Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2018, 22:10

http://nyheder.tv2.dk/video/TmthclJsNUt ... VJGaGFmNWY

Hvad siger debatten?

Er nogen krav ok, og andre forbudte? eller kan et krav ikke sammenlignes med et andet? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf landsbytossen » 27. maj 2018, 22:20

Folk skal stille præcis de krav, de har lyst til.
9
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Tilly » 27. maj 2018, 22:24

Jeg synes krav er et forkert ord. Det handler vel om præferencer.

Og ja, jeg synes det er ok at have præferencer. Jeg har det helt ok med det hvis nogle ikke vil date mig fordi jeg er overvægtig (og lav).
7
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Wizzze » 27. maj 2018, 22:31

Tilly skrev:Jeg synes krav er et forkert ord. Det handler vel om præferencer.

Og ja, jeg synes det er ok at have præferencer. Jeg har det helt ok med det hvis nogle ikke vil date mig fordi jeg er overvægtig (og lav).


Men er præferencer netop ikke blevet til krav i dag? :gruble:
Når man bruger de forskellige datingsider, så bliver ens ønsker og præferencer tolket af algoritmerne som krav.
0
Do as I say! :whip:
Nacaw
Indlæg: 208
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Nacaw » 27. maj 2018, 22:51

Det er en fin debat, men såre simpelt: vægt (disclaimer:for det mest) er en variabel du selv kan kontrollere. Det er højde ikke.
Når du spørger ind til vægt, bliver det noget privat. Vægten er et resultat af utrolig mange valg. Valg du ikke får mulighed for at forklare eller synliggøre ved at sige 70 kilo. Højden er ren biologi, du har ingen private valg som bliver synliggjort. Derfor kan det ikke sammenlignes når der spørges ind til det.

Mht. at stille krav - det er helt fint at have præferencer på højde og vægt. Vi skal jo sortere potentielle partnere fra/til på et eller andet, og fysikken er typisk en stor del af det første indtryk. Det sker dog ofte på en arbitrær skale, 1.80 eller BMI 25, som egentlig er lidt selvmålsagtig. De 5cm eller 5kg er nok ikke så betydningsfulde i et forhold når det kommer til stykket :)
8
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19499

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Animi » 27. maj 2018, 22:56

Man må da have alle de krav/præferencer man har lyst til. Men det er klart, at stille man meget specifikke og mange krav/præferencer, kan det være sværere at finde en partner. Men det må man jo selv rode med.
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf LadyFox » 27. maj 2018, 22:57

Alle krav er okay.. Men dømmer på dem alligevel.
1
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 27. maj 2018, 23:07

Krav, standarder, præferencer, ting man ikke kan/vil gå på kompromis med, kald det hvad du vil.

Folk skal have lov til at opstille alle de betingelser de vil, men jo flere betingelser og overfladiske/ligegyldige ting der forventes af en partner, jo mindre et udvalg må man også forvente der er.

Med ligegyldige ting mener jeg fx øjenfarve. Det kan da ikke være mere lige meget om de er blå eller brune, det er ikke det der gør en til en god partner. Eller om man har store eller små bryster, men derfor er det vel fair nok at gå efter en person med det udseende der umiddelbart tiltaler og tænder en.

Det er vel ikke anderledes end når der bliver fravalgt rygere, folk med børn eller hvad det kan være. Man er jo også nødt til at være ærlig overfor sig selv. Det betyder jo ikke at en enlig far/mor ikke vil være en god partner for en anden der er i en anden situation.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf BlueBunny » 27. maj 2018, 23:10

Jeg synes det er fair nok at man tænder på noget forskelligt. Høj, lav, tyk, tynd, kvinder, mænd, livsstil mv. Sådan er det jo. Ens præferencer kan ændre sig, og derfor kan “kærlighed gøre blind” og man falder måske pludselig for noget andet end man troede. Tiltrækning er ikke noget man selv kan styre.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Tux » 28. maj 2018, 05:58

Nej vægt er ikke fy fy, og det er slle mulige andre krav heller ikke - Det må folk selv om...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. maj 2018, 06:05

Jeg synes slet ikke, det giver mening at tale om krav i denne sammenhæng. For mig er det præferencer.
Og hvis vi begynder at lave regler for hinandens tiltrækning af andre, bliver præmissen, at alle eller i hvert fald en hel del har krav på en partner og/eller sex, og det er lige så kunstigt, synes jeg.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. maj 2018, 06:10

Nu er jeg ikke en del af datingverdenen, men udefra ser det altså også ud, som om en del aktivt opsøger datingkoncepter med billede og oversigter over højde og drøjde for derefter at hyle op om, hvor forkerte de parametre er som grundlag for partnervalg.
Senest rettet af DetSorteCirkus 28. maj 2018, 06:21, rettet i alt 1 gang.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Slettet bruger » 28. maj 2018, 06:20

I valget af partner må man diskriminere på hudfarve, religion, højde, vægt, vinkel på fortænder, og alt hvad man ellers kan finde på. Det er ikke en jobsamtale.

Valget af venner og bekendte er imellem valget af partner og en jobsamtale. Det er ikke odiøst at fravælge en partner fordi han/hun er sort, men det bliver lidt odiøst hvis man fravælger at omgås folk på grund af det.
4
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Freya » 28. maj 2018, 06:25

Man kan jo tillade sig at have alle de præferencer eller krav, som man selv synes. At man så i sidste ende spænder ben for sig selv i forhold til at man jo snævrer sine muligheder gevaldigt ind er jo en helt anden sag.
3
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf JoyNips » 28. maj 2018, 06:55

Jeg synes det er helt fint at have en holdning til vægt, omend jeg synes at det er lidt fjollet hvis man kun går efter et tal. Vægten afhænger jo meget af ens kropsbygning. Jeg har en god veninde, som bruger samme tøjstørrelse som jeg, men vejer 15 kg mere. Jeg er spinkelt bygget og hun er bare mere muskuløst anlagt, men størrelsesmæssigt er vi jo altså temmelig ens, selvom jeg ligger i den lave ende af BMI'et og hun i den høje.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"