Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Dianadelrey
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. sep 2017, 19:55
Kort karma: 0

Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Dianadelrey » 30. maj 2018, 23:00

jeg er så meget i tvivl.

Hvis man har fundet den rigtige (altså the one) er det så meningen man skal kunne føle gnister hver gang man kysser?

I ved, når man kysser en så føler man det kilder i maven.

Jeg har kun følt den en gang imellem når jeg kysser med en partner som jeg har haft.
Men hvor ofte er det man skal kunne føle den? :forvirret:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf dgd2007 » 30. maj 2018, 23:41

Gnister ...?
Forhåbentlig ikke da :)
Men spøg til side, hvis man har brug for nogle særlige "tegn" man kan fortolke, så er man jo i hvert fald ikke selv overbevist endnu. Det er en ærlig sag.
Senest rettet af dgd2007 31. maj 2018, 14:58, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Anne Droid » 31. maj 2018, 03:06

dgd2007 skrev:Gnister ...?
Forhåbentlig ikke da :)
Men spøj til side, hvis man har brug for nogle særlige "tegn" man kan fortolke, så er man jo i hvert fald ikke selv overbevist endnu. Det er en ærlig sag.


Hos os gnistrer det af og til, men det skyldes vist statisk elektricitet.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Hunkat » 31. maj 2018, 04:50

Det er helt naturligt at alle de voldsomme reaktioner man føler når man er nyforelsket bliver mere afdæmpede over tid. Hvis din hjerne skulle frigive den slags hormoner konstant ville du blive bims.

Jeg giver min mand massere af kys som bare er, ja små kys. Der er hverken gnister eller sommerfugle eller begær for den sags skyld. Men det betyder ikke at vi elsker hinanden mindre bare fordi det ikke er det store show hver gang.

Edit: det eneste man "skal" i et forhold er at være glad (selvfølgelig kan man have skænderier eller dårlige dag, vi snakker om hovedparten af tiden). Alle de der regler med at man SKAL dit og dat. Smid det af helvede til og find det der virker for dig.
8
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf sansera » 31. maj 2018, 07:47

Skal og skal, når jeg kysser min mand hastigt farvel om morgen, så slå vi ikke gnister.Lige som jeg ikke nødvendigvis er ved at dø af begær, når vi putter inden vi sover. Vi har masser af hverdag, hvor det 'bare' er dejligt at den anden er der, uden at verden stopper af den grund.
Heldigvis har vi også tidspunkter, hvor han bare skal rør min hånd og så er alt inden i mig glædesbobler.

Personligt tror jeg på, at man skal passe på med at gøre sit liv til en hollywood film. Det er (for mig) mere end okay, at der også er en hverdag, hvor man bare er med hinanden. Faktisk er det noget af det jeg sætter virkelig pris på. Når det er sagt, så er det vel tit sådan, at hvis man er i tvivl om, om der er noget/ om det er rigtigt, så er det fordi, man på en eller anden måde mangler noget. Så må man finde ud af med sig selv om det er fordi man forventer for meget eller om man reelt mangler noget. Det er totalt individuelt.
8
IrmaPigen
Indlæg: 7795
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12458

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf IrmaPigen » 31. maj 2018, 09:42

Måske hvis en af os er statisk elektrisk :lol:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf vibbsen » 31. maj 2018, 10:09

Anne Droid skrev:
dgd2007 skrev:Gnister ...?
Forhåbentlig ikke da :)
Men spøj til side, hvis man har brug for nogle særlige "tegn" man kan fortolke, så er man jo i hvert fald ikke selv overbevist endnu. Det er en ærlig sag.


Hos os gnistrer det af og til, men det skyldes vist statisk elektricitet.


Hos os er det mest fordi vi ikke er enige :-D :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Zombie » 31. maj 2018, 10:50

Jeg ved ikke helt, om The One er et uddødt udtryk. Men hvis man kysser en, man har følelser for, skulle det gerne føles dejligt. :) Men det er ikke som i Twilight, hvis det er det, du vil vide. Heldigvis.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf hotlips » 2. jun 2018, 17:03

Hvis man aldrig føler det tager vejret fra en så kan det sq være helt ligemeget.

Jeg har boet sammen med mænd i to omgange et par år hver og selvom det jo ikke bliver ved med at være hele tiden så var vi aldrig blevet andet end venner hvis ikke det havde været der i starten.
Som det blev gik det hurtigt i første omgang med dem begge to og så gik der laaaang tid før der skete mere, de to måneder med den første var filme længe men det var som det skulle være efter min mening og så var det bare med gnister og det hele, det tog næsten et år med nr to men det var så bare endnu bedre, eller værre, for det var lidt meget noget rod lige der.

Nej livet er ikke nogen hollywood film og det er jo op til folk selv om det er ligemeget med den slags, men det er det ikke for mig og jeg tror man risikerer at sætte sig i en meget sårbar situation hvis man beslutter sig for at den slags ikke betyder noget, for hvis eller når der så kommer en hvor man dårligt kan trække vejret fordi de står ved siden af en så er man jo fuldstændig chanceløs.

Min ene tante der er død nu var sammen med min farbror i tyve år, hun blev skilt for at være sammen med ham, de arbejdede sammen og hun fortalte hvor forfærdeligt det havde været at sidde der og ikke turde kigge og prøve at lade være med at sige mere end højst nødvendigt for ikke at blive påvirket af at de bare kom så naturligt godt ud af det for hun havde mand og to teenagere derhjemme. Men det blev så til hun gik hjem og sagde at hun ville skilles før hun gjorde noget ved det.
Det må være rædsomt at stå i.

Det må jo være op til dig hvad du synes er vigtigt, men hvis det du vil vide er om det kan føles som noget helt specielt som er i en kategori hvor alle mulige andre man har kysset slet ikke hører til, så ja, det gør det, men jeg tror der er folk der bliver ret gamle før de oplever det og der er også nogen der aldrig gør. Men om det mest skyldes at de ikke mente det var værd at lede efter er jo ikke til at vide.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Æble » 2. jun 2018, 18:12

Med min første kæreste da jeg var 15 til 18 der føltes det som om det slog gnister når vi kyssede. Ikke alle kys i alle de tre år, men husker flere episoder hvor vi også snakkede om det. Jeg kender ham forøvrigt stadig og føler han er min “the one who got away”.

Så har jeg haft en del kærester inkl min søns far hvor det ikke slog gnister. Og nu har jeg min mand som jeg har kendt i 12 år. Det slår gnister med ham ind i mellem, bestemt ikke hver gang. Mere i starten.

Der er jo ikke nogle regler for hvordan det skal være. Dem laver du selv. Men det er urealistisk at forvente at det SKAL slå gnister. Man kan sagtens have et fantastisk forhold der er helt rigtigt uden.
0
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Liou » 2. jun 2018, 21:02

Jeg tror ikke på, at der findes en "the one". Jeg tror på, at der findes et fuldstændig vanvittig antal mennesker ude i verden, som måske kunne være god for en og ville være et ideel match. Alligevel kan det være absurd svært at finde nogen, hvor melodien spiller og det bare føles "rigtigt". Og derfor tror jeg det er dumt, at gøre det sværere for sig selv end højest nødvendigt. Hvis succeskriteriet er, at det slår gnister hver gang ens læber røre hinanden, tror jeg man kommer til at fejle. Jeg gør i hvert fald. Jeg elsker min kæreste på en måde, jeg aldrig har elsket en kvinde før. Men derfor er nogle kys da stadig bedre end andre. Det kan variere fra "mmmh det her er rart" uden at der er særlig meget andet i det end det, og så ud i de der dybt lidenskabelige kys, der kan gøre mig blød i knæene, give mig et sug i maven, en solid erektion og få alt andet end hende og jeg selv til at forsvinde fra jordens overflade mens det står på. Og jeg elsker begge ting. Jeg tror det vigtige er, at man bare føler "noget".
3
Selma156
Indlæg: 2350
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6816

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Selma156 » 2. jun 2018, 21:37

For mig er kys virkelig en vigtig ting. Jeg har kysset alt for mange ligegyldige mænd på byture, da jeg var yngre, men det er kun en håndfuld mænd gennem årene, der har givet mig den der "alt omkring os forsvinder"-følelse. Selvfølgelig ikke hver gang, men ofte. Og det er nok den bedste følelse nogensinde. Det slår for mig en orgasme med flere længder.

Det er de færreste 'første kys' oplevelser, jeg husker. Mit bedste kys nogensinde var teknisk set ikke særlig godt. Men det var med en mand jeg virkelig, viiiirkelig, virkelig gerne ville kysse. Og så skete det pludselig, efter flere uger, helt uventet, uden egentlig optakt. Det var kikset, og ikke særlig godt, men wow, det kys kan jeg leve højt på resten af mine dage, tror jeg.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Annione » 2. jun 2018, 22:06

Jeg blev engang kærester med min bedste ven. Når vi havde kysset, så blev jeg svimmel, hver eneste gang. Det har jeg aldrig oplevet før eller siden. Vi droppede forøvrigt hurtigt at være kærester - vi var bedre til at være venner, og det er vi stadig, her 15 år senere.

Kys er fedt. Lange kys er lækkert. Men gnister - det ved jeg ikke. Det kan være pisse frækt, det kan være spændende, det kan være hyggeligt, det kan være kærligt, det kan ose af begær og det kan være trøstende. Der er kæmpe forskel på kys - også med samme mand.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9663

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf Tanten » 4. jun 2018, 13:06

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 4 år, og hvis vi kysser dybt, er jeg tilbøjelig til at erklære mig enig med Confucius i, at det går lige i trussen.

Farvelkys, godmorgenkys osv. er bare rare og hyggelige.

Om man kan mærke kroppen reagere ved mere intense kys handler om tiltrækning, ikke nødvendigvis om, hvorvidt ens kyssepartner er egnet til andet og mere end kysseri og hvad deraf kunne følge på længere sigt.
1
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Når man kysser sin partner skal man så mærke "gnister"?

Indlægaf ajnaM » 4. jun 2018, 13:09

Jeg synes, jeg skal kunne mærke suget i maven - en gang imellem! Jeg forventer ikke, at farvelkysset om morgenen, når man står med to børn, der skal afleveres hvert sit sted, og 117 deadlines på to-do-listen, giver 'gnister' - og jeg ville synes, det var pres, hvis min kæreste forventede det - men en gang imellem skal jeg kunne mærke det. <3
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Forhold og sex"