Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 4. jun 2018, 10:02

molan skrev:
Juki skrev:
molan skrev:
Confucius skrev:Selvfølgelig er grammatiske fejl det springende punkt, når du skoser andre for ikke at læse og forstå det der står. Det er sgu ikke deres skyld, hvis de ikke forstår teksten, når teksten er noget værre sludder rent sprogligt.
Jeg er ikke enig i, at de grammatiske fejl som du kalder det, typisk stavefejl med endelserne, er så grove og meningsforstyrrende i en grade hvor man kan tillige ordende andre betydninger end det ord betyder.
Men det er rigtigt at jo flere fejl, jo vanskelige er det at forstår meningen. Men det er tydeligvis ikke læsningen den er galt med, men fortolkning af hensigten bag det skreven ord, og det skyldes følelsesmæssige påvirkning fra læseren og ikke slå fejl.

Vil du uddybe hvad du mener med "følelsesmæssig påvirkning" i den her sammenhæng?
Da kommunikation er stoppede med vedkommende, er det måske lidt overflødigt, eftersom det så kan få kareter af bagtalelser når jeg er på ignorer.

Følelsesmæssige i denne sammenhæng betyder, at der er tillagt mig holdninger og udtagelser som der ikke er belæg for. At der er brugt udtryk som indikere en følelsesmæssige påvirkning, eksempelvis når man bliver personlig i sine angreb, sarkastisk eller nedgørende, så er det et udtryk for at man er følelsesmæssige påvirkning af debatten.

Nå ok, jeg opfattede det som om det var en generel betragtning.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Grissebassen » 4. jun 2018, 13:31

molan skrev:
Grissebassen skrev:Generelt forstår jeg ikke folk, der stiller krav til udseende, når der ikke er tale om ekstremer. Jeg tænder heller ikke på 60-årige mænd, men forhåbentlig tænder jeg da stadig på min kæreste, når vi engang begge runder de 60. Jeg tænder heller ikke på asiatere, men jeg kan da ikke gardere mig imod at blive forelsket - og så følger tiltrækningen og slækken på kravene jo som oftest. Det er alligevel de færreste, der ender sammen med den type, som de havde regnet med.

For mig er tiltrækning langt mere fleksibelt, og jeg vil i princippet kunne tænde på hvem som helst, hvis det indre tiltrækker mig. Jeg forstår dog godt, at man fravælger ekstremer, det ville jeg også selv gøre. Men at 10-15 kg eller cm til den ene eller anden side, bliver tungen på vægtskålen, forstår jeg ikke, og jeg kan ikke lade være med at tænke, at det i så fald i virkeligheden handler om, at man bare ikke er forelsket nok. Jeg vil have en mand, som kan elske og tænde på mig, uanset hvordan min krop ændrer sig gennem livet. For én ting er sikkert, og det er, at det kommer min krop til.

Argumentet med livsstil forstår jeg heller ikke, eftersom der ikke altid er sammenhæng mellem livsstil og udseende, og at livsstil ofte ændrer sig, når man indleder et forhold. Og det er også noget, der gerne ændrer sig gennem livet.

Når jeg har kigget på mænd og ledt efter kærester, har jeg ikke spurgt mig selv, om han lever op til mine præferencer og/eller krav. Jeg har taget stilling til, om hans indre tiltaler mig, lært ham at kende og spurgt mig selv, om jeg ville have lyst til at stå ved hans side og skabe et fælles liv med ham, som ville kunne rumme ændringer i udseende, livsstil og livets andre uforudsigeligheder.

Så for at svare på spørgsmålet, så forholder jeg mig ikke rigtigt til om det er ok at stille krav. Jeg forholder mig mere til, at jeg synes det er lidt meningsløst at stille overfladiske krav, så længe vi befinder os inden for rimelighedernes grænser.
Jeg tror du misforstår, folk krav er at kunne blive forelsker, og nogle ting vægt, høje, etnicitet og andre forhold, kan bare være noget den pågældende ikke kan tænde på eller tænder af på, og så udebliver forelskelsen helt automatisk.

Jeg er helt med. Min pointe er netop, at folk ofte forelsker sig på trods af krav.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf LaScrooge » 5. jun 2018, 05:35

Mit take på det her er, at andres deciderede krav gør en usikker. Man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Fx vægt. Man kan jo være et meget dejligt menneske, rummeligt, kærligt, morsomt, favnende, med generel succes i livet, men alt det er ligegyldigt, fordi man vejer for meget? Eller for lidt. Eller noget andet, fx rygning. En afhængighed, som kan være vanvittigt svær at slippe af med, uanset intentioner derom.
At blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske. Man bliver gjort til lig med én eller flere små ting ved ens person og alt det andet er ligemeget, det mister sin værdi i lyset af den dom, der fældes over en, af den, der har kravet.
I virkeligheden betyder det blot, at man skal styre udenom mennesker der har den type krav, ud fra en betragtning om, at de muligvis er for unuancerede til at passe sammen med en. Men tanken om (og erfaringen med) at der findes mennesker med en så reduktionidtisk tilgang til andre, tror jeg godt kan få verden til at føles fjendtlig og svær at trænge ind i. Så det er nok den indsnævring af muligheder og oplevelse af hårde domme der gør, at man reagerer negativt på andres formulering af krav.

Samtidig tror jeg, at alle har krav og no-go's, ting, de hårdhændet sorterer ud fra. Det springende punkt er nok, om kravene er meningsfulde i ens bevidsthed, eller om de virker arbitrære, jf. det overfladiske/unuancerede.
Jeg tror vi alle vil føle på et tidspunkt at vi på uretfærdig vis bliver valgt fra på noget, vi ikke selv synes definerer noget vigtigt ved os. Det kan være hårdt, men det er ikke noget, man kan gøre meget ved. De ting, vi hver især sorterer efter, bunder jo ofte i dybe personlige erfaringer af at visse typer problemer kommer til udtryk via dét, kravet omhandler, og det kan være noget, vi på ingen måde ønsker at kæmpe med i vores eget liv gennem en partner. Så på den måde er det hele ganske forståeligt.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 5. jun 2018, 08:50

LaScrooge skrev:Mit take på det her er, at andres deciderede krav gør en usikker. Man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Fx vægt. Man kan jo være et meget dejligt menneske, rummeligt, kærligt, morsomt, favnende, med generel succes i livet, men alt det er ligegyldigt, fordi man vejer for meget? Eller for lidt. Eller noget andet, fx rygning. En afhængighed, som kan være vanvittigt svær at slippe af med, uanset intentioner derom.
At blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske. Man bliver gjort til lig med én eller flere små ting ved ens person og alt det andet er ligemeget, det mister sin værdi i lyset af den dom, der fældes over en, af den, der har kravet.
I virkeligheden betyder det blot, at man skal styre udenom mennesker der har den type krav, ud fra en betragtning om, at de muligvis er for unuancerede til at passe sammen med en. Men tanken om (og erfaringen med) at der findes mennesker med en så reduktionidtisk tilgang til andre, tror jeg godt kan få verden til at føles fjendtlig og svær at trænge ind i. Så det er nok den indsnævring af muligheder og oplevelse af hårde domme der gør, at man reagerer negativt på andres formulering af krav.

Samtidig tror jeg, at alle har krav og no-go's, ting, de hårdhændet sorterer ud fra. Det springende punkt er nok, om kravene er meningsfulde i ens bevidsthed, eller om de virker arbitrære, jf. det overfladiske/unuancerede.
Jeg tror vi alle vil føle på et tidspunkt at vi på uretfærdig vis bliver valgt fra på noget, vi ikke selv synes definerer noget vigtigt ved os. Det kan være hårdt, men det er ikke noget, man kan gøre meget ved. De ting, vi hver især sorterer efter, bunder jo ofte i dybe personlige erfaringer af at visse typer problemer kommer til udtryk via dét, kravet omhandler, og det kan være noget, vi på ingen måde ønsker at kæmpe med i vores eget liv gennem en partner. Så på den måde er det hele ganske forståeligt.

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig.

Det er da frygteligt hvis man bliver påvirket over at ens valg, om fx at ryge ikke falder i alles smag, når det samtidig er umuligt at please alle og tage alverdens forholdsregler for at "skåne" andre.

Jeg har mine grunde til ikke at vil indlede noget med bestemte typer, bl.a erfaringer og hvordan jeg ønsker at leve mit liv fremadrettet. Jeg vil fravælge en med en modstridende livsstil i forhold til hvordan jeg lever.

Der er ting jeg ikke vil gå på kompromis med, selvom de er mindre betydningsfulde for andre. Fx når det kommer til sex. Jeg kan ikke bare ignorere at jeg ikke er dominatrix hvis jeg også skal have noget ud af sex. Det betyder dog ikke at jeg har en masse andre forventninger til hvordan og ofte sex i almindelighed skal være.

Men selvfølgelig kan man godt stadig opføre sig ordentligt og behandle andre med respekt. Havde jeg en almindelig datingprofil ville jeg ikke skrive hvilke krav jeg har(da det kan virke ret offensivt og negativt så det overskygger alt andet)

Hvis en person har taget et valg om nogle ting jeg ikke er enig i, om det så er deres religion og hvor troende de er, deres vaner, livsstil eller opførsel så kan jeg da stadig godt respektere dem og deres valg. En person der er selvsikker og kan stå inde for sit valg om de ting, trods andres meninger om det valg, er i sig selv tiltrækkende og interessant. Men selvom jeg synes det er sexet når en mand har så meget ro over sig at han ikke føler det nødvendigt at ændre sig for at tilpasse sig pøblen er det stadig ikke ensbetydende med at det matcher mig og mit liv.

Når man dater online er præmissen jo at man bliver vurderet på det man viser og skriver. Hvis ikke man kan acceptere det er onlinedating nok bare ikke det rette for en, specielt ikke hvis man oplever flere sorger end glæder.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf LaScrooge » 5. jun 2018, 09:03

Juki skrev:
LaScrooge skrev:Mit take på det her er, at andres deciderede krav gør en usikker. Man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Fx vægt. Man kan jo være et meget dejligt menneske, rummeligt, kærligt, morsomt, favnende, med generel succes i livet, men alt det er ligegyldigt, fordi man vejer for meget? Eller for lidt. Eller noget andet, fx rygning. En afhængighed, som kan være vanvittigt svær at slippe af med, uanset intentioner derom.
At blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske. Man bliver gjort til lig med én eller flere små ting ved ens person og alt det andet er ligemeget, det mister sin værdi i lyset af den dom, der fældes over en, af den, der har kravet.
I virkeligheden betyder det blot, at man skal styre udenom mennesker der har den type krav, ud fra en betragtning om, at de muligvis er for unuancerede til at passe sammen med en. Men tanken om (og erfaringen med) at der findes mennesker med en så reduktionidtisk tilgang til andre, tror jeg godt kan få verden til at føles fjendtlig og svær at trænge ind i. Så det er nok den indsnævring af muligheder og oplevelse af hårde domme der gør, at man reagerer negativt på andres formulering af krav.

Samtidig tror jeg, at alle har krav og no-go's, ting, de hårdhændet sorterer ud fra. Det springende punkt er nok, om kravene er meningsfulde i ens bevidsthed, eller om de virker arbitrære, jf. det overfladiske/unuancerede.
Jeg tror vi alle vil føle på et tidspunkt at vi på uretfærdig vis bliver valgt fra på noget, vi ikke selv synes definerer noget vigtigt ved os. Det kan være hårdt, men det er ikke noget, man kan gøre meget ved. De ting, vi hver især sorterer efter, bunder jo ofte i dybe personlige erfaringer af at visse typer problemer kommer til udtryk via dét, kravet omhandler, og det kan være noget, vi på ingen måde ønsker at kæmpe med i vores eget liv gennem en partner. Så på den måde er det hele ganske forståeligt.

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig.

Det er da frygteligt hvis man bliver påvirket over at ens valg, om fx at ryge ikke falder i alles smag, når det samtidig er umuligt at please alle og tage alverdens forholdsregler for at "skåne" andre.

Jeg har mine grunde til ikke at vil indlede noget med bestemte typer, bl.a erfaringer og hvordan jeg ønsker at leve mit liv fremadrettet. Jeg vil fravælge en med en modstridende livsstil i forhold til hvordan jeg lever.

Der er ting jeg ikke vil gå på kompromis med, selvom de er mindre betydningsfulde for andre. Fx når det kommer til sex. Jeg kan ikke bare ignorere at jeg ikke er dominatrix hvis jeg også skal have noget ud af sex. Det betyder dog ikke at jeg har en masse andre forventninger til hvordan og ofte sex i almindelighed skal være.

Men selvfølgelig kan man godt stadig opføre sig ordentligt og behandle andre med respekt. Havde jeg en almindelig datingprofil ville jeg ikke skrive hvilke krav jeg har(da det kan virke ret offensivt og negativt så det overskygger alt andet)

Hvis en person har taget et valg om nogle ting jeg ikke er enig i, om det så er deres religion og hvor troende de er, deres vaner, livsstil eller opførsel så kan jeg da stadig godt respektere dem og deres valg. En person der er selvsikker og kan stå inde for sit valg om de ting, trods andres meninger om det valg, er i sig selv tiltrækkende og interessant. Men selvom jeg synes det er sexet når en mand har så meget ro over sig at han ikke føler det nødvendigt at ændre sig for at tilpasse sig pøblen er det stadig ikke ensbetydende med at det matcher mig og mit liv.

Når man dater online er præmissen jo at man bliver vurderet på det man viser og skriver. Hvis ikke man kan acceptere det er onlinedating nok bare ikke det rette for en, specielt ikke hvis man oplever flere sorger end glæder.


Jeg kan ikke helt se hvori uenigheden med mit indlæg består?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 5. jun 2018, 10:48

molan skrev:
Juki skrev:...Når man dater online er præmissen jo at man bliver vurderet på det man viser og skriver....
Og når man dater normalt, så er det hvad man siger og gør, same same, man bliver vurderet ud fra det sammen ligegyldigt hvordan. Online dating ender jo også med normalt datin på et tidspunkt.

Hvad er din pointe?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 5. jun 2018, 10:54

LaScrooge skrev:
Juki skrev:
LaScrooge skrev:Mit take på det her er, at andres deciderede krav gør en usikker. Man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Fx vægt. Man kan jo være et meget dejligt menneske, rummeligt, kærligt, morsomt, favnende, med generel succes i livet, men alt det er ligegyldigt, fordi man vejer for meget? Eller for lidt. Eller noget andet, fx rygning. En afhængighed, som kan være vanvittigt svær at slippe af med, uanset intentioner derom.
At blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske. Man bliver gjort til lig med én eller flere små ting ved ens person og alt det andet er ligemeget, det mister sin værdi i lyset af den dom, der fældes over en, af den, der har kravet.
I virkeligheden betyder det blot, at man skal styre udenom mennesker der har den type krav, ud fra en betragtning om, at de muligvis er for unuancerede til at passe sammen med en. Men tanken om (og erfaringen med) at der findes mennesker med en så reduktionidtisk tilgang til andre, tror jeg godt kan få verden til at føles fjendtlig og svær at trænge ind i. Så det er nok den indsnævring af muligheder og oplevelse af hårde domme der gør, at man reagerer negativt på andres formulering af krav.

Samtidig tror jeg, at alle har krav og no-go's, ting, de hårdhændet sorterer ud fra. Det springende punkt er nok, om kravene er meningsfulde i ens bevidsthed, eller om de virker arbitrære, jf. det overfladiske/unuancerede.
Jeg tror vi alle vil føle på et tidspunkt at vi på uretfærdig vis bliver valgt fra på noget, vi ikke selv synes definerer noget vigtigt ved os. Det kan være hårdt, men det er ikke noget, man kan gøre meget ved. De ting, vi hver især sorterer efter, bunder jo ofte i dybe personlige erfaringer af at visse typer problemer kommer til udtryk via dét, kravet omhandler, og det kan være noget, vi på ingen måde ønsker at kæmpe med i vores eget liv gennem en partner. Så på den måde er det hele ganske forståeligt.

Jeg ved ikke om jeg er 100% enig.

Det er da frygteligt hvis man bliver påvirket over at ens valg, om fx at ryge ikke falder i alles smag, når det samtidig er umuligt at please alle og tage alverdens forholdsregler for at "skåne" andre.

Jeg har mine grunde til ikke at vil indlede noget med bestemte typer, bl.a erfaringer og hvordan jeg ønsker at leve mit liv fremadrettet. Jeg vil fravælge en med en modstridende livsstil i forhold til hvordan jeg lever.

Der er ting jeg ikke vil gå på kompromis med, selvom de er mindre betydningsfulde for andre. Fx når det kommer til sex. Jeg kan ikke bare ignorere at jeg ikke er dominatrix hvis jeg også skal have noget ud af sex. Det betyder dog ikke at jeg har en masse andre forventninger til hvordan og ofte sex i almindelighed skal være.

Men selvfølgelig kan man godt stadig opføre sig ordentligt og behandle andre med respekt. Havde jeg en almindelig datingprofil ville jeg ikke skrive hvilke krav jeg har(da det kan virke ret offensivt og negativt så det overskygger alt andet)

Hvis en person har taget et valg om nogle ting jeg ikke er enig i, om det så er deres religion og hvor troende de er, deres vaner, livsstil eller opførsel så kan jeg da stadig godt respektere dem og deres valg. En person der er selvsikker og kan stå inde for sit valg om de ting, trods andres meninger om det valg, er i sig selv tiltrækkende og interessant. Men selvom jeg synes det er sexet når en mand har så meget ro over sig at han ikke føler det nødvendigt at ændre sig for at tilpasse sig pøblen er det stadig ikke ensbetydende med at det matcher mig og mit liv.

Når man dater online er præmissen jo at man bliver vurderet på det man viser og skriver. Hvis ikke man kan acceptere det er onlinedating nok bare ikke det rette for en, specielt ikke hvis man oplever flere sorger end glæder.


Jeg kan ikke helt se hvori uenigheden med mit indlæg består?

Så misforstod jeg måske dit indlæg :genert:

Jeg blev blev bare trigget af det du skrev med at krav gør en usikker og at man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Samtidig med at blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 5. jun 2018, 12:04

molan skrev:
Juki skrev:
molan skrev:
Juki skrev:...Når man dater online er præmissen jo at man bliver vurderet på det man viser og skriver....
Og når man dater normalt, så er det hvad man siger og gør, same same, man bliver vurderet ud fra det sammen ligegyldigt hvordan. Online dating ender jo også med normalt datin på et tidspunkt.

Hvad er din pointe?
Det er helt naturligt at blive vurderede, på det der kan vurderers på, det gør vi alle hele tiden.

Ja?

Det er også derfor det er dumt at udsætte sig unødigt for ting der påvirker en negativt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf LadyFox » 5. jun 2018, 12:11

LaScrooge skrev:Mit take på det her er, at andres deciderede krav gør en usikker. Man føler at man bliver valgt fra på noget meget firkantet, som ikke levner plads til det hele menneske man er. Fx vægt. Man kan jo være et meget dejligt menneske, rummeligt, kærligt, morsomt, favnende, med generel succes i livet, men alt det er ligegyldigt, fordi man vejer for meget? Eller for lidt. Eller noget andet, fx rygning. En afhængighed, som kan være vanvittigt svær at slippe af med, uanset intentioner derom.
At blive fravalgt på enkelte aspekter er en reduktion af ens værdi som menneske. Man bliver gjort til lig med én eller flere små ting ved ens person og alt det andet er ligemeget, det mister sin værdi i lyset af den dom, der fældes over en, af den, der har kravet.
I virkeligheden betyder det blot, at man skal styre udenom mennesker der har den type krav, ud fra en betragtning om, at de muligvis er for unuancerede til at passe sammen med en. Men tanken om (og erfaringen med) at der findes mennesker med en så reduktionidtisk tilgang til andre, tror jeg godt kan få verden til at føles fjendtlig og svær at trænge ind i. Så det er nok den indsnævring af muligheder og oplevelse af hårde domme der gør, at man reagerer negativt på andres formulering af krav.

Samtidig tror jeg, at alle har krav og no-go's, ting, de hårdhændet sorterer ud fra. Det springende punkt er nok, om kravene er meningsfulde i ens bevidsthed, eller om de virker arbitrære, jf. det overfladiske/unuancerede.
Jeg tror vi alle vil føle på et tidspunkt at vi på uretfærdig vis bliver valgt fra på noget, vi ikke selv synes definerer noget vigtigt ved os. Det kan være hårdt, men det er ikke noget, man kan gøre meget ved. De ting, vi hver især sorterer efter, bunder jo ofte i dybe personlige erfaringer af at visse typer problemer kommer til udtryk via dét, kravet omhandler, og det kan være noget, vi på ingen måde ønsker at kæmpe med i vores eget liv gennem en partner. Så på den måde er det hele ganske forståeligt.


Jeg synes at hvis det at andre har krav skaber usikkerhed i sådan en grad at det påvirker en er det noget man burde arbejde med. For det er da problematisk og synd.
Alle kan jo ikke passe sammen med alle, og man har jo ikke mindre værdi fordi der er nogle der har krav der gør de fravalgt af nogle. Vi bliver jo alle fravalgt af nogen hele tiden, også dem med mange krav, så på den måde er vi jo alle meget ens.

Jeg tror I bund og grund ikke det nytter noget at tage det personligt hvis nogle fravælger en ud fra forskellige parametre, for jeg tror sjældent det er ment som at man ikke stadig er fantastisk menneske på alle mulige måder - det er bare ikke altid nok.
5
...
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27006

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf ajnaM » 7. jun 2018, 10:00

Lige når det handler om tiltrækning, er det okay at diskriminere. Eksempelvis forfordeler jeg kvinder, når det kommer til valg af partner - på trods af at jeg er en meget stor feminist. :D

Det sagt, tænker jeg, at udseende er foranderligt, og man skal passe på med at binde sine præferencer alt for meget op på det. Jeg vejer omring 25 kilo mere i dag, end da jeg mødte min kæreste for 10 år siden. Havde han valgt mig ud fra min vægt, havde han nok haft det rimelig nederen i dag. ;)
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Hurrze » 21. jun 2018, 22:35

Synes krav er helt i orden. Er jo bare ikke alle der er tiltrukket af alle af det modsatte køn (ved heteroseksuelle). Tror alle har et eller flere krav om det så er alder, højde, vægt, udseende, personlighed, om man ryger eller ej eller noget helt andet :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Petrix » 22. jun 2018, 01:30

Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.
0
27102021
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jun 2018, 03:53

Petrix skrev:
Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.


Enig, og jeg synes det er lidt spøjst at dating har særstatus på det område. Hvis man ikke bliver ansat i et job, vil man da gerne vide hvorfor man blev valgt fra, så man kan forbedre sin ansøgning næste gang. Eller hvis man får 4 til eksamen, vil man nok også gerne have lidt input. Det er som om alt skal være lige godt, og hvis man bliver valgt fra, er det bare et spørgsmål om forskellige interesser og "kemi" som man ikke kan gøre noget ved. Eller også bryder man sig ikke om at høre om sine svagheder. Måske er der en følelse af at magien ved forelskelsen forsvinder hvis man reducerer det til dating-teknik. Men det passer jo bare ikke at man ikke kan gøre noget ved det hvis man får mange afslag, ofte vil man kunne ændre små ting - uden af den grund at gå på kompromis med hvem man er - for at forbedre sine resultater, men det er svært at vide hvad de ting er hvis man hver gang bare får at vide "jeg føler ikke kemien er der".
0
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Petrix » 22. jun 2018, 04:04

abcd skrev:
Petrix skrev:
Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.


Enig, og jeg synes det er lidt spøjst at dating har særstatus på det område. Hvis man ikke bliver ansat i et job, vil man da gerne vide hvorfor man blev valgt fra, så man kan forbedre sin ansøgning næste gang. Eller hvis man får 4 til eksamen, vil man nok også gerne have lidt input. Det er som om alt skal være lige godt, og hvis man bliver valgt fra, er det bare et spørgsmål om forskellige interesser og "kemi" som man ikke kan gøre noget ved. Eller også bryder man sig ikke om at høre om sine svagheder. Måske er der en følelse af at magien ved forelskelsen forsvinder hvis man reducerer det til dating-teknik. Men det passer jo bare ikke at man ikke kan gøre noget ved det hvis man får mange afslag, ofte vil man kunne ændre små ting - uden af den grund at gå på kompromis med hvem man er - for at forbedre sine resultater, men det er svært at vide hvad de ting er hvis man hver gang bare får at vide "jeg føler ikke kemien er der".


Jeg har dog aldrig efterfølgende spurgt ind til, hvad der var udslagsgivende for den mistede interesse, da jeg er fuldstændig klar over, at det vil blive anset for pågående, omklamrende, barnagtigt og rigtig Ynkeligt.
Og jeg har ikke brug for at være ynkelig i nogens øjne lol.
0
27102021
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 04:37

Hvis der er en årsag til den manglende kemi og tiltrækning er en begrundelse vel også noget man overvejer at give, i forhold til om der overhovedet er en pointe i at dele den, for man kan som den der afviser bestemt også hurtigt føle sig "udstillet" og åndssvag.

Jeg vil nok kun give en detaljeret begrundelse hvis jeg blev spurgt direkte eller hvis det var noget vedkommende med fordel kunne ændre, fx manglende pli og dårlig opførsel.

Men ellers er der mange ting som jeg ikke vil sige uopfordret for ikke at påvirke modtageren negativt. Manglende tiltrækning er jo slet ikke det samme som at den der bliver afvist har dårlige sider eller bør ændre sig. Langt fra!

Der er selvfølgelig mange måder at spørge, svare og tage en afvisning på. Fx vil det aldrig fungere for mig at date en har allergi overfor hunde eller bare ikke brød sig om hunde. Det er jo ikke noget vedkommende kan ændre på eller nødvendigvis skal, men afhængig af måden jeg giver afvisningen på vil modtager måske synes det er et tyndt grundlag at afvise på, blive bitter og "hånende" overfor begrundelsen og om det kan være vigtigere at have en hund end en kæreste...

Derfor er det tit en vurderingssag som afviser da man heller ikke har lyst til den negativitet man ikke kan bruge til noget.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"