Kvinder og orgasmer...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 11:12

molan skrev:
Lys skrev:Jeg er simpelthen ikke enig i, at sex uden orgasme mister mål og at det går ned af bakke derfra. For mig fungerer det anderledes. Bemærk at jeg ikke argumenterer for, at der ikke skal være orgasmer. Jeg argumenterer for at flytte fokus hen på proces og nydelse, fordi det er vejen til orgasme for mig. Men ligesom alle ikke fungerer ligesom dig, fungerer alle jo heller ikke ligesom mig. Og så er vi tilbage ved lige at stikke en finger i jorden, før man stikker den i kvinden, om man så må sige ;)


:D

Ja, hvis du kan holde motivation og sørge for sex underholde og stimulerende for din partner selvom du ikke opnår orgasme så er det fint for jer. Min erfaring siger man bare, at uden orgasmen som motivator og drivkraft, så mindsker sexlysten og det giver problemer for din partner.

Personligt bliver jeg demotiveret af orgasmen udebliver hos kvinden, jeg midterste lysten til sex og i siden end hende - giver en førelsen af hun ikke vil mig eller sex med mig, og så kollapser forholdet.

Men andre mænd kan jo have det på en anden måde, det styre i selv, jeg gav udtryk for hvordan jeg har det og det er sådan det er for mig - jeg kan ikke være sammen med en kvinde som er regid og hvor sex ikke er stor del af forholder, dertil er min sexdrive og glæde for sex for stort.
Men der er også mænd med lille eller ingen behov for sex, så det er lidt til enhver.


Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Purple Haze » 27. maj 2018, 11:28

molan skrev:
Purple Haze skrev:Vil vpåstå det ikke er mig der er uvidende her. Har trods alt oplevet det på egen krop i i hvert fald 20 år, læst masser af materiale emnet, diskuteret det med andre kvinder til hudløshed.

Men klart det er alle os der er dumme uoplyste og ugidelige - det giver bare ingen mening at vi ikke gerne ville have orgasme hver gang, hvis det handlede om bare at tage sig sammen.


Nu var det ikke kvinde som skulle tage sig sammen, men partneren som skulle gøre sig mere umage med at give hende orgasmen - lyder som om du forstod det omvendt.

At du har prøver noget på egen krop i 20 år, har læst masser om emnet, og diskuteret det med andre kvinder - betyder ikke, at det ikke er et faktum at normale raske kvinder kan opnår orgasme - forsat de rette omstændeligheder er tilstede, så som tryghed, stimulans, tiltrækning osv..
Når noget er et videnskabelig faktum, så trumfer sådan set alt hvad du siger.

Kan du henvise til hvor du har læst at kvinder som er sunde og raske og helt normale, ikke kan opnår orgasme?



Det er dig der påstår at hvis "sunde og raske kvinder" ikke får orgasme ved sex så er det fordi de er dovne og ikke engagerede, og ikke fordi de ikke kan.
Kan du henvise til hvor du har læst det? For på mig lyder det som en gang hjemmestrikket pseudo"videnskab".

Du modsiger i øvrigt dig selv når du efterfølgende taler om at de rette omstændigheder skal være til stede, så er det jo ikke kun fordi kvinden er ugidelig og doven at hun evt ikke får orgasme.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Freya » 27. maj 2018, 11:46

Har du læst trådstarters oplæg Molan? For så vil du læse, at din holdning til om du vil være sammen med en kvinde, der kan få orgasme med sin mand eller ej, intet har med tråden at gøre.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Purple Haze » 27. maj 2018, 11:59

molan skrev:
Purple Haze skrev:Det er dig der påstår at hvis "sunde og raske kvinder" ikke får orgasme ved sex så er det fordi de er dovne og ikke engagerede, og ikke fordi de ikke kan.
Kan du henvise til hvor du har læst det? For på mig lyder det som en gang hjemmestrikket pseudo"videnskab".

Du modsiger i øvrigt dig selv når du efterfølgende taler om at de rette omstændigheder skal være til stede, så er det jo ikke kun fordi kvinden er ugidelig og doven at hun evt ikke får orgasme.


Nej, det er dig som tolker det jeg har sagt som at det betyder det.

Det jeg sagde er, og skal forstår som, sunde og raske kvinder kan opnår orgasme, hvis de ikke har en medicing grund til ikke at kunne opnår den orgasme, så det dovenskab og mangelfulde engagerede fra en eller begge parter i forholdet. Hvis kvinden selv ikke ønsker en orgasme, så er det mangelfulde engagement fra hendes side, hvis det er partner (mand/kvinde) som gør en utilstrækkelig indsats så er det dovenskab/egoisme fra partneres side. Hvis de er fordi det ikke gøres rigtigt er det en blanding, kvinde for ikke at være mere åben omkring det og sige hvad hun ønsker og hvordan, og partneren for ikke at lytte tilstrækkeligt.

Men jeg bebrejder ikke nogen partner noget hvis de gør en indsat, men kvinder ikke siger hvad de gør forkert eller rigtigt og bare passivet håber på at vedkommer gætter sig frem, så er det igen hendes ansvar at hun ikke kommunikere med din partner.

Og det hjemmestrikket pseudo videnskab kan du google dig frem til, hvis noget er videnskabelig korrekt så vil de undersøgelser du finder også viser nogenlunde de samme resultater, uanset om det er præcist samme undersøgelse eller noget bare ligner.


Du siger jo præcis det samme igen, at hvis kvinden ikke får orgasme så er det mangelfuldt engagement fra hendes side?
Så det er jo ikke noget jeg tolker.

Tror ikke vi når længere her.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19610

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Animi » 27. maj 2018, 12:06

Det er helt fair, hvis man fortrækker en sexpartner, der gerne vil have orgasme hver gang. Vi er alle forskellige, med forskelle præferencer, og vi skal jo helst finde én, man passer sammen med.

Men man kan altså ikke sætte lighedstegn mellem at kvinder ikke har nok sexdrive/mangler engagement, hvis orgasmen ikke er det store fokuspunkt for hende ved sex. Heller ikke selvom det måske er noget man selv har oplevet. Det er da helt sikkert nogen kvinder der er sådan, men man kan ikke skære alle over en kam på den måde.

Jeg kan i hvert fald hilse og sige, at selvom jeg ikke har prøvet at på en orgasme med penetration, men kun ved håndkraft, så er der intet i vejen med min sexdrive. Faktisk har det i alle mine forhold altid været mig, der har haft den største sexlyst :-D - også selvom jeg ikke fik orgasme hver gang, men det gjorde mine mænd stort set altid.
Jeg har også prøvet fuldkommen mind blowing, ud-af-kroppen-oplevelse sex, hvor det heller ikke endte med en orgasme for mig. Men shit, det var fantastisk - og selvom jeg fysiologiske orgasmen, så føltes det bare som én lang følelsesmæssig og nydelsesorgasme.

Jeg vil da gerne have en orgasme, og jeg skal da nok sørge for at få det, det er bare ikke nødvendigt for mig, for at have rigtig god sex. Nogen gange efter sådan en omgang god sex, er det da heller ikke altid jeg orker, at manden gerne vil give mig en orgasme. Fordi jeg er for træt og totalt tilfredsstillet.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 12:26

molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.
3
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 12:29

molan skrev:
Lys skrev:Det er jo et spørgsmål? Og jeg oplever dine indlæg som at du mener, der er noget galt med kvinder ikke opnår/ønsker at opnå orgasme.


Du skal skelne mellem hvilken type kvinder der passer sammen med mig og hvad jeg opfatter som værende noget galt med i almindelighed.

Jeg har ikke brug for at være i et forhold med en kvinder som ikke ønsker at opnå orgasme, det er noget andre hvis det er en medicinsk årsag til at det ikke kan lade sig gøre, men hun skal have ønsker og så må vi samme skabe det forholde der skal til for at opgår det - whatever it takes.

Lys skrev:Prøv lige at læse tråden igen? Hvorfor lytter du ikke alle disse kvinder, der ikke oplever det som problematisk, hvis de ikke får orgasme? Eller til dem, der faktisk foretrækker ikke at få det? Hvorfor tror du, at de har mindre lyst til sex? Det er da mansplaining i højeste potens, at du lige skal fortælle dem, hvordan de hænger sammen.


Med al respekt så orker jeg ikke at læse hele tråden, og det ænder ikke noget på de ting jeg har sagt som er; min personlige holdning til hvordan det skal være i et forhold med mig, og noget faktuelt som heller ikke ændres ved andres holdninger eller oplevelser.

At kvinder ikke oplever det som problematiske eller foretrækker det, er kun godt for dem, de er bare ikke noget for nogen som mig. De er en anden type mennesker som passer til en anden type mand, i et andet type af forhold. Det gør dem ikke til ringer kvinder, bare ikke type som matcher med mig, og det er der jo heller ikke noget galt i vel.

Lys skrev:Det er da mansplaining i højeste potens, at du lige skal fortælle dem, hvordan de hænger sammen.


Jeg vi ikke forholder mig til dit feministiske ideologisk tankegod, dine politiske verdensanskuelse høre til et andet emne.

Lys skrev:Selv kunne jeg godt være sådan en, der mistede lysten, hvis jeg i et længere forhold aldrig fik orgasme. Men det ville snarere hænge sammen med, at der i givet fald var tale om en mand, der ikke interesserede sig for, hvordan jeg og min krop fungerede, og orgasmen ville bare være symptomet.


Hvilket var min pointe fra første indlæg...



Det er helt fair at have præferencer, men dine indlæg i tråden har for mig fremstået mere generelle end handlende udelukkende om dine præferencer.

Hvis det sidste var din pointe fra start, så er den kommet meget skidt igennem.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf LadyFox » 27. maj 2018, 12:39

Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.

Jeg vil gerne have min sexpartner får noget ud af det, for sin egen skyld - mest optimalt er det hvis vi begge opnår stor nydelse. Altså, jeg ønsker min sexpartner det godt, primært for sin egen skyld - men jeg kan ikke tage ud at jeg også ønsker det godt for min sexpartner af rent egoistiske grunde.

Jeg var sammen med en der havde enormt svært ved at få udløsning under sex, og han nød da sexen alligevel, men jeg må indrømme at jeg havde større problemer med det, jeg følte mig utilstrækkelig, ikke god nok og det ramte klart mit ego. Det fandt jeg urart og ubehageligt, derfor er det heller ikke drømmen for mig igen at finde en partner der har så svært ved at komme. Det betyder ikke at det KUN handler om mig, når jeg gerne vil føle at jeg kan tilfredsstille en partner, men det handler OGSÅ om mig.
0
...
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 12:53

molan skrev:
Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.


Det er for kvindens skyld at hun skal en parten, sex og orgasme punktum.

Jeg tager det ikke mere personligt, men hvis hun ikke VIL opnår orgasme så har hun et andet problem, hvad angår parfold. På samme måde som hvis hun giver mig førelsen af mangelfuld, utilstrækkelig, ligegyldig, ikke værdsat, ikke elsket eller attråværdig osv..

Kan du lide en mand som ikke værdsætte sig eller giver dig førelsen af mangelfuld, utilstrækkelig, ligegyldig, ikke værdsat, ikke elsket eller attråværdig?

Formentlig ikke så kommer spørgsmålet hvorfor giver hendes manglede lyst til sex og orgasme, så de følelse; fordi det fjerne magien for et kønsligt forhold, og fordi sex er en hjørnesten i forhold.


Jeg har forstået, at du ikke ønsker at være sammen med en kvinde, der ikke har orgasmen som mål, ligesom dig.

Men jeg stopper diskussionen her. Jeg mister sgu lidt fornemmelsen af, hvad vi overhovedet diskuterer, når en isoleret snak om betydningen af orgasme pludselig også handler om sexdrive, lyst til livet, hjørnesten i parforholdet etc. Det er lidt for meget pærer og bananer i en stor pærevælling for mit vedkommende.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 12:53

vulpesVelox skrev:Sidespor: Er det (overordnet set) vigtigt for kvinder om deres mænd opnår orgasme?



Kun hvis det er vigtigt for ham.
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 12:56

LadyFox skrev:
Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.

Jeg vil gerne have min sexpartner får noget ud af det, for sin egen skyld - mest optimalt er det hvis vi begge opnår stor nydelse. Altså, jeg ønsker min sexpartner det godt, primært for sin egen skyld - men jeg kan ikke tage ud at jeg også ønsker det godt for min sexpartner af rent egoistiske grunde.

Jeg var sammen med en der havde enormt svært ved at få udløsning under sex, og han nød da sexen alligevel, men jeg må indrømme at jeg havde større problemer med det, jeg følte mig utilstrækkelig, ikke god nok og det ramte klart mit ego. Det fandt jeg urart og ubehageligt, derfor er det heller ikke drømmen for mig igen at finde en partner der har så svært ved at komme. Det betyder ikke at det KUN handler om mig, når jeg gerne vil føle at jeg kan tilfredsstille en partner, men det handler OGSÅ om mig.


Selvfølgelig skal begge parter “have noget ud af det”. Jeg har ikke set én i tråden agitere for andet. Flere nævner bare, at dette “noget” for dem ikke behøver at være en orgasme.

Jeg synes det er et stort pres at lægge på en anden; at de skal komme/få udløsning/orgasme så den anden ikke føler mindreværd. Dette pres kan jo i sig selv modvirke udløsning etc. Det er min pointe.
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 13:21

molan skrev:
Lys skrev:Jeg synes det er et stort pres at lægge på en anden; at de skal komme/få udløsning/orgasme så den anden ikke føler mindreværd. Dette pres kan jo i sig selv modvirke udløsning etc. Det er min pointe.


Det er stor forskel på at forlange at partneren skal komme, og at forlange at partneren skal have lyst til at komme, en verden til forskel.
At forlange at partneren skal komme, ignorere de ting som kan forhindre det.

At forlange at partneren have lyst til at komme, har noget livssyn, indstilling og personlighed at gøre. Ligesom romantik, for nogle er romantik vigtigt i et forhold, for andre uden betydning.

Nok også derfor du ser det som pære og baner, når du ikke kan se en sammenhæng.


Hvornår begyndte det at handle om ikke at have lyst til at komme? Ej, jeg synes du diskuterer noget nyt i hvert indlæg.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf LadyFox » 27. maj 2018, 13:24

Lys skrev:
LadyFox skrev:
Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.

Jeg vil gerne have min sexpartner får noget ud af det, for sin egen skyld - mest optimalt er det hvis vi begge opnår stor nydelse. Altså, jeg ønsker min sexpartner det godt, primært for sin egen skyld - men jeg kan ikke tage ud at jeg også ønsker det godt for min sexpartner af rent egoistiske grunde.

Jeg var sammen med en der havde enormt svært ved at få udløsning under sex, og han nød da sexen alligevel, men jeg må indrømme at jeg havde større problemer med det, jeg følte mig utilstrækkelig, ikke god nok og det ramte klart mit ego. Det fandt jeg urart og ubehageligt, derfor er det heller ikke drømmen for mig igen at finde en partner der har så svært ved at komme. Det betyder ikke at det KUN handler om mig, når jeg gerne vil føle at jeg kan tilfredsstille en partner, men det handler OGSÅ om mig.


Selvfølgelig skal begge parter “have noget ud af det”. Jeg har ikke set én i tråden agitere for andet. Flere nævner bare, at dette “noget” for dem ikke behøver at være en orgasme.

Jeg synes det er et stort pres at lægge på en anden; at de skal komme/få udløsning/orgasme så den anden ikke føler mindreværd. Dette pres kan jo i sig selv modvirke udløsning etc. Det er min pointe.


Det er jo også fint folk ikke har behov for at få en orgasme. Hvis de skulle ende ud med at knalde med mig ville det nok bare ende med vanvittigt mange sexdates med mig, hvis de ikke kunne komme på den ene eller anden måde, fordi jeg ved af erfaring at det vil jeg finde træls i længden.

Jeg synes ikke det er et større pres end alt muligt andet man gerne vil have tilstede i en relation, for mit vedkomne er det ikke engang noget jeg nødvendigvis ville nævne, jeg ville nok bare lade være med at tage på den næste date, hvis jeg ikke synes at sexen efter et par forsøg spillede på et niveau hvor jeg synes der var nok at bygge videre på.

For mig ER orgasmen bare vigtigt, og det gælder både mig selv, og den jeg er sammen med. Og ikke noget jeg har lyst til at gå på kompromis med i en ny reaktion, hvis den manglende orgasme først kommer når jeg er i et forhold vil jeg da prøve at finde løsninger, men vel vidende om at det vil påvirke mig negativt.
0
...
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 13:27

LadyFox skrev:
Lys skrev:
LadyFox skrev:
Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Og så er vi tilbage ved, om kvinden skal have orgasme for sin egen eller for din skyld ;)

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan du læser noget om sexdrive og rigiditet ind i det her emne.


Nej du skal bare lære at skelne imellem hvorfor der tales om subjektiv ting eks. hvordan det skal være i forhold som jeg personligt skal være i, og hvornår det er general objektive korrekt/faktuelt.

Kvinder skal have orgasme for sin egen skyld for det er fantastik, en kvinder skal have lyst til sex med mig og kunne tilfredsstilles af mig for at vi kan fungere i forhold. Det kræver som minimum at hun har lyst til at få orgasme, har hun ikke engang lystern så er vores sexdrive bare for forskellige til et forhold - lægere er den ikke, siger ikke det er dårlige mener eller at de ikke kan sammen med andre.

Jeg skal være samme men en kvinder som også elsker sig selv og gerne vi livet.


Ej, gider du lige tale ordentligt. Det er sgu da ikke min skyld, at jeg ikke forstår hvad du mener? Så må du forklare dig bedre.

Du skriver på den ene side, at kvindens orgasme er for kvindens skyld, men samtidig at du tager det personligt, hvis hun ikke får den. Så tillader jeg mig altså at udfordre dig på, om det så reelt ikke er mere for din skyld end for hendes, at hun skal nå klimaks.

Det er helt fair, at du har så stort orgasmefokus, men jeg forstår simpelthen ikke hvad orgasme har med sexdrive at gøre. Eller med at ville leve livet.

Jeg vil gerne have min sexpartner får noget ud af det, for sin egen skyld - mest optimalt er det hvis vi begge opnår stor nydelse. Altså, jeg ønsker min sexpartner det godt, primært for sin egen skyld - men jeg kan ikke tage ud at jeg også ønsker det godt for min sexpartner af rent egoistiske grunde.

Jeg var sammen med en der havde enormt svært ved at få udløsning under sex, og han nød da sexen alligevel, men jeg må indrømme at jeg havde større problemer med det, jeg følte mig utilstrækkelig, ikke god nok og det ramte klart mit ego. Det fandt jeg urart og ubehageligt, derfor er det heller ikke drømmen for mig igen at finde en partner der har så svært ved at komme. Det betyder ikke at det KUN handler om mig, når jeg gerne vil føle at jeg kan tilfredsstille en partner, men det handler OGSÅ om mig.


Selvfølgelig skal begge parter “have noget ud af det”. Jeg har ikke set én i tråden agitere for andet. Flere nævner bare, at dette “noget” for dem ikke behøver at være en orgasme.

Jeg synes det er et stort pres at lægge på en anden; at de skal komme/få udløsning/orgasme så den anden ikke føler mindreværd. Dette pres kan jo i sig selv modvirke udløsning etc. Det er min pointe.


Det er jo også fint folk ikke har behov for at få en orgasme. Hvis de skulle ende ud med at knalde med mig ville det nok bare ende med vanvittigt mange sexdates med mig, hvis de ikke kunne komme på den ene eller anden måde, fordi jeg ved af erfaring at det vil jeg finde træls i længden.

Jeg synes ikke det er et større pres end alt muligt andet man gerne vil have tilstede i en relation, for mit vedkomne er det ikke engang noget jeg nødvendigvis ville nævne, jeg ville nok bare lade være med at tage på den næste date, hvis jeg ikke synes at sexen efter et par forsøg spillede på et niveau hvor jeg synes der var nok at bygge videre på.

For mig ER orgasmen bare vigtigt, og det gælder både mig selv, og den jeg er sammen med. Og ikke noget jeg har lyst til at gå på kompromis med i en ny reaktion, hvis den manglende orgasme først kommer når jeg er i et forhold vil jeg da prøve at finde løsninger, men vel vidende om at det vil påvirke mig negativt.


Ok :)
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lys » 27. maj 2018, 14:03

molan skrev:
Lys skrev:
molan skrev:
Lys skrev:Jeg synes det er et stort pres at lægge på en anden; at de skal komme/få udløsning/orgasme så den anden ikke føler mindreværd. Dette pres kan jo i sig selv modvirke udløsning etc. Det er min pointe.


Det er stor forskel på at forlange at partneren skal komme, og at forlange at partneren skal have lyst til at komme, en verden til forskel.
At forlange at partneren skal komme, ignorere de ting som kan forhindre det.

At forlange at partneren have lyst til at komme, har noget livssyn, indstilling og personlighed at gøre. Ligesom romantik, for nogle er romantik vigtigt i et forhold, for andre uden betydning.

Nok også derfor du ser det som pære og baner, når du ikke kan se en sammenhæng.


Hvornår begyndte det at handle om ikke at have lyst til at komme? Ej, jeg synes du diskuterer noget nyt i hvert indlæg.


Læs hvad Ladyfox skriver, det svare til hvordan jeg personligt har det. Så kan resten være ligegyldigt eftersom det er uddybninger af hvorfor, mere end hvordan det er.


Men hun skriver da ikke noget om ikke at have lyst til at komme?

Anyway, jeg opgiver at finde hoved og hale i dine argumenter, og konstaterer at vi nok skal undlade nogensinde at have sex med hinanden ;)
0

Tilbage til "Forhold og sex"