasme og jeg vil gerne holde min chi kørende, så jeg kan have sex i timevis. Orgasmen i sig selv er for mig fattig sammenlignet med det.
7
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"