Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Q-beben » 22. jun 2018, 10:37

Petrix skrev: Jeg synes nu jeg datede med helt almindelige og normalt udseende kvinder, der generelt delte de samme interesser som mig. Generelt har jeg nok været en smule for forsigtig og måske lagt lidt for meget bånd på mig selv, hvis jeg skal evaluere på min væremåde.


Der er mange andre ting end udseende og interesser. Det kan f.eks. være deres personlighed, - hvilke billeder har de lagt op af sig selv? Hvad fortæller billederne om dem selv? Har der været nogen fællestræk imellem dem, som du kan blive klog på? :)
0
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Petrix » 22. jun 2018, 10:51

Q-beben skrev:
Petrix skrev: Jeg synes nu jeg datede med helt almindelige og normalt udseende kvinder, der generelt delte de samme interesser som mig. Generelt har jeg nok været en smule for forsigtig og måske lagt lidt for meget bånd på mig selv, hvis jeg skal evaluere på min væremåde.


Der er mange andre ting end udseende og interesser. Det kan f.eks. være deres personlighed, - hvilke billeder har de lagt op af sig selv? Hvad fortæller billederne om dem selv? Har der været nogen fællestræk imellem dem, som du kan blive klog på? :)


Synes ikke der var nogle specielle fællestræk udover at alle var kvinder i 30’erne. Nogle med børn, nogle uden.
Dog ingen med trutmund lol
0
27102021
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Lys » 22. jun 2018, 11:24

abcd skrev:
Lys skrev:Jeg havde ikke forstået, at vi kun talte om nogen, der havde været på 25 dates uden succes hos modparten.

Det er altid klogt at se indad, hvis man bliver ved med at gøre det samme og få samme uønskede resultat. Det gælder vel i alle livets forhold?


Enig, og det var netop min pointe. Det er os selv vi kigger på i de fleste andre henseender når vi klarer os dårligt, og der kan det være rart med input fra andre. Men i dating-eksemplet er input fra andre ofte reduceret til "jeg synes ikke lige der var kemi", og det bliver man ikke rigtigt klogere af.


Men det er jo nogen gange bare det, der er svaret? Ville “jeg er ikke tiltrukket af dig” være bedre?

Jeg kan godt se, at man vil kunne bruge feedback om at man virker usikker, taler for meget om sig selv eller piller næse helt åbenlyst i forhold til andre dates. Men hvis det snarere handler om, at den anden foretrækker en anden kropsform, en anden slags humor eller manglede ping-pong (eller whatever der handler om den andens præferencer ), hvad skal man så bruge det til? Det er det, jeg mener med at den næste date måske sætter pris på dette.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4284

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Q-beben » 22. jun 2018, 11:32

Petrix skrev: Synes ikke der var nogle specielle fællestræk udover at alle var kvinder i 30’erne. Nogle med børn, nogle uden.
Dog ingen med trutmund lol


Ok, - måske... kunne en løsning være, at du finder ud af, hvilke typer du bliver tiltrukket af? Og så går målrettet efter dem i stedet for at date en masse forskellige, der ingenting har til fælles :) Det vidner måske også om, at du ikke har nogen synderlige præferencer. Og uden præferencer kan det måske være svært for din date at føle sig "specielt udvalgt" :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jun 2018, 11:39

Lys skrev:Men det er jo nogen gange bare det, der er svaret? Ville “jeg er ikke tiltrukket af dig” være bedre?

Jeg kan godt se, at man vil kunne bruge feedback om at man virker usikker, taler for meget om sig selv eller piller næse helt åbenlyst i forhold til andre dates. Men hvis det snarere handler om, at den anden foretrækker en anden kropsform, en anden slags humor eller manglede ping-pong (eller whatever der handler om den andens præferencer ), hvad skal man så bruge det til? Det er det, jeg mener med at den næste date måske sætter pris på dette.


Det er ikke altid man kan bruge det til noget, men det kan man bedre selv afgøre end daten kan. Hvordan kan du afgøre om en person du møder én gang, udviser sin normale sans for humor f.eks.?
0
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Lys » 22. jun 2018, 11:46

abcd skrev:
Lys skrev:Men det er jo nogen gange bare det, der er svaret? Ville “jeg er ikke tiltrukket af dig” være bedre?

Jeg kan godt se, at man vil kunne bruge feedback om at man virker usikker, taler for meget om sig selv eller piller næse helt åbenlyst i forhold til andre dates. Men hvis det snarere handler om, at den anden foretrækker en anden kropsform, en anden slags humor eller manglede ping-pong (eller whatever der handler om den andens præferencer ), hvad skal man så bruge det til? Det er det, jeg mener med at den næste date måske sætter pris på dette.


Det er ikke altid man kan bruge det til noget, men det kan man bedre selv afgøre end daten kan. Hvordan kan du afgøre om en person du møder én gang, udviser sin normale sans for humor f.eks.?


Det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Men det bliver godt nok svært at date, hvis man ikke må lægge vægt på det, man oplever ;) Nu har jeg så heller ikke selv for vane at afvise yderligere dates, hvis der bare er ét parameter, blandt mine præferencer, der ikke bliver opfyldt på første date.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Slettet bruger » 22. jun 2018, 11:53

Lys skrev:Det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Men det bliver godt nok svært at date, hvis man ikke må lægge vægt på det, man oplever ;)


Man skal selvfølgelig lægge vægt på hvad man oplever, man kan ikke gøre andet. Jeg siger bare at hvad man oplever også kan være interessant for den man oplever i forhold til hans næste dates. På samme måde som det er interessant at få feedback på sine jobsamtaler.

Men man skylder selvfølgelig ikke nogen den slags feedback, man er i sin gode ret til at lukke det med "jeg synes ikke der var kemi".
0
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Lys » 22. jun 2018, 11:54

Man kunne vel egentlig også bare efterspørge yderligere begrundelse for en afvisning, hvis man ønsker at vide mere?
0
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Lys » 22. jun 2018, 11:57

abcd skrev:
Lys skrev:Det kan jeg selvfølgelig ikke vide. Men det bliver godt nok svært at date, hvis man ikke må lægge vægt på det, man oplever ;)


Man skal selvfølgelig lægge vægt på hvad man oplever, man kan ikke gøre andet. Jeg siger bare at hvad man oplever også kan være interessant for den man oplever i forhold til hans næste dates. På samme måde som det er interessant at få feedback på sine jobsamtaler.

Men man skylder selvfølgelig ikke nogen den slags feedback, man er i sin gode ret til at lukke det med "jeg synes ikke der var kemi".


Hvis jeg blev spurgt om yderligere begrundelse, så ville jeg da give den. Men jeg ville da føle at jeg tværede vel rundt i det, hvis jeg takkede nej til flere dates og så lige supplerede med en tirade om mandens manglende humor og opførsel i øvrigt.
1
Thomas31
Indlæg: 2551
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2364

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Thomas31 » 22. jun 2018, 12:23

Lys skrev:
abcd skrev:
Lys skrev:
abcd skrev:
Q-beben skrev:Måske er løsningen at kigge indad... forstået på den måde, hvilke typer kvinder har du valgt at date? Måske er de bare ikke de rigtige typer kvinder for dig?

Jeg har f.eks. en veninde, som ser utroligt godt ud. Hun matcher kun på tinder, hvis mændene ser usædvanligt godt ud og oser af sex/flirt på billederne. Hun har været på flere dates. Det går rigtig godt, lige indtil de har haft sex, så "forsvinder" de... Måske er det et vink til en vognstang til hende om, at hun skal gå efter en anden type af mænd... Eller også... er hun bare meget uheldig...


Mit bud er at hvis en mand har dårligt held med om kvinder vil se ham igen, skyldes det som regel at han ikke udviser selvsikkerhed. Det er alfa omega.
Og jeg tror det er noget helt andet der skal til end for kvinder, så jeg synes ikke man kan sammenligne. For en tyk kvinde er der altid en eller anden der tænder på det, så hun skal nok finde en - som minimum at have sex med. Men en mand der opfører sig som en undskyldning for sig selv på dates, får meget sværere ved at finde nogen der gider noget som helst.


Selvsikkerhed hos en mand har betydning for mig, men det kan ikke opveje manglende humor eller evnen til at få mig til at føle mig godt tilpas - og det kan også blive for meget af det gode. Men det jeg anser for god humor og godt selskab vil den næste kvinde måske ikke vurdere på samme måde.


Der er selvfølgelig præferenceforskelle, men der er også stort overlap. Hvis man kan være rolig og fremstå som om man tror på sig selv og de ting man står for, er man meget langt. Der er mange der bliver usikre, nervøse og i virkeligheden ikke er sig selv på dates, og det er noget der kan læres for dem der ikke bare naturligt har det. Derfor synes jeg at det med at det du ikke kan lide, kan det være den næste kan lide, er en forsimpling fordi det ofte vil handle om at personen bare gebærder sig uhensiftsmæssigt i date-situationen.



Det er sjovt, for jeg oplever at du forsimpler det ved at reducere datingsucces til “selvsikkerhed” for mænd.

Jeg giver dig endda ret i, at det selvfølgelig har betydning, at man agerer selvsikkert og som sig selv, men det står bare ikke alene. En selvsikker mand uden humor vil have det ret svært, tænker jeg :)


Det relevante er ikke din oplevelse af hans selvsikkerhed, men at den kan hindre ham i at være sig selv på en hensigtsmæssig måde. Han vil da fx netop ikke virke til at have humor, hvis han ikke magter at føre andet end en kedelig samtale pga manglende mod til at stille mere personlige spørgsmål.
Det handler sådan set kun om selvsikkerhed. Resten kommer af sig selv, hvis man bare har et minimum af forståelse for at føre en samtale og så i øvrigt mødes med nogen, hvor der er umiddelbart er en reel tiltrækning at bygge på. (Hvilket muligvis ikke altid er tilfældet ved netdating)
0
Thomas31
Indlæg: 2551
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 85
Likede indlæg: 2364

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Thomas31 » 22. jun 2018, 12:31

Petrix skrev:
Q-beben skrev:
Petrix skrev: Jeg synes nu jeg datede med helt almindelige og normalt udseende kvinder, der generelt delte de samme interesser som mig. Generelt har jeg nok været en smule for forsigtig og måske lagt lidt for meget bånd på mig selv, hvis jeg skal evaluere på min væremåde.


Der er mange andre ting end udseende og interesser. Det kan f.eks. være deres personlighed, - hvilke billeder har de lagt op af sig selv? Hvad fortæller billederne om dem selv? Har der været nogen fællestræk imellem dem, som du kan blive klog på? :)


Synes ikke der var nogle specielle fællestræk udover at alle var kvinder i 30’erne. Nogle med børn, nogle uden.
Dog ingen med trutmund lol


30erne er nok også kvinders mest besværlige alder.. men ellers gætter jeg på, at det kan handle om manglende mod/evne til at få samtalen ud af kedsommelige ligegyldigheder og over på ting, der betyder noget for hende. Eller at der slet ikke er reel tiltrækning at bygge på, fordi du møder de forkerte.
2
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Petrix » 22. jun 2018, 12:43

Q-beben skrev:
Petrix skrev: Synes ikke der var nogle specielle fællestræk udover at alle var kvinder i 30’erne. Nogle med børn, nogle uden.
Dog ingen med trutmund lol


Ok, - måske... kunne en løsning være, at du finder ud af, hvilke typer du bliver tiltrukket af? Og så går målrettet efter dem i stedet for at date en masse forskellige, der ingenting har til fælles :) Det vidner måske også om, at du ikke har nogen synderlige præferencer. Og uden præferencer kan det måske være svært for din date at føle sig "specielt udvalgt" :)


Det er nok muligt, at jeg har haft svært ved at få de kvinder jeg har været på date med, til at føle sig specielt udvalgte. Jeg har masser af præferencer og knap så mange dealbreakers.
Jeg er dog heldig, at være i et forhold nu :)
2
27102021
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Tanten » 22. jun 2018, 22:21

Petrix skrev:
Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.


Hvis der tegnede sig et generelt billede af, at mænd ikke havde lyst til at se mig igen efter en date, ville jeg nok også begynde at interessere mig for, hvorfor. Men at det sker ind i mellem, at en mand ikke lige ser det i mig, jeg måske ser i ham, får mig ikke til at tænke på, om der er noget, jeg bør lave om.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Tanten » 22. jun 2018, 22:30

abcd skrev:
Petrix skrev:
Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.


Enig, og jeg synes det er lidt spøjst at dating har særstatus på det område. Hvis man ikke bliver ansat i et job, vil man da gerne vide hvorfor man blev valgt fra, så man kan forbedre sin ansøgning næste gang. Eller hvis man får 4 til eksamen, vil man nok også gerne have lidt input. Det er som om alt skal være lige godt, og hvis man bliver valgt fra, er det bare et spørgsmål om forskellige interesser og "kemi" som man ikke kan gøre noget ved. Eller også bryder man sig ikke om at høre om sine svagheder. Måske er der en følelse af at magien ved forelskelsen forsvinder hvis man reducerer det til dating-teknik. Men det passer jo bare ikke at man ikke kan gøre noget ved det hvis man får mange afslag, ofte vil man kunne ændre små ting - uden af den grund at gå på kompromis med hvem man er - for at forbedre sine resultater, men det er svært at vide hvad de ting er hvis man hver gang bare får at vide "jeg føler ikke kemien er der".


Hvor er det sjovt, så forskellige mennesker er. Jeg ser nemlig overhovedet ikke det at søge efter en partner som noget, der kan eller bør sammenlignes med at søge efter et job eller en medarbejder - og da slet ikke en eksamen.

Hvis jeg har for mange fejl i forhold til en facitliste, består jeg ikke eksamen. I kærlighedslivet er der ingen facitliste. Der er det der forundelige og udefinerbare - kemi. Nogle gange er den der, andre gange ikke. Og af og til er den der, men der skal ikke ageres på den.

Jeg vil meget gerne "høre om mine svagheder" - men da ikke fra en fyr, jeg har spist én middag med, og som derfor reelt ikke kender mig, og omvendt. Jeg kunne heller aldrig drømme om at belemre ham med, hvad jeg synes om hans "svagheder". Det er jo ikke relevant, hvis vi ikke skal være sammen. Om han ikke kan lide min tøjstil, mine politiske holdninger, at jeg er tyk, ikke arbejder på fuld tid etc. er jo ligegyldigt - det kan være, den næste er helt vild med de ting, eller - endnu bedre - ser fuldkommen forbi dem og ind i min sjæl.

Det er muligt, jeg ville se anderledes på det, hvis jeg havde 30 afvisninger i bagagen, det ved jeg ikke. Men at blive afvist af og til at et livsvilkår, som jeg egentlig ikke synes, man behøver grave så dybt i, med mindre der tegner sig et tydeligt, gentagent mønster
8
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3625

Re: Er det ok at stille krav til højde, men fy fy at stille krav til vægt?

Indlægaf Petrix » 23. jun 2018, 00:54

Tanten skrev:
abcd skrev:
Petrix skrev:
Tanten skrev:Personligt ønsker jeg ikke at vide, hvorfor en date ikke synes, vi skal på date nr. 2 - "jeg synes ikke, kemien er der" eller "jeg kan rigtig godt lide dig, men der er ikke den der gnist" er fint for mig - jeg behøver ikke vide, HVORFOR gnisten ikke er der.

Det, han ikke synes om ved mig, kunne jo være det, den næste finder helt fantastisk - og den går begge veje. Hvorfor skal jeg justere mig, så jeg passer til et bestemt segment? Og omvendt?

Jeg ser ikke noget behov for at evaluere eller blive evalueret på den måde.


Jeg ville nu gerne vide hvorfor gnisten ikke er der.
Efter jeg blev skilt, var jeg vel nok på date med 25-30 kvinder inden for en 2-årig periode. Generelt for alle dates var at de ikke havde lyst til at se mig igen.
På det tidspunkt undrede det mig, og min selvtillid blev selvfølgelig påvirket.
Jeg ville da utrolig gerne vide, om der var noget specielt ved mig, som jeg muligvis kunne ændre.


Enig, og jeg synes det er lidt spøjst at dating har særstatus på det område. Hvis man ikke bliver ansat i et job, vil man da gerne vide hvorfor man blev valgt fra, så man kan forbedre sin ansøgning næste gang. Eller hvis man får 4 til eksamen, vil man nok også gerne have lidt input. Det er som om alt skal være lige godt, og hvis man bliver valgt fra, er det bare et spørgsmål om forskellige interesser og "kemi" som man ikke kan gøre noget ved. Eller også bryder man sig ikke om at høre om sine svagheder. Måske er der en følelse af at magien ved forelskelsen forsvinder hvis man reducerer det til dating-teknik. Men det passer jo bare ikke at man ikke kan gøre noget ved det hvis man får mange afslag, ofte vil man kunne ændre små ting - uden af den grund at gå på kompromis med hvem man er - for at forbedre sine resultater, men det er svært at vide hvad de ting er hvis man hver gang bare får at vide "jeg føler ikke kemien er der".


Hvor er det sjovt, så forskellige mennesker er. Jeg ser nemlig overhovedet ikke det at søge efter en partner som noget, der kan eller bør sammenlignes med at søge efter et job eller en medarbejder - og da slet ikke en eksamen.

Hvis jeg har for mange fejl i forhold til en facitliste, består jeg ikke eksamen. I kærlighedslivet er der ingen facitliste. Der er det der forundelige og udefinerbare - kemi. Nogle gange er den der, andre gange ikke. Og af og til er den der, men der skal ikke ageres på den.

Jeg vil meget gerne "høre om mine svagheder" - men da ikke fra en fyr, jeg har spist én middag med, og som derfor reelt ikke kender mig, og omvendt. Jeg kunne heller aldrig drømme om at belemre ham med, hvad jeg synes om hans "svagheder". Det er jo ikke relevant, hvis vi ikke skal være sammen. Om han ikke kan lide min tøjstil, mine politiske holdninger, at jeg er tyk, ikke arbejder på fuld tid etc. er jo ligegyldigt - det kan være, den næste er helt vild med de ting, eller - endnu bedre - ser fuldkommen forbi dem og ind i min sjæl.

Det er muligt, jeg ville se anderledes på det, hvis jeg havde 30 afvisninger i bagagen, det ved jeg ikke. Men at blive afvist af og til at et livsvilkår, som jeg egentlig ikke synes, man behøver grave så dybt i, med mindre der tegner sig et tydeligt, gentagent mønster


At blive afvist af og til tror jeg da langt de fleste mennesker oplever og ikke tænker nærmere over, udover måske at tænke “damn han/hun var ellers sød”
For mig gik det bare hen og blev et problem, og jeg havde ingen at snakke med om min manglende succes. Efter de første mange afslag, delte jeg ikke længere mit dating liv med mine venner og forsøgte altid at snakke om noget andet.
1
27102021

Tilbage til "Forhold og sex"