Kvinder og orgasmer...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Planten » 27. maj 2018, 20:51

1234 skrev:
molan skrev:
Hvis det læser efter har jeg adresseret netop det synspunkt, ingen forventer at begge kommer hver gang 100% og der kan være mange årsager, eks. at man ikke er åben nok, eksperimenter nok eller gør en god nok indsat.

Men formålet for begge parter er tilfredsstilles, og hvis man ikke ønsker det så mener jeg faktisk at der er nogle a-seksuelle tendenser over det, og det passer bare ikke for mig - andre må lever som det passer dem, men det gør ikke i et forhold med en som mig som har et stor sexdrive lidt kinky tendenser.


Jeg tror fejlen er, at du laver ligehedstegn mellem tilfredstilles og orgasme.
Jeg kan nemt have meget tilfredstillende sex uden orgasme. Ligesom jeg kan have skuffende sex og få en orgasme.
Orgasmen er nødvendigvis ikke et tegn på "succes".

Det her er også mit svar.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf 1234 » 27. maj 2018, 21:08

Jeg ville være helt fjong med min kæreste ikke kom med undtagelse af, når vi skal have børn, så bliver det ret besværlig, hvis han ikke gør det.

Selvfølgelig under forudsætning at han selv er tilfreds.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Hewlett » 27. maj 2018, 22:43

Dikus skrev:
Jeg tror virkelig ikke, der findes mange kvinder, der ville være fjong med at have sex med en mand, der aldrig kom, selvom han gav udtryk for at elske at have sex og nyde processen.

Det er en gåde for mig, at man ikke kan forstå, det er lige så svært for en mand.


Altså, sådan helt skåret ind til benet, urinstinkt og alt det dér, så tjener det jo en funktion at manden kommer under sexakten hvor det er helt ubetydeligt om kvinden kommer eller ej, så længe hun er tændt i en sådan grad, at skeden producerer det sekret der får sædcellerne til at fæstne sig bedre.

Kvinders nydelse (og orgasme) kan måske så have den (bi)funktion, at det tænder manden endnu mere, hvilket resulterer i, at han kommer oppe i hende.

Eller mener du at det også kan være svært for mænd at komme?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf LadyFox » 27. maj 2018, 23:05

Citat slettet

Jeg tror at Anonymiseret mener at hvis man som kvinde ville have det svært med en mand aldrig kommer, burde man kunne mestre en eller anden sympati for hvis mænd også kunne finde på at have det svært med det omvendte scenarie.
5
...
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf D.itsen » 28. maj 2018, 08:14

Citat slettet
Jeg kender masser af mænd der ville have det svært med det omvendte scenario. De kalder bare ikke kvinder medicinske tilfælde af den grund.
4
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf D.itsen » 28. maj 2018, 11:27

molan skrev:
D.itsen skrev:Jeg kender masser af mænd der ville have det svært med det omvendte scenario. De kalder bare ikke kvinder medicinske tilfælde af den grund.


Klart, men hvis du gad læse hvad jeg skriver, så ville du se at jeg heller ikke har kaldt nogen for medicinske tilfælde. Jeg konstatere bare at der er medicinske tilfælde og det er en anden kategori end manglende lyst og psykologske blokeringer.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 28. maj 2018, 12:37

Men hvem er de der kvinder, der ikke “gider” opnå orgasme? Hvad mener du, når du skriver sådan?
1
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 28. maj 2018, 13:36

molan skrev:
Lys skrev:Men hvem er de der kvinder, der ikke “gider” opnå orgasme? Hvad mener du, når du skriver sådan?


Det er en henvisning til det andre omtaler i denne tråd og som blev nævnt i en kommenteret på en af mine tidligere kommenteret.

Så hvem de kvinder er, det må du heller spøger dem som omtaler dem i tråden om, jeg personligt er ikke bekendt med sådanne kvinder. I hvert fald ikke hvad jeg ved af.


Ok, jeg erindrer ikke at være stødt på andre end dig, der omtaler kvinder, der ikke “gider” have orgasme.
0
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Kaffe » 29. maj 2018, 12:35

Jeg synes, det er ret nemt at forstå, hvad molan skriver. Han skriver jo bare det, han mener - og ikke alt det, som der tolkes ind i det af andre.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Kaffe » 29. maj 2018, 12:43

Jeg tror også, at alle kvinder kan få en orgasme, med mindre der er noget fysisk til hinder for det. Alligevel er der mange, der døjer med det, og der er sikkert en række psykologiske forklaringer. For nogle er det et problem, og for andre er det ikke.
Jeg tror, det er helt korrekt, at de fleste kvinder ikke har orgasme som et succeskriterie for en omgang sex. Det er mere et helhedsbillede, der afgør kvaliteten. Jeg forstår dog omvendt godt, hvis mange mænd ønsker, at kvinden skal komme, fordi de projicerer egen forståelse af sex over i hende. Og det virker også bekræftende.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Planten » 29. maj 2018, 12:54

Kaffe skrev:Jeg tror også, at alle kvinder kan få en orgasme, med mindre der er noget fysisk til hinder for det. Alligevel er der mange, der døjer med det, og der er sikkert en række psykologiske forklaringer. For nogle er det et problem, og for andre er det ikke.
Jeg tror, det er helt korrekt, at de fleste kvinder ikke har orgasme som et succeskriterie for en omgang sex. Det er mere et helhedsbillede, der afgør kvaliteten. Jeg forstår dog omvendt godt, hvis mange mænd ønsker, at kvinden skal komme, fordi de projicerer egen forståelse af sex over i hende. Og det virker også bekræftende.

Jeg har det også sådan, at orgasme skulle kunne være opnåelig. Men det handler som jeg oplever det om stimuli og nogle gange vedholdenhed.

Som eksempel - alene kan man holde den orgasmefremmende stimulation, mens man, når man ikke er alene, er afhængig af, at partneren rammer de nerver, som netop er udløsende. Det er for mig ikke det samme som, at man så har en fysisk/psykisk/medicinsk blokering. Og det er det, jeg reagerer på. Ligesom jeg også reagerer på, at man ikke selv læser, hvad der bliver skrevet.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Planten » 29. maj 2018, 14:00

molan skrev:
Planten skrev:Jeg har det også sådan, at orgasme skulle kunne være opnåelig. Men det handler som jeg oplever det om stimuli og nogle gange vedholdenhed.

Som eksempel - alene kan man holde den orgasmefremmende stimulation, mens man, når man ikke er alene, er afhængig af, at partneren rammer de nerver, som netop er udløsende.

Helt enig

Planten skrev:Det er for mig ikke det samme som, at man så har en fysisk/psykisk/medicinsk blokering.

Helt enig, og har aldrig påstået andet.

Planten skrev:Og det er det, jeg reagerer på. Ligesom jeg også reagerer på, at man ikke selv læser, hvad der bliver skrevet.

Og du ikke forstår hvad jeg skriver, men tror jeg mener noget andet end der jeg mener.

Nej, jeg tror egentlig, jeg forstår fint, hvad du skriver :) men jeg bliver stødt på manchetterne over at du siger kvinder, som kender deres krop og sexliv godt, imod. Eller nægter at læse, hvad de skriver. Det er en lidt træls måde at komme ind i en debat på. Og debat er vel at udveksle synspunkter og måske påvirke hinanden og hinandens virkelighedsbillede :)
8
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Planten » 29. maj 2018, 14:22

molan skrev:
Planten skrev:Nej, jeg tror egentlig, jeg forstår fint, hvad du skriver :) men jeg bliver stødt på manchetterne over at du siger kvinder, som kender deres krop og sexliv godt, imod.
Vi må jo alle lære at bliver modsagt uden at blive stødt på manchetterne. Hvis jeg gjorde det, så kunne jeg have slettet min konto her efter 30 min.

Men jeg må medgive at jeg åbenbart ikke har udtrykt mig tydelig og klart nok fra start, og skulle have brugt ord som "synes jeg", "efter min mening" osv.., i først hug.
Planten skrev:Eller nægter at læse, hvad de skriver. Det er en lidt træls måde at komme ind i en debat på. Og debat er vel at udveksle synspunkter og måske påvirke hinanden og hinandens virkelighedsbillede :)

Jo, men ikke læse 90 kommentar, når jeg egentlig bare vil forholde mit til TS's kommentar. Men fair nok, hvis man tror at jeg skrive til de sidste posteringer, jeg er derfor også begyndt at citer inden jeg skriver, så det er tydelig hvem jeg skriver om og til.

Argh hold op :) man kan jo ikke tage og generalisere på den måde. Ville det ikke være bedre at lytte lidt til de virkelige erfaringer som man af de virkelige (og virkeligt erfarne) kvinder har som kontrast til din holdning eller de ting, du har læst?

Jeg er vild med at debatten altid har kunne bringe nye synspunkter med sig. Og hold kæft hvor har den lært mig meget, som jeg ikke ellers ville komme omkring! :)
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf RavenClaw » 29. maj 2018, 18:21

Jeg har lige set en reklame for Durex Gel, der skulle give orgasme hver gang.

https://www.matas.dk/durex-intense-climaxgel-10-ml

Jeg ville bare dele den, da den lægger sig op ad tråden. Jeg synes dog, det så (igen) bliver gjort til kvindens problem på en måde?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Kaffe » 29. maj 2018, 20:11

RavenClaw skrev:Jeg har lige set en reklame for Durex Gel, der skulle give orgasme hver gang.

https://www.matas.dk/durex-intense-climaxgel-10-ml

Jeg ville bare dele den, da den lægger sig op ad tråden. Jeg synes dog, det så (igen) bliver gjort til kvindens problem på en måde?


Jeg ser det faktisk som kvindens eget ansvar at opnå orgasme. Selvfølgelig skal der en god kemi til og en mand, der ønsker at tage del i vejen dertil. Men jeg tror da, at der går mange orgasmer tabt, hvis kvinden lægger sig ned og venter på, at manden gør noget.

Jeg har i øvrigt læst en del om, at mange kvinder vælger diverse stimulatorer (apparater) til at opnå orgaame, når de er alene - og at denne brug af mekanik kan reducere muligheden for orgasme på andre måder og dermed med en partner betydeligt. Kvindwn bliver vant til denne kraftige påvirkning, som ikke så nemt lader sig efterligne manuelt. Jeg synes, det er værd at tænke over. Apropos kvindens eget ansvar.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"